To je hodně vágní odpověď. "... se to řešilo ..." - kdy a kým?
Pokud vím, tak samotné zobrazení Líbí se nezapočítává.
V případě apps se prý nezapočítává ani kliknutí na Líbí. Jak je to u celkového MAU ale není jisté.
Bylo by nejlepší dohledat přesnou definici MAU v dokumentech, co posílají na burzu.
No vida, tak to ani nebolelo, ta informace je docela dobře dohledatelná:
Monthly Active Users (MAUs). We define a monthly active user as a registered Facebook user who logged in and visited Facebook through our website or a mobile device, or took an action to share content or activity with his or her Facebook friends or connections via a third-party website that is integrated with Facebook, in the last 30 days as of the date of measurement.
http://john.morriscode.ca/blog/291
Ohledně samotného kliknutí na Líbí to není jednoznačné, ale zobrazení Líbí nezapočítávají.
Ale jistě Michale, tohle je výsledek právě toho o čem píšu (a o čem jsem já sám tehdy psal). Poté co se ukázalo, že do uživatelů počítají i kohokoliv kdo jenom viděl Líbí to museli upravit. Dnes do toho počítají alespoň skutečná kliknutí na Líbí, ale také do toho počítají výsledky "seamless-sharing" aktivit - tedy cokoliv co generuje něco na Facebooku (viz "activity").
Jinými slovy, pokud bych například já celý měsíc nevlezl na Facebook, ale jednou vlezl na Yahoo, tak bych se stále projevil jako aktivní uživatel. A jinými slovy, stále to nemá moc daleko od toho všeobjímajícího způsobu jakým Google+ uvádí své uživatele.
Vidí Michale, protože já má na Yahoo aktivované to jejich rozšíření pomoci Open Graph aktivit a (například) jakékoliv přečtení článku tam se projeví na mém profilu a uvidí to mí přátelé. Stejně jako to například mám na Pinterestu - viz můj profil kde toho Pinterestu (a tamního "pin-it") je vidět docela dost. A v tom popisu MAU od FB je to právě to "activity".