Hlavní navigace

Hlasování o nových Pravidlech Facebooku skončilo fiaskem

Daniel Dočekal

Facebookem uspořádané „hlasování“ o budoucí podobě Pravidel skončilo klasickým fiaskem. Sešlo se 342 632 hlasů. Což s ohledem na více než 900 milionů uživatelů představuje účast zhruba 0.038%. Mimo tradičního nezájmu uživatelů, nedůvěry v smysl něčeho takového má hlavní vliv na neúčast v hlasování Facebook. Informace o probíhajícím hlasování byla zobrazována velmi nenápadně pouze v levém sloupci na jejich Facebooku. Pokud se na stránku s hlasováním podíváte, narazíte i na další poněkud laxní…

Facebookem uspořádané „hlasování“ o budoucí podobě Pravidel skončilo klasickým fiaskem. Sešlo se 342 632 hlasů. Což s ohledem na více než 900 milionů uživatelů představuje účast zhruba 0.038%.

Mimo tradičního nezájmu uživatelů, nedůvěry v smysl něčeho takového má hlavní vliv na neúčast v hlasování Facebook. Informace o probíhajícím hlasování byla zobrazována velmi nenápadně pouze v levém sloupci na jejich Facebooku. Pokud se na stránku s hlasováním podíváte, narazíte i na další poněkud laxní přístup. „Proposed“ a „Existing“ vůbec neumožňují zjistit jaká je stávající a nová verze a na Facebook Site Governance Page musíte hodně hledat, abyste novou a starou verzi našli (a nejspíš se vám to vůbec nepovede). Samozřejmě chybí i řada jazykových verzí. 

Jakkoliv přes 300 tisíc hlasů ukazuje na zájem o zachování původních Pravidel, Facebook si stejně udělá co chce. Hlasování samotné bylo podmíněno alespoň účasti 30% uživatelů Facebooku (což by představovalo nějakých 270 milionů hlasů). 

Našli jste v článku chybu?