a přece jen ještě do třetice..
tak jako se (dnes) nevyrábí a tedy neprodává pro uspokojení potřeb, poptávky zákazníků, ALE pro uspokojení potřeb výrobců a prodejců a tedy o inkasování zákazníkových peněz, stejně tak se nevysílá pro duševní uspokojení diváka, ALE proto aby stanice mohly pořad proložit (onou) reklamou (nebo reklamu pořadem?) a stejně tak (ten samý) pořad na konci fiknout a dobrá každá sekunda pro reklamu a tedy výdělek
neboli ani produkty, služby či pořady nejsou na trhu kvůli spotřebiteli, ale pouze pro získání jeho peněz a velká výhoda pořadů proti výrobkům?
výrobky mohou být a často i jsou š made i čajna, tajwan, průwan a někdy dokonce (nejspíš) přímo (nefunkční) atrapy, pořady (ač by to tedy tak někdo vlastně mohl brát stejně tak, tedy jako atrapy) ne
P.S.II: a když už sem nakousl tu reklamu, tak přece jen ještě a sice to není úplně k tématu (nebo třeba ano :-), přesto musím:
já nvm ta sledovanost.. sledovanost pořadu (přece) neznamená sledovanost reklam v pořadu a stejně tak sledovanost (určitě) neznamená/neurčí (následnou) "nakupovanost", tak vocogo
to je sice hezké a i trefné, že to je výplatní listina, ale
1. většinu diváků to nejspíš nezajímá
2. stejně to většinou není k přečtení
3. uvedeným by mohlo/mělo stačit, že dostali zaplaceno
4. kdyby chtěl někdo argumentovat, že to někdo z uvedených může brát jako vizitku (jsem tam uveden jako autor hudby) pro případné zájemce o mou práci, tak vážně nepředpokládám, že by divák - režisér jméno autora hudby lovil z titulků, ale zavolal by kolegovi režisérovi (divákem vyhledaným na google) aby mu jméno skladatele prostě řekl
zkrátka a dobře, aniž bych se chtěl (komerčních) tv zastávat, tak diváka opravdu seznam tvůrců/finančně zainteresovaných nezajímá rsp pokud ano, prostě si to pohodlně vyhledá opět oním googlem :-)
P.S. spíš alarmující je neustále stoupající četnost a trvání reklam, kdy jednu z mála výhod digi televize - pozastavení vysílaného pořadu - používáme proto, abychom projektor (propojený se satelitem) zapli nejméně 10 min po začátku pořadu a tedy pak všechny reklamy vesele přetočili a neviděli :-) ušetření času a nervů je k nezaplacení :-)
Já jednoznačně kompletní ořezávání titulků nesnáším.
U filmů mi to vadí už jenom z toho důvodu, že končí nějakou závěrečnou hudbou, která ve mě dotváří nějakou emoci. Useknutí v půlce je hnus, který mě jen otráví. Nemusím mít celé titulky, ale chci tam mít celou poslední skladbu.
To, že i v titulcích ještě něco je přímo k filmu a oni to uříznou, o tom už ani nemá cenu mluvit. To je naprosto amatérský přístup.
U seriálů většinou ani nijak moc dlouhé titulky nejsou, přesto těch sotva 20 sekund ořezají.
Vrcholem je ovšem Prima Comedy Central. Když si pustíte South Park, tak tam řežou i nějak uvnitř, protože skoro vždycky schází kus názvu dílu.
A na konci to useknou v půlce slova, takž ani nepochopíte, jak to vlastně skončilo.
Vážení,
v Německu a Rakousku všechny veřejnoprávní tv stanice nekompromisně odstraňují závěrečné titulky u filmů a seriálů, tj. chovají se stejně jako komerční stanice. O uvádění autorů či herců u dabingu si mohou jenom zdát - vůbec neuvádějí.
Není mne jasné, jak to mají zařízení a autorskými právy, ale zřejmě tvůrci děl nejsou proti.
Samozřejmě jsem pro uvádění závěrečných titulků a autorů dabingu.
Asi tak: kdyby to udělala třeba SKY Atlantic, je to problém. Ale naprosto nevýznamná trash-tv někde z nějakého Česka nestojí studiu za výdaje na právníka, navíc při kolikáté repríze. Oni jim příště zvednou cenu nebo něco podobného. Proto taky Nova rotuje pár filmů, přesto že měla k dispozici prakticky celý katalog Warnerů...
Jak nedávno někdo na podobný argument trefně podotknul, na smlouvu jsou vždycky potřeba dva. Ale to se vlastně týká obou částí vaší reakce - jak toho, že v titulcích musejí být (obrazně řečeno) i uklízečky, tak toho, jestli si televize může titulky ustřihnout (ať už úplně nebo de facto). Pokud by televizní stanice k něčemu takovému právo neměly, ale spoléhaly na to, že se to majitelé práv nedozvědí (čemuž moc nevěřím), pak by asi stálo za to je na chování stanice upozornit. Jinak se s tím asi moc dělat nedá.
Podobné chování je bohužel běžné i v rádiích: buď začátek písničky slouží jako podkres pod vykecávání se moderátora nebo moderátor začne mluvit ještě dřív, než písnička dohraje. Dřív jsem je podezíral, že to dělají schválně, aby si nešlo písničku nahrát bez znehodnocení, ale to už je dneska celkem bezpředmětné.
Tak pro srovnání Nova vs.polské TV Puls,Polsat,TVN. Taktéž komerční stanice, ale u všech zahraničních hraných filmů a seriálů závěrečné titulky nestříhají! tudíž neznehodnocují cizí díla, jak to dělá Nova na všech svých stanicích (zřejmě za tichého souhlasu OSA.Mě se to nelíbí. neboť originální závěrečné titulky (ať jsou jakkoliv dlouhé) jsou nedílnou součástí filmového a seriálového díla.
Kdyby to bylo JENOM tohle, co nechápete, pane jaro.sabo... Titulky jsou součást díla. A když už jsme u těch zcestných argumentů, tak jeden ode mne: není důvod vysílat u nějakého zápasu Ouholičky - Dolní ves hodinové předzápasové blábolení a půlhodinové pozápasové blábolení.
On vlastně není důvod vysílat nic, ad absurdum....
nechapu, proc by se mely vysilat cele zaverecne titulky. a ja uz vubec nechapu,
proc nekdo musi do pocatecnich i zaverecnych titulku kecat, kdo pracoval na ceskem zneni. me to nezajima. ani dabingovy reziser ani dabingova herecka.
jedine co chci, je kvalitni dabing. a pokud to tam musi byt, tak v titulcich. hlavne zadne kecani typu: preklad- hilda čuldová, vedouci vyroby ceske zneni-
franta dlouhepero apod.
Pane Kubečku, co my tady v ČR víme o tom, jak to mají nasmlouvané třeba v USA, kdo musí být zmíněn v titulcích a v jakém pořadí? U starých filmů také byly daleko menší štáby.
Jinak krácení titulků by mohlo být považováno za neautorizovaný zásah do díla chráněného autorskými právy. Občas bývá ve smlouvách klauzule, že film musí být odvysílán v celé délce včetně titulků, tedy od úvodního loga společnosti až do konečného copyright xxx. Obzvláštní prasárnu nedávno předvedla Nova s animákem Auta, kdy byly uříznuty krátká 30s videa vložená do titulků, která k filmu patří.
Kdyby šlo jen o chybějící titulky s informacemi o dabingu... Běžná praxe komerčních televizí je taková, že se nemilosrdně uříznou i původní titulky a nahradí jednou obrazovkou s nápisem "vyrobila TV XXX, 2017" nebo se aspoň obraz zmenší na obdélníček v koutě a pustí se vlastní upoutávka (včetně zvuku, který nahradí původní).
Na druhou stranu je ale třeba přiznat, že tvůrci k tomu dost provodkují nesmyslným trendem protahování závěrečných titulků do absurdních délek. U starých filmů byly zvykem titulky v délce 2-3 minut, dnes se to běžně blíží deseti (a ještě většinu času tak drobným písmem, že je ho z DVD problém přečíst), protože kdosi usoudil, že je potřeba vyjmenovat všechny zúčastněné včerně osobních řidičů a kadeřníků režiséra a představitelů hlavních rolí (to jsem si nevymyslel, to tam opravdu bývá).
Článek o ničem. Je naprosto logické že v dnešní době téměř žádný nesleduje titulky. Pokud to potřebujete pro potřebu recenze tak si ten film sledujte v nějaké videotece. PS: Vaše jméno jsem si na konci článku taky přečetl, ale s kvalitou obsahu která mi přijde nezajímavá, nic neudělám. Asi budete argumentovat, že právě to jméno autora, je pro mě důležité, abych věděl kdo píše takové nesmysly. Tak Vás zklamu. Není. Jenom si řeknu, že Digizone platí NĚJAKÉMU autorovi zbytečně peníze.