Hlavní navigace

Facebook je poslední svého druhu a Francie zvítězila nad Googlem

9. 2. 2014
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

iPody směřují k zániku, Facebook chce konkurovat Googlu ve vyhledávání, Google udeřil už i v Německu, Flappy Birds končí a Twitter je v mínusu. Co ještě přinesl právě končící #tyden?

Můžete čekat od Facebooku alespoň podnikatelskou slušnost a etiku? Asi těžko. Viz Makers of Paper App Ask Facebook to Change Its New App Name a EVERY STORY HAS A NAME. Je asi dost jasné, že nějaké FiftyThree se může jen těžko snažit s Facebookem bojovat.

Hodně zajímavé a neobvyklé: jeden z dřívějších šéfů BBC se omluvil za zpackaný produkt digitalizace. Ten se po mnoha problémech podařilo pouze zrušit a zůstalo po něm 160 milionů dolarů mínus. Viz Former BBC Executive Apologizes for Failure of Digital Project

Fascinující: The Mormon Who Creates Billions of Fake Identities Every Month

Chytré telefony nás unavují a vedou k poklesu produktivity. A věděli jste, že odpovídat na pracovní maily v noci vůbec není dobrý nápad? Čtěte v Smartphones Make You Tired and Unproductive, Study Says

TELEgraficky

Ray Kurzveil a software pro váš mozek RIP Facebook Custom Collections ■ 37signals mění jméno na Basecamp a bude se věnovat jenom Basecampu ■ V NSA nenávidí Snowdena ■ EU dokončila šetření Googlu ■ LinkedIn kupuje Bright ■ Mt. Gox opět nevyplácí Bitcoiny ■ Rusko postavilo Bitcoin mimo zákon ■ A hlava Silk Road odmítá vinu ■ 500px Prime aneb jak prodávat fotky

HARDWARE

Zajímavé, iPod jde dolů, prudce o něj klesá zájem a tvoří jen 2 % z obratu Apple, zatímco ve stejném čtvrtletí loni to byl 4% podíl. Stále se prodávají dražší modely (u 6 milionů iPodů prodaných v 4Q 2013 je průměr 161 dolarů na prodaný kus). V roce 2005 tvořil iPod plných 51 % příjmů Apple, v roce 2007 (to už byl na světě iPhone) šlo o 35 %. A dnes? Už i iTunes tvoří větší podíl – s osmi procenty dohánějí 11% Mac. A majoritu převzal iPhone s 56% podílem.

Skvělé! ChromeCast je otevřený pro všechny vývojáře! Viz Google Chromecast SDK released to developers. A k čemu že slouží ten ChromeCast? Co třeba How 6 Months With Chromecast Changed Me

WEBDESIGN, INTERNET

How to analyze and leverage Google’s guest blogging warning aneb když Matt Cutts něco pustí, celý svět o tom bude ještě týdny psát. A Cutts se někde musí strašně smát.

Teprve teď začne ta pravá válka mezi Facebookem a Googlem. Ten první totiž chce být vyhledávačem. Podle Marka Zuckerberga prý pro to má potřebná data a dokonce jich má víc než vyhledávače. Dost fatální chyba uvažování. Nepřekvapí ani to, že Facebook chce na vyhledávání nasadit nepoužitelný Graph Search. Jediná správná úvaha je, že by to mělo fungovat na mobilech a dávat odpovědi na dotazy v hlasovém ovládání. Viz Mark Zuckerberg Says Facebook Will Compete Directly Against Google As A Search Engine

Další věc, po které Google jde? „Rich Snippets“ a všechny ty různé metody označování (markups). Teď už je snad jasné, že Google musí velmi brzy označit odkazy za nelegální. Viz Google Starts Penalizing Sites for Rich Snippet Spam

The Pattern Library: Free Seamless Patterns for Your Designs pro případ, že by se vám hodila kupa grafických vzorů.

Výborný výlet do minulosti hledejte v What 18 Popular Websites Used To Look Like

SOFTWARE

Software nahradí řadu profesí. A některé jsou více ohrožené. Čtěte v Trouble on the fringes: How the cloud will commoditize the upper middle class

Deset alternativ k Photoshopu CC hledejte v Not Up For Creative Cloud? 10 Professional Alternatives to Photoshop CC

MARKETING A KOMUNIKACE

Tak Google opravdu udeřil v Německu (viz Google Boots Large German Agency & Clients For Link Schemes) a jakkoliv není jasné na koho, tak určitě na nějakou tamní síť pro výměnu odkazů a také její klienty. O jakou síť jde, známo není.

98% of all top brands are active on Twitter je zajímavá studie. Ani ne tak tím, že 98 % největších značek je na Twitteru, ale některými informacemi o úspěšnosti tweetů. Nebo tím, že retweety mají 47% podíl a dávání hvězdiček 44% podíl. Nebo tím, že je běžné, že firmy na Twitteru tweetuji dvanáctkrát denně. A tweety s obrázkem a odkazem (ano, oboje dohromady) mají o 150 % větší engagement.

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Google must do the right thing on copycat websites, píše The Guardian. Ukazuje prstem na případy, kdy lidé přišli o peníze podáním daňového přiznání na falešných webech, které našli přes Google. Možná nás něco takového čeká taky v Česku.

Rájem pedofilů není jenom Rajče, ale také cosi podivnějšího s názvem Prckoviště. V Karolínčino kakáníčko se tomu věnuje Protivná blondýna. A tradiční problém je co? Nezodpovědní rodiče, kteří nechápou, že fotky jejich dětí na veřejný internet takto prostě nepatří.

Je potřeba regulovat a zákonem definovat, jak se smí či nesmí používat rozpoznávání obličejů? Není to zrovna jednoduchá věc k rozhodnutí. Ale chápu, že Paul Schuepp v tom má jasno. Je totiž šéfem společnosti Animetrics Inc. a rozpoznávání obličejů ho živí. Viz Facial Recognition's Newest Obstacle: Bureaucrats And Regulators Who Assume There's A Problem

Většina dětí se na sociální síti ocitne v deseti letech. Samozřejmě, já osobně rodičům doporučuji, aby v devíti letech s dítětem založili účet na Facebooku (samozřejmě pokud bude chtít) a velmi dobře se společně naučili, jak to správně používat. Za pár let jim totiž dítě už věřit nebude a brát je vážně taky ne. Viz Most Kids On Social Media By Age 10, kde samozřejmě zjistíte, že zdaleka nejde jen o ten „prokletý“ Facebook. Je tu totiž WhatsApp, Snapchat, Ask.fm (v ČR samozřejmě moc ne)…

Na soukromí zapomeňte. OfficeMax poslal zákazníkovi obálku s adresou obsahující informaci o tom, že se jeho dcera zabila při autonehodě. Bank of American poslala  nabídku kreditu novinářce s „Is A Slut“ vloženým mezi její jméno a příjmení. Ve Why Apologize For Data Brokers? si o tom můžeme přečíst víc, hlavně podstatnou věc v podobě otázky, zda je nutné obsesivně shromažďovat data o zákaznících.

Francie zvítězila nad Googlem a na www.google.fr visí nařízené oznámení o tom, že byl pokutován za porušení zákonů o ochraně osobních údajů. Což není ani tak premiéra, v roce 2006 musel totéž udělat v Belgii. Odkaz vedoucí na www.cnil.fr/linstitution/mis­sions/sanctionner/Google funguje docela spolehlivě, Cnil.fr se jeví jako poměrně dost přetížený.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Je možné, aby UpWorthy.com mělo až 7krát více sdílení na Facebooku než jeho další konkurenti? Čtěte ve Viral math

Něco je na tom Facebooku špatně. A David Sirota v How I was censored by Facebook to trefil. Nebaví ho si dávat pozor na to, co píše, aby náhodou nenaštval nějakého přehnaně citlivého uživatele, který se mu vzápětí postará o zablokování účtu či mazání příspěvků.

Pokud by někdo hledal nového šéfa Microsoftu na Twitteru → @satyanadella. A fake → @SatyaNadeIIa

Facebook spent the last decade as the Internet's largest, most dominant social network. But it might be the last of its kind. Dobré čtení. Myšlenka, že Facebook je poslední svého druhu, sedí.

Facebookové stránky se do používání hashtagů nijak nehrnou. Viz STUDY: Hashtag Usage Stalls Among Facebook Pages, kde se dozvíte, že před doplněním podpory hashtagů byly používány ve 4 % případů. Dnes, více než po půl roce od doplnění podpory, jenom v 16 % případů a jejich užití neroste. A zájem o jejich užití nemají ani uživatelé samotní.

MOBILNÍ APLIKACE

Je konec zamilování do tabletů? V Our Love Affair With the Tablet Is Over se tím Zal Bilimoria zabývá, ale já mám pořád pocit, že mu přeci jenom něco uniká. Tablet se prostě mění ve spotřební elektroniku. A souvislost? Třeba ta, že v roce 2014 by se podle NPD mělo dodat na trh 315 milionů tabletů. Což mimochodem bude znamenat 65 % trhu s „přenosnými osobními počítači“ (tablety, notebooky a ultra-slim PC).

Jedna z nejpopulárnějších aplikací posledních dnů, Flappy Birds, končí. Oznámil to tvůrce s tím, že na vlnu zájmu nemá. Otázkou je, jestli spíš nemá na to, aby se postavil právníkům Nintenda. Viz například Flappy Bird's Creator Says He's Taking the Game Down

STARTUPY A EKONOMIKA

Paul Graham říká, že Microsoft je mrtvý. Viz Microsoft is dead. A pokud se budete divit tomu, že jde o článek z roku 2007, tak je to záměr. Je zajímavé přečíst něco z roku 2007 v kontextu s dneškem.

Twitter je 645 milionů dolarů v mínusu za rok 2013. Příjmy na druhou stranu vyrostly o 110 procent oproti předchozímu roku. Viz Twitter reports $645m loss for 2013

Apple odstranil z App Store Blockchain, poslední bitcoinovou aplikaci. Viz Apple removes Blockchain, last Bitcoin wallet app, from iOS App Store

UX DAy - tip 2

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv, v drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).