Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku HD vysílání hnacím motorem placené i neplacené televize od palermo67 - Máte pravdu....Už jsem slyšel od několika lidí,že mezi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 12. 2013 15:45

    palermo67

    Máte pravdu....Už jsem slyšel od několika lidí,že mezi německým SD a českým HD,nevidí skoro rozdíl. Smutné,ale je to tak. Vidím to podobně.

  • 14. 12. 2013 14:36

    bez přezdívky

    To je bezesporu 100% pravda. Nicméně i to "HD po česku" je na naše poměry furt stále lepší než ty DVB-S a DVB-T SD mazanice které nám servírují. Když čtu ale občas diskuze tak se ani nedivím, český člověk je spokojen s vším, "vždyť je to přece dobré".

  • 14. 12. 2013 15:08

    -=RYS=-

    Oprava, ci spise doplneni predchoziho textu.
    Bohuzel u dotekove obrazovky meho mobilu Android jsem se nechtene uklikl.

    Neni to jen o penezich, ale i technikovi, ktery vi jak vhodneji nastavit kazdy linearni enkoder zvlast. A ne, aby se po zapojeni enkoderu ponechalo nastaveni defaultni z fabriky. Dalsi veci je, aby ten technik spravcne nastavil vsechny 4 enkodery. Protoze kazda koncova distribuce musi mit jine nastaveni pro DVB-T, DVB-S, DVB-C a IPTV. Cili vlastne 8 enkoderu, pro kazdou z koncovych distribuci to musi byt pro kazdy typ komprese nastaveno jinak. Tedy sice DVB-T bude mit enkoder MPEG2 nastaven GOP na kazdy 6 snimek, ale v MPEG4 to bude jinak. To nemluvim o zvuku, kde v MPEG4 je pouzivan defaultne MP3 s CBR, pricemz je mozne pouzit uz MP4AAC+v2 (SBR s dvema fyzickejma kanalama nebo Parametric Stereo). Je to tataz norma jako T-DAB+, DRM a DRM+, jen u T-DABu se nepouziva Parametric Stereo, ale fyzicke dva audiokanaly v SBR+, tedy stejne jako u DRM v pasmu 26MHz, kde se da pouzit radiokanal sirokej 20kHz pro typickych 47Mbps pro dva oddelene fyzicke audiokanaly.

    Mimochodem pouzit pasmo 26MHz pro DRM vysilani je nejlevnejsi digi rozhlas vysilani. Staci na to upravena vozidlova CB radiostanice s elektronkovym linearem, aby to davalo tak 300W PA a za to dat koaxial H1000 a na trubkovej stozar na nejvyssim baraku ve meste (nebo
    na vysokem kopci v blizkosti mesta) upevnit duralovou CB 5/8 vertikalni vsesmerovou antenu..
    Do upraveneho MIC vstupu CB TRX (bez 3kHz filtru a preemfaze, proste udelat upravu typu bypass) vpustit signal z kvalitni externi USB zvukovky 24b/96kHz a tato zvukovka by byla
    zapojena do neceho jako je pocitac Alix na Linuxu a v nem vhodny TX soft, treba DREAM
    nebo Spark+ (tedy vcetne licence pro SBR s PS) a pres internet (staci i 64kbps do 30ms od zdroje streamu....studia) to krmit MDI streamem z druheho Alixu (opet s jakostni SB), ktery je umisten za odbavovaci mix pult ve studiu.
    Cena dvou Alixu se softem + CB TRX s upravama od radioamatera + Zetag elektronkovej linear s 2x PL519 + antena s koaxem a konektorama, to vse se vejde do 25kKc.
    Pokryjete tim pul kraje a z vhodne koty i celej kraj (Milesovka pokryje 3 kraje i s Prahou).
    Navic Vas v lete uslysi pres den cela Evropa.
    Vsechny DRM prijimace maji rozsahy az do 27800MHz.
    Nebo koupit pouzitej analogovej prehledak a zvuk z detektoru prohnat obvodem SA612 a vystup zapojit do vstupu zvukovky PC a spustit soft Dream, ktery signal dekoduje a spusti do repraku. Prehledak se da na bazaru sehnat za 600Kc, SA612 je obvod za 10Kc, nejak to pribastlit k Arduino a je z toho DRM prijimac.

  • 14. 12. 2013 19:28

    bez přezdívky

    SD Ceske televize a jeho 4 programu je na satelitu v prumeru 3Mbps

    To je nejspíš výsledek toho skvělého nápadu naplácat na 12,525/V ještě i ČTD/Art.

  • 14. 12. 2013 21:31

    -=RYS=-

    Pred asi lety se pripravoval z Pardubic projekt vlastni telco Ceske druzice, kde by byli vsechny ceskoslovenske programy a taky vetsina stredoevropskych vychodnich programu.
    Melo to byt jako nase narodni satelitni platforma.
    Dokonce, ze si tu druzici postavime sami.
    Melo to umet fotit v mnoha kmitoctovych svetelnych pasmech pro snimani povrchu
    stredni Evropy pro zemedelce a dalsi.
    Mela to stavet skupina, ktera postavila Ceskou druzici MIMOSU.
    Byl navrh i pro nataceci plosinu pro astronomicky 80cm dalekohled pro viditelne svetlo, infra a ultrafialove pasmo.
    I finance na to nejak byli, ale bohuzel nektere ekonomicke firmy a molochy to nepochopily.
    Dokonce by tam byl flek pro radioamatersky prevadec a litaci BBSku.

    Jde o to, ze z WARC konference dostala Ceska nekdy v roku 70 stalou pozici pro nasi
    druzici na pozici 1stW. Mam seznam kanalu, ktere ma Ceskoslovensko vyhrazene na teto pozici v pasmu 12 az 12.2GHz, jsou tam i kanaly dalsi v 11GHz pasmu.

    Pokud by se to povedlo, tak 8let bychom meli vlastni geo druzici.
    Ceska televize vcetne rozhlasu by dostala celej MUX, kam by se vesli i regionalky.
    V podstate by tam byli vsechny cze/svk rozhlasove stanice.
    Jsem presvedcen, ze pokud by se druzice povedla, tak by Ceska televize mela prostor pro luxusnich 5Mbps v SD a 14Mbps pro FullHD a 16Mbps pro 3D.
    Navic se tam pocitalo pro prenosove vozy v pasmu 19-20GHz.
    A tusim datove mobilni sluzby na 1492MHz, tedy T-DAB/SH pro sat rozhlas mobilni.
    To co bezi v Japonski a jizni Korei.
    Jde o to, ze L pasmo T-DABu ma horni cast urcenou pro mobilni sat rozhlas.
    Je fakt, ze je to primarne urceno pro HEO druzice ve vyskach 2000-12000km, ale jde
    to pouzit i pro GEO druzice, ale musi mit uzce smerove anteny a vyssi vykon.
    Velika skoda, ze se to nepovedlo.
    Pro Cesko televizi a rozhlas by to bylo urcite levnejsi uz z toho duvodu, ze v tech co
    to meli spolufinancovat, byl i cesky rozhlas a tv.
    Meli dostat svuj MUX.
    Vzhledem k modulatoru na bazi AD9850 by ten sat umel i modulaci
    DVB-S2.
    Je predpoklad, ze po letech provozu by pribyla dalsi, zalozni, druzice v pripade potreby.

    Z meho pohledu radioamatera OK1MJO bych byl stastnej za linearni prevadec s litaci BBSkou slinkovanou do inetu. Ale i tak by uplink 2m/downlink 70cm 9k6 FSK v 20kHz radiokanalu byl fantastickej.
    Zvlast, kdyz by i soucasne ceskoslovenske expedice na ostrovy nekde v oceanu by meli zive
    pripojeni na convers, uplink fotek, hlasovou domluvu pres prevadec.... jeden by mimo
    linearniho prevadece byl FM prevadece se subtonem CTCSS.
    Pomoci dalsiho DVB-S modulatoru by sat mel digitv vystup radioamaterskyho MUXu
    na kmitoctu 23cm, tedy HAM pasmo 1.3GHz v kterym je subpasmo pro Amsat downlink.
    Takze by stacil obycejny DVB-S STB a pripoji se Yagi antena misto LNB s parabolou.
    Takze by jste se divali na nase vlastni tv vysilani z nekolika palubnich kamer satelitu.
    Takze by to byli zajimave technicke vysilani, vice programu v jednom HAM MUXu.
    1 nebo 2 tv programy v tomto MUXu, by byli televizni prevadece kde vstup by byl na
    10.5GHz HAM sat pasma. Tv modulatory DVB-S/T si umime na Xilinxu postavit.
    Takze by to bylo fantasticke pro elektroprumky, kde by si skolaci v ramci
    skolnich aktivit a v ramci skolniho radioklubu postavili nejen treba Cubesat, ale i
    Tv digi prevadec, takze by se skolaci z ruznych skol nejen mezi sebou ve vychodni
    Evrope slyseli, ale i videli.
    V ramci vzdelavani v prirodnich vedach by to bylo fajn.
    Sam obcas pres druzice Amsat pracuji.
    Kdyz jeste litali Ruske RS-12/13 (up 2m SSB/dw 10m SSB), tak jsme zkouseli prenaset
    fotky pomoci HAM SSTV mod Martin M1.

    Fakt zatahuju slzu.

  • 14. 12. 2013 14:42

    -=RYS=-

    Neni to jen o penezich, ale i technikovi, ktery vi jak vhodneji nastavit kazdy linearni
    enkoder zvlast. A ne, aby se po zapojeni enkoderu ponechalo nastaveni defaultni z fabriky.
    Dalsi veci je, aby ten technik spravcne nastavil vsechny 4 enkodery.
    Protoze kazda koncova distribuce musi mit jine nastaveni pro DVB-T,
    DVB-S, DVB-C a IPTV. Cili vlastne 8 enkoderu, pro kazdou z koncovych
    distribuci to musi byt pro kazdy typ komprese nastaveno jinak.
    Tedy sice DVB-T bude mit enkoder MPEG2 nastaven GOP na kazdy 6 snimek, ale
    v MPEG4 to bude jinak. To nemluvim o zvuku, kde v MPEG4 je pouzivan
    defaultne MP3 s CBR, pricemz je mozne pouzit uz MP4AAC+v2 (SBR s dvema fyzickejma kanalama nebo Parametric Stereo). Je to tataz norma jako T-DAB+, DRM a DRM+, jen
    u T-DABu se nepouziva Parametric Stereo, ale fyzicke dva audiokanaly v SBR+, tedy
    stejne jako u DRM v pasmu 26MHz, kde se da pouzit radiokanal sirokej 20kHz pro typickych
    47Mbps pro dva oddelene fyzicke audiokanaly.

    Mimochodem pouzit pasmo 26MHz pro DRM vysilani je nejlevnejsi digi rozhlas vysilani.
    Staci na to upravena vozidlova CB radiostanice s elektronkovym linearem, aby to davalo tak 300W PA a za to dat koaxial H1000 a na trubkovej stozar na nejvyssim baraku ve meste (nebo

  • 14. 12. 2013 15:22

    -=RYS=-

    Zjistit kvalitu.... tu jsem zjistil velmi rychle diky sat DVB-S prijimaci AB IP Box 250S, jenz
    ma v menu nahled na bitstream programu, ktery prave sledujete.
    SD Ceske televize a jeho 4 programu je na satelitu v prumeru 3Mbps.
    Programy verejnopravni televize v Nemecku (ARD, ZDF, BR atd.) melo v
    prumeru 7.5Mbps.
    I to SD vysilani z nemecka se mi jevilo kvalitnejsi jak pozemni HD vysilani od nas.

    A co se tyce rozhlasovych programu? BR3 melo v MP2 320kbps, velice kvalitni
    zvuk i bez Dolby Digital AC3.

  • 14. 12. 2013 22:12

    bez přezdívky

    Já o něčem podobném slyšel už někdy v hlubokém satelitním analogu,družice se měla jmenovat Czechsat nebo tak nějak.

  • 14. 12. 2013 22:37

    ivovi (neregistrovaný)

    Ten AD9850 by tak tak stihal beznou modulaci 27,5 Mbaud, ale bez jakehokoliv tvarovani modulacnich pulsu, coz je nepouzitelne. Takze je to utopie.

  • 14. 12. 2013 8:54

    bez přezdívky

    Jenže je bohužel škoda,že nativní HD může vypadat podstatně líp(a to nejenom co se týká datového toku).To "hádéčko po česku" se začíná stávat
    vzorem i pro některé zahraniční providery.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).