Problém s bílou plochou je ten, že na 13" displayi s 1024x768 tam není bílého takřka nic (pásek tak 2 cm) a na 22 monitoru s vyšším rozlišením je tam bílý pás jako "kráva". Jak se trefit na všechna rozlišení ?
1. Automaticky detekovat display rozlišení a podle toho upravit obsah.
2. Umožnit uživateli, aby si podobně jako na iGoogle mohl nastavit jestli chce jen jeden sloupec, dva, tři atp. Divím se, že Google ještě něco podobného nenapadlo. Ještě lepší by bylo, kdyby ony potenciální dva sloupce nebyly pouze Google stream ale do pravého sloupce by se dal vybrat obsah z více možných variant obsahu. Např. cílená reklama ve formě slevomatu šitého na profil každého uživatele. Nebo by tam byly gadgety z i Google (vlastně taková RSS čtečka). Nebo by tam byly oblíbené položky, něco jako Pocket ReatItLater apod apod. Tam by se toho dalo nacpat neúrekom. Klidně i virtuální stream z FB nebo fotka přítulkyně popř. celá dynamicky se měnící galerie fotek (vybrané album z fotek google). Prostě customizovatelný pravý pruh.
Úplně ideální by byla kombinace obého. Uživatel si nastaví obsah pravého sloupce ale pokud bude na stroji kam se pravý sloupec nevejde na obrazovku tak se sloupec nenačte nebo se přizpůsobí šířka obou sloupců .. to by si uživatel nastavil sám.
Je otázkou, jestli Google opravdu potřebuje dohnat Facebook v množství mnohonásobných registrací a falešných profilů (např. 2 moje 12 leté neteře mají dohromady na FB asi 50 různých profilů).
Je rovněž otázkou, jestli ten neskutečný bordel a nepřehledná změť všeho a ničeho je skutečně to, co Google potřebuje dohánět :))) Na co je Vám 800 milionů uživatelů, když o nich nevíte nic :)) Lepší 170 milionů, o kterých víte dost na dostatečný obchodní model.
FB sice něco vydělává, ale většinu dělá Zynga a spol. na mikroplatbách za hry, pokud je mi známo, a to nesouvisí s Facebookem nijak přímo, to jde na jakékoliv síti stejným způsobem replikovat. A na tom se dlouhodobý seriozní business postavit podle mne nedá. POmalý a strukturovaný růst G+ mi přijde slibnější, FB podle mne stojí na hliněných nohách a jednoho krásného dne......
závěr článku ve mně vyvolal dojem, že autor je vášnivý zastánce G+ a že si plete závěry se svými zbožnými přáními, zatím nevidím žádný důvod přecházet na G+, po redesignu G+ možná ještě méně, tak proč bych přecházet k síti, která má řádově mnohem méně uživatelů, mezi non-IT uživateli má jen homeopatické zastoupení? A množství uživatelů, kdo ví z nich vůbec ví, že má profil na G+, možná si jen založili gmail, spustili goolgle music nebo koupili android telefon a Google jim automaticky nový profil na plusku založil
Osobně vnímám určité Facebookovatění G+ negativně. Mě FB nikdy nesedl, připadá mi zmatený a každou změnou kterou udělali dokonce ještě zmatenější než před tím. Na G+ oceňuji hlavně jeho "čistotu" a jednoduchost, přitom se mi zdá, že dělá řadu věcí lépe než FB a některé funkce jsou oproti FB unikátní (např. jednoduché formátování textu).
Sociální síť samozřejmě dělají hlavně její uživatelé a i v tomto kontextu si nemohu stěžovat, právě naopak. Ano G+ má podstatně méně uživatelů než FB (nicméně roste poměrně rychle), ale na druhou stranu ti co tam jsou nejsou parta pubošů z FB, ale osobnosti české a světového Internetu, odborníci a specialisté a lidé spíše mi bližší, které ta FB žumpa už omrzela.
Jediné co mi dost podstatně chybí je nemožnost propojit G+ s Twitterem a / nebo Identi.ca, to bych skutečně přivítal s nadšením.
fyi: zkuste kouknout na Responsive Design, poslední dobou hodně skloňovaná feature, a možnosti CSS3, http://en.wikipedia.org/wiki/Responsive_Web_Design
Zynga pry dela 12% obratu facebooku (videl jsem to v clanku na lupe nedavno, ale neovereno).
Takze vetsina obratu je predpokladam z reklamy. Naprosta vetsina reklam co se mi zobrazuje, "vydelejte 5000 euro denne a kupte si mercedes jako ja". Opravdu si divim ze takoveto stranky mohou platit reklamu, ale evidentne jim na to skoci jeste dostatek blbcu.