Podle výzkumu společnosti Ipsos (19 216 dotazovaných v 24 zemích) je Internet v 85 % používán pro e-mail a v 62 % pro sociální sítě. Podle autorů studie není překvapující, že Internet používáme pro posílání „dopisů“, tedy činnost ve které se stal náhradou (či vhodným doplňkem) k tomu, co lidé dělají v reálném životě. Sociální sítě ale podle studie v reálném životě ekvivalent příliš nemají.
Způsoby užívání Internetu se liší v jednotlivých zemích, v Maďarsku ho 94 % lidí používá právě pro e-mail, v Saúdské Arábii je to ale už pouze 46 %. A v Indonésii naopak 83 % lidí používá Internet pro sociální sítě (studie za něco takového považuje jak sociální sítě, fóra i blogy). Vysoké využití sociálních sítí studie zjistila i v Argentině (76 %), Russia (75 %) a Jižní Africe (73 %). Nízké v Japonsku (35 %) a Saúdské Arábii (42 %). Ve Spojených státech je využití sociálních sítí a médií na 61%.