Hlavní navigace

Názory k článku Dedikovaný vs. nededikovaný

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 30. 6. 2003 11:02

    noname (neregistrovaný)
    možná by bylo zajímavé řici, že dedikovaný přístup, tedy to, že si zákazník platí zvlášť ISP a zvlášť operátora dial-upu je naprosto běžný ve všech státech, ba naopak nevím, kde by jako de-facto jediná možnost byl nededikovaný. Jasně že lidi budou říkat, že by jim více vyhovoval nededikovaný, ovšem reálně stejně naprostá většina z nich využívá služeb jednoho ISP a dedikované by asi mohly být levnější (ISP by si byl jistější větším výdělkem a mohl by tedy slevnit), maximálně ovšem o tu cca. 30% část, která by připadla ISP. Velkou otázkou je, jak by se platilo - jestli by to bylo jako v roce 98, tj. museli byste zajít do prodejny ISP a tam si to koupit na další měsíc, pak by to asi moc lidí neuchvátilo. Kdyby se to podařilo dohodnout, aby se to objednávalo např. přes web, kde se vyplní číslo ze smlouvy s ČTc (přitom personalizovaný pro různého AO/ISP), tak jak tomu bylo u ADSL, tak si myslím, že by konečné "vítězství" dedikovaných bylo jen otázkou času, protože to by se ISP předháněli v reklamách.
    BTW - víte jak je to po těch 100 hodinách se zvýšeným zpoplatněním prvních deseti minut hovoru? Bude to pak stejná částka, nebo zas tak blbě jako nyní?
  • 2. 7. 2003 21:26

    hmmm (neregistrovaný)
    a to je problem, proste rozpocitat prijmy na ISP jako relativni pomer z pausalu misto absolutniho pomeru z provolanych minut?

    Tedy:
    jestlize nekdo volal 20 minut na ISP A, 20 minut na B a 10 minut na C,
    je takovej problem, rozdelit mezi ne onu stokorunu, ktera jim "nalezi" z pausalu?

    Pokud je to pro Tele prilis vysoka matematika, tak se to provadi takto:
    A dostane 20/(20+20+10)*100 Kc = 40 Kc
    B dostane 20/(20+20+10)*100 Kc = 40 Kc
    C dostane 10/(20+20+10)*100 Kc = 20 Kc

    Pokud se nepletu, teoreticke zaklady techto pokrocilych matematickych operaci pokryvaji studijni materialy pateho rocniku zakladni skoly.

  • 2. 7. 2003 21:43

    hmmm (neregistrovaný)
    Jeste bych dodal, ze chapu marketingovy oddeleni jednotlivejch ISP, kteri si uz brousi zuby, jak budou jednotlivy BFU lakat na imaginarni vabnicky marketingovych voodoo technik.

    V teto souvislosti bych rekl, ze pokud bude existovat jediny ISP s nededikovanym pripojenim, pujdu k nemu i kdyby to melo nulovy realny efekt.

    Proc? Protoze kdyz sem se kdysi snazil pripojit hodinu pred pulnoci (kdo rika, ze delam vsechno na posledni minutu?;-), abych si registroval zkouskovej termin, na svyho obvyklyho sem se nedovolal (tusim IOL?). Toz sem vystrachal stary noviny a zacal obvolavat ... druhej (tusim tiscali) zas mel problem na peeringu ... treti (contactel?) mel lehlej DNS a na cizi sem se od nej nedostal. A my studium zachranil az ctvrtej - delali neco do zeleniny - ze by Kiwi???

    Takze tak. Nededikovanej pristup ma pro me hodnotu MINIMALNE stokoruny (mesicne) - protoze to je IMHO mimimalni odhad problemu se spojenim, ktery nastanou po zahlceni pausalistama (tedy pocitam jen promarneny minuty pri stani v zacpe na dedikovanem vjezdu na informacni dalnici - cenu vlastniho casu tady nepocitam).

  • 2. 7. 2003 21:59

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Jak možná víte, tento názor jsem přednesl v našem článku "Diskuse k poslednímu návrhu Telecomu - 100 hodin za 500 Kč" http://www.internetprovsechny.cz/clanek.php?cid=58, a který byl samozřejmě s panem Peterkou, jakožto naším technickým spolupracovníkem za ZUI, konzultován.
    Otázka samozřejmě je, jak se k tomu postaví ČTc (tedy jestli se nechá o tento výdělek navíc připravit) a AO (jestli jim to takto bude stačit), část první je předmětem zítřejšího interního jednání ČTc, část druhá bude probírána následovně. Samozřejmě vás o tom budeme informovat.
    Otázek je totiž mnohem více, zatím totiž ani nevíme, bude-li minimální jednotka minuta. Může se stát, že třeba ona nabídka bude mít fintu v tom, že minimální jednotka bude hodina a tak když se někdo pětkrát připojí na deset minut, tak to nebude padesát minut, ale pět hodin (třeba, ale na podrazy jsme bohužel zvyklí).
    Zachovejte nám přízeň, snažíme se vést otevřenou diskusi, která sice někdy plodí nedorozumění, zato umožňuje ušít nabídku pro Vás - uživatele - jež si my - ZUI - troufáme zastupovat. Budete-li mít jakékoliv dotazy, neváhejte se ptát dál, můžete to samozřejmě i posílat přímo na nás, přeci jen někdy už nekoukáme do všech diskusí.