Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Když prohlížeč slyší aneb O co jde v aféře kolem odposlechu v Chromium od fthh - Proč nemluvit na elektroniku. Ale je rozdíl zda...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 6. 2015 11:08

    fthh (neregistrovaný) ---.tmcz.cz

    Proč nemluvit na elektroniku. Ale je rozdíl zda se hlas zpracuje v krabičce nebo se pošle do cloudu a tam se zpracuje. Z principu cloudu pochopotelne nelze zjistit co jiného se s nahratym hlasem dále děje a musíte věřit. Věřit firmě jejíchž zisky jsou zavisi na tom co všechno o lidech zjisti.

    Celkem mi tento podstatný detail v článku chybi. Hlasové ovládání neznamená automaticky mikrofon permanentne zapojeny do gugle.

    Hlasové ovládání auta co není nikam připojeno funguje a nemám s nim problém. Hlasové namlouvání smsky v androidu, ktere nefunguje bez zapnutych dat je velký bratr.

    Dle mého názoru je zde prostor pro státní regulice, ktera by vyzadovala informování uživatele o tom co o nem dána sluzba posila a ke komu. Když musi byt napsáno na každém jogurtu z ceho je udělaný tak proc neinformovat uživatele čim plati za služby zdarma.

  • 23. 6. 2015 12:46

    dino

    Jak moc vážně to myslíte s tou paralelou s jogurtem? Totiž, když ji vezmeme se vším všudy, tak ano, na jogurtech to je, ovšem písmem tak malým, že má nezanedbatelná část občanů problém to vůbec přečíst, a zdaleka ne každý si ono složení čte.

    Když to přeneseme na elektronické služby, tak by Vám mělo stačit, že by ony informace byly někde k dispozici (třeba v PDF na webu, tuším, že se tomu říká obchodní podmínky) a kdo chce, může se na ně podívat, přičemž by dokonce nemusely být nutně extra srozumitelné, hrálo by se čistě o to, aby bylo možno je (za předpokladu "dostatečné úrovně" čtenáře) pochopit.

    Jenže takový stav už přece dnes (aspoň formálně) na netu panuje a třeba Facebook ukazuje, že si do podmínek můžete dát cokoliv a člověk obecný to akceptuje.

    Takže o co přesně Vám jde? Jen o to, aby byl formální rámec důsledně naplňován? Nebo by se mělo uživatelům nějak vnucovat upozornění, že použitím dané služby jsou šmírováni a ať si to tedy radši dvakrát rozmyslí? To by ale v případě jogurtu odpovídalo situaci, kdy si ho beru z regálu a přiskočí prodavač s hláškou "Pozor, tento jogurt obsahuje to a to, jste si jist, že si ho opravdu chcete koupit?".

    Dokonce jsme na netu v něčem dále než v reálu, když si kupuju jogurt, nemusím nijak explicitně dávat najevo, že jsem si přečetl jeho složení a souhlasím s tím, že to je to, co chci.

  • 23. 6. 2015 21:24

    Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz

    Google to offline samozřejmě dokáže, ale ta přesnost rozpoznávání je mnohem menší. Proto to taky v autech funguje tak bídně a to i v těch luxusnějších. Plete to i pár jmen z telefonního seznamu, natož diktování nějakých složitějších věcí.