Hlavní navigace

E-mailová kampaň na podporu ekoturistiky v Tichomoří za půl milionu korun

Jiří Macich ml.

Server Týden.cz se věnuje kontroverzní e-mailové kampani, za níž ministerstvo zahraničí zaplatilo bezmála půl milionu korun. Kampaň spadala do projektu tzv. ekonomické diplomacie, který posvětil Juraj Chmiel coby tehdejší velvyslanec v Austrálii. Dnes je ministrem pro evropské záležitosti. Podle serveru Týden.cz se kampaní zabývala generální inspekce ministerstva a Týden.cz má prý k dispozici její závěrečnou zprávu, která pro projekt nevyznívá příznivě. Není prý vůbec jasný smysl a dopad…

Server Týden.cz se věnuje kontroverzní e-mailové kampani, za níž ministerstvo zahraničí zaplatilo bezmála půl milionu korun. Kampaň spadala do projektu tzv. ekonomické diplomacie, který posvětil Juraj Chmiel coby tehdejší velvyslanec v Austrálii. Dnes je ministrem pro evropské záležitosti. Podle serveru Týden.cz se kampaní zabývala generální inspekce ministerstva a Týden.cz má prý k dispozici její závěrečnou zprávu, která pro projekt nevyznívá příznivě. Není prý vůbec jasný smysl a dopad kampaně.

Brněnská firma QCM měla v rámci kampaně poslat na 36 tisíc e-mailových adres uživatelů z dvanácti zemí informační e-mail v angličtině a čínštině. V e-mailu se mimo jiné píše: Pro blaho celého regionu je klíčové, aby se v zemích jižního Pacifiku uskutečňovala udržitelná forma turistiky, také nazývaná ekoturistika. Proto Ministerstvo zahraničí České republiky (členská země Evropské unie) financovalo několik projektů zdůrazňujících význam ekoturistiky a napomáhajících zemím jižního Pacifiku v jejich rozvojovém úsilí. Ačkoli je Česká republika malou zemí, je (zvláště její hlavní město Praha) jednou z předních turistických destinací v Evropě. Jsme šťastní, že můžeme sdílet něco z našich zkušeností a vědomostí.

Ten dopis je tak nesmyslně neuvěřitelný, že připomíná obsahově spam, uvedl pro Týden.cz Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří. Nynější ministr Chmiel se však kampaně zastává: O celkovém efektu lze hovořit až v delším časovém horizontu, a to po návštěvě všech států, na které byla kampaň cílená. Odezvu jsem zaznamenal v několika rozhovorech, přičemž šlo vesměs o pozitivní reakce, uvedl pro Týden.cz. Na informační e-mail reagovalo s žádostí o další informace údajně tisícovka lidí.

Našli jste v článku chybu?