Původně výhradně aplikace pro iPhone si (za velkého křiku) našla cestu na Android a tento týden překročila hranici 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Nutno dodat, že je stále pouze mobilní aplikací, byť došlo k řadě změn a Instagram se přeci jenom rozšířil i do webové podoby. A samozřejmě, nelze zapomenout, byl koupen Facebookem (původně za jednu miliardu dolarů), což se projevuje prozatím i poněkud negativně. Zejména ztrátou uživatelské podpory, ale také typickým přístupem Facebooku v nasazování nesmyslných změn – pro české uživatele typicky uvedením české verze, s řadou úsměvných překladů nedávajících příliš smysl.
Typickým projevem „facebookizace“ bylo i šlápnutí vedle s novými Pravidly užívání. Ty vyvolaly celosvětovou vlnu odporu a Instagram byl přinucen ustoupit a některé části Pravidel změnit tak, aby byly jasnější. Problémy se ale na růstu uživatelů nijak negativně neprojevily. Facebooku se ale Instagram přibližuje i v řadě dalších věcí, například válkou s Twitterem, ale také poněkud absurdním zavedením požadavků na poskytnutí kopií osobních dokladů u účtů, které z nějakého důvodu zablokoval.