Fascinují mě tyhle směšné nářky "kapitánů" hudebního průmyslu! V dobách Beatles, ABBA, atd.., se vyráběly jen vinilové desky, o zašuměných páskách na tzv. CC kazetách snad pomlčím. I v té době se z producentů stávali milionáři, ba miliardáři, a to při následujícím obchodním modelu: Náklady na výrobu media: 1$, prodejní cena 2-3$ => hrubá marže na 1ks = 1-2$.
PAK ALE PŘIŠLY CD A S NIMI NENAŽRANOST PRODUCENTŮ, takže čísla v tom jednoduchém obchodním modelu se změnila takto: Náklady na vrobu media: 0,2$, prodejní cena 10-20$ => hrubá marže na 1ks = 9,8 až 19,8$ !!!!!!
NO TAK TO SE NEDIVTE, ŽE TUHLE VAŠI ZLODĚJNU NIKDO NEHODLÁ PODPOROVAT! PROČ SE NEMOHLY CD CELOU DOBU PRODÁVAT NADÁLE ZA NĚJAKÉ TY 2-3$ (A NIKOHO BY NIKDY NENAPDALO SE NAMÁHAT S NĚJAKÝM KOPÍROVÁNÍM)???
Ta euforie(nestydaté zisky)z konce 80.a do poloviny 90.let,kdy si obrovské množství lidí kupovalo znovu ty samé
tituly co měly na LP,cc,mgf,jim zatemnily mozky ale doba je jinde a žně skončily.
To je dobrý postřeh!!!! Když už se tak vydavatelé ohánějí autorskými právy - přece když jsem si už dříve koupil totéž na jiném médiu, tak jsem už jednou autorovi zaplatil, že? Neměl bych tedy mít nárok na nový nákup s odečtenou autorskou odměnou, tedy v podstatě za výrobní cenu CD + obch. marže? Proč bych musel platit autorům 2x za to samé???
.
Jak to, že tohle někdo za éry rozmachu CD neprosadil???????
Kdyz se to vyrobcum hodi, tak je zbozi autorskym dilem - nelze tedy kopirovat, prodavat atd. Kdyz se jim to hodi, tak je to zas spotrebni zbozi, kde jaksi nemas narok na nahradu pokud vyjde verze na jinem mediu.
Podle mě naprosto správná úvaha,autoři a všichni zainteresovaní kolem už dostali bohatě zaplaceno,tak ať jdou někam s dalšími poplatky!!!Hudební či filmový producent když si vaří v hrncích večeři,také nepletí žádná další autorská práva za použití hrnců,a tak bychom mohli jít ve všem dále.
Jenže jenom ještě větší blázen si může myslet, že mu takováto zlodějna bude procházet na věčné časy a nikdy jinak! Takže teď sklízejí jen to, co si sami zaseli.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).