Hlavní navigace

Hrajeme samé konzervy. To se musí změnit, říkají šéfové ČT 1

5. 4. 2011
Doba čtení: 18 minut

Sdílet

 Autor: 115393
Porážka druhé řady Česko Slovenské SuperStar reprízovanými díly pořadu 3 + 1 s Miroslavem Donutilem byla očekávatelná, říká v rozhovoru pro DigiZone.cz výkonný ředitel programu ČT 1 Radan Dolejš. Nelíbí se mu však, že první program České televize boduje především „konzervami“, tedy pořady z archivu. Letos na podzim by se to mělo výrazně změnit, přibude původní dramatické tvorby, nová talk show Miroslava Donutila a možná i federální česko-slovenská StarDance, o které ČT vyjednává se Slovenskou televizí. „Musíme přijít s něčím novým,“ říká Dolejšova zástupkyně Tereza Typoltová.

Proč se vrací Události v regionech na ČT 1?

Radan Dolejš: Je to odpovědné a uvážené rozhodnutí generálního ředitele, důvodem jsou zatím nezměněné návyky diváků, kteří si teprve zvykají na obrovskou nabídku digitálních programů a učí se hledat si své oblíbené pořady napříč televizními okruhy. Z průzkumu vyplývá, že řadě diváků zmizely Události v regionech z Jedničky a oni už za nimi na ČT 24 nepřešli.

To jste netušili v době, kdy jste rozhodovali o tom, že Události v regionech přesunete pouze na ČT 24? Ani propad sledovanosti, protože na ČT 1 měl tento pořad 600 tisíc diváků, zatímco na ČT 24 o polovinu méně?

Radan Dolejš: Ona se stala zajímavá věc, sledovanost ČT 1 i ČT 24 tímto přesunem po Novém roce v čase Událostí v regionech velice vzrostla. Na ČT 24 měly podíl na divácích cca osm procent, Nemocnice na kraji města na ČT 1 dokonce 27 procent.

Tereza Typoltová: Celkově tam šlo o nárůst o čtvrt milionu diváků. Jednička šla také nahoru. Pohoršily si samotné Události v regionech. Na Jedničce měly dříve samozřejmě víc diváků, ale díky kampani, která informovala o tom, že se Události v regionech stěhují na ČT 24, hodně posílil zpravodajský kanál jako takový. V součtu celá Česká televize v tomto slotu šla nahoru o čtvrt milionu diváků.

Radan Dolejš

Ale teď, když se vrátí Události v regionech na ČT 1 a zároveň zůstanou na ČT 24, to bude znamenat, že sledovanost ČT 24 zase klesne.

Radan Dolejš: Upřímně řečeno, v tuto chvíli bychom neměli na Jedničce co hrát, abychom mohli konkurovat ostatním televizím. Ve chvíli, kdy jsme místo Událostí v regionech nasadili Nemocnici na kraji města a naše programování začalo fungovat, přišel Miloš Zahradník na Nově (šéf oddělení programové skladby, pozn. red.) s tím, že do stejného času nasadí telenovelu Tisíc a jedna noc. Reprízové seriály na ČT1 v tu chvíli neměly šanci. Přiznejme si, že to základní, co potřebuje ČT 1 k odůvodnění své existence, jsou nové, premiérové formáty, televizní filmy a dramatiky, a taky odpovídající čas na to, abychom je vyrobili. ČT 1 má nevýhodu v tom, že v tuto chvíli je to televize žijící z „konzerv“. Nic jiného. Pokud nebude dělat nové věci, neobstojí a skončí jako veřejnoprávní televize na Slovensku či v Maďarsku.

Tereza Typoltová: My jsme to okno postavili s tím, že otevíráme tento prostor tzv. Access Prime Time, ale logicky v něm dřív nebo později musíme hrát nové formáty, které se teprve zadávají do výroby, nebo dobrá akvizice. Tím, že jsme startovali s novým schématem od ledna, a oficiálně jsme nastupovali do České televize na Nový rok, nemohli jsme zadat výrobu nových věcí, protože zatím neexistovalo funkční Oddělení vývoje nových formátů. Věděli jsme to, a tak jsme si naplánovali, že tento čas nějakou dobu udržíme staršími seriály, které by to unesly. Ale žijeme v turbulentním prostředí konkurence českých televizí a na změnu na cílové skupiny na konkurenční stanici už jsme neměli čím reagovat.

Radan Dolejš: Je pravda, že jsme naivně programovali pro Novu, protože jakmile nám skončila Nemocnice na kraji města, oni nasadili do stejného času telenovelu Tisíc a jedna noc a tím nám ubrali diváky. A my bohužel nemáme šanci mít další aktuální programovou nabídku. Seriál Sanitka? Ten teď bohužel nefunguje.

Tereza Typoltová: My v tomto čase bohužel nemáme šanci uspět, protože cílová skupina, která se dívá na tyto typy seriálů, svorně sleduje Šeherezádu. Je šance bodovat s programem pro jinou cílovou skupinu. Posunout se v segmentu. Ale my nic takového nemáme v zásobě. Hodně si slibujeme od Oddělení vývoje nových formátů ČT.

Od poloviny dubna dáte do tohoto času lifestylové magazíny.

Radan Dolejš: Jen prozatím… Změna podvečerního schématu byl zájem celé ČT, aby neměla prime time časově tak úzký jako doposud.

Tereza Typoltová: Proto jsme vysunuli lifestylové magazíny na půl šestou.

Radan Dolejš: Bohužel, Nemocnice na kraji města nás hodně posílila a pak přišla do podvečera Šeherezáda s cílovou skupinou diváků starších 55 let…

Tereza Typoltová: Všechny řady Nemocnice dohromady v průměru oslovovaly 7,2 procenta dospělé populace a 22,13 procenta publika. Události v regionech společně s Černými ovcemi měly od poloviny listopadu do poloviny prosince 2010 ve stejném čase přibližně 6,03 procenta diváků a 19,94 procenta publika.

Kromě návratu Událostí v regionech budete od 14. dubna obecně posilovat regionální odpojované zpravodajství na ČT 1. Proč?

Tereza Typoltová: Technicky není jiná možnost, tzv. trhací časy je možné mít jenom na jednom kanále ČT. Myslíme si, že tato možnost rozdělit vysílání patří především na ČT 24, protože to je logičtější především v případech, kdy nějaký region postihnou povodně, nebo když tam budou volby. Jít víc do regionů je trend zpravodajství. V současné době ten, který „trhá“, musí mít všechny regionálně odpojované pořady. Když budeme „trhat“ Události v regionech na ČT 1, a na ČT 24 půjdou „netrhané“ pouze z Prahy, musíme tím pádem odvysílat úplně všechny regionální relace. Ze zákona musíme denně zprostředkovat na ČT 1 nejméně 25 minut trhaného regionálního zpravodajství. Kromě toho ještě v souhrnu 20 procent regionálního netrhaného vysílání.

Říkal jsem si, že ten návrat Událostí v regionech z ČT 24 na ČT 1 může být odůvodněn také tím, že ČT 24 často vysílá mimořádné speciály, kvůli kterým se některé dny Události v regionech na obrazovce neobjeví. Tím pádem ale ČT porušuje zákon, protože nedodrží denní kvótu pro trhané regionální zpravodajství.

Radan Dolejš: Zákon a denní kvótu porušit nesmíme a neporušujeme. Ale řešíme jednu věc, která nás hodně inspiruje. Britská BBC 1 se v podvečeru spojuje BBC News do zpravodajské hodiny a hrají v ní spolu lokální zprávy, potom One man show a magazín typu Událostí v regionech. Máme zadání, abychom Události v regionech změnili k lepšímu. Tím pádem se budeme zabývat celým podvečerem.

Rozumím tomu správně, že návrat Událostí v regionech na ČT 1 neprobíhá na základě vašeho rozhodnutí, ale byl to požadavek nejvyššího vedení ČT?

Radan Dolejš: Byl, ale i podle mě to je v tuto chvíli dobře pro posílení regionálního zpravodajství. Když to vezmu číselně, výkon Sanitky je slabý, tím pádem musíme přijít s něčím jiným, než vysílají ostatní televize. A podle mě televize, která má tak silný zpravodajský aparát, by měla být schopna nabídnout v tomto čase dobrý zpravodajský servis.

Tereza Typoltová: Důležitá je otázka, jaké bude další strategické dlouhodobé řešení. Teď jsou v 18 hodin Události v regionech, ale s access prime time je třeba dál pracovat. Po ukončení digitalizace by se možná mohly Události v regionech znovu přesunout na ČT 24. Je to strategické rozhodnutí celé ČT, nejen ČT 1.

Radan Dolejš: Nebo udělat tu hodinu jako na BBC 1, tedy Local News a nějakou One Man Show s osobností dne, pak centrální zprávy a mezitím dětský večerní pořad, tedy Večerníček.

Radan Dolejš Chris Rea

Když vezmeme všechny dubnové změny v programu ČT 1, která z nich je podle vás nejzásadnější?

Radan Dolejš: Spíš jde o to ustát to provizorium, než bude mít ČT 1 vyrobené nové vlastní pořady. Nedávno jsem byl na zasedání Asociace režisérů a scénáristů (ARAS), kde jsem dostal důrazný dotaz, proč vysíláme soutěž o peníze (pořad Vysoká hra, pozn. red.). Ta soutěž stojí něco přes 300 tisíc korun na jeden díl včetně licence. Je to poměrně hodně muziky za relativně málo peněz.

Říkáte přibližně 300 tisíc korun za jeden díl Vysoké hry? Vítěz si ale přece může odnést až milion korun. Počítáte do toho i výhry?

Tereza Typoltová: Výhra je kalkulovaná v rozpočtu.

Včetně výhry, výroby a licence jeden díl za přibližně 300 tisíc korun?

Radan Dolejš: I když naplánujete hlavní výhru třeba 10 milionů korun, matematická pravděpodobnost, že někdo získá tuto částku, je strašně malá. Od 14. dubna navyšujeme hlavní výhru na pět milionů korun.

Myslíte, že se tím náklady na jeden díl Vysoké hry zvýší?

Radan Dolejš: Nepatrně ano.

Tereza Typoltová: Výhry máme zakalkulované v rozpočtu, ale zatím bohužel nikdo nevyhrál. Takže se dá říct, že máme na vyšší výhry našetřeno (smích).

Navýšení výhry souvisí s tím, že sledovanost Vysoké hry nebyla dobrá, nebo jste to plánovali dopředu už od jejího začátku?

Tereza Typoltová: Nebylo to plánované. Ale na úplném začátku jsme o tom uvažovali a teď jsme se k té myšlence vrátili.

Radan Dolejš: Vědomostní soutěž na mediálním trhu ČT objektivně chybí. Porovnali jsme si sledovanost s náklady a vyšlo nám, že s Vysokou hrou nebudeme hýbat. Z výzkumu, který jsme si nechali udělat, vyplynulo, že divákům nevadí moderátor Petr Šiška, nechtějí soutěž přesouvat jinam, ale nelíbí se jim, že je tam málo výher. 700 tisíc diváků je na vysílací čas Vysoké hry poměrně dost, Prima jich má ve stejnou dobu méně. Aby dosáhla takového čísla, musela by investovat výrazně víc než my.

Ale původně jste uvažovali o tom, že Vysokou hru přesunete jinam. Měli jste už vybraný den?

Radan Dolejš: Neděli podvečer. Měli jsme i další varianty. Víme, že diváci chtějí něco nového, jiného, ale vlastně tak úplně netuší, co. Uvidíme, jak se bude ve čtvrtek večer dařit nové talk show Petra Novotného na Primě (první díl pořadu Trampoty Petra Novotného vidělo minulý čtvrtek 593 tisíc diváků, pozn. red.).

Proč jste se rozhodli od poloviny dubna zkrátit polední pásmo Sama doma pro ženy v domácnosti na 90 minut? Bylo to dramaturgicky nezvládnutelné?

Radan Dolejš: Ano. Čas navíc se řešil tím, že se dovnitř vkládaly další hotové pořady na půl hodiny. Tahle falešná berlička nemohla fungovat. Kontaktní magazín z berliček nepřežije.

Tereza Typoltová: Nicméně pořady jako je Dobré ráno s Jedničkou nebo Sama doma čeká zásadní programový upgrade. Projdou určitou změnou, úpravami, musí se posunout dál, musí se rozvíjet. Myslím si, že pokles sledovanosti, který je u Sama doma, není daný jen velikostí plochy, kterou pořad pokrývá. Zvětšuje se konkurence, diváci mají daleko víc programových možností a my musíme umět zareagovat na změny v mediálním prostředí. Stačí, když je mistrovství světa v lyžování, a propadne se sledovanost, protože divačky pořadu Sama doma se dívají na lyžaře.

Radan Dolejš: Je vidět, že se mediální prostředí změnilo. Program ČT 4 je velmi živý, stejně jako ČT 24. My jsme pořád stará konzerva. Pokud nepřijdeme s něčím novým, nebudeme oslovovat denního diváka.

Čeho chcete dosáhnout těmi dubnovými změnami na ČT 1? Teď oslovujete denně v průměru 16 procent dospělého publika, někdy ani to ne. Máte od vedení stanoveny nějaké cíle sledovanosti?

Radan Dolejš: Měli bychom se pohybovat na průměrném podílu 17 procent. Dnes to není možné. ČT 1 je program, který má oproti minulosti nejvíc snížený rozpočet ze všech stanic ČT. Také proto ztrácíme. Jednička zajímá lidi kvůli původní tvorbě, seriálům a dramatice. My jim ale bohužel nabízíme staré filmy, staré seriály. Hrajeme spoustu věcí, které jsou možná veřejnoprávní, ale pro diváka nejsou atraktivní. Musíme to vyřešit postupně, nejde to udělat tak, že přijdeme a uděláme revoluci. Podle mě je šance v postupné, ale razantní změně. V tom, že každý pořad musí mít důvod, aby existoval.

Co říká snižující se sledovanosti ČT 1 obchodní ředitel České televize Robert Kvapil? Na Jedničce stojí prodej reklamy v celé ČT.

Radan Dolejš: Obchodní ředitel je novému systému nakloněn. Můj sen je, aby tuto televizi dělali lidé, kteří mají tu práci rádi a dokáží vystoupit ze zavedených stereotypů. A to je Robert Kvapil, Radek Žádník (ředitel programových okruhů, pozn. red.), Roman Bradáč (výkonný ředitel ČT 24, pozn. red.) nebo Jiří Ponikelský (výkonný ředitel ČT 4, pozn. red.).

Když jsme u obchodu, problémem ČT 1 jsou nekonečné bloky teleshoppingu, které doslova rozbíjejí její dopolední a brzké odpolední vysílání. Budete s tím něco dělat?

Radan Dolejš: Mluvil jsem o tom na poradě s Robertem Kvapilem a například dlouhé bloky v rámci Sama doma se rozdělí.

Radan Dolejš, Šlapeto - slamák

Zmiňujete archiv. Teď jste hodně kritizovaní za to, že jste v březnu začali o sobotách opakovat Silvestry.

Radan Dolejš: To byl můj nápad. Tři roky jsem se pohyboval okolo České Miss a teď jsme vymýšleli, co proti ní postavit. Rozhodli jsme se pro sestřih Silvestra. Česká Miss má tu nevýhodu, že má první hodinové okno, v němž nejprve jakoby vykopává míč, potom se něco děje, okolo půl desáté se vysílají magazíny, pak se zase hodinu něco děje a následuje vyhlášení. Udělal jsem s dramaturgem Alešem Ulmem takovou dohodu, že první hodinu zařadí ČT 1 Zázraky přírody, v silnější části Miss jsme dávali Karla Šípa s Všechnopárty a potom na patnáct minut Čmaňu s cimbálovkou, během kterých na Primě vyhlašovali výsledky Miss. Nicméně jsme Primu porazili.

Proč Miss neuspěla?

Radan Dolejš: Doba nepřeje takovým velkým akcím. Divák se chce bavit a paradoxně odchází od televizního formátu, který má být zábavný.

Tereza Typoltová: Má to ještě jeden aspekt. Kdybychom proti České Miss a SuperStar nasadili úplně novou sobotní zábavu s vysokými náklady, tak by třeba neudělala tak dobrá čísla. Ale nejde jen o ta čísla, nový zábavný pořad je investice a tu bychom proti dvěma velkým show vystřelili jen tak nazdařbůh. Nasazením opakování úspěšného Silvestra, jsme tyto prostředky ušetřili.

Na druhou stranu, ČT 1 také vysílá některé živé galashow, jako byl Fotbalista roku, a nesetkávají se s moc velkým zájmem diváků.

Radan Dolejš: Nám nasazení Fotbalisty roku místo sledovaných Četnických humoresek tehdy v šestém týdnu (spolu s Šeherezádou) položilo sledovanost ČT 1, ale respektoval jsem to jako rozhodnutí vedení. Měl jsem nápad, jak to udělat jinak, ale neprošlo to. Ale na druhou stranu, hudební ceny Anděl byly podle mého názoru i ohlasu diváků za posledních pět let nejpovedenější a také neměly moc velký divácký ohlas. Měli jsme hezké vyhlašování Cen Thálie, ale divácký ohlas byl také malý.

Ale to jsou všechno věci, které původně dávala ČT 2 a na její poměry dosahovaly slušné sledovanosti.

Radan Dolejš: Kvůli sponzorům byl požadavek přesunu na ČT 1. Navíc se pohybovaly v podílu na publiku okolo 14 nebo 15 procent, což je stále víc než na ČT 2. Divácký ohlas byl ale dobrý, a 700 tisíc diváků není zase tak málo. Ptám se, nakolik se má Jednička takových projektů bát, vždyť to je i otázka image. Podporujeme divadlo, hudbu. Vždyť na vyhlašování Andělů se po letech sešla kompletní sestava kapely Lucie a době jejich vystoupení ČT 1 dosáhla podílu 21 procent. To není málo. Jako vizionář se ptám, kam jinam máme jít? Protože by byla škoda se toho vzdát. Na jednu stranu usilujeme o čísla, abychom obhájili, že si nás koncesionáři platí, ale kdybychom se na druhou stranu vzdali těch možností hudby a divadla, bylo by to podle mě špatně.

Jak jste říkal, ČT 1 antiprogramovala proti České Miss na Primě, teď se obě velké komerční televize snaží antiprogramovat proti vašemu úspěšnému pátku. Prima nasadila nový seriál Aféry a zábavné pořady Partička a Show Jana Krause, Nova vysílá známé české komedie, třeba Kameňáky od Zdeňka Trošky. Budete proti něco podnikat, nebo necháte skladbu pátečního programu stejnou?

Radan Dolejš: Upřímně? My jim tam připravíme novou řadu seriálu Vyprávěj. Budeme se snažit si ten večer držet. Máme tam jednu novinku, ale ještě uvidíme, jestli ji nasadíme na podzim, nebo až od ledna. Zatím to necháme tak, jak to je.

Vyprávěj se vrátí kdy?

Radan Dolejš: Na podzim.

Jak jste spokojeni se seriálem Znamení koně, který vysíláte v premiéře v pátek od 20 hodin? Jeho sledovanost mírně klesá.

Radan Dolejš: Obsahově ho hodnotím kladně. Je to hezká filmově zpracovaná výpravná věc. Bohužel žijeme ve spotřební společnosti, která to neocení. Když proti němu postavíte Kameňák, který Nova vysílá podesáté…

Na druhou stranu Kameňák Nově dřív dělal mnohem lepší čísla, v podílech na publiku přes 50 procent. Tentokrát to bylo už jen lehce přes 30 procent, což je průměr Novy, nikoli nadprůměr.

Radan Dolejš: Ano, ale pořád poráží původní dramatiku na ČT 1, která není vůbec špatná.

Tereza Typoltová: Věřím, že u nás má být Znamení koně a nikoli Kameňák.

O tom žádná, to jsem nechtěl říct.

Radan Dolejš: Upřímně, situaci ČT 1 mohou zlepšit pouze novinky. Když nebude přinášet nové seriálové, dramatické a dětské pořady, bude to konzerva. Ale to už je…

Proč tedy, když chceme novinky, nepokračujete v neděli večer od 20 hodin s původní dramatickou tvorbou a opakujete v nich pořad 3+1 s Miroslavem Donutilem?

Radan Dolejš: Máme ji přichystanou.

Počítali jste dopředu, že Donutilem porazíte SuperStar?

Radan Dolejš: Tak trochu ano. Ale na nedělní večery máme přichystané hezké premiérové věci. Od září půjdou například adaptace Čapkových povídek od mladých režisérů. Budeme mít i nové kriminálky.

Tereza Typoltová: Nechtěli jsme je vyplýtvat proti SuperStar. A taky jsme si mysleli, že se bude Nově dařit trošku líp, než se jí teď v neděli daří ve skutečnosti.

Miroslav Donutil má vystupovat i v novém pořadu ČT Trumfy Miroslava Donutila. O co půjde a kdy se to objeví na obrazovce?

Radan Dolejš: Bude to klasické One Man Talk show, chystáme ho na sobotní večery, kde se střídá několik úspěšných zábavných formátů.

Radan Dolejš, Karel Gott, Václav Postránecký

Trumfy Miroslava Donutila nasadíte do vysílání už na podzim?

Radan Dolejš: Ano, v tuto chvíli s ním počítáme od září.

Co si vlastně myslíte o neúspěchu druhé řady Česko Slovenské SuperStar na Nově, když na Markíze tento formát funguje? Čím si to vysvětlujete?

Radan Dolejš: Donutilem (smích). Je to program, který v neděli sledují i mladí. Moje děti se dívají večer na Donutila, přitom jsou ve věku, kdy by je měla zajímat SuperStar. Přiznám se, že sám 3+1 jako divák nevyhledávám, ale když jsem se na něj doma díval, musel jsem uznat, že to je dobré, dokonce moc dobré.

A co říkáte neúspěchu soutěže Šéfka na Primě a slovenské Jojce? Nepovedli se jim ani Čápi s mákem, na druhou stranu pořad Farmář hledá ženu má úspěch.

Radan Dolejš: Myslím si, že u Šéfky se jim nepovedlo obsazení. To samé u Čápů s mákem. Paní Nora Mojsejová nepůsobí moc sympaticky, ostatně ani soutěžící nejsou podle mého názoru dobře vybraní. U SuperStar je ale vidět, že se sledovanost s každým novým dílem zvyšuje. Není to tak, že když tam nasadíme 3+1 s Miroslavem Donutilem, že to bude fungovat až do konce SuperStar. Pomaličku nás dohánějí.

To je logické, po předtáčených castingových kolech přišly živé přenosy vyřazovacích kol SuperStar, a ta jsou divácky mnohem atraktivnější.

Tereza Typoltová: Ano, soutěžící už mají své fanoušky a už to graduje. Mají velkou podporu i v jiných médiích.

Proč se podle vás z jarních novinek Primy daří nejlíp reality show Farmář hledá ženu?

Radan Dolejš: Protože to vypadá jinak, hezky. Má to dějový náběh.

Tereza Typoltová: Možná je to i tím, že Farmář není negativní. Kdežto jak Šéfka, tak Čápi s mákem v sobě mají něco negativního.

Radan Dolejš: Farmář je velmi dobrý. Kdybych měl hodnotit všechny jarní novinky Primy, myslím si, že je nejlepší.

Možná by se hodil i na veřejnoprávní televizi.

Radan Dolejš: Však ho vysílala i britská BBC. Ona vysílá hodně pořadů, které jsou nám blízké.

Tereza Typoltová: U nás je stále ještě jiné pojetí veřejnoprávní televize, protože když převezmeme některé formáty, které vysílala BBC, například StarDance, jsme obviňováni, že jsme komerční. To je opravdu velmi zvláštní argumentace.

Oni to ti kritici mnohdy ani nevědí.

Radan Dolejš: Snažíme se jednat i se Slovenskou televizí o společných projektech, i když nám to trochu stěžuje fakt, že díky koprodukcím Novy s Markízou a Primy s Joj je tento typ spolupráce poněkud zdevalvovaný. Ve finále je to ale oboustranně výhodné, podělili bychom se o náklady.

Takže uvažujete třeba o federální StarDance?

Radan Dolejš: Rádi bychom. Zatím jsme na léto koupili sérii slovenských televizních filmů Nesmrtelní, v nichž hrají i čeští herci. ČT 1 bude letos v létě vysílat poměrně dost premiér, léto na Jedničce nebude jen o reprízách.

Produkční společnost Maya, která pro vás vyrábí Poštu pro tebe, vám také nabízela česko-slovenský projekt Československý hit, jehož slovenská verze už šla na Slovenské televizi. Jak to s ním vypadá?

Radan Dolejš: Je tu v nabídce. Otázkou zůstává, zda na něj budou peníze. Na příští rok jich máme výrazně míň a nejprve řešíme priority, tedy dramatickou tvorbu a tvorbu pro děti. Tohle bude až v další řadě.

Televize Barrandov nedávno vzkřísila soutěž Videostop, kterou původně vysílala ČT. Je pravda, že jste ji původně chtěli obnovit vy?

Radan Dolejš: Také byl v naší nabídce.

Tereza Typoltová: Když jsme seděli před rokem nad projektem ČT 1, jedna z věcí, o kterých jsme se bavili, byla soutěž typu Videostop.

Radan Dolejš Jiří Suchý

Co říkáte pojetí a zpracování Barrandovského Videostopu? Údajně jste uvažovali o nějaké modernější verzi.

Radan Dolejš: První dva díly měly dobrou sledovanost, třetí poměrně menší. Podíl okolo osmi procent by nebyl pro ČT 1 úspěch. Ale upřímně – Videostop patří ČT. Jinde je to kukaččí vejce…

Tereza Typoltová: Když vracíte staré značky, vždycky je s tím spojeno riziko, že mnoha lidem to nebude vyhovovat, protože to už neodpovídá jejich představě a vzpomínkách spojených s tou značkou. Ne všechno se povede znovu vzkřísit jako třeba Kofolu a nenaštvat lidi, jako se to „podařilo“ u filmové Takové normální rodinky, která očekávání spojená s původní značkou nenaplnila.

Pracujete už na podzimním schématu Jedničky?

Radan Dolejš: Je hotové. Bude v něm spousta novinek, které včas oznámíme. Čeká nás řada premiér. Řešíme, aby se objevovaly i před sedmou a po desáté hodině večer, což jsou časy, které jsou naším nejslabším místem.

StarDance tedy na podzim nebude?

Tereza Typoltová: Nikdy neříkej nikdy.

Radan Dolejš: „Nebude“.

Až po Česko Slovensko má Talent na Primě?

Radan Dolejš: Chystáme jinou novinku, kdy by si Češi sami vybrali nový původní seriál.

Zase aby vám licenci na StarDance nevyfoukla nějaká jiná televize. Nebo máte předkupní právo?

BRAND24

Radan Dolejš: Pokud jde o licenci, jednáme o ní. Máme schované dekorace a jsme připravení.

Foto: archiv Radana Dolejše

Který typ pořadů sledujete na ČT 1 nejčastěji?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).