Popravde, udaj google o youtube bude patrne mnohem presnejsi nez udaj TNS Aisa o sledovanosti televizi. U televize se bude jednat o hrubsi odhad. TV je "jednosmerny kanal" (pokud nemate IP televizi), takze neni mozny zjistit presne kolik unikatnich uzivatelu na to vlastne kouka (asi se to odhaduje pomoci peoplemetru?). U youtube je to rekl bych mnohem vic "meritelne" a presnejsi.
Pouzivat stejnou metriku z televize na youtube by dle meho nazoru to youtube mereni akorat vic zmrvilo. Beru to tak, ze mate min presny udaj o TV a google pridal presnejsi udaj o youtube.
V obecne rovine je nicmene rozdilnost vzorku a metodiky mereni rozhodne neblaha vec pro analyzu statistickych udaju, s tim se hadat nelze.
Ne, argumenty TNS Aisa jsou naprosto v pořádku. Vypadá to jako klasický způsob špatného použití statistiky. Pokud nějakou metodikou vybereš vzorek lidí pro zkoumání sledovanosti TV a pak jiným způsobem vybereš vzorek lidí pro zkoumání sledovanosti youtube, pak nemůžeš ta čísla přímo porovnávat.
Samozřejmě, naprosto nepopírám že TV má pro mladé lidi malou hodnotu.
Nedavno na jedne akci zkrz ruzne vekove skupiny od 21-42, byl polozen dotaz kdo ma doma televizi. Jen jedna holcina zvedla ruku. Ze jsou lidi jako ja uz jsem si zvykl, ale ze je jich uz tolik...
Uz nejsem cool. Bude treba si nakou poridit;)
Myslim ze televize ma sanci konkurovat ale:
- to by tam museli neco davat a hlavne ne 2 roky po vysilani
- vysilat i puvodni zvukovou stopu
- vysilat v HD a zadny upscale SD verze poradu ktery je i v HD
- mit vsechny programy povinne na narodni satelitni platforme mimo skylink. Zadny servisni poplatek.
- davat v rozumny cas. Ne celovecerak ve 12h v lete
- mit presne casy v EPG aby si to mohl clovek nahrat
- minimalizovat reklamy
Kdyz mam prilezitost se podivat na porady co davaji treba na BBC nebo nemeckych kanalech, tak se jedna o kvalitni obsah na ktery se da divat. Ne ty odpadky jako u nas.
Presne tak.
Chapu nelibost TNS Aisa. Google pridal udaj navic (sledovanost youtube) ktery nepochazel od TNS Aisa a vypadalo to pak cele jako mereni provedene a overene prave TNS Aisa. Je to marketingovy trik, ale nerekl bych ze se jedna o nejakou "manipulaci" s daty.
Narek ATO je nicmene roztomily.
Televizi jsem nechal kdesi ve svem starem byte pred 7 lety a nechybela mi od te doby. Co se tak divam kolem sebe, zvlast u mladych je nepritomnost televize celkem bezna. Televize nema sanci konkurovat on-line (ruzne sluzby na internetu) kanalum, tot muj nazor.
Já bych spíš řekl, že se nám ozvala potrefená husa. Ano, TV a YouTube jsou jiné věci a srovnání nemůže být zcela objektivní, ale ten odklon od TV zejména u mladších ročníků tady nekompromisně je. Ani nepamatuji, kdy se mě naposledy někdo zeptal, jestli jsem se díval včera na to či ono v TV, ale u toho YouTube to je docela běžné a to já už do skupiny mladších ročníků dávno nepatřím.
Než se nějaký film dostane do TV, tak zejména mladší ročníky ho už viděli z jiných zdrojů. Opravdu zajímavá vlastní tvorba na tom YouTube stejně nějakým neoficiálním způsobem skončí.
Chápu, že se tohle třeba Nově vůbec nelíbí, když chce příští rok zvednout cenu reklamy o 5%, ale takový je stav.