Obecně je cenotvorba nových karet podraz na prodejce.
Jestliže dříve člověk instaloval satelitní sestavu a prodával s tím i kartu (karty), byla na kartách určitá marže pro prodejce. Navíc byla cena karty 2000 Kč jednoduchá i pro zákazníka, prostě zaplatil kartu, tu si rovnou zaregistroval (buď sám, nebo za pomoci prodejce při instalaci), a bylo hotovo. Poté si ještě mohl aktivovat placené programy, což lidé typicky dělali po krátkém sledování promo režimu, který trval 2 měsíce.
Nyní prodejce prodá jakousi M7 kartu, ze které nemá nic, tu je pak ještě třeba aktivovat a znovu hradit další poplatek, který musí navíc uhradit jinak, než přímo koupí karty (tedy platí dvakrát a dvěma různým subjektům).
Prodejce nyní nemá vůbec žádnou motivaci karty prodávat a natož jim dělat servis, protože z karet nemá nic, tedy kromě neustálých telefonátů zákazníků, kterým se zasekla karta a je třeba ji reautorizovat.
Dnes jsem zjistil, že Tipsport vůbec nenabízí a ani prý podle Skylinku nebude nabízet zákazníkům uhrazení registračního poplatku 999,- při pořízení nové karty M7 za 499,-. V Tipsportu o ničem takovém neví, pouze prý mají v systému pro Skylink nastavené různé ceny balíčků a servisní poplatek. Ten také ale pouze 12-ti měsíční v hodnotě 348,- - proč musí zákazník předplácet na rok dopředu? Čili Skylink prý předpokládá, že registrační poplatky 999,- zákazníci budou chodit hradit k prodejcům sat.techniky, kteří mají aktivační web. Problém je ale v tom, že prodejce s aktivačním webem z platby 999,- za regiostraci karty nemá ani korunu a např. u nás ve městě je pouze jedna kamenná prodejna elektro a aktivačním webem, ale když tam posílám své zákazníky, tak vedoucí prodejny jim nechce tuto službu dělat, protože prý z toho nic nemá a kór když ani tu Skylink kartu m7 za 499,-u nich zákazník nepořizoval. A to je špatně. Je to zamotaný, jelikož se prodávají pouze karty nové, které stojí 499,- s tím, že si registrační poplatek 999,- musí zákazník nějakou formou uhradit sám. A zde narazí. Také na této kartě za 499,- je informace o 2 měsíční Promo nabídce všech placených programů grátis, což prý není pravda, zákazník dostane pouze 10 dní tuto ochutnávku (ale poté až uhradí registrační poplatek a zaregistruje kartu) Je to příliš složité a pro zákazníky nepřehledné.
No já vím, a zákazník at' platí za Hardware i 2x že jo. Bohužel stejně se chovají i instalatéři DVB-T. Nyní tu mám zbytečně navíc nevyhovující antény a kabel kterej jsem musel tehdá samozřejmě zaplatit. To co mám nyní je kvalitou úplně někde jinde a používám vyhovující antény i kabel. To jsou ty paradoxy ... Jinak ten obchodík může mít právěže nevyhovující krámy a s nimi dělá pak tyto instalace a ohrazuje se tím, že používá jemu známé a vyzkoušené zboží. To je sice hezké ale zákazníkovi je vlastně vnuceno to, co nechce. (kolikrát i levný šmejd)
A Vy "pane podejče" zákazníky neodmítáte? Pokud vím, obrátil se na vás jistý člověk, coby můj známý ohledně instalace SAT+DVB-T na jedné destinaci a vy sám jste mu odpověděl, že se má OBRÁTIT NA KONKURENČNÍ FIRMU, která je vybavena odpovídající měřící technikou! Takže pane "Ráczi", co to má znamenat?? Chtěl bych vidět tu vaši včerejší montáž ve stylu "od pantáty vedou dráty", kvůli které jste sestoupil v podvečerních hodinách z onoho žebříku!!!!!!!! Ale Ráczi "drž vlnu"! Bez měřící techniky, ale díky blábolům, určitě uspěješ! Chce se mi z vás "pane prodejče zvracet!!!!!!!!!!!
Sice jsem Vám pane "Koki" nechtěl odpovídat, ale přeci. Ten mejl byla čistá provokace už odpočátku. Ten pán konkrétní požadavky neměl, jen předem jasnou kritiku mé osoby a já nemám zapotřebí reagovat. Slušnou formou jsem se omluvil a doporučil mu využití služeb někoho jiného, což je podle mne zcela normální. Měřící techniku samozřejmě mám a vždy odjíždím z instalace s nastavenou nejlepší přijímanou kvalitou signálu dle situace a možností zákazníka. Pokud někdy mám reklamaci, tak je to způsobeno extrémním počasím, na což se ale reklamace nevztahuje. Čili žádného zákazníka jsem neodmítl, neboť bylo zřetelné, že zákazník má jiné úmysly. Hezký den a DržteVlnu.cz :-)
Proč se Kokine radši nestaráš o ssebe a o svoje kšefty .... To je fakt hnus to tady už jenom číst. Proč jsi to tomu známýmu teda neudělal sám a zadarmo?
Jinak např. doktoři (specialisté) si taky mezi ssebou přeci posílají pacienty .... takže proč jaká ostuda odkázat někoho na jinou firmu. Každej umí něco víc, něco míň. Já jakožto zákazník bych nezvracel při odkázání jinam ... holt jsme různí, naštěstí. :-)
Prodejce má samozřejmě peníze hlavně z ostatních komponentů a jestli si pár zákazníků koupí jenom samotnou kartu, to není až tak podstatné. Navíc každý prodejce může prodej karty svázat s prodejem dalších věcí, tedy minimálně přijímače, příp. karty Výměna prodávat pouze těm klientům, kteří si hlavní kartu pořídili tamtéž.
Zrovna dneska mi volali nějací chalupáři, že si přivezli satelitní komplet s přijímačem Mascom MC250HDIR a abych jim ho dnes v podvečer přijel na chalupu nainstalovat. Po rozhovoru jsem zjistil, že nemají kartu (oni se prý domnívali, že všechny CZ programy jsou zadara jako v DVB-T :-)) Jelikož ale mají chalupu v obci Pivoň na Domažlicku u Bavorských hranic, kde není vůbec žádný signál z CZ DVB-T vysílače, musí jít do satelitu. Nabídl jsem jim tedy, že kromě instalace jim přivezu i novou přístupovou kartu. Naštěstí mám poslední kartu Skylink Standard HD za 2000,-, kde oni pak už nemusejí hledat aktivační místo pro úhradu poplatku 999,- a servisního poplatku - ten mají navíc rok grátis a také 2 měsícempromo zadara (doufám :-). Jenže tyto karty už skladem v ČR docházejí a dle slov Skylinku budou už jen pouze ty Standard HD M7 za 499,-, kde pak začíná byrokratická peripetie.....uf..... ptám se proč?
Nějak jsem naznal, že zrovna z tohoto typu "zákazníků" není vůbec nic a jsou to vesměs otravové, kteří si všechno pořídí někde z netu, pak si montáž bastlí sami a až zjistí, že je to nad jejich síly, tak se milostivě uvolí někoho zavolat. A jejich cenová představa je tak "za kafé a stovku na cestu". To už mám za sebou :-)
Vím, jenže pak bych musel cca o 1 tis. zdražit celý sat.komplety a rázem by oproti konkurenci byly o litr také dražší a zákazník už nevidí, že oni mají v kompletu kartu za 499,- a já za 2 litry plnohodnotnou...Je to těžký, během pár týdnů a měsíců už stejně dojdou a budou pouze M7 za 499,-. Zlatý starý doby Skylinku :-), kdy ještě existovali SD sat. receivery, protože pořád je mraky lidí s CRT TV. Dneska jak jedu k těm chalupářům to samý - mají sice HD sat. receiver, ale 20 let starý CRTéčko....:-)