Vlákno názorů k článku Elektronicky = bez správního poplatku od Jakub Ditrich - Diky za tip, podival jsem se do te...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 11. 2004 11:43

    Jakub Ditrich (neregistrovaný)
    Diky za tip, podival jsem se do te Plzne. Aplikace byla vytvorena nekdy pred dvema lety (odhaduji jako nadsenecke dilo zamestnancu IT magistratu) a implementace el. podpisu je tady dost netradicne resena.
    Kazdopadne jsem si objednal reklamni materialy o Plzni, elektronicky tu zadost podepsal a tesim se tedy na plny PO Box letaku...
  • 30. 11. 2004 11:11

    Jakub Ditrich (neregistrovaný)
    Je trochu podivne reagovat na vlastni post, ale nerad bych ctenare teto diskuse ochudil o odpoved odpovedneho pracovnika Magistratu mesta Plzne, ktera rozkryva lecos z praxe (a odpovida take na otazku proc se diky emailu zvysuje spotreba papiru..):

    Dobrý den pane Ditrichu,
    protože jako zaměstnanec Magistrátu města Plzně nemám el. podpis, který bych mohl využít pro regulerní elektronickou komunikaci s Vámi (jenž jste vlastníkem autorizovaného el. podpisu), je mou povinností Vaše el.
    podání vytisknout a pokud obsahuje všechny náležitosti, dále jej vyřizovat jako podání listovní (tzn. že mu přidělíme jednací číslo a Vám přijde odpověď poštou). Protože však Vaše el. podání tyto náležitosti neobsahuje (není uvedena poštovní adresa), musím Vás vyzvat, abyste tento údaj doplnil (a to do 30 dnů). Navíc toto podání spíše směřuje k podání podle zákona 106 a tedy i v jeho režimu by mělo být vyřizováno. K tomu slouží mimo jiné i webová aplikace Online žádosti o informace ( http://info.plzen-city.cz/apps/z106/ ). Protože toto podaní, jak jste sám říkal při našem telefonickém rozhovoru, je spíše testem a reakcí na článek o naší el. podatelně v tisku, nevím zda je nutné tuto žádost evidovat. Pokud byste na evidenci žádosti trval, je nutné poslat veškeré, pravdivé náležitosti (jméno, příjmení, ulice + č.p., obec, PSČ, předmět žádosti, text žádosti) žádosti. Ve Vašem případě stačí doplnit červeně vyznačené.

    K formuláři na výčet propagačních materiálů neboli dle Vás "Informaci o elektronizovaných agendách na Magistrátu a MČ v Plzni":
    Když to vezmeme naprosto od začátku, tak aby bylo možné vyřídit jakoukoliv agendu elektronicky, je zapotřebí mít elektronickou podatelnu (příjem el. podaných žádostí). Tu město (tedy i MO) má a její součástí jsou různé formuláře vyplňované a vyřizované podle odlišných režimů (viz
    zde: http://e-podatelna.plzen-city.cz/pages/open-print.html ářčáář).
    Pokud jste tedy chtěl seznam elektronizovaných agend, pak Vám musím sdělit, že elektronicky lze vyřídit pouze tu žádost, jejíž formulář je uveden v el. podatelně pod podáními s el. podpisem, a to za předpokladu, že úředník vyřizující žádost má též el. podpis a Vaše žádost obsahuje veškeré náležitosti. El. podpis není zapotřebí u podání podle zákona 106
    - tedy u žádostí o informace (pro toto podání slouží obecný formulář ve výše uvedené aplikaci). Informace lze samozřejmě získat i poštou, telefonicky, osobně a mailem (mimo aplikaci Online žádosti o informace).

    Z výše uvedených informací plyne, že magistrát přijmá v el. podobě žádosti jejichž formuláře jsou v El. online podatelně či aplikaci Online žádosti o informace (odkazy na ně viz výše) a způsob či forma (listovní,
    el.) odpovědi je závislá na tom kdo žádost vyřizuje. Upozorňuji, že okruh pracovníků s el. podpisem na městě je velmi omzený.

    Doufám, že odpověď je pro Vás dostatečně vysvětlující a pokud trváte na evidenci Vaší žádosti o informaci dle zákona 106, prosím Vás o doplnění červeně označených údajů.

    S úctou

    Martin Pecuch
    Odd. komunikace Kanceláře primátora
    Magistrát města Plzně

  • 30. 11. 2004 12:10

    ZD (neregistrovaný)
    Náááádhera :))))
    Do žuly vytesat!
    Jak že je to o té koze a vlku? :)))
    Bohužel, musím přiznat, že mne to nepřekvapuje :(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).