Vlákno názorů k článku E-mailování novodobou úchylkou od Petr Staníček - Podle mě i podle netikety je slušností na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 6. 2005 9:58

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Podle mě i podle netikety je slušností na e-mail odpovědět co nejdřív, nejlépe ještě týž den (přinejhorším aspoň "dostali jsem váš mail, zpracujeme, odpovíme do 3 pracovních dní" - ale odpovědět). To je hlavní výhoda e-mailu, okamžité doručení a možnost okamžité reakce. Jestli se někdo nedokáže s nějakou technickou novinkou nebo technologií duševně vypořádat, má problém a měl by se obrátit na odborníka. Ne to nějak zevšeobecňovat.
  • 10. 6. 2005 11:33

    J (neregistrovaný)
    Az na to, ze email vubec nemusi byt dorucen, natoz okamzite. Obzvlast kdyz se v posledni dobe rozmahaji prilohy radu desitek MB, to pak MTA nevi co driv. Pri beznem nastaveni se o nedoruceni mailu dozvite za 2 dny.
  • 11. 6. 2005 21:09

    Corwin (neregistrovaný)
    :) Pri beznom nastaveni sa o nedoruceni mailu s prilohou o 10MB dozvies prakticky ihned, nakolko MTA ti odpovie, ze message could not be delivered (size exceeded) ze :).. samozrejme po tom, co to u slusnejsich mailserverov prechruma masineria Amavis-clamav-spamassassin, prip. alternativne riesenia :).. Takze neviem neviem..
  • 10. 6. 2005 15:55

    QT (neregistrovaný)
    Pokud to je e-mail na obecnou adresu, tak prosím, ale pokud je to e-mail na moji pracovní adresu? Sorry, nesedím celý den u počítače a opravdu mám na práci mnohem důležitější věci. Chtít okamžitou reakci e-mailem, to je jako bych to hodil někomu do poštovní schránky v kanclu (tu si kontroluju vždy když jdu na záchod, takže určitě dost často) a pak se divil, že mi ještě neodpověděl.
    Hoří to? Mám telefon, dá se zavolat a rád sdělím, že to udělat nemůžu a ať mi to zadá standardně nebo ať přesvědčí mého šéfa, že je třeba přehodnotit priority. Nebo mám čas a řeknu, že až se dostanu k e-mailu, tak se tím budu zabývat.

    Spousta lidí nechápe, že e-mail není chat a že do ICQ si pustím jen ty, u kterých vím, že mně nebude dvakrát denně otravovat se zprávou typu "jak se máš". Málokdo z nich ale zavolá aby se zeptal, jestli se tím zabývám nebo ne - je to z jejich strany alibismus - pošlou e-mail a tím to považují za vyřízené. A pak se diví, že není a ohánějí se kopií e-mailu...
  • 11. 6. 2005 11:37

    Jakub Kaplan (neregistrovaný)
    Hlavní výhoda elektronické pošty je v tom, že snižuje časové náklady vzniklé přepravou informace. To se ale automaticky neváže s okamžitou odpovědí; zlepšení technických podmínek neznamená, že se současně s tím zlepší (v tomto případě zrychlí) i lidé.
    Někteří lidé, kteří tráví u e-mailu velkou část svého času (pracovního/volného...), očekávají to samé od ostatních. Pro ten účel začnou pro ostatní vytvářet obrázek plný konvencí vedoucích ke stejné náplni času pro ostatní.
    Někteří lidé tyto konvence přijmou propadajíce zmíněnému obrázku.
    Je ale zajímavé, že když se někdo zamyslí a řekne si, že daná dohoda vlastní nemusí být většinová a že ho nikdo nemá právo nutit k trávení nemalé části času u e-mailu, je prohlášen za duševně a technologicky zaostalého člověka.
    Vzhledem k velmi časté praktikovanosti této metody (asi nejmarkantější to je v médiích) lze také snadněji rozpoznat její argumentační hodnotu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).