Kdo by chtěl působit na Velkém Čínském internetovém trhu?
Vždyť tam nemáte šanci, zvýhodněné jsou domácí firmy.
A musíte se velmi řídit a podrobit vládě a pravidly, jinak vám službu zakážkou.
Takže v podstatě zadarmo darujete data o uživatelých vládě, jinak máte útrum.
Kdo by tam chtěl působit za jejich podmínek? Snad jen firmy, co prodávají uživatele.
Když si přečtete Mistra Suna, legendárního čínského válečného teoretika, který je v Číně stále populární a je součástí jejich civilizačních stereotypů, tak zjistíte, že kupci mají povinnost být i vyzvědači panovníka, mají povinnost dodávat informace, ale i verbovat agenty z řad cizí populace.
Na každého, kdo byl na školení v Číně na základě různých smluv o spolupráci s čínskými institucemi, je třeba pohlížet jako na potenciálního čínského agenta. Dnes hlavní úlohu na Západě v tomto hrají Čínou budované Konfuciánské instituty.