Před měsícem přidali provozovatelé Flattru možnost přímo oceňovat obsah jiných uživatelů na Twitteru a dalších rozšířených službách. Konkrétně se jednalo o Flickr, Instagram, Github, Vimeo, Soundcloud, 500px a App.net (na začátku týdne byla přidána podpora YouTube)
Od včerejška ale podpora Twitteru skončila. Ve Flattru pro implementaci oceňování obsahu, který zveřejňují uživatelé na ostatních internetových službách, využili veřejně dostupné API. Linus Olsson v březnu Lupě potvrdil, že s dotyčnými službami o provázání ani nejednali, prostě jen implementovali, co je veřejně k implementování.
Jenže podle provozovatelů Twitteru není možné API používat k takovému účelu, k jakému se jej rozhodli použít ve Flattru. Zástupci Twitteru tvrdí, že implementací oceňování porušuje Flattr podmínky API. Odvolává se přitom na klauzuli, týkajícící se komerčního využívání Twitteru. Konkrétně jde o následující pasáž:
Vaše reklama nesmí připomínat tweet. Například, reklamy nemohou obsahovat tweet akce jako je follow, retweet, favorite a reply. A nemůžete prodávat nebo obdržet kompenzaci za tweet akce nebo za umístění tweet akcí na vaší službě.
Provozovatelé Flattru považují toto ustanovení za logické s tím, že má zamezit firmám, aby prodávaly například retweety či followery. Nicméně jeho striktní aplikace v případě Flattru vede podle jejich názoru pouze k zadušení inovačního procesu na Twitter platformě.
Celý spor tkví zřejmě v tom, zdali může Flattr vydělávat na obsahu, který někdo zveřejnil na Twitteru. Flattr umožňuje stanovit si měsíční rozpočet — už od dvou eur — na přispívání na internetový obsah. Kolikrát něco oceníte („oflattrujete“), na tolik dílků se váš měsíční rozpočet rozdělí mezi oceněné; dílky se připočtou na jejich účet u Flattru (bez 10% provize Flattru, která pokrývá i převodní poplatky třetích stran). A právě provize by mohla být onou kompenzací, kterou podmínky pro využití Twitter API vylučují.
Představitelé Flatteru byli ochotni ustoupit a navrhli Twitteru, že se vzdají v případě této sociální sítě provize a veškerá částka za oflattrované tweety půjde na účet majitele konkrétního Twitter účtu. Jenže ani tento návrh provozovatele Twitteru neobměkčil.
Stále trvají na tom, že podmínky pro využití jejich API neumožňují prodávat nebo obdržet kompenzaci za tweet akce nebo za umístění tweet akcí na vaší službě. V Twitteru zastávají názor, že se toto vztahuje i na kompenzace spojené s tweet akcí poslané ať už nějaké službě nebo jejím prostřednictvím dalšímu uživateli. Řešení, které Flattr zvolil, umožňuje ocenit tvůrce jedním kliknutím na favorite. Jenže favorite považují v Twitteru za tweet akcí a tu není možné podle podmínek API monetizovat.
Lidé z Flatteru takovou interpretaci neakceptují a tvrdí, že Twitter čte své podmínky jinak, než jsou ve skutečnosti napsány. Současně oznámili, že se budou i nadále snažit najít se zástupci Twitteru společnou řeč, tak aby jeho přímá podpora mohla být obnovena.
Zdroj: FlattrBlog