Jinak jsem to napsal špatně, na tom konkurzu jsem nebyl před dvěma měsíci ale roky, teď bych tam ani nešel, protože o práci s ohodnocením kolem průměrné mzdy už nestojím.
Jinak 8100 hrubého je opravdu pěkná částka :). To mi připomíná jak kámoš dělal za deset tisíc čistého od rána do večera v ostraze jednoho velkého podniku a aby mu nemuseli proplácet přesčasy, tak u nich byl papírově zaměstnán dvakrát a hodiny se prostě rozpočetly :). Takže měl sice 80-100 hodin přesčasu, ale jako by neměl :) to je jak v černých baronech :D.
Naprostý souhlas, je to otázka ohodnocení. Znám firmu s obrovskou fluktuací (přijímají neustále a není měsíce, aby někdo neodešel) a přímo strašidelnou nemocností (stabilně chybí třetina zaměstnanců). Práce, kterou ti lidé dělají, není nijak zvlášť těžká, ale je to značný nápor na nervy, navíc s nepravidelnou pracovní dobou. Myslíte si, že je napadne, aby lidem přidali a motivovali je tak zůstat? Myslíte si, že je napadne zvednout prémie, aby motivovali lidi k nižší nemocnosti? Ne. Raději je drží na minimální mzdě (když jsem tam byl naposled, měli 8.100 základ) a jejich vedoucí mi vždycky pláče na rameno, jak mu nově přijatí lidé odcházejí po čtnácti dnech.
Upřímně řečeno, já se jim nedivím. Kdybych já zůstal pracovat někde, kde přijdu do práce v šest, do jedné se nezastavím a potom najdu na výplatní pásce 6.100 mínus srážky na stravování, musel bych se stydět podívat do zrcadla.
Ony ty kufry a balíky z vozíků vypadnou obvykle v zatáčce, tj. mimo ranvej, takže je sebere následující vozidlo a nic se jim (nebo díky nim) nestane - pokud je to na příletu, pasažér si počká, a pokud je to na odletu, tak kufr letí dalším letem. :-)
Bohužel nedělám u balíkářů, takže netuším, jestli mají nějaké fondy na úhradu ztrát, nebo jestli jim to strhávají z platu... :-)
1) byrokracie se dá zjednodušit systémově (důsledným použitím IT)
2) problém neochoty nastoupit k vám řeší velikost mzdy :) to mi připomělo situaci, kdy jsem před dvěma měsíci byl na konkurzu a dostal jsem otázku, jestli jim můžu zaručit, že u nich zůstanu nejméně 2 roky, když jsem jim na to odpověděl, že to je otázka ohodnocení, tak zase následoval pohled typu "citrónek" :). Prostě stačí přidat. V našem státě jsou náklady na mzdy kolem 20ti procent, což je tak 3-4* podhodnocené.
Jen pro informaci - i u nas ma dorucovatel prevzit zasilku k doruceni i od podatele v byte. Jenom o te moznosti nikdo nevi.
Tech moznosti je mnohem, mnohem vic - ale maloktery zakaznik si precte ty stovky stran podminek a dalsich sluzeb, vetsina vynecha i pouceni na druhe strane Vyzvy.
V podstate nelze nez souhlasit. Drobny problem je v tom, ze o praci v tehle firme neni moc zajem.
Mam s nimi neco do cineni jako externista a ledacos uz je mi diky tomu jasnejsi - neni technicky problem kontrolovat dorucovani a manipulaci (ono se to i kupodivu dela), ale co s pracovnikem, ktery tu chybu udela ? Kdyz ho vyhodi, tak nebude mit kdo dorucovat - pred postami nestoji fronty zajemcu o praci dorucovatele / pracovnika prepazky.
Dalsi problem Ceske posty je neuveritelna byrokracie asi jeste z dob R-U. Co zakaznik nevidi jsou stohy uplne nesmyslnych formularu, hlaseni a razitek ktere na kazde poste i prepazce kazdy den (i casteji) musi pracovnici vyplnovat, archivovat a za nekolik let vyhodit. Pak samozrejme nezbyva cas na kvalitni sluzbu zakaznikum.
Pro uplnost se slusi dodat, ze stejne je to i u soukromych prepravcu typu DPD, PPL... kdy pro ne taky jezdi nejruznejsi existence, protoze nikdo jiny to delat nechce.
Vámi deklarované lhůty doručení do jednoho dne (v naší malé zemi bych zavedl do 12ti hodin) je vždy nesplněna a ještě jako omluvu Vám doručovatel zavolá, ať si nachystáte přesně drobné, aby jste "neoběžoval".
Na 30 až 50ti procentech přepážek zaměstnáváte matrony (ženy při těle s výrazem jako by jedli citrón a s pocitem "přišel otravný hmyz", které nechápou, že jsou tady od toho, aby se na Vás zasmáli a poděkovali Vám, že jste si u nich zaplatil službu). V tom jste za jedno s Českou spořitelnou, kterou už nevyužívám, a musíte si prostě uvědomit, že tohle není standard, nejsme v roce 1970.
Dobře, vaše práce je jistě tvrdá a nedoceněná a občas se mi stane, že mi místo zboží dáte jen papírek a nebo, že mi ani nezazvoníte a dáte papírek, ale to jsou jen maličkosti.
Ohledně ztráty dopisů, se mi v období půl roku ztrácely všechny dopisy od jedné společnosti (je to americká společnost s obratem v miliardách dolarů, a ostatním dopisy chodily, takže je zjevně "netopila" sama), a podle všeho se tyto dopisy ztrácely všem, kteří je dostávali přes ostravskou poštu/třídírnu (skoro celý okres), asi se tam někomu líbily známky, a nebo věděl, že uvnitř jsou šeky na docela vysoké částky a myslel si, že je časem vybere...
Být Vámi tak:
1) Zavedu kontrolu doručování do 24 hodin (kontrolní zásilky). Kontrolu doručení (aby neházeli doručovatelé lístečky, když je daný člověk doma).
2) Vyházím veškerý nepříjemný a nekompetentní personál od přepážek.
3) Zavedu rovnoprávné přepážky, tak aby na všech přepážkách šlo udělat vše, čímž by se zredukovaly fronty (+ zavedu nějaký prvorepublikový systém na třídění došlých balíků (aspoň podle prvního písmene ze jména) ať nevypadá hledání každého tak, že je třeba projít vždy všechny balíky).
4) Dám na stoleček do přihrádek všechny formuláře nutné pro odeslání, ať není nutné stát frontu jednou pro folmulář (a když se domluvíte s tím ve předu, že vás pustí, tak se na mě minule hrubě obořila vaše pracovnice s tím, proč předbíhám)
5) Před doručením balíku (ať obchodního, nebo normálního) zavolat příjemci, jestli je doma.
Docela by me zajimalo, jestli ho nekdy pozdeji najdou (a problemem je jen to, ze mezitim zazije veci jako zachyceni do turbulence za pristavajicim letadlem nasledovane padem z 10m) nebo jestli se nekde v koute letiste hromadi a jednou za mesic hazou na skladku ... kdyz clovek cte co se vsude se zasilkami deje, divi se ze vubec nekdy neco dojde v poradku.
Hehe, to jsem si takhle pred Vanoci 2005 vyhral na eBay jeden predmet, ktery jsem minil pro nekoho jako darek k Vanocum. Uz nezbyvalo mnoho casu (asi tyden), tak jsem se rozhodl priplatit si za EMS (USPS Global Express Mail), docela lehky balicek za asi $30 postovneho. No a co se nestalo, do Vanoc nic neprislo, ani v pulce ledna tu stale nic nebylo... prodejce na eBay byl ochotny a zacal tedy zasilku reklamovat, s tim ze na prosetreni udalosti ma posta 60(!) dni. Tesne pred koncem unora se balicek zahadne objevil, ve zcela znicene krabici, nicmene obsah kupodivu byl pritomen komplet a neposkozeny (nastesti nic krehkeho).
Nicmene dneska mam docela stesti, ziju na miste kde jsem i pri castych nezapsanych zasilkach ze zahranici nemel jediny problem, bud jsem doma nebo si pak vyzvednu na poste naproti baraku, v sobotu tam pravda nejsou, ale do sesti vecer to staci.
Ovsem predtim, na sidlisti v jihoceskem okresnim meste... cirou nahodou jsem nasel jeden svuj balicek proste polozeny na blok schranek, vetsi obalka s logem americke posty se do schranky nevesla, tak ji postacka nechala dustojne trcet ven, nekomu se zalibila, takze ji vytahl a otevrel a kdyz se mu obsah nepacil, skoncila hned v kosi vedle...
>>> "dělám na poště již 30 let ale s takovou vulgaritou jak se k nám chovají zákazníci jsem se za starého režimu nesetkala- ptám se pořád v čem to asi je?"
no v cempak asi? Poskytujete priserne sluzby a pak se divite, ze vam nadavaji.
Ztraty baliku z ciziny - jo, potvrzuju, taky se mi to stalo. Navic mi rekli, ze to nemuzu reklamovat, ze jen odesilatel. Uz vidim americke firmy, jak reklamuji ztracene balicky u ceske posty...
S tim telefonovanim to u zasilkovych sluzeb taky neni nic moc. Pred vanoci jsem cekal na balik a PPL (do te doby ma preferovana zasilkova sluzba) mi sdelila, ze ridici uz nemaji sluzebni telefony a tudiz ze mi na nej cislo dat nemuze.
To je ještě houby. Zíral byste, co se děje se zásilkami a kufry na letištích. Párkrát jsem byl svědkem toho, jak vítr žene bezprizorní balík s dopisy po ploše, protože vypadl z vozíku a obsluha si toho nevšimla.
Když vypadne kufr, je to lepší, protože ten naštěstí vítr nikam neodvane. :-)
Jen pro srovnání, britská královská pošta doručuje dvakrát denně, ráno a večer. A je naprostým standardem, že pošták si od vás rovnou vezme dopis nebo balíček, který chcete poslat. :-)
Naproti tomu u nás je naprostým standardem, že pošta chodí s třídenním zpožděním. Už se mi taky stalo, že mi měl přijít balíček, já se šel ve čtvrtek zeptat na poštu, balíček si odnesl a až po svátcích jsem teprve dostal do schránky oznámení o doručení zásilky. Tomu já říkám diletantismus - kdybych se sám nestaral a nepřihlásil, pošta by mi byla schopná doručit balíček s vánočními dárky pro půl rodiny klidně až na Silvestra. Tři dny sem, tři dny tam, žádná míra, co? :-)
On je právě možná problém, že už na té poště děláte třicet let. Mám pocit, že změna prostředí by vám všem jenom prospěla a Česká pošta by aspoň konečně mohla zavést nové pořádky. Třebas i to britské doručování dvakrát denně. :-)
Souhlasím. Na PPL, DPD a spol. mi nevyhovuje, že nevím kdy přijedou. Jednou je to v jednu odpoledne, někdy taky v šest večer. Nevíc depo mají někde v tramtárii, takže mám smůlu. Doručovatel pošty jezdí v 9 - 10 hodin, když nejsem doma, tam od pěti mám balík na poště.
To je ale asi jediná výhoda pošty. Jejich zacházení s některými balíky je opravdu otřesné.
A jak dokážu, že se zásilka ztratila? Mám se snad soudit v občansko právním sporu s Českou poštou? Jak jim asi dokážu, že balík podaný v Japonsku jako nezapsaná zásilka byl skutečně poslán? Mám snad platit letenku odesílateli, aby pro mne svědčil u soudu? Zkuste se zeptat třeba cizinců žijících v Praze, jaké mají zkušenosti. Mnoho z nich si raději nechává posílat zásilky na jména a adresy svých českých přátel, protože to je jediný způsob, jak snížit riziko "náhodného poškození" zásilky, nebo přímo jejího zcizení.
Je to přesně o tom, co jsem psal - slušné zacházení se zásilkami u České pošty je vzácností a pokud ho někdo vyžaduje (ačkoliv by mělo být samozřejmostí), musí si zaplatit "nadstandard".
Jak by se Vám asi líbilo, kdybyste si v restauraci objednala pití a oni by Vám cestou polovinu sklenice vybryndali? A pak byste jim ještě musela dokazovat, že jste si objednala plnou sklenici a ne poloprázdnou?
Jestli se Vám nelíbí můj názor, je to Váš problém. Mně nevadíte vy, mě vadí úroveň služeb České pošty, jejímž zástupcem, pokud sedíte na přepážce, jste. To, čeho jsem na pobočkách ČP svědkem rozhodně nevypovídá o vysoké úrovni ani firmy, ani jejích zaměstnanců. Ale třeba mám jen smůlu a "špatně bydlím".
Jen tak mimochodem: Pokud mi někdo doručí balík večer, tak mi to rozhodně nevadí, protože na televizi se nedívám - při kvalitě programů je to až na vzácné případy jen ztráta času.
No mě vytáčí, když někdo (a typicky ne česká pošta, doručovatelka snad má klíč a ostatní se ani neobtěžují dostat do baráku) na mě zvoní, že nese něco pro někoho jiného jenom proto, že bydlím v bytě č.1, sem snad vrátnej, to bych je kopal do držky. Ale jednou mi pošta přivezla balíček v sobotu, to sem si myslel, že se stal zázrak.
Asi sotva někomu bude někdo nadávat bezdůvodně. Že doručovatelé nezvoní, ale rovnou ukládají je běžná praxe, což u obchodního balíku způsobí zpoždění 2 dny. Zažil jsem na poště, že si žena přede mnou ve frontě přišla s oznámením pro doručený dopis a ten nebyl k nalezení. A taky jsem zažil že mobil, který jsem si objednal mi nedorazil, byl to obchodní balík a podle záznamu došel na překladiště a pak už nebyl, někdo ho normálně vyčoroval.
Na druhou stranu sem dělal po střední škole měsíc brigádu jako doručovatel a při těch platech se není co divit co tam dělá za lidi. A protože konkurenční přepravci se cenu musí také hlídat, takže to tam s personálem vypadá plus mínus stejně. Slyšel jsem, že si jeden člověk šel vyzvednout do jedné konkurenční přepravní služby balík do depa a viděl jak tam zaměstnanci hráli se zásilkou fotbal.
Konečně taky někdo, komu ČP vyhovuje.
Já například celý den lítá po zákaznících, takže PPL & spol. mě těžko někde zastihnou. Na poště si to prostě v pohodě vyzvednu kdy se mi to hodí. Domluva s řidičem je k ničemu, údaj např. mezi desátou a dvanáctou je poněkud široký. I na přepravní službě si to sice můžu vyzvednout osobně, akorát že ty sídlí vždycky někde na periférii, kdežto na poštu to má většina lidí kousek.
A zacházení s balíky snad nemá ani cenu komentovat, to je všude stejné.
Vážená paní,
bohužel občas využívám právě služeb České pošty. Myslím si, že mám představu, v jakých podmínkách její zaměstnanci pracují, protože na ČP dělá nejen moje sestra, ale i mí přátelé... Stížnost zákazníků není proti vám, ale proti tomu, jak celá ČP funguje. A taky si myslím, že je ke zvážení, když je tolik zákazníků nespokojených.
Mimochodem, přečetla jste si někdy zptávu ČTÚ? Na hodně moc stráhnkách ukazuje, jak ČESKÁ POŠTA NEFUNGUJE.
Opravdu nemohu říct, že by ČP fungovala jak má. Já osobně bych přivítal, kdyby mi v sedum nebo v osm večer pracovník pošty přivezl zásilku. Taky nemohu každou sobotu přijít a poštu...
Zmuchlané dopisy ve schránce, válející se upozornění o přišlém balíku na zemi (a všichni po něm šlapou). Neschopnost poznat řádně označenou schránku raději nekomentuji.
Paní, víte co se změnilo od dob komunismu? Lidé za své peníze neco chtějí...
Pardon, ale s tím nesouhlasím, že bych nešel otevřít pošťákovi. Když čekám zásilku, tak mi to problém nedělá. Je takový problém u zásilky uvádět telefon, který se použije pro kontakt? Když to umí jiné zásilkové firmy, proč ne ČP?
Je takový problém, aby pošta jezdila v rozumných hodinách s balíky? Tj. na soukromé adresy po 19:00h hodině? Vždyť i dnes existuje vynález - směnný provoz.
Je takový problém, když už pošťák zazvoní jednou krátce na zvonek u paneláku, pomalu to ani neslyším, POČKAT alespoň 30 sec. na reakci? Normálně zazvoní a jde pryč, a pak se dozvím, že jsme nebyl doma...
Tak to je ten váš přístup? A dělá to takhle spousta "pošťáků".
Vážený pane- každý má svou pracovní dobu i zaměstanci české pošty- českej člověk jenom nadáva. Vy si myslíte že vám večer někdo otevře dveře do bytu anebo půjde dole ke dveřím odemknout vchod ?- už vás vidím jak si sedíte večer třeba u sportovních novin- zazvoní vám zvonek a vy začnete nadávat kdo vás večer obtěžuje- když vám řeknou že je to česká pošta a nese vám balíček, začnete na poštu nadávat znova že vás obtěžuje- jste opravdu směšnej s názorem že česká pošta doručuje v pracovní době když vy jste v práci!Navíc asi neznáte možnost nechat si balík nebo listovní zásilku poslat na poštu kde je otevřeno v sobotu nebo v neděli- každý je línej přečíst si na zadní straně oznámemí o poštovní zásilce jakou má jinou možnost náhradního dručení- a obvinovat pracocvníky české pošty že kradou - pokud se zjistí že pracovník krade je okamžitě propuštěnej- dělám na poště již 30 let ale s takovou vulgaritou jak se k nám chovají zákazníci jsem se za starého režimu nesetkala- ptám se pořád v čem to asi je? Kdysi byl pošták váženej člověk, dnes je to bohužel pro lidi blbeček co si musí nechát včšechno líbít- nadávate nám za přepážkama do krav, my se musíme pouze usmívat a držet pusu, protože klient má pravdu vždy a česká pošta se nás nezastane když ji nemáte- zkuste se k nám chovat slušně taky- vím že některé pracovnice nejsou na profesionální úrovni ale je tady již doba kdy i česká pošta dělá vše pro to aby takové poracovnice mněla- chce to čas- jak náš tak váš...
Ne, ale proč potom předstírají že tam byli (byl jsem nemocný, takže jsem ležel doma a potil se - přesto jsem našel ve schránce papír, že jsem nebyl zastižen), nebo naopak propalují zbytečně benzín a objíždějí lidi, z nichž třeba 70% prostě doma být nemůže?
Je to úplně stejná pitomost, jako jezdit do myčky s autem v okamžiku, když začíná pršet. Ano, po umytí bude auto čisté, ale jak efektivně jsou to investované peníze...
Další vtipnou stránkou jsou doporučená psaní. Přijdu si ho vyzvednout. Pani na přepážce si ode mne vezme občanku a lístek s oznámením a pak to začne. Obvykle "projede" X krabic s dopisy, pak přejde do jiného rohu místnosti a začne opět prohrabávat jinou krabici, aby ve finále začala hulákat na kolegyni: "Heléénóó (Hynku, Viléme, Jarmilo - dosaďte si kohokoliv), nevíš kde jsou doporučené dopisy ze včerejška?". Následuje společné hledání, které je třeba po 15 minutách korunováno úspěchem. Pokud se to takhle hezky sejde, vytvoří se nejen slušná fronta, ale hlavně tam člověk ztvrdne třeba i hodinu. Dovedu si představit lépe využitý čas.
Ano, je to v lidech a uznávám, že se pomalu k lepšímu mění i Česká pošta, ale ve srovnání s pokrokem v jiných službách je tohle stále na úrovni socialismu stejně tak, jako Český telekom, pardon, Kyslík.
No, a všechny PPL-ky DPD-čka a spol. snad doručují balík v dobu, kdy jseš doma? Sice můžeš chtít, aby ti ho přivezli večer, ale to stejně neudělaj, protože "to nestihli". U pošty aspoň vím, že k nám na vesnici přijede v 9 hodin a to každý den. A poštu, kam si si pro to můžu dojít, mám ve vedlejší vesnici. Všechny přepravní služby mi sice slíbí, že přijedou ještě jednou, třeba v rozmezi 8-13 hodin, a pak přijedou úplně jindy, nebo vůbec, protože "to zase nestihli". Nechám-li si to k vyzvednutí na depu (těžkej nestandard!!), musím zajet do sousedního krajského města. Bydlím totiž v Chrudimském okrese, v Pardubickém kraji depo není, nejbližší je v Hradci Králové. Jediná výhoda je, že vymámím telefon na šoféra a dohodnu se s ním, aby mi to dovezl do práce. Jenomže to je jiná adresa, jinej šofér, tak až zejtra. A třeba to "taky nestihne". Tuhle mi balík doručovali tejden, nakonec jsem šoféra ukecal, aby až pojede domů, se stavil na benzince na kafi - a bylo to. Není nad osobní jednání. A ještě mám strach, že mu může zavolat kdokoliv, vydávat se za kohokoliv a zařídit, aby můj balík do rukou dostal úplně někdo cizí. Ještě ani jednou po mě šofér nectěl vidět občanku. A přivezou-li mi to do práce, tak to dají úplně komukoliv, koho potkají 50m od podatelny. O tom, že s balíky zacházejí o moc líp, jak pošta, pochybuju. Akorát mají asi lepší pojistku proti ztrátě a poškození. Ale jinak zlatá pošta!!!
PS: Pozorný čtenář pochopil, že stále platí že "to je v lidech". Já z Vás udělám nezaměstnaný, říká klasik.
...a tak vymyslel Českou poštu!
Pominu-li klasické scénky, kdy si člověk dojde vyzvednout na poštu zásilku (kterou vám doručují v hodině, kdy pracující člověk nemůže být doma), nejvíce mi vadí, jaký mají zaměstnanci České pošty vztah k zásilkam.
Přesně jak je popsáno v článku. Nejenom, že s nimy asi podkládají stoly, ale také je dost často přímo kradou. Pokud se proti tomu ohradíte je vám sděleno, že zásilka měla být zaslána jako "zapsaná" - tedy odesílateli měl zůstat v ruce papír potvrzující, že něco poslal. O tom, že by se to stávat nemělo, ani slovo. Velmi pravděpodobné je toto u balíků z ciziny - já takhle přišel o dva.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).