Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Internet Explorer má aktivní "Do Not Track", nelíbí se to inzertnímu průmyslu od Daniel Dočekal - Ano, ano, je fascinující jak lidé (a bohužel...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2012 15:02

    Daniel Dočekal

    Ano, ano, je fascinující jak lidé (a bohužel hlavně inzerenti) uvěřili, že snad internetová reklama dokáže nějak cílit. A že to má něco společného se šmírování a cookies.

    Smutná ukázka.

  • 3. 6. 2012 19:15

    Rdm (neregistrovaný)

    osobně mi je jedno, jestli mi reklama nabídne vložky nebo raketomet, protože já chodím na web za obsahem a ne za reklamami. Nepoužívám adblock, reklamy ignoruji "podvědomě".

    "do not track" nejspíše ničemu nepomůže, ale jsem rád, že je alespoň nějaká snaha soukromí chránit...

  • 4. 6. 2012 0:19

    x (neregistrovaný)

    Ona taky musi byt predevsim reklama umistena v kontextu, a u clanku o vlozkach do zamku me fakt nadchne reklama na damske vlozky ... ;D.

    Pokud tam budu mit odkazy (nikoli poletujici blikajici a rvouci hruzy) na zamecnicvi, tak si mozna nektere z nich vyberu a zamek si tam zajdu koupit.

  • 4. 6. 2012 13:48

    OH (neregistrovaný)

    Adblock jsem hodně dlouho nepoužíval. Až jsem na jednom nejmenovaném webu narazil na mimořádně vlezlou, přes text se rozlévající a ozvučenou příšernost, která sice měla "jako" křížek pro zavření, ale tak trochu nefunkční - jeho snaha o jeho použití vedla přímo na web inzerenta. Tak jsem doinstaloval adblock a nemám s tím nejmenší morální problém. Vůbec mi není líto webů, které tyhle "reklamy" používají ani blbečků, co podobnou "reklamní" praxi obhajují slovy: "to my ne, to obchodní oddělení a inzerent, my s tím nemůžeme nic dělat..." Weby, co se chovají slušně, nabízejí reklamu k tématu webu a neotravující, ty dostanou v nastavení adblocku vyjímku. Ty blokované dostávají jen to, o co si dlouho a hlasitě říkaly.

  • 4. 6. 2012 0:15

    x (neregistrovaný)

    Lupe nikdo nebrani v tom, aby se udelala placena a na login ... a zaroven ma presne 0 ztratu z toho, ze ja ty reklamy nectu a ani nezobrazuju - naopak, tim jim setrim traffic.

    Stejne tak inzerenta naprosto nezajimaji zakaznici, kteri o nej nemaji zajem => az budoou adblock pouzivat vsichni, bude spokojenost vsestrana. Agentury budou jasat nad mnoztvim navstevniku webu (neb to je to cislo, kterym se prodava reklama), inzerent bude jasat, jak uzasne svou reklamu umistil, provozovatel dostane sve prachy a ctenari nebudou vopruzovani.

    BTW: Pro debily, vazme by me zajimalo, co ma umisteni reklamy spolecnyho s trackovanim prohlizece.

  • 3. 6. 2012 13:46

    Tomáš Kapler

    jojo, zase blbečkové jásají, jak je to lepší, když je nikdo nebude sledovat, ale že to znamená ve finále výrazně nižší účinnost reklamy, tj. nižší konverzní poměr, tj. nižší zisk, tj. možnost méně do této reklamy investovat, tj. nutnost pro eziny nasadit VÍCE reklam, aby dosáhly stejného zisku, to jim jaksi nedochází.

    Osobně nemám se současným "sledováním" sebemenší problém, dokud není adresní, tj. dokud se ví, že jsem "člověk, nejspíše muž, nejspíše okolo 30 (statisticky lze velmi přesně odhadnout podle zájmů) nejspíše z Prahy, komunikující česky a zajímající se o IT, ...) a podle toho to bude nabízet pro mě vhodné reklamy, tak budu naprosto spokojen a naopak nesnáším, když mi nějaké noviny nabízí "vložky", čili něco naprosto neadresního, což přesně takovéhle stupidní "do not track" způsobí.

    A pro ty blbečky, co se holedbají, že mají aktivní ad block - zajímalo by mě, kolik Kč jste třeba poslali Lupě na účet, za to, že ji čtete.

  • 3. 6. 2012 17:49

    JKL (neregistrovaný)

    Ano, reklama se má skutečně cílit, ale cílit ne podle inzerenta, ale podle KONZUMENTA!

    Staré reklamní modely (bannery, billboardy atd.) jsou založeny na koncepci AIDA (attention, Interest, Desire, Action) (pozornost - vyrušení zákazníka, zájem - vzbuzení zájmu o produkt, touha - vyvolání potřeby, akce - nákup).

    Tento model je starý stovky let dříve byl zjednodušeně nazýván LSB (Look, Stay, Buy) a NENI ÚČINNÝ, je drahý, nasírá všechny okolo a lidem je z něho už na BLITÍ!

    Pak existuje reklama, kterou si zákazník SÁM VYŽÁDÁ, dokonce si ji třeba schovává a opakovaně ji CHCE konzumovat, CHCE JI DOSTAVAT A ČEKÁ NA NI!

    Ovšem k tomu je potřeba trochu mozku, dovedností a zájmu o zákazníka. Narozdíl, aby jste dělal "attention" a zákazníka vyrušoval, mu poskytnete něco, co zákazník sám CHCE.

    Příkladem takové reklamy je napříkad VideoCast autoservisu pana Karla, kde pan Karel zveřejňuje videa ve stylu: "Jak si vyměnit kolo u Octavie, Jak doplnit mrazící směs u SuperB, Jak si vyměnit čelní sklo" a na konci každého videa nabídne možnost, že to udělá sám + nějaké bonusy + kontakt.

    V případě serverů jako je Lupa.cz je vhodnou reklamou například PR článek, ale INTELIGENTNÍ a napsaný redaktory. PR článek jde napsat i tak, že čtenář nemá pocit, že je mu vymýván mozek, ale něco mu to dá i když si službu nebo produkt nekoupí.

    Takovouto reklamu si pak zákazník cílí sám, protože, když si najde a pustí Karlovo video o tom jak se mění kolo nebo jak se dělá nástřik auta, tak ve 100% případů je VHODNÉ, že mu Karel na konci (nebo v průběhu) videa tuto službu nabídne.

    Ovšem banerová a vyrušující reklama je MINULOST A JE TO BLBOST! Teď se dívám na Lupa.cz, článek o prohlížeči a Seznam AdSense na mne pálí hlášku: "Zhubnul jsem 28 kilo. Poradili mi 3 triky dietologickýchpo­raden. Dost se mi ulevilo." Myslíte, že ji vidím rád, nebo že si jdu přidat AdSense od Seznamu do block listu? :-D

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).