Hlavní navigace

DCCI audit se spojuje se Sofres Media

Marek Antoš

Před časem probíhaly poněkud vzrušené debaty v souvislosti s výběrem dvorního auditora konsorcia ABC ČR. Výběrového řízení, které stále probíhá, se nakonec nezúčastnil původní favorit, firma DCCI. Evidentně se však nehodlá nechat vyšachovat - pomoci v tom má i nový a dosti silný partner.

Vývoj tendru ABC ČR byl poněkud spletitý, dovolím si jej pouze ve stručnosti shrnout. Původně se jej účastnily dva subjekty, DCCI a firma Pegas Internet, která je jinak známa zejména jako menší Internetová reklamní agentura. Vzhledem ke zpochybnění nezávislosti obou účastníků a nerozhodného výsledku hlasování metodické komise bylo – v prostředí mediální přestřelky takřka všech proti všem – řízení zrušeno a vypsáno nové. Částečně se změnily i podmínky, zejména pokud jde o povinnou nezávislost auditora. Jedna z nových podmínek rovněž zakazovala auditorovi pokračovat ve své činnosti, pokud by došlo k ukončení vztahu s ABC ČR bez ohledu na to, z čí viny by se tak stalo. Proti této podmínce protestovalo DCCI ještě před uzávěrkou přihlášek a ABC reagovalo více než vstřícně: dotyčnou podmínku zrušilo. O to překvapivější nakonec bylo rozhodnutí pana Čížka z DCCI, tendru se neúčastnit.

Jediným účastníkem, který také tendr patrně vyhraje, tak zůstala firma Acron, která provozuje službu Monitor. Nad dalším vývojem visí otazníky – hlavička ABC ČR je sice z pohledu reklamních agentur velmi silná, na druhou stranu DCCI má velmi výraznou podporu serverů a je otázkou, zda se je Acronu případně podaří přetáhnout. Bez serverů, zejména těch velkých a významných, se audit dost dobře dělat nedá. Zatím se zdá, že zůstávají věrné DCCI, ale v této nevděčné branži se může leccos změnit.

Snad právě proto DCCI výrazně posiluje svoji pozici partnerstvím s jiným partnerem. Jde o společnost Taylor Nelson Sofres Media, která mimochodem rovněž uvažovala o účasti v tendru ABC ČR, ale nakonec se nezúčastnila. Význam tohoto spojení je zřejmý: Sofres Media je ve světě klasické reklamy a médií velmi známý pojem. Mimo jiné je v České republice nositelem projektu měření sledovanosti televizních programů pomocí peoplemetrů. Tímto krokem by tak DCCI mohlo alespoň částečně vyrovnat svůj handicap oproti ABC, tedy nedostatek renomé, s tím že výhoda podpory serverů samozřejmě zůstává i nadále.

Tisková zpráva, která spojení oznamuje, však hovoří i o dalších možnostech zcela nových průzkumů Internetu, které by v rámci auditu mohlo Sofres Media provádět. Co – a zda vůbec něco – se pod tímto označením skrývá se zřejmě teprve uvidí.

KL17_hlasovani

Marek Antoš


Starší, související články:

Našli jste v článku chybu?