Stránky používající Accelerated Mobile Pages (AMP) se načítají rychleji a přenášejí méně dat, a to je dobré jak pro vydavatele, tak pro čtenáře. To je hlavní argument, kterým Google zdůvodňuje, proč jim teď ve službě Google News dá prominentní pozici.
V aplikacích Google News pro Android a iOS i ve webové variantě služby se tak na začátku stránky objevil nový carousel se čtrnácti titulky článků, které běží na AMP. Zatím to funguje jen v anglickojazyčné verzi amerického vydání Google News, ale firma slibuje, že se brzy dostane i na další řeči.
Podobným způsobem se Google snaží AMP stránky propagovat i v mobilních výsledcích vyhledávání. Od února v nich při dotazech na aktuální zpravodajská témata zobrazuje carousel s články běžícími na AMP.
Google navíc odkazy stránek na AMP označuje ikonou malého blesku a nápisem AMP, aby je uživatelé mohli hned rozpoznat.
„Podle našich testů se dokumenty na AMP nahrávají v průměru čtyřikrát rychleji a používají desetkrát méně dat, než obdobné stránky bez AMP,“ přesvědčuje Google. Do projektu se podle firmy zapojily zatím tisíce vydavatelů.
Chcete o AMP vědět víc? Jaké mají výhody a nevýhody jsme rozebírali zde: