"nejake to SLA a s tim spojene garance dostupnosti"
Prave se smeju, az se za bricho popadam ... garance? SLA? ... A co si na nich vezmete, kdyz to nedodrzej? Vratej vam ty dve kilca za posledni mesic? Presne takto je totiz koncipovana drtiva vetsina tzv "garanci". Jo, az se poskytovatel sluzby zavaze, ze uhradi zpusobenou skodu (v milionech), tak se muzem bavit.
Jistě - placený serverhosting ten fakt, že taky za nic neručí, balí do spousty vaty a šperkuje to slovy jako garance a SLA a všechno možné.
Garance v 90% případů znamená, že když to nepojede, tak nemusíte platit poměrnou část doby, kdy to nejelo. V 9% případů to znamená, že nemusíte platit nic za ten měsíc ve kterém to nějakou dobu nejelo. A v 1% případů to znamená něco víc. Ano - trochu přeháním, ale ne moc.
Ale jinak:
1. úplné zrušení. Nevím o případu, kdy by google někomu zrušil účet - aniž by si o to ten člověk koledoval hrubým porušováním zákonů a podmínek. Čili tady to vypadá úplně stejně jako komerční hosting.
2. pozastavení služby. To google dělá a má někde na webu napsáno kdy to dělá. Je to v zásadě nadměrné používání služeb. Řekl bych, že to vcelku odpovídá situacím, kdy vás pozastaví i komerční hoster - v podmínkách to mají všichni. Tady je asi ten rozdíl, že v googlu se s vámi nikdo nebaví a účet vám do 24 hodin odemknou. Zatímco komerční hoster se s vámi baví a záleží na mnoha věcech, jestli si odemknutí vyjednáte dříve než za 24 hodin, nebo později.
Nevim jak Google, ale vetsina freemailu ma v podminkach uvedeno, ze za nic neruci. Placeny serverhosting si neco takoveho dovolit nemuze, naopak je samozrejjmosti nejake to SLA a s tim spojene garance dostupnosti. A zruseni sluzby? Pri neuhrazeni faktury, nebo poruseni zakona mozna, jinak neexistuje.
Takže google vám uzamkne účet v situaci, kdy vám ho pravděpodobně uzamkne prakticky kterýkoliv komeční poskytovatel (možná kromě těch nejdražších). Jelikož jste na druhou otázku odpověděl ano, tak to jistě dobře víte.
Takže fakt nechápu, jaký smysl máte tenhle argument v diskuzi google vs. placený hosting.
Žaloba říkáte. Takže když máte mail u googlu a zruší vám ho, tak je žalovat nebudete. A když máte mail u komerčního hostera, tak ho ve stejné situaci žalovat budete. Rozumím tomu, sám bych to dělal stejně - jenom bych tomu neříkal záruky.
1. nevim, ale pokud email skutecne potrebujete, prijde vam toto jako pouzitelne reseni http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=43692&topic=1669055&ctx=topic ?
2. ano
3. zrejme zaloba :-)
Moc to hrotíte...
A nakonec je Vám to stejně houby platné, protože ty e-maily přece neodesíláte sám sobě. Protistrana má e-mail stejně, v ČR z 95%, na seznamu, takže o každém e-mailu, který pošlete nebo dostanete stejně ví i jiné firmy prostřednictvím protistrany...
Na tohle je nejlepší šifrování, jenže 90% ostatních uživatelů nikdy nepřesvědčíte, aby ho v komunikaci využívali.
Takže ať to je jak to je - tak prostě e-mail klasickému Frantovi Vdolečkovi, BFU z Horních Kotěhůlek prostě nijak zabezpečeně nepošlete :-(