Hlavní navigace

Názory k článku David Capoušek: Holuby mám rád

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 8. 2004 8:46

    Michal (neregistrovaný)
    DD,

    myslim si, ze tento serial Na kus reci.... je moc dobry, alespon se neco dozvime o lidech a jejich praci, kteri pro nas vymysli a delaji ten internet a dalsi sluzby. Me osobne me by napr. zajimaly osody a odpovedi panu p. Krale z InWay, p. Krska z Cesnetu, p. Marsalka z NIXU, p. Majera z Transganetu, p. Fedorka z Contactelu, p. Strnada z CeCom, p. Macka z GTS. Podle me to jsou osoby, ktere uz mnoho let kolem internetu delaji a mohli by vypravet spousty hodin o zacatcich internetu v CR a sluzbach, ktere se nyni prodavaji a o tom co se bude na telekomunikacnim trhu dit.
    K panu Capouskovi muhu rict jen tolik, ze na Cesnetu ho asi nekteri nemeli moc v lasce, ale i nyni v Contactelu to vypada, ze ho moc nemiluji. Je sice pracovity, ale za jakou cenu.
    Michal
  • 11. 8. 2004 11:36

    pepe (neregistrovaný)
    Po precteni tohot clanku se jiz nedivim, ze z Contactelem nechteji mit ani jeho puvodni chlebodarci jiz nic spolecneho a ze je na tom stale hure a hure.
    Pan Capousek sel do teto spolecnosti evidentne jen proto, aby mohl experimentovat s vlastnimi vizemi a pranimi, coz se mu na ukor spolecnosti velice dari. Taktez se nedivim, ze Contactel stale razi cestu nejnizsi ceny za kazdou cenu, prestoze na to jiz nekolikrat v minulosti doplatil. Tezko muze pan Capousek vyuzit jine zkusenosti z marketingu a product dewelopmentu nez vlastni nepodlozene vize a nejnizsi cenu jako prodejni argument, protoze se s jinymi nesetkal.
    Cesnet je a byla nekomercni komunitni univerzitni sit postavena jen na nakladech vsech stran a tudiz na pro ne zajimavě nizke cene. "Komercni" cast, ktera se pozdeji vyclenila se opirala o jiz vytvorenou nekomercni sit s takto nizkymi naklady a provozem dotovaným univerzitami. Vysledkem byly opet nizke ceny produktu.
    A jak tam dnes vypada VoIP kterim se pan Capousek tak kasa, ze to byla jeho uskutecnena vize? Posudte sami, jak vypada dle cislovaciho planu a postupu jak se kam dovolat na http://www.cesnet.cz/iptelefonie/voip-cesnet.html. Jedenáct znaků a více k tomu, aby se clovek nekam dovolal, to je super telefonie. A logika předvoleb jednotlivych instituci např. 0*8, #0, 858, 0**, #1..., mi taktez unika.
    Z pohledu IP telefonie to vlastne vubec neni IP telefonie, ale pouhe proprickovani ustreden misto analogovymi ci digitalnimi draty draty "internetovymi".
    Jsem zvedav, jestli nekdy prijde den, kdy bude Contactel prodavat jinak nez nejnizsi cenou, aniz by nakonec od produktu ustoupil, protoze bude opet neuspesny.
  • 11. 8. 2004 12:05

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Dobry den,
    dovolim si nekolik poznamek. Predem predesilam, ze nejsem Davidovym velkym fanouskem :-)

    Komercni sit CESNET se z akademicke nevyclenila. O procesu bylo popsano jiz mnoho stranek a e-mailu (i zde na LUPE), proto jen kratka rekapitulace. V roce 1996 CESNET dostal grant na vybudovani nove site, kam se presunul veskery akademicky provoz. Pokud je mi znamo, v cele historii dotovala komercni slozka slozku akademickou. Pokud se podivate do historie, zjistite, ze komercni CESNET nebyl nikdy nejlevnejsi - naopak byl etalonem, od ktereho vsichni ostatni nastavovali ceny (az na jednoho vsichni smerem dolu).

    Dodavam, ze David v CESNETu product management na triku nemel :-)

    Pokud se tyce soucasne infrastruktury VoIP CESNETu, tak ta nema s aktivitami Davida Capouska vubec nic spolecneho. Zamerenim je to opravdu fakticky proprickovani telefonnich ustreden univerzit (a poskytnuti brany do VTS). Nastaveni tech ustreden nedela CESNET, ale dotycne univerzity :-) V kazdem pripade je to zajimavy projekt, ktery IMHO plni svuj ucel. Na nekterych skolach, napriklad ZCU, je VoIP provozovano i interne.

  • 11. 8. 2004 12:19

    ___ (neregistrovaný)
    Taky mam pocit, ze jde o cloveka mozna v technologicke oblasti znaleho, ale na marketingu se zjevne ocitl spise shodou nahod. Mam s rozhovoru naprosto shodny pocit: opajeni se vlastnimi projekty bez ohledu na zisky z nich, vetsi duraz na technologie nez na zakaznika - tohle mohlo fungovat v technickem vyvoji, hur v product managementu. A v marketingu se zda byt tento ztracen.
  • 11. 8. 2004 13:47

    Magda (neregistrovaný)
    Škoda, že když se diskutuje také o bývalých pracovnících, že se nikdo nezmíní o H. Novákovi bývalém marketingovém řediteli za jehož dlouholeté éry spatřil dnes známý a zmiňovaný holub světlo světa. Pan Capoušek udělal bezesporu hodně práce v Contactelu například, když přešli zákazníci Cesnetu pod Contactel, tak já jako zákazník jsem byla migrována až o dva roky později za dost drastyckých podmínek (což je určitě rychlé a flexibilní řešení). Často se potkávám s lidmi z Contactelu a na pana Capoška neslyším dobré reference. Rozhodně jde cestou svých vizí a nenechá si poradit od zkušených lidí, kteří pro něj pracují. Jeho vstřícnost v profesionálním životě rovná se nule mimo pár vyvolených jedinců. Prosadit jakoukýkoliv vlastní myšlenku nebo nápad pod vedením p. Capouška je téměř nemožné. K prosazení svého rozhodnutí využívá i nefér prostředky a pozdější neúspěch přičítá lidem, kteří pracovali na projektu dle jeho instrukcí. Pokud bych to měla shrnout jedná se o ambicióznícho člověka s dětinským chováním a stavěním vzdušných zámků. Jinak ho mám v celku "ráda". Vždyť je to jen malý člověk - kádrová rezerva od kterého se očekávají velké věci. Tak mu neberme jeho holuby, třeba to budou jediní přátelé kteří mu zůstanou.
    Magda
  • 11. 8. 2004 15:53

    ondřej (neregistrovaný)
    hy chy ky ry dy ty ny, píšeme vždy tvrdé y. To se učí v druhé třídě.

    Kdo ale postoupil o třídu dál, tak se dozvěděl, že existuje i pár "drastyckých" výjimek.
  • 11. 8. 2004 23:01

    Peter R. (neregistrovaný)
    Není celá holubí kampaň náhodou dílem právě výše zmiňovaného Honzy Nováka? Je, ví to nejen Magda, ale i všichni lidé z oboru. O p. Capouškovi to něco říká, protože slušný člověk se cizím peřím nechlubí.
  • 16. 8. 2004 11:17

    Trpaslík (neregistrovaný)
    Jen několik poznámek:

    - Contactel rozhodně neprodává služby nejnižší cenou (snad kromě ADSL), od toho jsou tu jiní specialisté podrážející ceny neuvěřitelným způsobem (etel a ti druzí...)
    - J. Novák nebyl dlouholetým zaměstnancem Contactelu (strávil v něm cca rok)
    - J. Novák není autorem "holubí reklamy", vedl marketingové odd. v době, kdy tato kampaň vznikla ve spolupracující reklamní agentuře

    Hezký den!