A on se tomu někdo diví? Vždyť je to jenom jasný a předpokládatelný následek neustále se zvyšující agresivity a množství reklam na internetu. I TV divácí čím dál častěji přepínají při reklamách kanál, dokonce se již dříve v dobách VCR objevila udělátka, která dokázala částečně reklamu elminovat. A jak si lidi na něco (blokování reklam) zvyknout, je pak velmi, velmi těžké tento trend zvrátit. Mnohdy je to nemozné. Jednou větou: mají, co chtěli.
Tohle snad přesně vyjadřuje můj názor. Rozšířím:
Na webu jsem často, na žádost IInfo jsem ze solidarity vypnul blokaci reklam, ale stejně je nevidím: oči a mozek je už filtrují.
Stejně tak nevidím reklamy v TV, protože jsou na záznamu a přetáčím je. (Zajímají mě jen ty vtipné, Trojan je bůh.)
Výjimečně na mě působí reklamy v printu.
Jsem zvědavý, kdy to markeťákům ve světe dojde, že stav, kdy jejich reálným klientem je zadavatel reklamy a nikoli cílový konzument obsahu, na kterém reklama parazituje, je POKŘIVENÝ a že za obsah by měli platit ti, pro které se (nyní na oko) tvoří.
Reklamní slepota je záporná zpětná vazba, která přirozeně reguluje množství reklamy. Jinak o obsah nejde, lidé budou číst i kraviny, za komunismu vycházely noviny plné ideologické špíny, komických nesmyslů a blbostí a přesto je lidé četli. A světe div se, četli je hlavně, kvůli inzerátům, černé kronice a sportu. Ne kvůli obsahu. Kupovali si papír a ne obsah. Takže vidíte, že i v takto pokřiveném prostředí nějak fungovala reklama. Sny autorů, že lidé budou platit za obsah jsou nereálné. A navíc, reklama je akcelerátor osobních potřeb. Konzumovat obsah není žádná přirozená potřeba a bez toho se velmi lehce obejdete. To jen reklama umožňuje jeho existenci. Když vám bude nejhůř, tak ani číst nebudete mít chuť.
No dodnes dokonce u mladých novinářů poznáte, jaký jejich rodiče měli vztah k tehdejšímu režimu. Podle argumentů, které používají dnes. Kultura se mění jen velmi pomalu, a komunisté v naší kultuře udělali téměř nenapravitelné změny, díky propagandě. A nemyslete si, ty mýty tou propagandou vytvořené, přežívají dodnes.
Ale houby s octem. Názory se mění velice rychle, stačí se podívat do diskuzí třeba na takové novinky nebo idnes. Novináři nepoužívají žádné argumenty, novináři, a to včetně těch ve "veřejnoprávních" institucích, pouze přepisují schválená zpravodajství vydávaná hlavními globálními a místními tiskovými agenturami.
Já mám velmi propracovaný a léta budovaný filtr do Adblocku, ale od té doby co doma používám tablet a mobila připojeného k internetu přez wi-fi už blokuju nejotravnější posílatele reklam také routerem. Hlavně tedy různé spiry a adoceány. A jakmile jednou do těchto filtrů někoho zadám, už tam prostě zůstává. Vyjímky nedělám!
Moc jsem to nezkoumal, ale celá blokace funguje na blokování zdrojů reklamy tedy externích na základě řetězce v html, javascriptu. V okamžiku, kdy je zdroj reklamy interní a má vždy vygenerovaný originální řetězec tak si nebloknete vůbec nebo si bloknete i obsah.
Takže řešení tady je.
Není. Kdyby bylo, už by s ním někdo přišel. Počet domén je omezený, nelze je měnit do nekonečna, a filtry se updatují velmi rychle. Rovněž není problém blokovat textové reklamy podle obsahu, jako se to dělá u spamu.
Interní zdroj, pokud tím myslíte web, jehož obsah si momentálně prohlížím, je problém, málokdo je totiž ochoten obcházet jednotlivé weby a hledat možnost zobrazení vlastní reklamy, navíc je zde problém se zpětnou kontrolou zobrazení/prokliku (důvěra).
Důvěra je úplně stejná jak si objednáte něco u kohokoliv jiného.
Měnění domén a názvu externě je taková hra jak zadávání řetězců k blokování.
Současný systém byl a je založený aby se dostal na co nejvíc webů mohl ho tam bouchnot každý copy/paste i na statické stránky. Tedy jednoduchost a množství překoná možnost blokovat.
Na straně serveru je to řešení úplně jednoduché a funguje podobně jen se to načte když se stránka sestavuje.
Podobně jak platební brány.
Jen to odstřelí statické stránky.
"Důvěra je úplně stejná jak si objednáte něco u kohokoliv jiného."
Není ani náhodou. Důvěra ve větší subjekt, který dodává reklamy na X webů bude vždy větší, než důvěra k těm jednotlivým X webům.
"Na straně serveru je to řešení úplně jednoduché a funguje podobně jen se to načte když se stránka sestavuje."
Když je to tedy tak jednoduché, tak jakto, že se ještě nikde nepoužívá? Téměř 100 % webů je dnes alespoň do jisté míry dynamických, nevím o nikom, kdo by provozoval statický web.