Pan Surý jen trochu podlehl davové psychóze.
Nutno si uvědomit, že každý stát má rozvědku a kontrarozvědku. Dále pak, že průmyslová špionáž je běžně provozována jak na korporátní, tak vládní úrovni.
Zpravodajské organizace sbírají informace jak o spřátelených, tak nepřátelských či ostatních zemích. Neboť, kdo je informován není překvapen. Je jen dehonestací obyčejného lidu ze strany politiků, pokud masírují lid pouze jedním směrem.
Demokracie má své výhody i nevýhody. Pouze demokratickým způsobem lze vykonávat státní moc a pravidla určují zákony, které tvoří politici (sněmovna, senát). Rozhodnutí, které by nemělo oporu v zákonu by bylo zneužití moci. To je hlavní slabinou demokracie. V některých věcech může být demokratické zřízení pomalé v reakci. Chtěli jsme být součástí globálního světa proto nelze jednostranně něco zakázat. Blokují to různé mezinárodní smlouvy. Velmi jednoduše se to historicky řešilo případnou změnou celních sazeb. O tuto možnost jsme přišly díky vstupu do EU. EU nezmění celní sazby, neboť by přišlo o trh v Číně.
V rámci ZoKB jde hlavně o Bezpečnost dat, Integritu dat a Dostupnost dat (případně systému). Z tohoto hlediska je každý výrobce hrozbou, ať řízenou (zneužití výrobce státem) či nedostatečnou kvalitou produktu. (viz NIST CVE). Výrobce není motivován přiznat svou chybu. A tedy, ačkoliv vydává opravy, nemusí být chyba opravena tak rychle jak by mohla být.
Většina objednávek zadaných do výroby obsahuje informace o koncovém zákazníkovi. A je tedy zneužitelných např. modifikací či infikováním v průběhu doručení.
Velká část IT výrobků je mezi různými výrobci fakticky identická. Např. Huawei a jiní např. používají ve switchích chipy americké společnosti Broadcom.
Jediná věc, které se na mobilních sítích obávám je, že provádějí z principu celoplošný širokopásmový odposlech neboť fungují na principu Software Defined Radio. I když monitoring rádiové spektra pomocí SDR už je dávno vládou provozován.
Celkově se však nesmí zapomenou na správní řád zákon 500/2004 Sb. např. §4 odst 4
(4) Správní orgán umožní dotčeným osobám uplatňovat jejich práva a oprávněné zájmy.
Chápu, že může být zájem v oprávněné situaci provést regulaci. Tato regulace však může být činěna pouze v souladu se zákonem přiměřeným způsobem. Vzhledem k tomu, že žádný jiný úřad v EU mající na starosti Kybernetickou bezpečnost obdobné stanovisko nevydal, přičemž existuje evropská koordinace v rámci kybernetické bezpečnosti je postup NUKIB otázkou a to zejména vzhledem k nízké kvalitě samotného upozornění. Kdo ví jaké všechny dceřiné společnosti kontroluje ZTE nebo Huawei?