Dobírka patří do prehistorie, do doby dinosaurů a pak cikánům, kteří rádi nakupujou bez peněz a pak buď dobírku nevyzvednou, nebo narychlo sháněj peníze.
Dobírka je způsob nakupování "na dluh". Vhodná leda tak pro lemply.
Zajímavý projekt a komerční prezentace možná dobrá, ale i taková by měla poskytovat pravdivé informace, protože např. v avizu na Moje-rodina.cz před spuštěním Fleru se jednoznačně mluví o projektu inspirovaném serverem pro německé, americké či polské zákazníky a v rozhovoru pro Lupa.cz se jakákoliv předchozí znalost těchto serverů kategoricky popírá... Úsměvně se ptám PROČ ?
Presne tak... predstaveni nejake sluzby ... jejiho pozadi... naprosto nenasilna forma :) a ja se tam koukl :) a nelituju jsem rad ze vim ze neco takoveho existuje... :)
To uz se tu jednou resilo. Zakaznik ktery ma zaplaceno a nema zbozi je nejhorsi varianta a to ne z nejakych "humanitarnich" duvodu, ale i provoznich a casto ve finale i financnich.
Ale jinak se to dělo i v jedné "mé" minulé firmě. Když přišlo zboží, tak se přednostně odesílaly dobírky ostatní objednávky až na konec. Zpoždění nebylo větší, než dva, tři dny, ale když nepřišlo zboží dostatek, museli čekat na další dodávku :(
Možná myslím upřednostnění typu - při platbě dobírkou můžeme poslat hned, při platbě předem musíme čekat až přijdou peníze na účet. S ohledem na to jaká se ohledně Fléru tady rozjela ynteligentní diskuze, kdy se Flér srovnává s Ebay nebo Aukrem, bych se tomu ani nedivil. ;-)
Když napíšete, že Fler je úplně stejný případ jako běžné e-shopy, tak jsem myslela, že pro to máte nějaký argument. Samozřejmě mi nic dokazovat nemusíte, ale když už píšete do diskuze, tak je škoda, že taky nejste ochoten diskutovat, když nepočítám jeden argument ad hominem, že jako "placený PR" to nevidím:) Názory na Fler nás totiž samozřejmě zajímají.
Bud mam nejake ohromne stesti nebo nevim. Muzete byt konkretni ve jmenech firem, kde je zakaznik platici dobirkou uprednostnovan?
Uz jsem za tech "par let par veci" nakoupil a zatim jsem se s podobnym pristupem nesetkal.
Jedine podobne zavahani bylo oznaceni dostupnosti knih skladem na Vltave, kde "skladem" v mem pripade znamenalo "vime o tom, kdo je vydavatel a mame na nej e-mail a napiseme mu". Na oplatku me uz peknych par let spamujou.
U neznámých e-shopů také poprvé objednávám na dobírku, nicméně Fler je trochu jiný případ. U každého prodejce vidíte hodnocení, která píšou reální zákaznící, a můžete se tak rozhodnout, zda riskujete, nebo jde o někoho spolehlivého...
Vzhledem k tomu, jaké zboží se na Fleru prodává, mi poznámka "... a pak ho začne shánět" nedává moc smysl. Jsou tam ručně dělané věci, každá s fotkou, to buď je nebo není :-)
Myslím, že tu jde spíše o nespolehlivost toho typu, kdy má prodejce na stránkách uvedeno, že zboží je skladem (nebo dostupnost do 24 hodin apod.), ale ve skutečnosti, když si ho objednáte, tak ho teprve začne někde shánět.
Dobírka je fajn u normálního obchodu. Ale tady dost často kupuješ něco, co je vyrobené speciálně pro tebe na zakázku nebo se prodává jediný originální kus. A za takové situace chce mít prodávající logickou jistotu že o zboží máš opravdu zájem a že si zboží fakt převezmeš. Takže platba předem je logická. Už jsem tam kupoval hodně krát, vždy platbou předem a neměl jsem žádný problém.
Platba předem ale není podmínkou vždy, někteří mají i PayPal a občas se vidí i možnost dobírky. Ale i tak jsem platil předem, vždyť o co jde... Je to prostě na prodávajícím, určitě by se dalo domluvit třeba i osobní převzetí a platba z ruky do ruky.
U nás chybí způsob platby, který je velmi oblíbený (ve vztahu firma-zákazník de facto standardem) v Německu. Tzv. "Lastschrift". Jde vlastně o platbu inkasem s tím rozdílem, že není třeba aby zákazník dával souhlas k inkasu.
Firma pošle zboží a sama (ihned po odeslání nebo s nějakým zpožděním) si strhne částku ze zákazníkova účtu. Ku podivu funguje tento způsob bez větších problémů a nedochází k nějakým podvodům, u nás by to asi moc nefungovalo :(
Bohužel jsem se setkal s tím, že zákazník platící dobírkou je ve spoustě firem upřednostňován a jeho zboží expedováno přednostně. Není-li dostatek zboží na skladě, tak ho dostanou ti, kteří platí dobírkou, ti kteří zaplatili předem převodem musejí počkat :(
Na druhou stranu % nevyzvednutých dobírek bude u některých firem významné a není správné, aby to v ceně zboží platili poctiví zákazníci. Proto má platba předem smysl (ať převodem, nebo kartou či mikroplatebním systémem).
A jak u dobirky odhalujete nespolehlive prodejce? Otevirate zasilku pred postackou?
Jina otazka: na kolik nespolehlivych prodejcu jste za posledni roky narazil?
Bohuzel nejsem prodejce ale zakaznik. Dobirka je sice drazsi, to souhlasim, ale chrani zakaznika pred nespolehlivymi prodejci. Cili na prvni nakup akceptuji pouze dobirku.
co je to za argument? vždyť na amazonu se taky platí předem. to je naopak velmi dobrý systém, který chrání prodejce. jediný mínus, že ještě nefunguje paypal, ale podle článku bude. tak snad brzo :-)
Na Fler.cz můžete objednat zboží i na dobírku (musíte se však předem dohodnout s prodávajícím). Tento způsob ale jen prodražuje zásilku, žádné výhody v tom nevidím. Ve světě je naopak zcela běžná platba předem (většinou PayPal).
V cem je rozdil jestli zaplatim predem a nebo dobirkou? Jedine co vidim je, ze zaplatim vic za dobirkovne. A oproti tomu riziko snizuju jenom tim, ze pokud me prodavajici bude chtit podvest, tak musi zajit na postu a poslat "cihlu" oproti tomu, kdy na postu vubec nemusi kdyz mu poslu penize dopredu.