Hlavní navigace

Názory k článku Francouzský regulátor prověří levné nabídky služeb operátora Free

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 1. 2012 9:29

    thr

    Situace v ČR je kapitola sama pro sebe...
    Nicméně ta připomínka není úplně od věci a případy postupného poklesu kvality některých služeb v případě opravdu velkého cenového boje už se najdou.

  • 30. 1. 2012 8:25

    Monty (neregistrovaný) ---.t-mobile.cz

    Já se domnívám, že z krátkodobého hledista je sice znížení cen hezké, ale z dlouhodobého hledista (3-5 let) je to pro zákazníka špatné. Operátoři sice sníži ceny, ale už jim nezbyde na investice do inovací sítě. Protože to bude to první co oříznou aby udrželi zisky pro akcionáře. Takže zakonzervují síť a vývoj nových technologii se zastaví (např. LTE).
    Ochota akcionářů investovat bude malá, bude se propouštět, lidé přijdou o práci a ti co budou nyní volat za levno, pak nebudou volat vůbec, protože nebudou mít za co. Navíc se bude šetřit na síťových prvcích a kvalita a stabilita sítě bude horší a horší.

  • 29. 1. 2012 19:25

    Jan M. Holík (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    Konkurence operátora FREE nejspíš neuvažuje s jasnou myslí. Ať už dopadne zmíněná prověrka jakýmkoliv způsobem, tak jenom to, že probíhá spustí obrovský "Streisand effect" (http://en.wikipedia.org/wiki/Streisand_effect - na české wikipedii jsem bohužel nenašel) a ještě více lidí to vžene do náruče FREE.

    Staré trojce by daleko více pomohlo odhodit svoji aroganci, lidem se prostě na rovinu omluvit, změnit ceny na přijatelné a nabízet nějaký obsah zdarma nebo nějaké bonusy.
    Například hudbu a filmy - stream server zdarma jen pro své zákazníky i pro ty, kdo si neplatí mobilní Internet.

    Nebo nebídnout jiné hodnoty a udělat se "jedničkou". Ovšem řídit se heslem: "Když to nepůjde silou, tak to půjde ještě větší silou." To je cesta do pekel...

    Navíc Internet, sociální sítě a moderní komunikace z cesty do pekel udělají díky rychlosti šíření informací spíše "teleport do pekel".

    Ano, mohou udělat také "teleport do nebe", ale to se musí firma jinak chovat - třeba jako FREE :-).

  • 30. 1. 2012 9:13

    sachy (neregistrovaný) ---.usbe.cas.cz

    Aha, tak proto česko leaderem v oblasti mobilní infrastruktury, člověče z t-mobile...

  • 30. 1. 2012 11:59

    Jan M. Holík (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    Tak černě bych se na to nedíval... Především ony vykazované "investice" v sobě skrývají řadu naprostých zbytečností jako luxusní mejdan pro pana ředitele a top management, plat moderátora v milionech za akcičku a další věci.

    Skutečnost je spíš taková, že od kvalitní technologie dodávané předními technologickými tahouny se jde do čínských výrobců jako je Huawei s požadavkem na maximální stlačení ceny.

    Jinak operátor FREE si všimněte, že má jeho hlavní tarif nad ARPU běžných operátorů. A pokud se mu ho podaří dostatečně tlačit, tak je sice neomezený a v poměru za minutu tak vychází na hodně výhodnější cenu, ale i tak mu mohou jeho zákazníci přinést mnohem více peněz než konkurenční s pětkrát vyšší cenou.

    Je to stejný princip jako DVD vs "Levná DVD". Klasičtí producenti jako Bonton atd. prodávají DVD za 500 Kč, levné DVD se prodává za 40 Kč. Jenže těch levných se prodá 100 krát víc, a jsou jenom 12 krát levnější.

    A to je přesně ten důvod proč jsou přímo v centru města kde bydlím, na nejdražších a nejlukrativnějších parcelách rovnou dva velké obchody s levnými DVD a žádný obchod s drahými DVD.

    A co se nezaměstnanosti týče, pak když nějaká firma končí, většinou druhá naopak roste a nabírá. Takže sice jedna poslední pobočka drahého obchodu v obchodňáku za městem zeje prázdnotou, ale to nevadí, protože její zaměstnanci se přesunuli do prodejen levných DVD.