Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Diskuse na Novinkách – prázdné, sterilní a ve znamení marketingu od Marek Lutonský - >>> Od Internetu člověk vyžaduje interaktivitu, a ne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 3. 2009 10:18

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    >>> Od Internetu člověk vyžaduje interaktivitu, a ne sdělení holých faktů bez možnosti k tomu něco říct, nebo se nechat otravovat s registrací a zveřejňováním osobních dat.

    Toto vaše tvrzení je v kontrastu s nezpochybnitelným faktem, že diskuzí se na takových webech aktivně účastní pouze promile čtenářů. I kdyby všichni odešli, což ale podle mého názoru nehrozí, na návštěvnost webu mají mnohem větší vliv jiná kritéria.

    Opravdu si myslím, že Novinky nyní při pohledu zvenku působí mnohem lépe než dřív. Působí seriózněji.
  • 18. 3. 2009 11:20

    Popelka (neregistrovaný)
    Ja si myslim ze na odlivu ctenaru tahle opatreni budou mit a velky. Ja jsem nikdy na diskusi nedal zadny prispevek, proste jsem diskuse k clankum jen prochazel. Po opatreni ktere podle me nebylo nezbytne tam proste nechodim. Jak bylo tady receno denne lide prochazi desitky serveru, ctou ruzna fora, internet je velky a tak proste lidi pujdou jinam. Jde o to jen kliknout jinam nestoji to zadnou namahu. Nechapu proc bych se mel zabyvat Novinkama, kdyz vedle je dalsi tucet jinych serveru! Proste je to volba, zustava otazka zda Novinky potazmo Seznam si muze tyhle zmeny dovolit. Vse ukaze cas. Muj odhad bude ze spadnou z prvni pricky navstevnosti.
  • 18. 3. 2009 10:24

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    Z obou stran jsme teď tedy došli k závěru, že lidí, kteří jsou změnou diskuzí postiženi, zase tolik nebylo. Zejména při porovnání s denní milionovou návštěvností celých Novinek. Jistě, jsou hodně slyšet, ale to je přece virtuální realita, ne skutečnost.

    Serióznost z žurnalistického hlediska je podle mě hodně subjektivní věc, zde asi nelze dojít k názorovému smíření.

    Já jsem psal spíš o serióznosti z pohledu inzerenta. Když dříve obchodníci Novinek popisovali a barevně malovali svoji cílovou skupinu, byl to určitě docela šok, když se potom potenciální inzerent podíval na výkvět, co přispíval do diskuze.
  • 18. 3. 2009 10:36

    Jan Rylich
    Ale samozřejmě. Tady také nejde o problém, který se dotýká poloviny populace, ale o princip. Podobně jako u blokování webových stránek Vodafonem a pod. - zablokovala se jen dětská pornografie (imho se to prakticky nedoklo skoro nikoho), ale vzbudilo to obrovskou diskusi, a přesto podle mého názoru oprávněnou.

    A co se inzerentů týče, myslím že pověst Novinek znají stejně jako my tady, a facelift jejich názor nezmění. Nebo se na to podívají prakticky: obrovská offtopic diskuse = víc návštěv než prázdná "seriózní". A nebo se teď budou zajímat především o tu databázi.,
  • 19. 3. 2009 17:43

    nesmělý anonym (neregistrovaný)
    To si nerozumíme, za žádnou elitu je v žádném případě nepovažuju :-) Současný stav víc připomíná zoo a exhibující zvířátka. Pochybuju, že diskutérská elita by na nějaká podobná nařízení či pravidla kdy přistoupila. A ještě pod většinou bulvárními články. Ve skutečnosti jsem stále ještě
    nevyšel z údivu, co všechno je možný.
    Tebou citovaný druhý "děkovný" příspěvěk však dokazuje, že tam někdo normální přece jen diskutuje.
  • 19. 3. 2010 14:35

    anonymní
    Vážení, toto skutečně "demokratické" opatření serveru NOVINKY je přímým odrazem stavu demokracie v této zemi. Je vidět,, že staří "organizátoři" špiclování, donášení a jiných praktik jsou stále v "oblíbenosti". Ono koneckonců i novinářská etika je kdesi "za horama" a už vůbec bych nechtěl polemizovat o hrdém názvu PRÁVO (a jeho rudé barvě) .... snad jen dovětek "držet ústa a krok"....
  • 18. 3. 2009 10:17

    Jan Rylich
    Není to moc, ale ty stránky také nemají lákat masy - už z principu byly určené v první řadě pro lidi, kteří často diskutovali na starých diskusích (a jejich počet nijak závratně stoupat asi nebude).

    A co se týče serióznosti.. Obávám se, že likvidace diskusí z Novinek seriózní web neudělá. Otrocké přepisování tiskových zpráv, občasné chyby a překlepy ve článcích, nový design ve stylu leporela - to nejsou rysy seriózního média. Ale je fakt, že návštěvnost a další dlouhodobé ukazatele budeme moci podrobněji hodnotit až třeba po měsíci provozu..
  • 18. 3. 2009 10:27

    Miroslav Bajgar
    Jenomže statisticky je počet čtenářů, kteří za den probíhají desítky takových serverů a rádi a svobodně na nich diskutují a zanevřou na ně pokud nebudou moci diskutovat, někde hluboce pod úrovní chyby měření. Takže pokud Vás, tak jako Novinky, zajímá množství prodané reklamy nebudete na ně brát velký zřetel a když už, tak jen kvůli PR.
  • 18. 3. 2009 11:28

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    Kdy myslíte, že budeme moci posuzovat, jak se změna v diskuzích projevila na návštěvnosti? Já bych s tím možná už začal, protože v delším horizontu do toho zasáhne mnoho dalších vlivů a nebude možné říct, za co přesně mohou diskuze a za co jiná hlediska.

    Jinak jsem přesvědčen, že se změna na návštěvnosti Novinek nijak výrazně neprojeví.
  • 19. 3. 2009 9:11

    bez přezdívky

    Zvláštní -- posuzovat to, zda někdo patří k elitě, na základě formy jeho výroků (a nikoliv obsahu).

    Jsem v pokušení sem kopírovat hezky jeden za druhým diskuzní příspěvky pod náhodně vybranými články, abychom viděli, zda skutečně nyní jsou ty diskuze "kvalitnější".

    Ono totiž někdy může jedna sprostá nadávka vyjádřit situaci mnohem přesněji než slušňácká slovíčka, pokud ten, kdo ta slovíčka používá, diskutovanému tématu nerozumí vůbec.

    Kupříkladu toto je nejpopulárnější příspěvek k tématu chybějící miliardy na zvýšení platů ve školství:

    "Nesouhlasím se zvyšováním platů učitelů.Nejsou pro ně závazné učební osnovy a tak se učí co nejméně.Děti se poflakují po t.zv.exkurzích či jiných akcích,zameškaná docházka se už nemusí omlouvat, jsou samé volno, prázdniny a ředitelské volno.Ve vyšších stupních se vysvědčení či diplomy dají koupit beze zkoušek..."

    (podotýkám, že hlasovat "Souhlasím" / "Nesouhlasím" můžou pouze ti, kdo se zaregistrovali, tzn. ti, kterým vy říkáte "elita")

    Elita také u článku o tom, že ČSSD nehodlá na svůj sjezd pustit novináře, rozhodla, že nejlepším (tedy s nejvíce souhlasy ostatních členů elity) příspěvkem je:

    "Posledné roky se vůbec dějí v naší zemi VELMI prapodivné věci....jinak děkujeme Novinkám za evidenci našich e-mailů, IP, telefonů a adres........není nad svobodu a demokracii, pravdu a lásku.....:-)"

    Dalo by se pokračovat hezky článek vedle článku, NIKDE údajná elita není schopna vyprodukovat kloudný diskuzní příspěvek.

  • 18. 3. 2009 10:14

    xpckar (neregistrovaný)
    Myslím si také, že i pro vydavatele je to výhra, protože změna se podle veřejných dat nijak neodrazila na návštěvnosti.
    - Zatím možná ne. Ale mnoho čtenářů jednoduchou svobodnou diskuzi (včetně možnosti k tomu něco říct hned, bez zdržování, zvlášť když člověk probíhá takových serverů za den desítky) prostě vyžaduje, a když jí nebudou mít, půjdou časem jinam. A je jedno, jestli tu někdo píše o tom, že diskuze "je nepovinnou součástí zpravodajského serveru", tyhle kecy jsou mimo realitu požadavků čtenářů. Od Internetu člověk vyžaduje interaktivitu, a ne sdělení holých faktů bez možnosti k tomu něco říct, nebo se nechat otravovat s registrací a zveřejňováním osobních dat.
    A jestli si myslíte, že Novinky mají oproti třeba Aktuálně nějakou výhodu, a nebo dokonce na praktický zrušení diskuzí a okamžitou možnost sdělit názor nalákají "masy", tak jste asi spadnul z višně.
  • 18. 3. 2009 11:07

    dfdsf (neregistrovaný)
    mam to snad chapat jako priznani, ze cpress posuzuje veci podle dojmu a prizpusobuje tomu i sve vlastni aktivity?
  • 18. 3. 2009 13:16

    VfB (neregistrovaný)
    jak to víte? vy pracujete pro tu britskou instituci co ty filtry schvaluje? když vezmu v úvahu nedávný problém s cenzurou na wiki (obal CD), tak bych mohl pochybovat o důvěryhodnosti takových filtrů
    navíc jde o princip, že někdo za mně rozhoduje, co je pro mně dobré a co ne, jak za nacismu nebo za bolševika
    navíc celá věc okolo dětského porna na webu je jen zástěrka pro špehování uživatelů (občanů) a omezování svobod, protože v současné době bez zapojení do komunity pedofilů a přesné znalosti adres, žádné dětské porno neuvidíte, ani když budete na webu v jednom kuse surfovat po sebeobskurnějších stránkách, tak šanci se "omylem" dostat k dětskému pornu je nula nula nic
  • 18. 3. 2009 20:28

    nesmělý anonym (neregistrovaný)
    Já bych s posuzováním počkal tak týden, rozkřiklo se to i na jiných portálech. Teď ještě návštěvnost může dost zkreslovat zvědavost a nezměrný obdiv nad statečnými hrdými diskutéry, co se nebojí podepsat. Časem se dá očekávat mírný propad, přece jen zůstala jen intelektuální elita, málokdo jim bude rozumět. Víc jak 10-15% to i tak nebude, případná vyšší čísla by stejně nepřiznali :-) Pak to na ten blog s velkou parádou klidně šoupněte.
  • 18. 3. 2009 9:51

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    V článku píšete, že návštěvnost diskuse-novinky.cz není zanedbatelná. S čím ale srovnáváme? Podle Toplistu na tento web chodí denně méně než tisíc lidí, a když vezmu v úvahu několikatýdenní partizánskou kampaň ve starších diskuzích na Novinkách, nepřipadá mi to zrovna moc.

    Navíc bych řekl, že tento web měl největší potenciál v době změny na Novinkách, nyní bych očekával spíš pokles než růst.

    Osobně úpravu diskuzí na Novinkách velmi vítám, to už o mě asi mnozí ví. Myslím si také, že i pro vydavatele je to výhra, protože změna se podle veřejných dat nijak neodrazila na návštěvnosti a web nyní působí mnohem seriózněji.
  • 18. 3. 2009 11:24

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    V každém případě se rozhodujeme raději podle vlastního dojmu než podle příspěvků v diskuzích pod články :) Na vlastních webech se ale obvykle k tomu můžeme opřít o čísla návštěvnosti, čtenosti, o další konkrétní analýzy. Ty nám řeknou nejvíc.

    Do podrobných čísel Novinek ale nikdo nevidí, zde je nutné posuzovat zvenku a odhadovat. I ve veřejných statistikách lze ale už teď najít zajímavá data, mám k tomu už připravenou pěknou tabulku, co někdy hodím na blog.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).