Hlavní navigace

...frnk, frnk, frnk - a želvy byly pryč!

17. 5. 2001
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Možná znáte ten vtip o pomalém krmičovi ze zoologické zahrady, kterému utekly při krmení želvy. Jak to souvisí s Internetem? Minulý víkend jsem měl v plánu trošku cestovat a hodně věcí jsem chtěl udělat on-line. Jak jsem dopadl? Bledě. Vymyslel jsem dokonce pro jisté služby nový termín - "uff-line" :-)
Někteří moji přátelé občas utrousí, že to s „konzumací“ Internetu přeháním a že jsem infoholik. Internet je pro mě již několik let primárním informační zdrojem – ať se potřebuji ujistit o přesném čase (není nad atomové hodiny), podívat se do televizního programu, do jízdního řádu, do slovníku…

Štěstí (a též Internet) pomohly mé přítelkyni k výhře víkendového výletu do města každoroční velké filmové slávy – do Cannes. Tam jsme se nakonec zúčastnili party televize MTV, která se konala v překrásném sídle Pierra Cardina (což je 78letý módní návrhář a designér, údajně dokonce jeden z pěti celosvětově nejznámějších Francouzů). Jednu z odpovědí na dvě soutěžní otázky jsem počátkem dubna dohledal také na Internetu. Nebylo to úplně snadné, zabralo mi to přes pět minut, ale byla to zatím nejlépe odměněná rešerše v mém životě.

Najít na Internetu typ letadla a jeho technické parametry, mapu Juan-Les-Pins či stránky tamního hotelu, kde jsme měli bydlet, nebyl nejmenší problém. Počasí na Riviéře on-line? Snadnější než odečíst rtuť z teploměru za oknem pokoje v Praze. Jenže tady info-idylka končí.

Ve čtvrtek, to když nám do odletu zbývalo asi 17 hodin, jsem se rozhodl, že nás ještě raději cestovně připojistím. Jak? No přece on-line. Vybral jsem si pojišťovnu Allianz, jelikož její hodnocení velice dobře dopadlo v nedávném testu, který zveřejnily Lidové noviny, a protože její jméno má dle mého mínění dobrý zvuk. Na webu www.allianz.cz jsem zvolil On-line služby – Uzavření smlouvy – Cestovní pojištění a čekal mě šok: text, který mi sdělil, že možná budu muset čekat až 24 hodin!

pomocí eBanky (jste-li klientem eBanky)
Vyplníte formulář pojistné smlouvy, provedete výpočet pojistného (pro kontrolu vytisknete) a odešlete. Odesláním se dostáváte na stránky eBanky, kde dále postupujete dle uvedených pokynů. Po autorizaci a odeslání platebního příkazu proběhne naše ověření, zda byla platba reálně uskutečněna. Následně (nejpozději do 24 hodin) automaticky obdržíte e-mailem www adresu, na které si vyzvednete a vytisknete doklad o uzavření pojištění – kartičku cestovního pojištění. Kartička obsahuje veškeré potřebné údaje. Předpokládaná doba vyřízení: 1 hodina – 24 hodin.

Napsal jsem tedy pojišťovně následující e-mail

Zklamalo me, ze u Vas on-line pojisteni muze trvat az 24 hodin! Odletam zitra v 7:35 a tedy je mi to na nic, pokud muze vse trvat i cely den. Proto prosim – muzete mi zarucit, ze pojisteni probehne dnes, nebo se mam stat klientem jine, RYCHLEJSI pojistovny?

Následovala poměrně rychlá odpověď (podle archivu e-mailů to bylo 22 minut):

Vážený pane Nováčku,
Bohužel jste neuvedl odkud jste, tedy kde byste mohl navštívit zástupce naší pojišťovny, v přímém kontaktu se zástupcem byste jistě pojištění zřídit stačil. Toto za Vás může také provést druhá osoba, ovšem to by bylo nutné vyřídit také ještě dnes, protože na cestě musíte mít s sebou kartičku. Opravdu rádi bychom Vám vyšli vstříc a pokud nemáte možnost zajít na některou pobočku Allianz, pokusili bychom se pro Vás domluvit, že by Vás reprezentant navštívil sám.

S pozdravem
e-mailové středisko Allianz

Odkud jsem? Ano, do formuláře jsem nevyplnil poštovní adresu – v obavě, že bych třeba odpověď dostal jednoho dne poštou. ;-) Co se týče možnosti zvednout se ze židle a jít vyřídit věc „off-line“ – ano, tu znám.

Příběh č. 2


Nehci nikoho unavovat tím, jak to bylo v Cannes báječné. Pokud stojíte o fotky vily výstředního francouzského staříka, tak ty jsem na Internetu našel po příjezdu – na místě byl zákaz fotografování.

Ani nedělní cesta zpět do Prahy však nebyla bez chyb. Po půlhodině čekáni na letišti v Ruzyni jsem pojal podezření, že ona podivná letištní „plivající díra“ někde spolkla mé zavazadlo. U okénka reklamací mi toto tušení v 13:52 GMT potvrdili. Jediná jistota byla – že zavazadlo do Prahy nepřiletělo. Moc do smíchu mi nebylo, jelikož jsem v něm měl nabíječku k mobilu, příslušenství ke kameře a digitálnímu foťáku. Radost jsem však měl z hlášky „BAGGAGE INFO ON CSA WEB SITE: WWW.CSA.CZ – FLYING WITH CSA“ na potvrzení z jehličkové tiskárny, které jsem dostal místo svého zavazadla. Doma jsem tedy ihned zadal adresu do browseru a dobral se stránky, kde jsem si přečetl „TRACING CONTINUES. PLEASE CHECK BACK LATER“. Večer jsem už byl z této (stále stejné) hlášky trochu nervózní, neboť už bylo po příletu dalšího spoje z Curychu do Prahy. Domníval jsem se, že právě tam zavazadlo nestihli přeložit. Slečna mi po telefonu sdělila, že se zavazadlo našlo – na letišti Arlanda. Nebudu to protahovat – hláška „TRACING CONTINUES. PLEASE CHECK BACK LATER“ je tam i nyní (středa, 16. 5. 19:20 GMT). V neděli ztracené zavazadlo mi až (či už?) v úterý přivezl řidič ČSA. Zkuste si však zadat PRGSR20048 a Novacek na stránkách www.worldtracer­.com/filedsp/ok­.htm – hláška a má taška tam jistě ještě pár let bude virtuálně hnít. Háček je totiž v tom, že na této adrese, na kterou se dostanete dle rady z protokolu přes www.csa.cz, se dozvíte pouze o zavazadlech ČSA, kdežto my letěli se společností Swissair.

Nutně si tedy musím položit otázku – chci toho od těchto uff-line (či no-line?) služeb moc? Uvítám v komentářích pod článkem podobné zkušenosti, ale i zkušenosti zcela opačné – o službách, které nejsou uff-line, ale fungují skutečně quick :-)
 

Co jsem podle vás udělal s pojištěním?

Autor článku

Autor pracuje intenzivně s Internetem od roku 1993. Dlouhodobě se. Věnuje publikační činnosti, spolupracoval např.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).