Tak to byste měl. Rozšířil jste totiž (už tak velmi početné) řady lidí vydělávajících si činností, která není absolutně nikomu užitečná.
Prosím, uvědomte si, že tohle chování je skutečně škodlivé, přestože nikomu fyzicky neublíží. Čím víc lidí se bude zabývat kšeftem se vzdušnými zámky, tím méně jich zbyde, aby vytvářeli skutečné hodnoty, ať už fyzické nebo duševní. Při dostatečném počtu těchto čachrářů se pak všechno najednou zhroutí. Ono totiž z keců se nikdo nenají, ani zatopit se s nimi nedá, ani se z nich nic nepostaví.
Příklad - viz dnešní Amerika. Hleďte a plačte - a prosím, pokuste se svůj život věnovat něčemu lepšímu. Nejlépe něčemu, co by svítilo a hřálo.
Ne, toto už je další level. Pro takové máme terminus technicus "hovado".
nabidnu mu odkup jeho hostingovych/domenovych aktivit a je vymalovano. Jsem nemoralni kdyz vyuzivam nejake informace k tomu bych vyresil svuj i jeho problem?Hmm, "odkup hostingových/doménových aktivit", to je pěkný manažerský výraz. Jste schopen se o ty domény a hosting starat, zajišťovat je technicky, řešit problémy stejně dobře jako ten, od koho jste je koupil? Pokud ne, tak jste právě zhoršil kvalitu sluby a znepříjemnil život (a reálně poškodil byznys) jejím uživatelům. Přeberte si sám, jak moc je to morální.
nekdo kdo si ped 5ti lety zaregistroval 200 obecnych domen je spekulant?Samozřejmě, že je. Přesně jako ten, kdo si za vhodných okolností nakoupil spoustu půdy, která teď leží ladem, zarůstá bodláčím, popřípadě překáží při stavbě infrastruktury, a čeká, až bude na čase ji prodat. Ani zde spekulant neporušuje zákon, a přesto překáží a otravuje lidem život.
Odpovídá to definici spekulace: nakoupím nějaký statek, očekávám, až jeho cena vzroste, a až se tak stane, tak ho prodám. Nic víc s ním nedělám. Proto má toto slovo poněkud negativní nádech: je to činnost zcela neproduktivní. Spekulant se jenom veze na růstu (či poklesu) daného trhu.
Trh s doménami se od trhu s firmami liší. Firmy mají obecně nějakou reálnou hodnotu (pravda, často velmi odlišnou od té tržní), jsou podpořeny existujícím majetkem, lidmi, kontakty a technologiemi. Domény ne; jsou to jenom slova, jejich reálná hodnota je nulová. Kdyby se změnil systém pojmenovávání webů (například hierarchická tematická nomenklatura), celý tento trh by okamžitě zmizel a vůbec nikomu by nechyběl.
Košer business je všechno, na čem se dostatečně vlivní hráči rozhodnou, že košer bude. To nic neznamená. Některé z těch košer businessů jsou přitom dlouhodobě neudržitelné a pokud je používá příliš mnoho lidí, pošlou ekonomiku do kolen.
kazdy moze mat to na co ma peniaze a tolko toho kolko si moze za peniaze dovolitNe, to rozhodně nemůže. Může si dovolit jenom to, co je na trhu, a nabídka je daná stavem ekonomiky a technologií.
Pokud člověk onemocní nějakou zlou chorobou, na kterou není znám lék, tak prostě umře, i kdyby byl jakkoli bohatý. Pokud byste se chtěl podívat na Proximu Centauri, nemůžete, ani kdybyste byl ten nejbohatší člověk na světě, protože to prostě neumíme.
Proto tady celou dobu opakuju jako kolovrátek, že je potřeba vytvářet hodnoty, abychom se jako společnost hýbali dopředu, vyvíjeli se a řešili problémy. Kšeftováním se nic nevyřeší ani nevytvoří, nedostaneme se z místa.
V prvé řadě, chytáte se nepodstatného detailu, uvedl jsem to jen jako příklad, jak se vyhnout kšeftu s doménovými názvy. Ale když už na to přišla řeč:
Spravovat by to klidně mohl ICANN, jako to dělá teď.
Klíčů pro hierarchii lze vymyslet spoustu - stačí, když bude pozice daného webu v hierarchii dobře definovaná a patrná, a hierarchií může být klidně několik. Například:
To není pravda. Každý, kdo se na internetu trochu vyzná, dobře ví, že nemůže spoléhat na názvy domén. Název může být jinak pochopený, podvodný nebo příslušná firma mohou být prostě idioti. Kromě toho, přímé napsání adresy není zrovna běžný způsob, jak se někam dostat. Zkušený uživatel to dělá jen tehdy, když už tu adresu zná a nemá ji v bookmarkách. Nezkušený uživatel začíná vždy na jednom portálu, který zná, a odtamtud hledá.
Podívejte se na názvy domén jako alza.cz nebo tntrade.cz. Nejsou nijak intuitivní a nikdo podle nich neodhadne, že to jsou obchody s elektronikou. Přesto mají spoustu zákazníků. Podobných příkladů jsou tisíce - jen namátkou: Lupa, Root, LinkedIn, Facebook, Amazon, Google, YouTube...
[...] subjektu, jenž domény nekupuje za účelem přímého použití ve webovém projektu, ale za účelem dalšího zhodnocení držením a následným prodejem.
Chápu že v televizních zprávách nebo v novinách zaměňují pojem Internet a WWW, ale tady na Lupě? Vím o dost velkém počtu domén, které si majitelé koupili ne kvůli webové prezentaci, ale třeba kvůli e-mailové adrese.
-Yenya