Hlavní navigace

Názory k článku Zmätky v marketingových sloganoch bezpečnostných riešení

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 24. 2. 2010 9:46

    Miroslav Bajgar
    O moderních trendech v bezpečnosti je možné dlouho polemizovat, ale je fakt, že se časy poněkud mění a pryč je doba, kdy přístup dat do firmy hlídal jeden spanilý rytíř na mocném oři s nápisem Firewall na hrudi. Dneska si uživatelé jednak většinu infekcí přivlečou zvenčí "fyzicky" na nakaženém laptopu nebo skrze kanály, které firewall z principu neohlídá (HTTPS).
    Jsem svědkem toho, že moji zákazníci prostě potřebují otevírat takové komunikace, které by před pár lety nebyly vůbec myslitelné a to prostě z toho důvodu, aby mohli vubec fungovat. To že má dneska celé marketingové oddělení povolený Facebook, Google apps nebo nějaký IM je úplně bežné. V takových stavech se prostě nedokáže prosadit zásada "zakážu vše a povolím jen ověřenou komunikaci", notabene, když nevíte dne a hodiny, kdy se ověřená a bezpečná komunikace promění v pravý opak.