Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Data do tří dnů, jinak milionová pokuta aneb Jak ČTÚ chystá srovnávač tarifů od anonym - Dívám se do materiálu a požadované informace jsou...

  • 10. 11. 2020 13:36

    bez přezdívky

    Dívám se do materiálu a požadované informace jsou čistě obchodní (kolik, za jak dlouho, limity služby, použitá technologie apod.). Tedy to co standartně poskytovatel předkládá zákazníkovi, který chce vědět co kupuje.

    Nevidím povinnost dodávat statistiky, nebo nějaká aktuální data o provozu !?
    Export který se nestihne udělat přes noc !? Čistě činnost obchodního oddělení a přepracování, pokud se mění nbídka. Nebo sem něco přehlédl?

    Navíc tento srovnávač pomůže malým/regionálním firmám, které nemají prostředky na reklamu, ale dodávají dobré služby za konkurenční cenu.

  • 10. 11. 2020 18:06

    bez přezdívky

    Tak si to přečtěte ještě jednou a zjistíte, že Srovnavač tarifů musí poskytovat úplný seznam služeb, včetně balíčků, na úroveň adresního místa. Pak jděte za nějakým poskytovatelem a zeptejte se ho, jak moc chce pod milionovou pokutou udržovat systém odevzdávání takových dat a nemít smluvní volnost.
    Pak jděte za jiným a také se ho zeptejte, které tarify do takové státem provozované Heureky poskytne, když dělá bezdrátový internet a neví, jakou službu na daném místě vlastně poskytnout dokáže, dokud tam nepřijede dostupnost zjistit. Přirozeně zapíše tu nejvyšší teoretickou. A ta je jaká? Gigabit? Proč ne.
    Jinými slovy - úkol regulátora není starat se o spotřebitele a podnikatele proti jejich vůli s hrozbou vysokých sankcí.
    V Evropském kodexu elektronických komunikací srovnavač tarifů je toto:

    Příslušné orgány v případné koordinaci s vnitrostátními regulačními orgány zajistí, aby koncoví uživatelé měli bezplatný přístup nejméně k jednomu nezávislému nástroji srovnání, který jim umožní porovnávat a posuzovat různé služby přístupu k internetu a veřejně dostupné interpersonální komunikační služby založené na číslech a případně veřejně dostupné interpersonální komunikační služby nezávislé na číslech z hlediska:
    a) cen a sazeb služeb poskytovaných za opakované nebo s používáním související přímé peněžní platby, a

    b) kvality poskytované služby, je-li nabízena minimální kvalita služby nebo je-li podnik povinen takové informace zveřejnit podle článku 104.

    Není tam ani slovo o sdělování na úrovni adresního místa. Odevzdávat standartní tarify do nějakého webu problém nikdo nemá, pokud zůstane volnost dojednávat individuální tarify podle potřeb spotřebitele a schopnosti sítě.