Stále ještě existují lidé kteří prostě na facebook nepůjdou už jen z principu. Je otázka, jaké to bude procento čtenářů o které tak příjdete. S odstupem času, dříve bývalo na internetu více zajímavých věcí než je teď. Kde je ten starý dobrý vyhledávač. Jeden obecný výraz a mraky zajímavého čtení. V honbě za dokonalostí ubývá i zajímavého obsahu. Koho zajímá nějaký ichtil bez obsahu který má bohužel prachy aby byl top ve vyhledávači. S facebookem to bude stejné. Bude mi cpát newyorktimes místo lupy? Člověk je pohodlný, znechucený a apatický fašismem globální sebranky. Bude číst, co mu bude servírovat ten, kdo si zplatí.
To ze nekdo chtel rozhodovat o tom co budu cist jsem jiz jednou zazil. Proto take nejaky FB ignoruji.
Na druhe strane si nelze nevsimout trendu, kdy se svobodne informace stavaji vzacnejsimi. Konec nastane s upadkem (zakazem ?) obecnych protokolu jako HTTP/S a domenoveho systemu. Cely Internet se postupne zprimitivni do ruznych fejsbuku, tvitru a instagramu, s plnou kontrolou nad uzivateli a obsahem.
Instant articles jsou jen marketingovým nástrojem FB, nic jiného bych v tom nehledal. Už dnes přece může kdokoliv sledovat své oblíbené noviny a časopisy na FB.
Jen dementovi může vadit otevřít si link na zajímavý článek v nové záložce v browseru. Dělá to každej, koho znám. Ale možná FB cílí na tupou většínu uživatelů internetu, která bude konzumovat obsah přímo na FB a neumí si ani otevří link v jiném okně.
Holt, čím víc blbců na internetu, tím blbější internet. je to jako se vším, kam se dostane většina tupé masy.
Za se problém v tom, že nejde prát uživatele FB nebo jiné sociální sítě jako jednu homogenní skupinu. Na tomhle si už sousta subjektů vylámala zuby. Sice „...one size fit all…“ zní lákavě ale globálně to nefunguje.
Někdy tomu nevěří ani ti co to prohlašují a pak se to stává jen částí PR aby bylo o nich slyšet.
To s pochybuji že …15 % z peněz, které domácí zákazníci zaplatí domácím firmám za taxíky, restaurace, hotely či digitální média okamžitě od sviští někam za oceán… díky Facebooku .
Ty firmy budou podvádět od svých cer zahraničním matkám peníze i bez FB. Efektem Facebooku bude jen díky neexistenci funkční personalizace, že v Evropě budou nabízeny služby a zboží které tu nekoupíte, případně vám boudou nabízeny zprávy, které se nás netýkají např. jako vnitropolitická scéna v USA či Japonsku.
Jenom krátce: myslím, že zde řada diskutujících nesmírně fcbk podceňuje. Je to dnes obří firma s tržbami 12 miliard dolarů, ročně roste o polovinu. Má takřka neomezený přístup k penězům - když bude chtít někoho koupit, ukáže prstem a koupí. Je to největší médium na světě, nemá na něj už nikdo, a stále prudce roste, zatímco tradiční mediální domy ustupují. Stahuje z médií reklamu, která končí u něj - a jsou to obří částky.
Čili, to že fcbk nepoužíváte, je poněkud špatné východisko pro úvahu, že fcbk je tím pádem nevýznamný.
svobodne informace stavaji vzacnejsimi... ...co je svobodná informace?
Pokud nechcete klouznout k filozofii tak z pohledu IT není něco jako svobodná informace.
To jestli je informace celá, kusá, pravdivá, zavádějící, lživá není o tom jestli je svobodná nebo ne.
To že vám bude FB cpát reklamu jen z jednoho zdroje nemusí znamenat že to je "nesvobodná" informace, stejně to je i s informačními zdroji.
Tohle ukazuje na něco co bude "informačním monopolem" a na tom to podle mně krachne. Nebude obsah na to aby vytvořili onen internet v Internetu.