Na tu zmíněnou nabídku ADSL bez hlasových služeb jsem docela zvědavej, v podání ČTc to bude něco jako "ADSL bez platby za hlasové služby" (s příplatečkem za linečku tak 500,-).
Chápu, že chce ČTc neustále zdímat zákazníky a zvyšovat zisky, je ale zajímavé, že si vždycky vybere ten nejhloupější způsob. Jako čerstvý příklad bych uvedl Telefon Mini Expres jako nejlevnější výpalné k ADSL. Když už si to všechno zaplatíte, mělo by být asi zájmem ČTc, aby tu pevnou zákazník používal i k volání. Ale se 6 korunovým příplatkem ke každému hovoru, s vysokou minutovou sazbou a účtováním 120+60? To by musel mít IQ houpacího koně.
Takže místo toho napadne i největšího blbce zavést a používat VoIP, kde nemusí platit paušál, sazby jsou zlomkem původních a tarifikace 1+1 udělá další divy. Vypadá to, že všichni jsou spokojeni. Zákazníkovi ještě k plné spokojenosti chybí přejít s tím VoIPem a internetem na jiný typ připojení bez toho vysokého paušálu, ale i to se časem vyřeší.
Jinak pokud chce ČTc zastavit pokles počtu pevných linek, měl by paušál za linku výrazně omezit nebo zrušit. Kdyby po vás chtěl mobilní operátor 400,-, abyste přes něj mohli začít volat a platit za hovory, pomysleli byste si, že se asi zbláznil. A do stejného postavení se dostává ČTc.
Takže ČTc by si měl účtovat tak 0 - 50 Kč paušálu za pevnou a vydělávat na hlasových a jiných službách, jinak moc šancí nemá. Zatímco jiní operátoři by byli blahem bez sebe, kdyby od nich vedl k zákazníkům drát a měli se zákazníky nějaký vztah, telekomu je to viditelně na obtíž a těchto zákazníků se roky úspěšně zbavuje.
Vsak muzete platit jenom 300 mesicne, ale u kazdeho hovoru navic 6 Kc za spojeni. :-)
U nas doma ted resime to, jestli si stare cislo od telecomu nechame prenest k nasemu soucasnemu VoIP operatorovi (stoji to 3400 Kc), nebo jestli nam to za to nestoji a nechame si to nove.
K tomu tarifu Telefon Mini: je zajímavé, že všude píšou, že to nejde používat ani s ADSL připojením přes LLU, tvrdili mi to dvakrát i na infolince Telecomu, ale když jsem zavolal na telecomáckou linku pro změnu tarifů a zeptal se jich na totéž, na co jsem se ptal na infolince (čili jestli můžu mít Telefon Mini když mám ADSL od Telenoru realizované přes zpřístupnění místní smyčky - počítal jsem s tím, že přinejhorším skončím u Mini Express), přehodili mi to na nejlevnější tarif bez řečí. Jedu na tomhle tarifu od května, ADSL funguje bez problémů, takže by mě zajímalo, jestli výsledkem očividného bordelu v Telecomu je to, že používám Mini tarif i když bych neměl, nebo to, že jejich infolinky lžou...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).