Nejnovější změnou je pak srpnové spuštění samostatného feedu pro Českou a Slovenskou republiku. Jde o další krok, směřující k jasné identifikaci českého a slovenského trhu a vytvoření samostatného kanálu pro český a slovenský trh ve smyslu obsahu a programmingu, který tuzemské diváky zajímá,
vysvětluje hlavní důvody spuštění samostatného feedu regionální manažer AMC Evžen Chlanda. Jeho zprovoznění znamená pro AMC jisté navýšení nákladů
, protože musí vytvářet více rozdílných feedů, zatímco doteď vysílala stejný program pro balkánské země, Rumunsko a samozřejmě i Česko a Slovensko.
Program by měly rozšířit i české filmy
Obsah stanice AMC se bude dále rozšiřovat o filmy a seriály z celosvětové produkce a hlavně z produkce americké mateřské sítě. Postupně přidáváme novější tituly i od dalších studií, nejen MGM, a snažíme se nabízet produkci z celého světa. Navíc chceme dát větší prostor i české a slovenské tvorbě,
plánuje Chlanda. Veškerá jednání jsou ale zatím podle Chlandy na úplném začátku, a proto zatím nemůže prozradit bližší podrobnosti ohledně oslovených studií a majitelů autorských práv k tuzemské filmové tvorbě.
ROZHOVOR: Jednáme o vstupu do placeného DVB-T, říká regionální manažer kanálů AMC
Primárně by se podle něj mělo jednat o filmovou produkci, i když například na stanici Film+ už byl odvysílán i seriál První republika natočený původně pro Českou televizi. Kromě filmů nevylučujeme ani akvizici dokumentární tvorby, konkrétně třeba takzvaných filmů o filmech. Co se týče stáří filmů, o které máme v rámci našeho programmingu zájem, chceme se soustředit spíše na novější produkci po roce 1990, ale samozřejmě se nebráníme ani zajímavým kouskům z osmdesátých let,
přibližuje konkrétní programové záměry Chlanda.
Sport jako jeden z hlavních taháků podzimu
Jedním z pilířů podzimní programové nabídky skupiny kanálů AMC Networks by měly být sportovní přenosy. Mezi hlavní lákadla by měla patřit druhá část letošní sezóny Formule 1, kvalifikace na fotbalové mistrovství světa nebo hokejová KHL. Už v polovině srpna také začal třetí ročník hokejové ligy mistrů, které se zúčastní šest týmů z české extraligy (konkrétně pražská Sparta, Liberec, Plzeň, Vítkovice, Pardubice a Mladá Boleslav), dále Znojmo hrající rakouskou extraligu a dva slovenské týmy – Košice a Nitra. Fotbaloví fanoušci se zase mohou po letní přestávce těšit na přenosy z italské a francouzské fotbalové ligy. Chlanda věří i americkému fotbalu, tedy přenosům severoamerické NFL.
PSALI JSME: Digi TV ohlásila změnu u kanálu Sport 1 HD. Přechází na Thor
Chlanda věří, že diváci ocení i kvalifikační zápasy na fotbalové mistrovství světa, které se uskuteční v roce 2018 v Rusku. Na stanicích Sport 1 a Sport 2 nabídneme přímé přenosy, protože AMC je držitelem vysílacích práv na všechny zápasy kvalifikačního cyklu. A to včetně zápasů českého a slovenského týmu, jejichž zápasy budeme vysílat ze záznamu,
přibližuje Chlanda podzimní lákadla stanic Sport 1 a 2.
Diváci se dočkají zombíků i české kuchařské show
Druhým pilířem podzimní nabídky kanálů AMC by se měly stát prémiové seriály jako druhá řada Humans nebo osmidílné pokračování druhé sezony Fear the Walking Dead. Pro TV Paprika pak Chlanda počítá s další lokální produkcí Receptů pro radost, kterými provází herečka Markéta Hrubešová a kuchař Jan Kvasnička. Máme natočených 24 dílů po dvanácti minutách, které aktuálně zpracováváme ve střižně. Do vysílání je chceme nasadit na konci října a jejich spuštění doprovodí kampaň v kuchařských časopisech nebo na vybraných eventech,
popisuje Chlanda.
PSALI JSME: Živí mrtví se na AMC vrátí koncem srpna
Kampaň na premiéru nových dílů Fear the Walking Dead pak AMC připravuje ve spolupráci s agenturami Konektor, Gong a Bistro Social a se společností Atmedia. O tomto víkendu tak byla úniková hra prezentující jako hlavní hrozbu zombie součástí tanečního festivalu u Máchova jezera. Dnes, tedy v úterý, si útěk před zombiemi mohli vyzkoušet slovenští fanoušci seriálu na bratislavské Magio pláži.
Kampaně musí počítat i s prezentací třetích stran
Tyto eventy doplnily komplexní komunikační aktivity, která zahrnovaly standardní ATL kampaň v tištěných a online médiích, na sociálních sítích a PR kampaň založenou na spolupráci s populárními osobnostmi. V České republice jeden z youtuberů známý pod přezdívkou FattyPillow připravil unikátní live stream proměny v hladovou zombie. Na Slovensku se zase jednalo o moderátora Ivana Binďu z rádia Europa 2, který se proměnil v zombie taxikáře.
Některé kampaně tak AMC připravuje sama a podle Chlandy při nich většinou využívá sociální sítě, online reklamu nebo menší venkovní plochy. A pak samozřejmě spolupracujeme s partnery, jako je O2, T-Mobile, Digi TV, Slovak Telekom nebo Skylink, přes které můžeme komunikovat přímo s koncovými uživateli. Operátoři totiž velmi dobře vědí, co chtějí diváci sledovat a které kanály si objednávají. Je to samozřejmě složité, když jde komunikace přes třetí stranu a musíte zároveň divákům vysvětlovat, kde si mohou naše programy objednat,
uznává Chlanda.
Sledovanost táhnou seriály a přenosy sportovních eventů
Na otázku, zda je AMC vlajkovou lodí i z hlediska sledovanosti, Chlanda odpovídá spíše obecně. Nemám rád plošné průměrování sharu, protože když vysíláme zajímavý sportovní přenos, jako je třeba Formule 1, tak sledovanostní peak vyskočí úplně stejně jako u premiérových seriálů na AMC,
tvrdí Chlanda.
K TÉMATU: Ke konci května začne AMC vysílat seriál na motivy komiksu Preacher
Zajímavou sledovanost vykazují podle Chlandy mimo jiné premiérové seriály Preacher, Into the Badlands nebo Night Manager, které jsou jiného žánru než zombie apokalypsa Fear the Walking Dead. Ta si svou sledovanost buduje postupně od první sezony vysílané loni.
Vlastní kampaně se dočká i filmový kanál Sundance, který na podzim uvede mimo jiné další řadu seriálu Rectify. Navíc dojde i k jeho rebrandingu ze Sundance Channel na Sundance TV. Půjde o minimální změnu, která ale probíhá celosvětově. I Sundance by se mohl časem dočkat samostatného feedu stejně, jako AMC,
prozrazuje na závěr Chlanda.