Ale houby s octem. Názory se mění velice rychle, stačí se podívat do diskuzí třeba na takové novinky nebo idnes. Novináři nepoužívají žádné argumenty, novináři, a to včetně těch ve "veřejnoprávních" institucích, pouze přepisují schválená zpravodajství vydávaná hlavními globálními a místními tiskovými agenturami.
No dodnes dokonce u mladých novinářů poznáte, jaký jejich rodiče měli vztah k tehdejšímu režimu. Podle argumentů, které používají dnes. Kultura se mění jen velmi pomalu, a komunisté v naší kultuře udělali téměř nenapravitelné změny, díky propagandě. A nemyslete si, ty mýty tou propagandou vytvořené, přežívají dodnes.
"Důvěra je úplně stejná jak si objednáte něco u kohokoliv jiného."
Není ani náhodou. Důvěra ve větší subjekt, který dodává reklamy na X webů bude vždy větší, než důvěra k těm jednotlivým X webům.
"Na straně serveru je to řešení úplně jednoduché a funguje podobně jen se to načte když se stránka sestavuje."
Když je to tedy tak jednoduché, tak jakto, že se ještě nikde nepoužívá? Téměř 100 % webů je dnes alespoň do jisté míry dynamických, nevím o nikom, kdo by provozoval statický web.
Důvěra je úplně stejná jak si objednáte něco u kohokoliv jiného.
Měnění domén a názvu externě je taková hra jak zadávání řetězců k blokování.
Současný systém byl a je založený aby se dostal na co nejvíc webů mohl ho tam bouchnot každý copy/paste i na statické stránky. Tedy jednoduchost a množství překoná možnost blokovat.
Na straně serveru je to řešení úplně jednoduché a funguje podobně jen se to načte když se stránka sestavuje.
Podobně jak platební brány.
Jen to odstřelí statické stránky.
Není. Kdyby bylo, už by s ním někdo přišel. Počet domén je omezený, nelze je měnit do nekonečna, a filtry se updatují velmi rychle. Rovněž není problém blokovat textové reklamy podle obsahu, jako se to dělá u spamu.
Interní zdroj, pokud tím myslíte web, jehož obsah si momentálně prohlížím, je problém, málokdo je totiž ochoten obcházet jednotlivé weby a hledat možnost zobrazení vlastní reklamy, navíc je zde problém se zpětnou kontrolou zobrazení/prokliku (důvěra).
Já mám velmi propracovaný a léta budovaný filtr do Adblocku, ale od té doby co doma používám tablet a mobila připojeného k internetu přez wi-fi už blokuju nejotravnější posílatele reklam také routerem. Hlavně tedy různé spiry a adoceány. A jakmile jednou do těchto filtrů někoho zadám, už tam prostě zůstává. Vyjímky nedělám!
Reklamní slepota je záporná zpětná vazba, která přirozeně reguluje množství reklamy. Jinak o obsah nejde, lidé budou číst i kraviny, za komunismu vycházely noviny plné ideologické špíny, komických nesmyslů a blbostí a přesto je lidé četli. A světe div se, četli je hlavně, kvůli inzerátům, černé kronice a sportu. Ne kvůli obsahu. Kupovali si papír a ne obsah. Takže vidíte, že i v takto pokřiveném prostředí nějak fungovala reklama. Sny autorů, že lidé budou platit za obsah jsou nereálné. A navíc, reklama je akcelerátor osobních potřeb. Konzumovat obsah není žádná přirozená potřeba a bez toho se velmi lehce obejdete. To jen reklama umožňuje jeho existenci. Když vám bude nejhůř, tak ani číst nebudete mít chuť.
Moc jsem to nezkoumal, ale celá blokace funguje na blokování zdrojů reklamy tedy externích na základě řetězce v html, javascriptu. V okamžiku, kdy je zdroj reklamy interní a má vždy vygenerovaný originální řetězec tak si nebloknete vůbec nebo si bloknete i obsah.
Takže řešení tady je.
Tohle snad přesně vyjadřuje můj názor. Rozšířím:
Na webu jsem často, na žádost IInfo jsem ze solidarity vypnul blokaci reklam, ale stejně je nevidím: oči a mozek je už filtrují.
Stejně tak nevidím reklamy v TV, protože jsou na záznamu a přetáčím je. (Zajímají mě jen ty vtipné, Trojan je bůh.)
Výjimečně na mě působí reklamy v printu.
Jsem zvědavý, kdy to markeťákům ve světe dojde, že stav, kdy jejich reálným klientem je zadavatel reklamy a nikoli cílový konzument obsahu, na kterém reklama parazituje, je POKŘIVENÝ a že za obsah by měli platit ti, pro které se (nyní na oko) tvoří.
A on se tomu někdo diví? Vždyť je to jenom jasný a předpokládatelný následek neustále se zvyšující agresivity a množství reklam na internetu. I TV divácí čím dál častěji přepínají při reklamách kanál, dokonce se již dříve v dobách VCR objevila udělátka, která dokázala částečně reklamu elminovat. A jak si lidi na něco (blokování reklam) zvyknout, je pak velmi, velmi těžké tento trend zvrátit. Mnohdy je to nemozné. Jednou větou: mají, co chtěli.