Nevím, o jakého operátora se jedná, já to každopádně používám bez přerušení a bez jakýchkoliv pokusů o zpoplatnění už od doby, kdy byl Vodafone ještě Oskar :)
U Vodafonu si člověk může v Samoobsluze snadno nastavit jakékoliv jméno a má SMS e-mail jmeno@vodafonemail.cz, u O2 to funguje automaticky ve tvaru cislo@sms.cz.o2.com (přibližně) a u T-Mobile vím, že to funguje taky tak. A zadarmo.
Bohužel neřeší. I když opomineme tu otázku dat, jejich ceny a spotřeby:
1. musí mít člověk nastavenou v mobilu nastavenou nějakou periodickou synchronizaci;
2. čím častější ji má, tím více mu to žere baterku (může to být opravdu hodně výrazné);
3. ať jí má jak chce častou, nikdy tu notifikaci nedostane tak rychle, jako díky SMS e-mailu, kde je to dá se říct opravdu okamžitě.
Internet v mobilu není s tímto úplně zaměnitelný. Ono u těch SMS je výhoda, že je to pro člověka vždycky zdarma - i když je to třeba v zahraničí - nepotřebujete datový roaming...
Dnes už to na normální maily také nepoužívám, když těch SMS bylo během dne víc, je to dost otravné... Ale na něco důležitého - třeba monitoring výpadků nějakých zařízenÍ (serverů) je to super. Zvlášť když třeba hlavní mail máte právě na takovém serveru. :-) Takhle mi přijde upozornění právě i když ten server nejede...
Už jsem to hodně dlouho nepoužil, ale co si pamatuji, tak u některých operátorů to fungovalo tak, že se pomocí normálně odeslané SMSky z mobilu dal e-mail i poslat...
Když jsem ten SMS e-mail používal, tak mi ale docela stačilo i to, že to bylo jednosměrné. Jeden příklad za všechny - něco jsem někde objednal a chtěl jsem to jet vyzvednout až když mi potvrdili, že už je to pro mě připraveno - odpovídat jsem na to už pak nepotřeboval, ale informace, kterou jsem dostal někde na cestě, že už má smysl tam jet, mi velmi pomohla...
To samozřejmě ne, ale to jsem ani nikde nepsal. Já reagoval na větu "IMAP to neřeší, není to tak rychlé jako SMSka. Vyzkoušejte sám, pokud máte velkého operátora." uživatele OstapB. Podle mých zkušeností to rychlé je...
Ano, datové připojení docela dost zvedá spotřebu zařízení, také mě to štve, ale 5x denně tedy rozhodně nenabíjím. Mobil dávám do nabíjecí kolébky vždycky přes noc a stačí to. Fakt je, že když jsem někde v roamingu a data se mi vypnou, tak by ten samý telefon hned vydržel třeba i 4-5 dní... Takže možná bych s Vámi souhlasil, že při datování to telefon "vyšťaví" 5x rychleji než bez něj - ale pokud to u Vás znamená 5x denně dobíjet telefon, tak asi vyměňte telefon...
Můj požadavek je, aby ten telefon prostě aspoň ten den vydržel - a nenechal mě třeba někde ve štychu. Pokud jsem telefon někde vybil rychleji, bylo to někde na nějakém výletě, kde jsem častěji koukal do nějakých map a ještě tam byl špatný signál. Možná pro tyhle případy by se vyplatilo mít někde po ruce náhradní baterii. Jinak jestli v běžném denním provozu budu nabíjet každou noc, nebo každou druhou, nebo každou třetí, to už pak zase takový rozdíl není. To že mi dnes telefon nevydrží týden až dva, jako některé starší mobily, beru jako takovou daň za komfort onoho datového připojení. A nějaký takovýhle starší mobil bych třeba vyhrabal jako nouzovku, když bych se chystal na nějakou týdenní tůru mimo civilizaci, kde nebude kde nabíjet. Akorát bych si tolik nezadatoval, no. :-)
U Faynu jsem kdysi dávno byl, stejně tak jako u Volného který přešel pod Fayn. Nic moc, u Volného jsem díky nepozornému čtení smlouvy naletěl do dvouletého paušálu který nebyl nic moc. Později jsem přešel k 802 a když změnili majitele tak ke sbohempevnalinko.cz
Tam jsem dodnes, převedl jsem si na ně dokonce své zavedené číslo, program k telefonování nosím na paměťové kartě a jiný mám i v chytrém founu takže volám za pakatel odkudkoliv kamkoliv, včetně Slovenska.
http://www.sbohempevnalinko.cz/tarify-a-ceny/
Volání Faynu do vlastní sítě za paušál, to neměl ani Ufon. Pan Hlavenka to s cenami malounko přehání.
T-Mobile nabizi datovy tarif 3 GB za 449 Kc pro vsechno (mobil, tablet, notebook). Ta cena 299 Kc plati pouze v pripade, ze k tomu mate zbytecny hlasovy tarif (k cemu v tabletu/notebooku ?).
Tyto premrstene ceny lze zrejme dale optimalizovat. Ovsem ne u soucasnych pseudovirtualu nabizejicich pouze vyprodejove 2G sluzby:
http://extramobilne.cnews.cz/clanky/siphone-ma-mobilni-tarify-rise-snu-datovy-balicek-obnovuje-zdarma
Neprijde nejaky virtualni operator se sluzbou dalnopis nebo telegram ? ;-)
Cena 299 Kč platí tehdy, máte-li jakýkoli hlasový tarif na stejné smlouvě.
Tzn.
Tarif 1: hlas (třeba neomezené volání za polovinu :-))
Tarif 2: mobilní internet (do USB modemu, do tabletu) dostává automaticky slevu 150 Kč/měs.
Hlasový tarif na datové SIM kartě samozřejmě smysl nedává a na webu TM se nic takového nepíše, je tam vcelku jasný text "sleva platí pro kombinaci hlasové a datové SIM karty".
Vzhledem k tomu jaky bordel panuje ve firme po jejich slavnem upgrade systemu bych radeji doporucoval se tehle firme vyhnout. Usetrite si zlobeni a cas. Myslim ze zde se jiz jejich problemy resily a ja jen dodam ze stale pretrvavaji. Prikladem muze byt zmatek ve vyuctovani za hovorne. Jinak pristup teto firmy k reseni potizi je neskutecny. Jednoduse nereaguji a nechaji vas vyhnit!
Nevíte jestli existuje od O2 nějaký výhodný tarif ?
Momentálně mám předplacenou kartu a tarif O2 Quatro a to je dost drahé a chci přejít na něco jiného ale nechce se mi moc převádět číslo.
Nevíte jestli nabízí něco rozumného O2 ? Příjde mi že je O2 snadražší na trhu ...
tarif O2 Quatro:
do vlastní síte: 7,8,- špička / 3,- mimo
do ostatních: 11,7,- špička / 9,- mimo
SMS: 3,8,-
Moje potřeby: ročně provolám+SMS max. 1000,- kč a to jen proto že si musím u O2 dobíjet každé 3 měsce kartu aby nepropadla SIMka. Žádný internet, žádné MMS apod. Ideální platnost kreditu 1/2 - 1rok.
Zdravím,
pokud vám Předplacená karta nevyhovuje a máte obavy z propadnutí kreditu, můžete přejít na tarif O2 Zero, který disponuje nulovým měsíčním paušálem. Jedna se bez závazkový mobilní paušál. Více informací získáte zde: http://bit.ly/RRTp3t.
U virtuálů to nejde - zkoušeno aspoň u Tesco Mobile a u Bleskmobil, kde to teoreticky jít má (číslo@sms.cz.o2.com nebo tak nějak), ale prostě to nefunguje. Ačkoliv operátorka Tesca tvrdila, že to fungovat může, ale pokud to nefunguje, tak to nefunguje a oni s tím nic dělat nehodlají.
Ostatní virtuálové rovnou uvádějí, že to prostě nejde.
OK, no alternativa to ale je, asi to uplne tu sluzbu SMS email nenahradi, ale obavam se ze virtualove nic takoveho zavadet nebudou, to je svym zpusobem nadstandard, ktery si platite v poplatcich velkemu operatorovi. Takze asi to bude o rozhodnuti, zda slevit z poskytovanych sluzeb nebo zustat u jednoho z velke trojky.
To je jedno, jeslti si tento nadstandard platis v pausalu nebo v drahem volani u predplacenek velke trojky. Navic lidi, kteri toto potrebuji bude nevyznamne mnozstvi, proto nemas moc sanci, ze to nektery virtual zavede. Nemyslim, ze s timto maji klasicti operatori co docineni, proste opravdu ver tomu, ze to je nadstandard a to ti nizkonakladovy operator nebude resit.
Nevím, jak je to s nějakými kartelovými cenami, ale znám ceny velkým zákazníkům (stovky uživatelů). Volání v rámci sítě - 0,40 Kč/min, volání mimo síť - 0,80 Kč/minutu. Způsob tarifikace neznám. Obvykle je "v ceně" datový balíček, u nás je to 2GB/měsíc. Předpokládám, že podobné nákupní podmínky budou mít virtuálové.
Úplně kdokoliv asi ne - jen operátor má SMS do vlastní sítě zadarmo... Všichni ostatní by za to museli platit - a ty ceny budou tak kolem koruny. To se málokomu bude chtít zrovna u mailů platit (zvláště když nemůžete třeba moc ovlivnit, kolik mailů vám kdo pošle - a tak Vám bude "vysávat" kredit/útratu na tarifu). A dotovat to asi žádný poskytovatel takovéto služby (myšleno 3. strana) chtít nebude...
Četl jste to vlákno celé? Ano, SMS jsou ten nejdražší způsob přenosu dat (řádově desítky bajtů za ceny 1-3 Kč), takže souhlasím s Vámi, že pro operátory je to parádní kšeft... A je mi i jasné, že náklady pro ně (také jsem psal "do vlastní sítě zadarmo"), jsou "0 0 prd"...
Jenže jakmile nejste jedním z velké trojky našich oligopolních operátorů a chcete postavit nějakou SMS bránu, tak jak budete posílat SMS do jejich sítí? Dnes je tu několik služeb, kde třeba přes nějaké API z vlastní aplikace můžete posílat SMS... Málokdy se dostanete pod korunu. Tu a tam nabízí odesílání SMS nějaký VoIP operátor. Ti by se asi spokojili i s malou marží (podobně jako u hovorů) - a také málokdy vidíte cenu pod 1 Kč...
Dejme tomu, že budu pro nějakou aplikaci potřebovat rozesílání SMS zákazníkům. Nebo třeba autorizační SMS pro internetové bankovnictví. Co nejlevněji a do všech sítí. Řekněte mi o nějaké možnosti, jak toto zařídit, aby cena byla třeba pod 0,50 Kč za SMS... Mobil nebo GSM brána s nějakým "neomezeným" SMS balíčkem? Jo, to známe, když těch SMS pošlete třeba pár set nebo tisíc měsíčně, tak si najednou operátor vzpomene, že to zase tak "neomezené" také není...
A pak mi tady povídejte, že nemám páru o cenách. :-) A nebo ano - ale pak tedy napište, kde tyhle služby za nějaké řádově lepší ceny sehnat. Možná nebudu jediný, koho by to zajímalo... Znovu opakuji, že vlastní velkou trojku ty SMSky nestojí prakticky nic, to nezpochybňuji. Ale nějak se o tu možnost nechtějí podělit s ostatními...
No, že zajímavější ceny jsou pod různými firemními a rámcovými smlouvami, to je mi jasné - ale otázka je, jak je to tam s tou neomezeností...
Byl by nějaký velký operátor ochotný dát nějakou zajímavou cenu, když bych za ním třeba přišel a řekl: Píšu internetové bankovnictví, chci odesílat autorizační a nějaké informační SMS, budou jich desetitisíce měsíčně a časem asi víc? Třeba nějaký paušál? Nebo by mě poslal do háje, že na to jejich tarify nejsou stavěné? Proč se třeba stále najdou banky, které si za informační SMS účtují 1-2 Kč - bych si myslel, že posílání SMS není jejich core business, tak by zrovna na tom snad nemusely vydělávat - nebo je to prostě proto, že to jsou naše staré známe české banky a musí mít poplatky na všem?
Proč tu není spousta služeb, které by rozesílání SMS nabízely levněji? Proč nenabídnou lepší cenu za SMS VoIP nebo různí virtuální operátoři? Všechno je to jeden kartel? Nebo to ve skutečnosti všichni mají dávno za 0,10 Kč za SMS, ale operátoři jim drží nůž pod krkem, že pod 1 Kč za SMS prostě jít nesmí, jinak jim to zruší? Vždyť by na to také mohli využít nějakou smlouvičku, kde by to měli takhle levné...
Samozřejmě, takové SMS dostanete za hubičku. Moc nechápu, proč si ty banky účtují za informační SMS tolik - za autorizační nechtějí nic, a to jich posílají opravdu hodně.
Jen si dejte pozor na způsob připojení / API, které budete používat. Nejspíš to na vaší straně nepůjde GSM, ale přes nějakou VPN přímo po internetu k operátorovi.
Na firemní a rámcové smlouvy v tomto porování ale zapomeňte - ty nejsou určené pro masivní automatické posílání SMSek. Stejně tak neomezený tarif pro volání nemůžete použít pro call centrum. V těhle smlouvách je cosi jako FUP.
Pro takovéhle použití se sjednávají speciální smlouvy.
(Když tak počítám roky - pod desetník jsem v jedné bance posílal informační SMSky už před 13 lety.)
Ahoj zákazníkem FAYN jsem skoro rok. Od 8.8 mají ovšem brutální výpadek s tím, že údajně přišli o data z databáze a potrvá ještě další dva týdny než je obnoví. Všimnul jsem si toho tak, že se mi chybně počítají volné minuty a data o čemkoli (vyúčtování, hovory) před 8.8 nejsou dostupná....No asi takhle: FAYN může mít nabídku volání atraktivní jak chce, ale dokud bude chybně počítat kredit, tak to jaksi ztrácí na relevanci. A pokud trvá obnova databáze ze zálohy 3 týdny (podle sdělení infolinky) tak se dá říct, že něco v IT je hodně špatně, protože lepší čas má asi i albánský státní podnik na pračky...a jak asi může fungovat zbytek firmy???
Pak je ale lepší, když takovou SMS posílá přímo obchodník. Ta SMS vzniklá z e-mailu totiž typicky vypadala takhle: „Vážený zákazníku, zboží z vaší objednávky číslo 12346579 je právě [přeposláno z e-mailu]“. A mohl jste hádat, zda je připraveno k vyzvednutí, přepravováno na příslušné výdejní místo, rezervováno, nebo zda je vyprodáno. Občas se nechtělo věřit, že je to opravdu zkrácení na 160 znaků SMS, a ne co nejškodolibější zkrácení.
Dobrý den
U operátora FAYN jsem si objednal neomezený tarif PREMIUM. Po třech měsících jsem dostal z jejich strany okamžitou výpověď. A důvod? Ještě po třech dnech to nemohu rozdýchat. Odvolali se na článek 18,5 z obchodních podmínek. Suše mi telefonicky sdělili, že moc volám a proto je to důvod k ukončení služeb. Ještě se mi podařilo z operátora, který mi volal vytáhnout informaci, že se ve skutečnosti nejedná o neomezený tarif, ale tzv. tarif sdílený.
Proto varuji před neomezeným tarifem od FAYNu
Záleží možná na operátorovi. SMS email jako notifikaci o přijatých e-mailech jsem používal mnoho let, to odeslání mailů prostřednictvím SMS jsem použil jen párkrát - kdysi ještě u Paegasu a Oskara... U jednoho z nich to snad i mělo fungovat, tak jak píšete, i když je mi dnes trochu divné, jak to mohlo fungovat, pokud ty SMS chodily všechny třeba z čísla 2255. Když bych na takovou SMS odpověděl (tzn. na číslo 2255), jak by to SMS centrum (operátor) měl poznat, na který konkrétně e-mail to vlastně reaguju a na kterou e-mailovou adresu to má vlastně poznat...
Jinak to většinou fungovalo tak, že pro odeslání e-mailu byla nějaká speciální syntaxe té SMS - něco jako že na začátku měla být mailová adresa, pak mezera, pak Subject (možná ani to ne) a všechno co bylo za nějakým oddělovačem, byl pak text zprávy...
Jak u kterého operátora. Zrovna Oskar (a Vodafone to pak naštěstí neměnil) posílal každý mail jako 2 SMS. Sice na jednu stranu trochu otrava, že to "pípalo dvakrát" (ale zase se dalo i podle toho poznat, že to bude "asi mail") a také to pak znamenalo mazat dvě zprávy místo jedné, ale na druhou stranu do těch 320 znaků už se vešlo docela dost, u spousty mailů v podstatě celý obsah...
Jo, když jsem viděl něco podobného u jiných operátorů - nebo co snad nabízeli i nějaké freemaily - jakože "upozornění na mail na mobil", tak jsem si taky říkal, že to je k ničemu - bylo to zkrácené spíš tak na 60-80 znaků. Nebo se posílal třeba jen Předmět. Jako "upozornění" to přeci musí stačit...
jestli opravdu chcete poradit a chcete něco levnějšího a třeba i neomezený a nebo nějaký tarif bez závazku tak mohu doporučit www.chcivolat.cz zařídil jsem přes ně tarif tarif celé rodině a ať procházím internet jak procházím zatím mě nikdo nepřesvědčil že dokáže být levnější,.
*** V A R U J I PŘED FIRMOU FAYN *** Vás před touto firmou! Pokud nechcete přijít na buben vyhněte se této firmě obloukem. Tato firma nevydělává na telefonních službách, ale na pokutách, neustále Vám posílá faktury další a další a vy jen platíte a platíte. Jejich služby nefungují! Nemají nic. Půl roku se řešilo to, že nešlo přijímat hovory, nepodařilo se. To, že nesplníte datum splatnosti byť o 1 den (změna banky konkr. problém s inkasem) např. na 6 Kč (můj případ) zablokují Vám číslo, vystaví pokutu 600,- a pohrozí pokud nebude faktura uhrazená do 14 dnů bude předáno exekutorovi. Tato firma má velmi podivné praktiky a koukám, že napálených lidí je více. Již vyjednávám s Českou televizí o zveřejnění, aby varovala před tímto operátorem. Troufám si tvrdit, že se jedná o podvodnou firmu, která nemá na trhu co dělat. Nenapalte se jako já! A tuto firmu bych nedoporučil ani svému největšímu nepříteli. 3-[3-[3-[3-[
VoIP tarif „fayn SUPER”
Nejlevnější neomezený tarif na trhu! Pro jednotlivce i podnikatele.
10.5.5.1. Poskytovatel stanovuje maximální předpokládatelné chování Účastníka, za které se považuje spotřeba 3000 minut a 3000 SMS za zúčtovací období.
10.5.5.2. V případě překročení maximálního předpokládatelného chování Účastníka mohou být další jednotky účtovány dle Ceníku.
Dojde-li k překročení spotřeby 3 000 minut v jednom kalendářním měsíci, mohou být minuty spotřebované nad rámec tohoto
limutu zpoplatněny sazbou 0,41 Kč/min.
Stále mi přijde nejlevnější volání přes VoIP virtuálem Voocall http://www.voocall.cz/mobilni-voip a jejich callback je levnější než většina tarifů.
Já 99% hovorů mám na mobilní čísla a jako jedni z mála se dostali pod korunu za minutu na mobilní čísla + tarifikace 1+1. Není co řešit.
Já si myslím, že výrazně přeceňujete počet lidí, kteří něco takového chtějí, protože zrovna sám do této skupiny patříte. Spousta lidí sedí u počítače připojeného k internetu celý den, a obálka s novou zprávou se jim rozsvítí daleko dřív, než dorazí nějaká SMS. Další spousta lidí se k internetu dostane jednou za čas (třeba jednou denně), projedou nytimes.com, Facebook a e-mail. Na e-mailu nečekají nic neodkladného, SMS by stejně nic nezměnila. A pak je těch pár ostatních, kteří tuhle službu používají.
Navíc je to služba, která na operátorovi nijak nezávisí -- může jí provozovat úplně kdokoli.
E-mailová adresa, kterou ti vytvoří operátor. Jakmile ti na ni něco přijde, dojde ti to jako SMS na mobil.
Využitelné hlavně pro přeposílání normálních mailů - o každém příchozím mailu pak člověk díky SMS ví prakticky hned v okamžiku, kdy mu došel. Všichni tři normální operátoři to nabízejí zdarma, z virtuálů naopak zřejmě vůbec nikdo.
No nevím, co třeba ten tarif O2 Zero, který výše někdo zmiňoval? U něj je to taky zadarmo. Nebo třeba Odepiš u Vodafonu za 10 Kč/měs., i když ten už samozřejmě není v nabídce. Nebo víceméně jakákoliv předplacenka, kde stačí jednou za rok dobít 200 Kč.
S největší pravděpodobností je problém u velkých operátorů, kteří za to chtějí od virtuálů poplatky, ale to by se mělo vyřešit. Bez SMS e-mailu virtuál bohužel nikdy nenahradí "normálního" operátora.
Podle mne, dokud jejich systémy nebudou schopny blokovat takovéto SMS tak takovou službu ani nenabídnou.
Představte si že bych vás začal otravovat SMS zprávami z e-mailových klientů a vy byste si je nemohl zablokovat. Byl bych první kdo by si na stěžoval a žádal zablokování a kompenzaci. Možná i okamžité vyrovnání a účet bych zrušel.
No a dokud jim jejich mateřští operátoři takovou službu blokování nenabídnou, tak ji virtuálové nemohou zřídit vlastními silami ani o ni požádat své mateřské operátory.
Zákazníky FAYNu jsme dost dlouho (cca 2 roky) na voip. Prvotní problémy člověk bere s rezervou a říká si, však oni to vychytají. Opak je pravdou. Nejen, že výpadky se stále opakují, účtování neodpovídá realitě, ale i servis - "lidský faktor" je čím dál horší a arogance personálu (slabé slovo) vrcholná !
Takže ne, jak pan majitel Hlavenka kdesi v diskuzi píše "že rád zaměstná profíky, kteří to bezchybně zvládnou". Chyba je i někde jinde - ne jenom v technice, milý pane Hlavenko. Péči o zákazníka a komunikaci s ním máte zřejmě někde u zadele. Konkrétně :
- o výpadcích v systému zákazníka zásadně bezodkladně neinformujete, když už to prosákne, dodatečně pošlete e-mail. To, že někomu příjde divné, že telefon nezvonil až po 3 dnech, vás asi vůbec nezajímá. A kompenzace za výpadky? 0
- je pravidlem, že na zákaznickou linku Fayn se nedovoláte (resp. nikdo to nezvedne)
- není výjimkou, když na e-mail Fayn reaguje za týden.
VRCHOLNÝM KOUSKEM je přechod k Fayn s mobilním číslem. I stávající zákazník voip si musí zvolit další tarif pro přenášené mobilní číslo. I když si zvolíte (jako my) tarif s nulovým paušálem, obratem vám příjde faktura za ZŘÍZENÍ tohoto tarifu !! O těchto nákladech se ovšem na stránce s nabídkou tarifů již nikde nepíše. Ale pozor, tím to nekončí. My jsme se snažili přenést číslo od VF k Fayn někdy od 1/2 srpna. Kód pro přenos, který Fayn zaslal, ovšem VF shledal několikrát jako chybný. Také několikrát jsme o tom psali na Fayn podporu. Uráčili se odepsat, že chyba tedy bude asi někde jinde a že to musí dořešit - už se neozvali. Když se nám nepodařilo převedení mob. čísla domluvit se stávajícím operátorem do konce srpna, napsal jsem na Fayn, že od objednané tarifu odstupuji neb je nám bez přenesení čísla jaksi na nic a fakturu za tarif ať stornují. Kupodivu již po 2 dnech se mi z faynu ozval kdosi udivený, proč že chci tarif zrušit? A bla bla že sice mohu, ale že budou požadovat ještě náhradu vzniklých nákladů ve výši 300 Kč. No super - nás připraví o spoustu času dohadováním se s Vodafounem a s nimi, převod nebyl proveden z důvodů ne na naši straně a ještě uhradit náklady? A TŘEŠINKA NA DORTU - 2 dny na to přišla upomínka od Fayn, ať uhradíme fakturu za zřízení tarifu pro mobil, jinak že nám zablokují všechny ostatní služby v síti Fayn a odblokování tel. účtu bude zpoplatněno částkou 600 Kč !!
No nevím, možná si to špatně vysvětluji, ale je možné, že pan Hlavenka už ty profíky do firmy sehnal a teď se budou živit nečím jiným, než je poskytování telekom služeb.
Kromě ceny mě lákal i celkem lopatisticky zpracovaný web a tak nějak jsem byl plný optimismu ze situace, kdy se najednou v Česku ledy hnuly.
Přenos čísla trval téměř celý měsíc, prý toho mají hodně a velcí operátoři jim hážou klacky pod nohy. Zvolil jsem platbu předem, metoda "kredit". Ujistil jsem se, že není problém sloučit dvě čísla do jednoho účtu - kvůli jednodušším platbám. V pohodě, jen ten přenos jaksi trval a trval, na svém účtu jsem ovšem hezky viděl nastavení pro obě čísla, i výši kreditu, stav volných minut i sms.
Sláva! Přeneseno!!! ...a tím okamžikem zmizely možnosti nastavení pro jedno z mých čísel. Zákaznická linka fakt funguje jako mrtvá schránka na peníze, rekord mám 14 minut poslechu muziky a vyčkejte prosím. Reakční doba na maily cca týden, obsahově skvělé - jakože vážně popis kde najdu nastavení, marně jsem posílal i screenshoty účtu ukazující, že nic takového se pro konkrétní číslo opravdu nekoná. Suprová je rovněž metoda, kdy vám tu samou kravinu napíšou tak 3-4 lidi nezávisle na sobě. Do toho se začaly objevovat prapodivné čísla v zobrazení kreditu, mé apely měly opět výše popsaný účinek. Po měsíci jsem se rozhodl k odchodu a podal výpověď. Zhruba v té době mi přišel mail od nějakého technika s tím, že už to je cajk. Super, nastavit jsem mohl služby i pro druhé číslo, ale něco za něco - přestal se mi pro něj zobrazovat stav provolaných minut, celkový stav zobrazoval jenom minuty druhého čísla. Odpovědi - hádáte správně - byly opět v duchu "stav si můžete zkontrolovat..." Po týdnu reagovali na můj mail ohledně výpovědi, žebych rád ČVOP pro přenos k novému operátorovi. "Diskriminované" číslo omilostili tím, že mu přidělili ČVOP a ten byl dokonce i funkční a tak manželka funguje u nového operátora. Já to mám lepší - Fayn se o mně postaral mooooc hezky a vygeneroval mi TŘI ČVOPy !!! Když jsem se ohradil, že nevím, který je teda platný a že už jsem novému operátorovi nahlásil hned ten první, tak mně s omluvou sdělili, že platný je ten poslední. Uf, v pohodě, nový kód pro přenos jsem nahlásil, změna byla akceptována, takže vše v pohodě. Ne? Jasně že ne. Nedošlo ke spárování požadavků. Jinými slovy čekám co bude, týden jsem bez svého čísla, na kterém mám třeba internet banking a tak nějak nemám chuť ho měnit. Takovej adrenalin jsem nezažil ani na vojně, kdo máte pud sebezáchovy, tak se Faynu vyhněte obloukem, problémy neřeší, ale generují.
Nejlevnějí ten Fayn je, pokud jde o měsíční paušál i když miminální plnění 200 kč za tři měsíce taky nic moc.
Odorik má paušál 1kč měsíčně, což je cca polovina min. plnění Faynu a minutová sazba je nižší než u nulového tarifu Faynu.
Pokud Fayn označujete za nejlevnějšího na základě vyšších tarifů, pak bych připoměl Free tarify "kartelových" operátorů.
Pro mě bude zajímavé volání za 2kč/min, ale bez paušálů a minimálních plnění. Do té doby budu používat nulový tarif Vodafone + voip callback.
IMAP to neřeší, není to tak rychlé jako SMSka. Vyzkoušejte sám, pokud máte velkého operátora.
Navíc pokud má člověk 5 nebo 10 e-mailů, tak věřte, že žraní baterky a dat není zanedbatelné. A nevěřím, že po vyčerpání FUPu (nebo měsíčního období Mobil.cz - jeho nabídku pochopitelně znám a rád bych ji jinak využíval) to bude opravdu rychlé.
Díky SMS e-mailu přijde notifikace bez jakékoliv spotřeby dat, baterie (kromě příchodu a čtení SMS :) ) a především opravdu okamžitě. A je jedno, z kolika e-mailů jste si to přeposílání nastavili, přijde prostě všechno (respektive nevím, jestli by se to nějak operátor nesnažil omezit, pokud by někomu mělo chodit třeba 500 zpráv, ale v řádu desítek denně, což je můj případ, to prostě takto funguje).
Pouzivam IMAP klienta na mobil.cz po FUPu (32 kbps) a maily s mensima prilohama (ha! ja muzu i prilohy, hec) jsou nacteny do minuty, max. par minut u vetsich dokumentu. Ciste textovy email je opravdu radove do 10-20ti sekund. Potom samozrejme zalezi, jak si nastavim obnovovani posty, podle toho to bude zrat baterku. Nebo si to obnovuju sam, kdyz jsem vysoce nervozni v ocekavani. :-) Osobne si moc neumim predstavit, ze bych potreboval neustale vedet o 5-10ti uctech v kazdou chvili. Aliasy mam sloucene, pac jsou ze stejneho serveru.
No a hlavne, kdyz uz cekam na emaily, tak casto na ne i potrebuju odpovedet a narozdil od ceny SMS me to nestoji vubec nic.
Takze email SMS byla fajn sluzba, dokonce i pred peti lety, ale dnes uz je to opravdu tezky prezitek. Ale pro tech par lidi to zrejme jeste nechavaj, precijen, proc nepredhodit navnadu v podobe email SMS odpovedi. :-)
Naprostý souhlas že to mají u zadnice. Převod čísla GSM probíhal tak, že jsem byl 6 dnů (šest dnů) bez signálu! Komunikovat s nimi velmi těžké až nemožné, dovolat se nelze. I u druhého čísla problémy. Takže - nebrat. Oni tvrdí, že to není jejich chyba ale chyba Quadruple - ale koho to zájímá čí je to chyba? Pošlou pouze na dodavatele zprávu a už se vůbec o nic nezajímají. Pokud chcete virtuála, doporučuji rozhodně jiného, osobně bych se už klonil např. Blesk či jiný, kde to vše proběhne ihned. Nedovedu si představit jak by tam něco urgoval starší člověk který chce pouze telefonické spojení. Hrůza a běs!!!!