Vlákno názorů k článku Interaktivní tabule má jen polovina českých škol od :-) - Na školy jsem chodil a vím jak to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 8. 2009 22:42

    :-) (neregistrovaný)
    Na školy jsem chodil a vím jak to fungovalo... Nedávno (před cca rokem a něco) jsem byl na několikaměsíčním výukovém programu Microsoftu ohledně nových technologií v jejich serverových řešeních atd. a výuka probíhala naprosto božím způsobem:
    Na začátku jsem dostal tiskoviny + DVD s PDF s výukou. Lektor měl k dispozici normální PC s kvalitním projektorem a bohatě mu to stačilo... Všechny dokumenty, které nám prezentoval jsme měli k dispozici na DVD.
    PDFka byla tvořená naprosto božím způsobem, že si člověk nemusel při výuce dělat žádné poznámky a mohl se soustředit POUZE NA UČENÍ a nikoli ze sebe dělat diktafon nebo psací stroj! :-)


    Nechápu, že na školách v dnešní době ještě existuje "dopisování látky" po nepřítomnosti nebo "půjčování sešitů". Speciálně sešity bych úplně zrušil - jestli kantor potřebuje v každé třídě a hodině jiné zápisy a neumí si vytvořit univerzální prezentaci - je to jeho problém! Existuje nespočet kantorů, kteří s tím problém nemají... To, že je Praha v Čechách a Brno na Moravě se dá zpracovat do univerzálního dokumentu - není třeba to dokola někomu "diktovat" v každé třídě po 40let stále dokola, ale vždy "trochu jinak" :-))

    A tyto dokomenty s výukou bych dal povinost zveřejňovat ke stažení na stránkách školy - alespoň by byly snadno dostupné např. v případě nemoci. A okolí by si podle nich udělalo snadno obrázek o kvalitě a obsahu výuky na konkrétní škole...
  • 10. 8. 2009 20:22

    M. (neregistrovaný)
    Nesmysl je počítač s PowerPointem. Pokud student nebude vědět "která bije" a udělá si nesmyslnou "prezentaci" která překypuje barvičkami a nic neřeší tak asi vás bude lepší než ten, který řešení napíše křídou na obyčejnou černou tabulí.
  • 7. 12. 2009 7:18

    Pajik (neregistrovaný)
    Máte rozhodně pravdu, že je nesmysl zbavovat se klasického psaní na tabule. To už pochopili někteří výrobci a kombinují interaktivní tabuly s klasickou, takže na ni můžete i psát (na Smart boardy třeba nemůžete).

    Ovšem nemohu úplně souhlasit, že by interaktivní techniku nahradil jen počítač a projektor. Učitel nemusí sedět za stolem u počítače, ale může stát u tabule. Co napíše na tabuly si může ukládat, děti to mnohem více baví a kdybychom začali rozebírat interaktivní učebnice např. od Frause nabe Naší školy, tak najdeme výhod ještě mnohem více.

    Ale jak jste správně poznamenal, musí se to učitelé naučit používat...
  • 10. 8. 2009 20:48

    anonymní
    Přesně tak. Bohužel interaktivní tabule jsou ve školství poslední dobou "moderní", kupují se často jen proto, že na jiných školách je mají také. Většinou tragické znalosti v tomto oboru u lidí, kteří mají ve školách rozhodovací pravomoc, jen podporují bussines dodavatelských firem.

    Skutečně počítač a projektor (což jsou věci, které k interativní tabuli stejně potřebujete) by byl většinou plně dostačujícím řešením, které při správném použití zlepší úroveň výuky. V 90% případů se interaktivní tabule stejně jinak, než jako projekční plátno, nepoužívá. To je pak trochu drahá projekční plocha, za 80 000 a víc Kč

    Vrhol je, když se na základní škole rouhodnou, že úplně zlikvidují klasické tabule na psaní křídou/fixem, a na psaní se používá jen interaktivní tabule - a to ve 2. nebo 3. třídě 1. stupně ZŠ... Dívat se celé vyučování v zatemněné místnosti na blikající obraz z projektoru, tomu se říká pokrok.
  • 10. 8. 2009 18:06

    anonymní
    Viděl jsem učitelku, která vzala lihový fix a začala interaktivní tabuli používat jako klasickou tabuli a viděl jsem učitelku, která si bez interaktivní tabule nemohla představit hodinu, bohužel k žádnému užitku a nakonec to vždy jen zdržovalo - protože jaký je rozdíl mezí tím, když žáka vyvoláte a on otázku zodpoví a když ho vyvoláte, on vstane, jde k tabuli, napíše odpověď a jde si sednout kromě zbytečně promarněného času?

    Daleko více je k užitku v hodině počítač s obyčejným projektorem a nainstalovaným PowerPointem. Problém je, když učitel odmítá studentům poskytnout soubor s prezentací a oni si pak vše musejí pracně přepisovat v hodině místo skutečného se věnování tématu...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).