Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Digikampaň v Praze vygraduje 25 semináři pro širokou veřejnost od anonym - Když vidím v televizi, jak se v diskuzi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 2. 2009 13:13

    Pamětník
    Já vidím hlavní problém v tom, že některé letité TV analogové pravdy s digitalizací přestaly platit. Jistá "nalejvárna" z televize sice najednou osloví mnohem více občanů, ale ta pouhá jednosměrnost, bez zpětné vazby, její úspěch podstatně snižuje. Vždyť už jen nová názvosloví některým divákům nic neříkají. Proto by asi největší účinnost mohly přinést nějaké skutečné kancelářské "poradny", kde by odborníci dokázali s tápajícími diváky diskutovat, vysvětlovat a radit jim. Zda by to zaplatily ty slíbené miliony na propagaci digitalizace, ale netuším. Ona názorná ukázka modelových případů, vzorky antén, příklady zapojení jednotlivých TV komponent a možnost to vidět na vlastní oči a i si to dokonce osahat, by, podle mne, přineslo daleko větší užitek.
  • 26. 2. 2009 13:42

    Pamětník
    Já ale o úspěšnosti poradny přes TV obrazovku pochybuji. Stejně se nedá očekávat, že pořad pro kutily, kuchtíky, zahrádkáře, chovatele osloví stejně všechny vrstvy diváků. Kdo nikdy neměl pilku v ruce, nestál za plotnou, nehrabal se v hlíně a nepěstoval králíky si z obrazovky jen může odnést dojem "vždyť je to sranda". Ale není. To ví všichni začátečníci i zkušení profesionálové. V oblasti přechodu TV z A na D je situace ještě horší. Týká se téměř všech a dosud s tím měl zkušenost jen málokdo. Proto bych očekával větší úspěšnost od akcí přímo mezi lidmi, bez velkých seminářů, v poradnách, stejně jako jsou právní, daňové a nebo třeba podnikatelské. Malá místnůstka s vzorovým vybavením, s poradci, otevřená dlouho do večera. To bych asi ale chtěl moc! Proto bych na masmédiích ponechal jen informovanost občanů konkrétních lokalit, že do jejich kraje už také přichází DVB.
  • 26. 2. 2009 10:52

    Milda
    Na semináře přijdou podle mého názoru spíš odborníci, tedy prodejci DVB-T techniky, správci STA v panelácích, ale rozhodně tam nepůjde desetina pražáků! Jedině že by tam Duspiva zadarmo čepoval pivo a k tomu bonusem rozdával párky, to by přišly i celé rodiny ;-)
    Když Duspiva nic nedělá, tak mu nadáváte a když začne konečně připravovat různé akce, nelíbí se vám to taky. Nebo máte nějaký geniální recept?
  • 26. 2. 2009 11:04

    bez přezdívky
    Geniální recept nemám. Jenže to "dělání" pana Duspivy postrádá smysl. Je to jen další důkaz toho, že NKS si s digitalizací neví rady. Informace o digitalizaci by měla šířit především média, a to média kterých se ta digitalizace týká. Jenže televize si s tím taky příliš nevědí rady. "Žijeme digitalizací" na ČT sice mělo docela velký úspěch ale dva díly jsou málo, a o dalších se zatím jen uvažuje. Místo 25 seminářů by tak bylo rozhodně lepší udělat "semináře" v TV. Shromáždit dotazy diváků, vybrat ty nejčastější a nejpalčivější, a na ty pak odpovídat z obrazovky. Aspoň jeden takový pořad týdně tak na hoďku. To překřikování někde v sále lidi akorát naštvě. Mnozí se nedostanou ani k tomu, aby se na něco zeptali, takže naznají, že tam byli naprosto zbytečně. Lidi totiž ani netuší na co a jak se mají ptát.
  • 26. 2. 2009 11:50

    bez přezdívky
    Pokud jde o ty informace, tak to není tak snadné. Počítačová a internetová gramotnost není u nás na takové úrovni, abychom na to mohli spoléhat. Není možné situaci hodnotit svým pohledem ale pohledem našich rodičů a prarodičů. Mladí lidé si nějakou cestu k informacím už najdou. Starší lidé ale mají obrovské potíže. Mají z nových věcí strach, a většinou vůbec netuší jaké informace a kde mají hledat. Ti, kteří tu diskutují jsou schopní si informace obstarat. Většina těch, kteří informace potřebují ale vůbec nemá ponětí o tom, že takovýto web vůbec existuje. Drtivá většina lidí má zcela jiné zájmy než řešení příjmu TV. Je to pro ně nezajímavé ale chtějí se dívat, a nevědí kam se obrátit, co dělat, na co se ptát!
  • 26. 2. 2009 12:45

    bez přezdívky
    Věkovou hranici informovanosti je takto možné posunout daleko za hranici důchodového věku, kam internet už většinou nesahá. Pokud jde o ta specifika, pak je nutné je napřed definovat, pak je možné o nich diskutovat. Spoléhání se na mladší generaci je sice možné ale nemyslím si, že je nutné nebo správné. Obecná informovanost je důležitá, a ta prostě chybí!
  • 26. 2. 2009 13:26

    bez přezdívky
    Něco v tomto smyslu jsem navrhoval ČT. Jen by se to odehrávalo přes televizní obrazovku. Bohužel je to dramaturgický problém. Televizní odborníci mají strach z toho, že to bude nuda, a lidi to neosloví. Já si to sice nemyslím ale nejsem odborník na tvorbu televizních pořadů, takže připouštím, že se to musí dělat jinak.
    Zpětná vazba existuje i do TV studia. Tady je především problém v nutnosti oslovit velké množství lidí v krátkém čase, takže celý proces musí být masový. Kdo bude potřebovat konkrétnější informace, bude se muset obrátit na odborníky v místě příjmu nebo spoléhat na informace z jiných zdrojů. Základní hybnou silou by ale měla být masmédia!
  • 26. 2. 2009 17:16

    bez přezdívky
    par pripominek bych mel
    1) Duspiva nema za ukol nekoho informovat, ma presunout penize z reklamy kamaradickum. Predpokladam, ze se mu to zdari.
    2) Lide informovani jsou, ostatni je na nich. Maji obcanky, chteji sledovat, at se staraji.
    3) Duchodci maji deti a vnuky. Pokud konecne neprestaneme se socialistickym vykorenenim stariku z rodin a zanechanim jich na pospas statu, tak se nam cely stat zhrouti (ne kvuli DVB-T....) Tito potomci se postaraji o prijem pro sve rodice.
    4) Praha nema problem se signalem, temer kazdy chytne na smetak z vokna alespon jeden multiplex, takze bez TV lide nebudou.
    5) Natluce si cumak Noha a Prima, ktere neinformuji sve divaky. Kdo jiny by to mel delat? Platit nekomu reklamu na jeho zisk? Nesmysl.

    Tech bodu by bylo vice. Proste pruzkum ukazal, ze lide vedi ze se bude digitalizovat. Nekteri si v balicku koupi kabelovku, jini Kyslik a v mezicase dostanou rozum a donuti majitele at predela antenu. Zadne drama nebude (teda na obrazovkach soukromych TV bude, ale to dnes jiz nikdo nebere vazne).
  • 27. 2. 2009 22:15

    Jendelin
    Dramaturgie drží v ruce velkou pilu a podřezává si pod sebou větev. K čemu sebelepší pořady, když je divák neuvidí?
    Je skutečně potřeba říkat lidem informace masově a polopaticky.
    Před cca půl rokem jsem se bavil s kamarádkou ze západních čech (Karlovarsko), pravda, switch off tam není tak aktuální jako u nás v Praze, tím spíš, že tam mají nějaké místní vysílače. Obecné povědomí o digitalizaci už měla a po mém výkaldu mě překvapila otázkou: A přece to nemůžou jen tak vypnout? Tak jsem znovu vysvětloval, že je technologicky potřeba uvolnit frekvence a teprve pak pochopila, že až přijde čas, se bude muset taky trochu starat, aby měla na co koukat.
  • 26. 2. 2009 8:00

    bez přezdívky
    Do nějakého sálu se nahrnou stovky a možná i tisíce lidí, a každý z nich tam začne řešit svůj vlastní problém s příjmem TV. To bude mazec! 25 seminářů pro město s více než jedním milionem obyvatel. To je jeden seminář na cca 50000 obyvatel. Kdyby na každý seminář přišlo 500 lidí, tak je to jen pouhé jedno procento dotčených. "Panenko Svatohorská. Ty to tak nenecháš! (necháš?)"
  • 26. 2. 2009 11:15

    Milda
    Česká televize pro digitalizaci dělá poměrně dost. Ale na Novu a Primu sotva nejdete páky jak je přinutit, aby o digitalizaci informovaly, zatím ji přehlížejí a nic nenaznačuje, že by došlo ke změně k lepšímu :-(
    Samozřejmě nejlepší by byla pravidelná týdenní poradna na ČT1, ale já myslím že kdo si chce najít informace jak vyřešit problém s příjmem může využít i internet a diskuze na digizone.cz a digitalnitelevize.cz
  • 26. 2. 2009 12:21

    Milda
    Tantokrát s vámi souhlasím, ale myslíte, že nějaký pořad v TV může být schopen seniorům vysvětlit specifika přechodu na DVB-T? Stejně jim to nakonec budou muset zapojit a vysvětlit děti a ty by měly být schopny si ne webu informace najít.