Nenechte se zmást. Většina prodejců dodá zboží za první dveře. Takže už jsem 3x řešil, jak dostat ledničku/myčku/pračku/sušičku od prvních dveří, které jsou o 19 schodů níže za třetí dveře, které jsou v dané místnosti. A věřte mi, žádný z prodejců se nijak neobtěžoval reagovat na žádost o případný příplatek a dodání až na místo. Rudlíka nenajdete v každém bytě. V tomhle Ikea chápu, že pokud to má být "šesté bez výtahu", tak si to nechá prostě zaplatit.
Tohle si dovolím označit za totální blábol, těžko říct, zda je to pohádka od začátku anebo zda jde od příbuzné o poněkud pozérskou reakci (znám podobných lidí pěkných pár i tady v ČR).
V reálu je kvalita prakticky všeho z Ikea naprosto bez problémů, leccos (samozřejmě ne všechno) bych se dokonce nebál označit za vyloženě kvalitní. S kusem nábytku, na který by seděla definice o vyhození za půl roku jsem se zatím setkal pouze u jednoho kousku ze Sconto, jinak jsem ale zatím zásadní potíže neměl (podotýkám, že jsem postupně zařizoval tři byty, takže toho zas tak málo nebylo).
Jinak ale souhlasím s tím prvním příspěvkem této větve diskuse - u Ikea je specifikem jejich důraz na pojetí obchodu, balení řešené tak, aby se skoro vše dalo odvézt přímo zákazníkem, pak montáž vlastními silami. Někomu se to líbí, někomu ne, ale prostě je to jejich pojetí. A do toho eshop zkrátka moc nezapadá, proto kolem toho zřejmě dost přešlapují.
Netreba se nechavat mast, kdykoli neco takoveho kupuji, tak deklaruji prodejci predem, ze ocekavam dodani na misto pouziti = v pripade lednice do kuchyne. Pokud odmitne, jdu koupit jinam, neni nad konkurencni prostredi.
Takto se totiz dela realne marketing, ne vysmate rodinky na barevnych obrazcich. Pricemz opravdu nehodlam prepocitavat schody a premerovat vysku podlazi.
Třeba Sconto...
Jinak já bych tu otázku otočil - vidíte u nás nějaký masovější obchod s nábytkem kvalitou lepší?
Z toho, co mám doma, bych z alternativ označil za kvalitnější pár věcí dělaných na míru od menšího domácího výrobce, rovnou ale dodávám, že to žádná záruka není, od jiného podobného výrobce jsem viděl naopak totální šmejd :-(
?? Opravdu jste to někdy stěhoval? Zrovna PAXy jsou jedny z největších skříní, co IKEA má a do výtahu se ty desky nevejdou. Patra určitě jednou nejsou a za těžké kusy jsou za patra příplatky.
Mimo jiné jsou baráky, kde vám při stěhování okamžitě vypínají výtah, protože výtahem se přece nestěhuje, že.
IKEA to nemá špatně. Jen chtějí čecháčci zase něco zadarmo a nechtějí platit za službu. Auto i lidi něco stojí. Do toho teď zavedli parkovací zóny i v dalších částech Prahy a bude se muset platit i parkování.
Zkuste si spočítat přistavení auta, nakládku, přejezd po Praze na místo, parkovné, vynášku až na místo a návrat na start. Dodávku si můžete půjčit od 1.000,- za den + člověka na pomoc + váš ušlý výdělek, protože se nemůžete věnovat své práci.
Vzhledem k tomu, že nábytek mívá tendenci být velký, neskladný a těžký i v rozloženém stavu, řekl bych, že to zajímá ty dopravce a stěhováky. Obávám se, že za byt v posledním patře mrakodrapu bez výtahu by byla v ceníku vysokohorská přirážka. Ovšem pokud by vám stačilo "plácněte to na chodník u dveří do baráku," pak by ten dotazník asi byl nadbytečný. ;-)
Zkrátka patříte do skupiny "klidně si připlatím tisíce navíc, jen když bude doprava zdarma". Prodejce zneužívá vaší touhy po "jednoduché ceně" a tak do ceny zboží započítá část ceny za dopravu. Chcete to s dopravou? Tak jo, máte ji "zadarmo". Chcete to bez dopravy? Výborně, ale stejně jí zaplatíte, protože už je v ceně zboží.
Prostě to prodejce nezaplatí. Vždy to zaplatíte vy, jako zákazník. Buď vám ji naúčtuje "na rovinu", nebo skrytě v ceně výrobku.
Jeste umela ikea dopravit kus nabytku za 50,- kamkoliv. Aspon to tam pred casem meli. Privezou, vylozi pred barakem (dal je to na tobe - oni nestehujou). Celkem by mi to stacilo. Aha tak ted je to za 99,- a zrejme to plati jen pokud koupis tu malou plysovou mys ci obdobny vyrobek. Takze kdyz si vyberes sedacku, tak ti takhle privezou maximalne potah. Tak hold budu muset ukecat kolegu s kombikem.
Taky se mi libi pod formularem pro vypleneni adresy tato veta:
"V případě potřeby vystavení faktury se po ukončení nákupu obraťte na ikea.cbl@ikea.com nebo na telefonní číslo 234 567 890."
Bezny eshop pribali fakturu ke kazde objednavce, tady si musite o fakturu napsat mejlem (beztak do Svedska) :D
"Z Klikni a vyzvedni je Klikni a odvezeme" naznačuje změnu z jedné varianty na jinou. Což se nestalo. Stalo se "Ke Klikni a vyzvedni přibylo Klikni a odvezeme".
A podivovat se nad tím, že musíte dát zboží do košíku, vybrat způsob dopravy a vyplnit "sáhodlouhý" (ve skutečnosti celkem standardní) formulář s dodací adresou? Opravdu?
No, třeba je to patro zajímá i z toho důvodu, aby dokázali odhadnout časovou náročnost vynášky.
Všiml jsem si, že k datu dopravy rovnou nabízejí i časová okna, ve kterých zboží přivezou (v obchoďáku přímo při prodeji nábytku, nevím o jiném prodejci, který by tohle uměl).
Jinak je hromada zboží, které je objemné a váží pěknou řádku kil. Já mám třeba doma v jednom děcáku postel Hemnes, co má 100 kg (byť to byly asi 3 krabice). Koukal jsem v rychlosti i na sedačky - 60 kg žádný problém a je to navíc objemné.
Za sebe prostě nevidím jediný důvod se pozastavovat nad dotazem, do kterého patra mi to chlapíci ponesou a jestli je u mne výtah. Pokud to někoho obtěžuje, je to jenom hloupé hledání much za každou cenu.
No vidite, a pritom vam spousta daleko mensich prodejcu doruci nabytek az do bytu za maximalne drobny pausalni poplatek v radu jednotek stokorun, casto i v cene. A ano, nekdy se nadrou vice, nekdy mene. Rozhodne k tomu ale nepotrebuji dotaznik, zeptaji se na adresu, a na miste pak "kam to bude".
No když si člověk přečte oficiální tiskovou zprávu na IKEA.cz, tak nikde neprohlašují, že je to e-shop...
Dotazník? Vzhledem k tomu, že mají vynášku na místo, které si určím v ceně, tak chápu, že dopravní klucí, potřebují vědět, jestli se s tím potáhnou po schodišti v paneláku nebo jestli mi vynesou do patra rodiného domku...
Cena za dopravu? No pokud si chci koupit nějaké ptákoviny, tak to odvezu sockou, pokud si budu chtít koupit komodu, tak si v obchoďáku objednám od IKEA DPD za kilo no a pokud si budu chtít koupit nábytek do půl bytu, tak je mi jasné, že si za dopravu musím připlatit...
Myslím, že je fajn, že modrožlutí švédi se snaží, alespoň o takovouhle službu, předtím než spustí e-shop...
Pozor IKEA nabízí dopravu zboží i s vynáškou, ale dopravce nevstoupí do nezkolaudovaného bytu. Obvzlášť, pokut je ve vyším poschodí. Mají to v jedněch z několika bližších podmínek, já jsem našel na jejich webu tři verze.Zákazníka na to předem neupozorní a složí vám nábytek klidně před barák. Případně nábytek odvezou do skladu a účtují vám 80 Kč skladného denně.
iTesco se mne nikdy neptalo na počet pater a to jsou objednávky o řád nižší ceně, vše donesou klidně do pátého patra bez vítahu až před dveře a to ne jednu tašku, ale třeba 10 jdou 3x nahoru a dolů a nic za to nechtějí....a doprava 60,- asi tak nějak....ikea jsou tragédi ale asi na té jejich předražené dřevotřísce z polska maj malej rabat či co... pak ale nechápu tu u většiny zboží 10% višší cenu než v tom polsku kde to rozhodně neprodávaj bez zisku...
Z Ikea jsem si zařizoval už svůj první byt před 20 lety. A vše mi slouží dodnes (vlastně to ne, když se narodily děti, tak křeslo a matrace po deseti letech jejich poskakování po nich to vzdaly). A navíc vždy byla dodávka kompletní, nikdy nic nechybělo a vše na sebe sedělo a šlo sestavit.
Pár kousků jsem nakoupil jinde (Sconto, Möbelix, ...). Tam nikdy nebyla dodávka kompletní, vždy chyběla aspoň třetina kování a občas jsem nějakou díru musel převrtat - prostě to na sebe nesedělo. Reklamace chybějících kusů trvala vždy přesně nejdelší možnou dobu, což bylo jeden čas i dva měsíce. A po půl roce to i tak šlo do kontejneru. Jestli někde prodávají šmejdy a šmejdským způsobem, tak v IKEA rozhodně ne.
Opravdu si myslíte, že v té ceně jsou jen nosiči? Řidič, leasing na auto, palivo, servis, ochranné pomůcky, školení...
Ale to je jedno. Evidentně jste z branže a máte perfektní insight (i když já si myslím přesně pravý opak).
A pokud Vás zajímá výsledná cena, tak jí i ti méně bystřejší získají velmi snadno. Rovná se totiž ceně zboží + cena služeb. :-)
No vidíte, a někdy zase přijede auto se samotným řidičem a ten spěchá, aby už byl na další adrese v seznamu. I když mám tu zkušenost, že menší výrobci v tom bývají obvykle vstřícnější. A nevadí mi, když se zeptají předem na patro, výtah apod. Chápu důvod, proč se chtějí ptát. Co nechápu, je cenotvorba dopravy u Ikey.
No tak zrovna to ladění a dotahování šroubů, tak to děkuju za připomínku. Sedím v jejich výrobku, takže ho jdu dotáhnout (zdaleka ne poprvé).
Také si myslím, že je IKEA mezi těmi velkoprodejci někde uprostřed. Ale nadprůměr? Ne.
S malými výrobci jsme na podprůměru.
U IKEA vidím jedinou výhodu: většinou akceptovatelný vzhled, a většinou je to skladem, tedy snadno dostupné. Takže když člověk nemá čas, chuť a peníze na něco lepšího, a nečeká od toho příliš, dá se to.
No, Sconto osobně neznám, vzhled jeho výrobků mě neolovil. Ale stále nevím, v čem je to Sconto kvalitou horší.
Jiný masový obchod neznám, tudíž neznám ani kvalitnější. No, nějaké ty Mobelixy, to mě přijde +- stejné.
Potom je zde spousta menších firem, truhlářů, s kvalitou málokdy horší, většinou stejnou, nebo lepší. Takže opravdu nevím, proč bych měl u IKEA vidět nadprůměr.
Že by existovalo něco ještě šizenější, nežli IKEA, to jsem sice neviděl, ale možné to je. Nicméně určitě toho nebude tolik, aby to dělalo z IKEA kvalitativní nadprůměr.
Řekl bych, že celý "fór" je v tom, že IKEA je obrovská firma. S vývojovým střediskem, kde testují, co jde ještě ošidit. To většina ostatních firem nedělá - při jejich velikosti se jim to nevyplatí. To je jako Fabia i a II. Tam se nejprve auto vyvinulo, dle vědomí a svědomí konstruktérů, a v další verzi "optimalizovalo" na výrobní náklady.
Taky je otázka, o výrobku z jaké doby se bavíme. Když tu IKEA začínala, tak záda skříně z 1,5 mm papundeklu, složené do harmiky, spojené tapetou, to tu nebylo. V posledních deseti letech je to standard.
Když tu IKEA začínala, tak záda skříně z 1,5 mm papundeklu, složené do harmiky, spojené tapetou, to tu nebylo. V posledních deseti letech je to standard.
V podstatě máte pravdu. Když rodiče v 70. letech kupovali nábytek, tak zadní stěny byly z 1mm papundeklu, který ani nebyl spojený do harmoniky - prostě tam byly tři desky z tenké hobry vedle sebe a mezi nimi byl fuk.
Takže to, co sem přivedla IKEA, to bylo opravdu nové, ale proti minulosti velký skok s kvalitou nahoru.
Jeste jsem nevidel 10 patrovy vezak bez vytahu... lidi zamyslete se... nejvic je cca 4 patrovy vezak. Zde uz prece je jedno jestli to nesou do 3 nebo 4 patra. Ja objednavam prepravy a vynasky kazdy den a nikdi se me ani prepravni sluzba nezeptala na to jake to je patro. Je to proste jedno... kazdopadne to ma Ikea opravdu velmi spatne.
Ano musim rici ze se zase odebirame spatnym smerem. Predpokladam ze Paxy jsou jedinym prodavanym artiklem Ikea. Vsechny lehke veci, ktere Ikea ma se nekupuji. Nic nejde, krome tech tezkych skrini. Huraaa - ano opravdu skvele znat patro. Urcite misto 2 lidi prijede 5, protoze se preci jedna o 6 patro s vytahem, kde jej nekdo vypina, protoze vytahem se nestehuje.
1) vytahem se nestehuje a nekdo jej vypina - to je ale pekna blbost
2) cena za vynasku - jak neustale opakuji - nemeni se cena za pocet pater. Navic Ikea nema vydelavat na prodeji dopravy. Predpokladam, ze nedelaji s 0 ziskem.
3) vetsina veci z Ikea nevazi ani 20 kg.
4) situace, kterou popisujete muze nastat, tak v 1% pripadu - to nikdo neresi. Nikoho z Ikea nezajima 1% lidi. Proste jednou ze 100 nebude vynaska idealni.
Stejně nechápu, jaký to má vliv, jestli půdjou do prvního patra rodiného domu nebo bytu a nebo do 10 patra bytu. Na co to potřebují vědět? Cena se stejně nemění. Chápal bych, kdyby za každé patro bylo např. 100 kč, ale když to nemá vliv na cenu tak nevím. Jen mě napdá, že vám ještě pošlou upřesnění ceny, když napíšete 20.patro bez výtahu...
Naopak já si myslím opak. Při větším množství zboží by měla Ikea dát dopravu zdarma, ale v normálních cenách. Koupit si v Ikea něco za 150 000 a až tehdy dostat dopravu zdarma je absolutně mimo zvyklosti v ČR. (pravdou je, že Ikea je vysoce neobvyklá společnost :) ). Někteří prodejci nábytku dávají zdarma i od 1000 Kč a v nejhorším případě 20 000. To co mají oni, mi přijde úplně mimo....
Jak kdo, jak v čem. Sconto mě zatím s židlemi vypeklo vždycky. Buď se oloupaly (26 měsíců po nákupu) nebo rozpadly (cca 30 měsíců po nákupu). Skříně z Kika je potřeba cca 4x ročně "ladit" (utáhnout šrouby v pantech). Asko zatím drží, byť se místy loupe dýha. Ale to je po 8+ letech.
Osobně mi přijde, že IKEA je kvalitou tak nějak uprostřed. Za co má u mne bonusové body je, že se to časem nerozpadá samo od sebe. Jejich nábytek je buď špatný kus od prvního dne, nebo už drží. Zatímco právě to Sconto vypadá na začátku dobře, ale po konci záruky se to rychle rozpadne.
Nevšiml jsem si, že by se měnila cena, když jsem přidával nebo ubíral patra. Dopravce to z vlastní zkušenosti absolutně nezajímá. Mají povinost dopravit zboží za první uzamykatelné dveře. Výnos je věc jiná. Zde už standardní přepravci nasazují speciální ceníky (výnos s asistencí, bez asistence atd...). Každopádně žádný normální přepravce se nebude tahat s tunou zboží.