Hlavní navigace

Názory k článku Internet po kabelu zdražuje - zklamání sezóny

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 10. 2000 8:30

    GOsoft (neregistrovaný)
    Jsem zklaman. Moc. Chtel jsem si jej poridit. Bydlim v mistech, kde je kabel od KabelNetu. Nekolikrat jsem KabelNet, pak i Kabel Plus, kontaktoval ohledne internetu po kabelovce, ktery, da se rict, potrebuji a chci vyuzivat. Kdyz to tak ale ctu, tak spise budu bohuzel muset vyuzit asi bezdratu. Tak slibne to vypadalo.
  • 20. 10. 2000 9:20

    Jana Kucerova (neregistrovaný)
    Internet pres kabelovou televizi nabizi take Kabelova televize Ostrava.
    Nejen tem, kterym se nelibi nove prazske ceny, doporucuji k precteni jeji cenik na adrese:
    http://cobalt.ktv-ova.cz/internet.htm
  • 20. 10. 2000 9:51

    Tomas Slabihoudek (neregistrovaný)
    Bohuzel nevim, jak bych se pres Ostravskou kabelovku pripojil v Praze...a jejich ceny? Vzdyt 64 tam stoji skoro 5000 a jeste je to omezeny 1GB dat.
    Tak nevim co jste tim chtela rici....



  • 20. 10. 2000 9:52

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Přiznávám, že u Internetu přes Dattelkabel, mi nejvíce vadí to, že je ve včerních a nočních hodinách nepoužitelný. Jeho rychlost je nulová, nelze ani odeslat ani přijímat poštu. Tato záležitost je dlouhodobá a nejsou to jen zkušenosti mé. Firma Dattelkabel - podle výsledků - nic neřeší, žádné zlepšení se po půl roce neprojevilo. Kdo nevěří podívejte se na diskuzní forum www/mistral.dkm.cz. Nebudete věřit vlastním očím. Je to opravdu veliké zklamání a propadák sezony.
  • 20. 10. 2000 10:50

    dan peder (neregistrovaný)
    potkavame se s tim denodenne:

    je to levne, levnejsi, nejlevnejsi? kde to maji, rychle tam...

    ... po tydnu: clovece koupil jsem super levnej [xyz] ale prestal mi v nem fungovat ten cudlik co ma ty vychytany funkce. Zkusil jsem to rozebrat, ale nejak mi to nejde...

    a dalsi podobne situace vcetne zkrachovalych bank nabizejicich nejvyhodnejsi uroky, vietnamcu na trzistich, bazaru kde za polovicni ceny koupite fungl nove zbozi (ze je kradene nikoho nezajima, .... ).

    "cesky clovek je proste nepoucitelny a jeho zebricek hodnot ma vylamane stupinky. Bude nekolik dni behat po cele Praze, aby nakonec koupil harddisk o 100 kc levneji. Je totiz normalni zamestnanec, tudiz nemusi pracovat a cas pro nej zdaleka neznamena penize."

    Je to jako se zivotnim prostredim z pohledu ekologa. Proste si sami devastujeme vlastni obchodni("zivotni") prostredi tim ze trvale a stoprocentne bezhlave podporujeme povl, ktery nam nakonec je k nicemu.

    Proste jsem chtel rici, ze JA nejsem dost bohaty na to, abych kupoval levne veci.

  • 20. 10. 2000 11:07

    Petr (neregistrovaný)
    Ano, bohuzel je pravda, ze vecer to funguje od tohoto patku velmi spatne a pristup UPC nebudi zrovna prilis duvery ve snahu o zlepseni. Na druhe strane (zalezi na lokalite a celkovych pozadavcich) je to stale cenove vyhodnejsi nez dial-up. Doufejme ze negativni reklama primeje UPC k nejakym krokum. Je opravdu legracni propagovat Internet pro nekolik set tisic uzivatelu kdyz maji problemy i s par tisici. Vecer je problem predevsim s rychlosti sluzeb bezicich na strojich DattelKabelu, tedy web, mail a proxyserver. Prime spojeni neni az tak hrozne, ale predpokladam ze DK preferuje aby zakaznici pouzivali proxy (coz je ted ve vecernich hodinach zcela nemozne). Jini provideri, kteri maji i vice zakazniku nez DK zvladaji uvedene sluzby bez problemu, takze je treba aby se nekdo v UPC urychlene zamyslel nad rozsirenim stavajicich zarizeni. Pri pohledu na naklady za reklamu nebude v nedostatku penez problem, akorat je treba aby vedeni UPC nekdo vysvetlil, ze poskytovani Internetu neni totez co prodavat housky a je potreba trochu vetsich investic. Totez plati i pro technickou podporu, kde by to asi chtelo trochu rozsirit o dalsi zamestnance.
  • 20. 10. 2000 11:56

    Adam Lipský (neregistrovaný)
    Je hrozně pomalé, padá a poslední dobou nejde vůbec. Jejich helpdesky nefungují. Tímhle by se měl zabývat antimonopolní úřad. P.S. nevíte někdo, co mám napsat jako POP3 a SMTP údaje pro připojení Dattel-pošty na Outlooku? Nikde jsem to nenalezl - ani na smlouvě.
  • 20. 10. 2000 12:11

    Tomcat (neregistrovaný)
    Pravda je ze jinde by tuhle situaci stat nepripustil. UPC prijde do Prahy a zlikviduje kokurecni prostredi. Co by se asi stalo kdyby EuroTel, Paegase a Oskarka koupil vsechny dohromady treba VODAFONE AirTouch... mozna taky hovory mobil - mobil za 50 Kc a na pevnou za 100.

    Jinak muzete klidne psat na Urad pro ochranu hospodarske souteze http://www.compet.cz. Ale myslim, ze budou jen prihlizet. Urcite vi proc.

    Nebo taky zavolat do TV NOVA at to zaradi mezi ty sve krvaky... v Prave Dnes.

    Uvidime co se stane. Pokud nic tak to na mistralu asi balim...

  • 20. 10. 2000 12:47

    Jan Babjak (neregistrovaný)
    Reseni by snad bylo vzit nekdy v noci cvikacky a precvikat co nejvice kabelovych rozvodu po meste (chtelo by to particku cca 100lidi a slo by to celkem rychle). Sice by nacas nesla kabelovka ale az by to dali do kupy tak uz by se na tom internet dal snad provozovat. A naklady by zacvakala pojistovna

    P.S. Nesmela by to ale videt policie :-)
  • 20. 10. 2000 13:18

    fly (neregistrovaný)
    No, možná tím kolegyně chtěla jen říct, že my tady máme ještě horší podmínky, než vy v Praze. Jestli si myslíte, že platit za něco, co se jen málokdy vyšplhá nad rychlost normálního modemu, tyto ceny, je optimální........ :-(
    Je ale fakt, že si můžu počkat třeba 2 hodiny, až to konečně doleze. Na dial-upu bych se raději odpojil. Ale slibují zlepšení. Tak nevím.....
  • 20. 10. 2000 15:13

    ben_Abraham (neregistrovaný)
    hm no nevim u nas v Bubenci zakopal DK kabely nekdy na podzim 1999 a od brezna 2000 mam Mistral. Hm asi meli este stary kabely ;/, protoze to jak pripojeni funguje/nefunguje je nekdy opravdu k nas****
  • 20. 10. 2000 15:52

    Lukáš Mižoch (neregistrovaný)
    Chtěl bych jenom autorovi ještě více zkazit náladu. Naše škola je připojena 64-kbps mikrovlnkou od společnosti MPS ha-vel, ale zejména poslední dva týdny je to děs. Dostaneme se maximálně tak na webové stránky poskytovatele, a často ani to ne. Pošta chodí víceméně v noci, protože přes den je spojení prakticky nepoužitelné. Psali jsme, volali, ale nic. Dopisy ignorují, v telefonu se vymluví, že to je dočasný výpadek. Vážně uvažujeme o jiném poskytovateli. Proto ani bezdrátové spojení není zas tak ideální. I když záleží na providerovi...
  • 20. 10. 2000 12:27

    petr beranek (neregistrovaný)
    Bohuzel, mne to jiz od dubna funguje naprosto perfektne (tzn 24 hodin denne, 7 dni v tydnu) konstantni rychlosti (15 KB/s po cely den), a nejsem sam - viz Krc, Modrany, Lhoka - vsude kde jsou novejsi rozvody Dattelkabelu to funguje skvele.

    On je totiz docela problem provozovat internet na vedeni urcenem a homologovanem pouze pro kabelovou TV (tzn jednosmerny provoz) - 90% problemu se tyka casti site se starsim datem instalace. Jak tu spravne nekdo podotknul, kvuli par lidem nebude nikdo vymenovat kompletni rozvody, ktere vedou imho pod zemi a na jinych tezko pristupnych mistech (cena rozvodu do jednoho panelaku je 140.000 od nejblizsiho rozdelovace), a kvuli jednomu clovekovi nebude ani UPC natahovat cele vedeni znova (leda az prestane fungovat televize)

    ad cena - kabelovy modem stoji zhruba 10.000 (za tolik se prodava), pri tom smesnem pausalnim poplatku co vsichni platime ted by se zaplatil za 7 let, a nepredpokladam ze by tak dlouho vydrzel. Takze je to v podstate cele dost ztratova zalezitost.

    Podivejte se na ostatni poskytovatele - 33.3 linka za 6000 mesicne + limit 1 GB. A my mame DKM, 128 kb/s (protoze zatim nejde nastavit 64), NEOMEZENE, a s NEOMEZENYM prenosem dat. Za POUHYCH 1000 Kc mesicne. Ja nevim, ale porad je to MNOHEM levnejsi nez jakakoliv konkurence.

    Pokud vam to nejde, budete muset az UPC zacne vymenovat zastarale kabelove rozvody z let 1995 - 96 za novejsi (a to se take musi nejak zaplatit). Nemuzete vinit techniky za to, ze to neumeji zprovoznit na dratu ktery skoro nevede ani elektricky proud :)))) Vim, je to chyba UPC, ale je to tak. Proste uzivatelska zakladna (a z ni plynouci zisky) jsou prilis male na masivni upgrade a vymenu vedeni po cele Praze.

    mail server dkm: odchozi i prichozi je ms2.dkm.cz
    (a na smlouve to uvedeno je)
  • 20. 10. 2000 12:40

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    To je fakt skoda. V baraku mame Dattel a ja se tesil, jak si necham zavedst Internet. Dokonce bych si kvuli tomu nechal i zavedst kabelovku. Kdyz se v dome zavadela, tak jsem si rikal, ze je to blbost, platit za to 50 Kc za mesic, kdyz to same mam ve spolecne antene za 6 Kc za mesic. Kdyz zacala vysilat TV3, tak jsem si jen prikoupil pokojovou antenu (takova ta klasicka HAMA s 36 db zesilovacem za 499 Kc) a smal jsem se, jak ti ostatni (krome me, mych rodicu (kterym jsem to tvrde zakazal :-)))) a asi 2 dalsich bytu ma kabelovku kazdy) plati ted jeste vic, nez na zacatku.
    A pritom na ten Internet existuje takova jednoducha moznost. Dyt UPC vysila pres satelit. Tak by stacilo, aby umoznila po tech svych linkach data jen posilat, a prijimaly by se pres satelit.
  • 20. 10. 2000 13:01

    Michal Krejčí (neregistrovaný)
    > On je totiz docela problem provozovat internet na vedeni
    > urcenem a homologovanem pouze pro kabelovou TV (tzn
    > jednosmerny provoz) - 90% problemu se tyka casti site se > starsim datem instalace. Jak tu spravne nekdo podotknul,
    > kvuli par lidem nebude nikdo vymenovat kompletni rozvody,
    > ktere vedou imho pod zemi a na jinych tezko pristupnych
    > mistech (cena rozvodu do jednoho panelaku je 140.000 od
    > nejblizsiho rozdelovace), a kvuli jednomu clovekovi
    > nebude ani UPC natahovat cele vedeni znova (leda az
    > prestane fungovat televize)

    Dovolil bych si poznamku, ze k obousmernemu provozu neni treba vykopat vsechny kabely! mozna vubec zadne. Totiz kabely jsou bud koaxialni nebo opticke, a oboji jsou schopny prenaset kvanta informaci v bezva kvalite. To, ze nefunguje v siti obousmerny provoz je zpusobeno tim, ze v uzlech, ze kterych se data posilaji dal, neni mozny zpetny prenos signalu.
    Tzn. staci vymenit tyto pasivni prvky za aktivni a je po problemu. Nemelo by byt nutne cokoli rozkopavat (jedine v pripade zameny koaxu za optiku, coz je ovsem malo pravdepodobne).
    S pozdravem,
    Michal Krejci.
  • 20. 10. 2000 13:37

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Nemohu souhlasit, kabelové rozvody zas nejsou tak staré, jejich životnost je daleko vyšší. A jak mi vysvětlíte, že to ještě před 6 měsíci šlo bez problémů a najednou jako když utne, stářím kabelů to určitě není. Další ostatní povídání o srovnatelných cenách je k ničemu. Já potřebuji fungující Internet (jsem snad platící zákazník) a teprve pak mohu polemizovat, jestli je to drahé nebo ne!!!! A co se týče konkurence, já o žádné jiné KABELOVÉ v lokalitě JZM Stodůlky nevím, Vy snad ano???? Kduž tak mi poraďte, rád jejich služeb využiju a budu Vám vděčný, ale jinak je Váš příspěvek k ničemu.
    Zdraví Tomáš Milsimer
  • 20. 10. 2000 16:08

    mikeZ (neregistrovaný)
    Beranku placas sracky(sorry jinak to rict nejde) , Kdo se o problem zajima urcite se podivejte na mistral.dkm.cz, ktera take demonstruje pristup dattelkabelu k zakaznikum a vse okolo.
  • 20. 10. 2000 18:57

    KV (neregistrovaný)
    Jeste jakztakz beham ale upadek jsem zaznamenal. Ted se sype i vnitrni sit a to na neco ukazuje.

    VK
  • 20. 10. 2000 23:29

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Víte, připadá mi že jeden z nás o koze a druhý o voze. Vlna odporu nevznikla jenom díky zdražení, to by asi převážná část rozumně uvažujících zákazníku pochopila. Tady jde o to, že se zdražuje služba, která zatím nefunguje!!!!!! Já osobně, kdybych neměl problémy s fumnkčností, budu držet ústa a platit bez problému 1000,- Kč. Chápete?
    Zdraví Tomáš Milsimer.
  • 21. 10. 2000 1:39

    Jiří Hlaváč (neregistrovaný)
    Máte naprostou pravdu. Jenom s jednou věcí nemůžu souhlasit. Pokud koupím levnej šmejd, nic jiného nepomůže než že ho vyhodím a koupím dražší kvalitu.
    Na druhou stranu levnej internet pokud neúměrně zdraží můžu vypovědět a nepřicházím o žádné další finance.

    Kvalita netu byla alespoň u mě P13-Nové butovice docela dobrá. Až na asi 2 velmi krizová období. V poslední době by sice mohlo být připojení rychlejší ale pořád to za tu cenu šlo. Včera a dnes behají data daleko nad slibovanými 64kbit. Ale to zdražení si prostě nemůžu dovolit.
  • 21. 10. 2000 1:41

    SinisteR (neregistrovaný)
    Jedna opravna informace. UPC je akcionarem DKM.. Nikoli primej provozovatel internet pripojeni.. Pokud nefunguje pripojeni, tak se ma dohodavat s Dattelkabelem.
    Nevim proc se tady vsichni dohaduji o UPC.
    Cenik pripravil Dattelkabel a sit provozuje Dattelkabel. UPC ma uplne jine ceny.. To je uplne stejny jako kdyz si ja koupim akcie dkm a kvuli tomu budu mit denne telefonaty, abych zakaznikum dal dohromady pripojeni..Ujasneme si kdo je kdo ...
    Konec..
  • 20. 10. 2000 13:58

    petr beranek (neregistrovaný)
    Podivejte se nekdy do rozvodne skrine v baraku, jak je to
    zapojene, polovina kabelu uz je urcite zkorodovana.

    Ano, MELY by vydrzet dele, ale kdyz DK zacinalo, kupovalo
    samosebou to nejlevnejsi na trhu aby pokrylo co nejvetsi oblast (tzn sidliste), na kvalitu uz se moc nekoukalo. Se podivejte na TV - treba obraz na Markize nebo Hbo (i kdyz HBO jede v 1/3 datoveho toku nez ostatni kanaly, a navic maji "levny" mpeg-2 kompresor)

    Proste pri konstrukci se s internetem jaksi... nepocitalo...
    a pokud jde o funkcnost, tak vam samozrejmne musi snizit
    cenu za tu dobu co to nejde. Btw, to co posilaji k zaplaceni neni ani danovy doklad, takze jim to skoro ani nemusite platit.

    Fakt je, ze minimalne 85 % lidi to normalne funguje, a z tohohle clanku vyplyva ze to NEFUNGUJE VUBEC. To neni pravda - musi se to proste skusit. Kdyz to nepujde, hodit jim to na hlavu muzete vzdycky (pokud vim, prijde vam domu technik ktery by to mel promerit a zjisti utlum na lince). Ale nepredpokladam ze v brzke dobe zacne UPC hromadne vymenovat vsecky nedostatkove prvky na trase.

    Mimochodem, to 8mego do GTS je taky docela malo na 2000 lidi, chci videt pres co pojede tech 200.000. Ze by takova mensi verze internetu v ramci UPC ?

    pokud jde o nabidku internetu v miste bydliste - 95 % republiky nema v dosahu kabelovku vubec, ty by si meli taky stezovat ?




  • 20. 10. 2000 16:59

    Richard Cvach (neregistrovaný)
    Dovolim si trochu oponovat - myslim si, ze cele tohle zdrazeni je krok, ke kteremu nutne muselo drive nebo pozdeji dojit tak jako tak. Pokud si vezmete pocet uzivatelu, vynasobite 500Kc tak vam vyjde castka tak smesna, ze kdyz ji porovnate s cenou odpovidajici datove linky do zahranici, ktera je proste potreba na pripojeni vsech techto uzivatelu na Internet, tak to musi byt jasne kazdemu.A to i za predpokladu ze je pripojena rekneme 1/10 lidi najednou (dle meho odhadu je to ve vecernich a vikendovych spickach mnohem vice).
    O ostatnich nakladech (servery, helpdesk, administrativa, servis, udrzba) ani nemluve. Pokud jeste prictete cenu za pronajem modemu, pak je zcela evidentni, ze cena 500kc mesicne mela za ukol nalakat hodne lidi pred prodejem. Divil bych se, kdyby zanedlouho ta cena nesla jeste vys -- proc by taky ne, kdyz jakakoliv jina neomezena 64k linka stoji 5-10x tolik. Je to sice pro nas jako zakazniky nestesti (kupodivu mne v Dejvicich to funguje docela dobre), ale zrejme se neda nic delat. Muzeme jenom podekovat DattelKabelu ze za nas doted vetsi cast toho pripojeni sponzoroval.
  • 20. 10. 2000 23:04

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    že, když jsem dával najevo svoji skepsi zhruba před rokem, která byla založena na znalosti podmínek i trhu, byl jsem téměř kamenován a se mnou i ostatní "rozumní", kteří věděli kolik co reálně stojí a jaké množství a čeho je k takové činnosti zapotřebí. Doporučuji zalistovat v archivu tehdejších ohnivých diskuzí.
    Provozovatelé kabelových televizí u nás trpí v oblasti poskytování Internetové konektivity těžkým diletantismem a to se nejvíce projevilo právě u DK. Zvýšení ceny na Kč 1000 bylo jen nutným krokem ze strany UPC a obávám se, že budou následovat další, resp. bude ubývat těch supervýhodných nabídek ve vyšších pásmech a nakonec zbyde sotva ta 64ka....
    S radostí pozoruji vítězství rozumu a znalostí nad diletantismem a touhou dostat něco zadarmo.
  • 21. 10. 2000 1:53

    Jiří Hlaváč (neregistrovaný)
    Slyšel jste někdy o dotovaném telefonu? Pokud ano, možná by jste se pak tolok nezarážel nad 6 letým splácením modemu. Vy tedy uvádíte 7 letým, ale je to 6,2 přibližně. Ono jde totiž hlavně o to nalákat zákazníky a pak postupně vydělávat na službách. Nebo si snad myslíte že mobilním operátorům ještě nedošlo že prodávají mobily pod cenou?

    Nadruhou stranu máte pravdu že cena 1000,- je pořád dobrá. Ale já si myslel že internet po kabelovce bude pro širokou veřejnost (připojenou ke kabelovce) a ne jenom pro pár nadšenců, zbohatlíků a firem.
    A na třetí stranu. Pevná linka má taky garantovanou rychlost a to u kabelovky ani zdaleka není.

    Pravdou je, že mi internet chodí v celku snesitelně. A byl bych ochoten akceptovat drobné výpadky i za cenu do 700,- a byl bych spokojen. Ale víc? Díky stačilo mi.
  • 21. 10. 2000 2:03

    Jiří Hlaváč (neregistrovaný)
    jen poznámka. "jeste prictete cenu za pronajem modemu" - v ceniku služeb Dattelkabelu je napsano jako jedna položka toto. Rozbitý modem (cápu tedy výměna) 200,-Kč + modem. Pochopil jsem to tedy tak. Platíte nájem za modem, ten se porouchá, zavoláte si techniky, ti vám modem vymění za nový a vy zaplatíte 200 za montáž nového a 10000 za to že se vám modem rozbil. Pokud by jste do něj předtím kopali nebo ho zalévali kávou, prosím. Ale co když třeba odejde sám? Snažil jsem se o tom něco najít ve smlouvě, ale u bodu smlouvy která se věnuje tematice zavad je jen odkaz na dalsi ujednání či co. Tak nevím jak je to s tím nájmem.
  • 21. 10. 2000 11:07

    Pavel Vrany (neregistrovaný)
    UPC zacala koupi spolecnosti Kabel Plus, ktera na tom byla financne nejlepe diky bezohlednemu zdimani svych zakazniku, a tak zakonite prejala jeji praktiky.
    Staci se podivat na skladbu a cenu jejich MINI-nabidky, za kterou chteji vice nez 100,-Kc mesicne a dostanete za to mene kanalu nez pres antenu + satelit. V horsi kvalite, nutno dodat, protoze pokud vypadne mistni vysilac, tak kabelovka nejde taky, navic hrozi i vypadek spojeny s jejich problemy.
  • 21. 10. 2000 20:49

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Já to chápu a nepřipadá mi to ani jako "jeden o koze a druhej o voze".
    Já jen tvrdím, že za Kč 500,-- měsíčního paušálu takováto služba nemůže fungovat nikdy - ať se její nefunkčnost projevuje sítí v havarijním stavu nebo agregací s poměry, o kterých jiní ISP ani neuvažují....
  • 22. 10. 2000 16:28

    Petr Kotek (neregistrovaný)
    Prosim ctenare, kteri maji moznost a kontakty na media, aby zaridili UPC co nejvetsi negativni reklamu. Proti tomuhle jednání nadnárodního kolosu je treba bojovat, jde o nebezpecny precedent. Jinak s nama budou v budoucnu zametat jeste vice.
  • 22. 10. 2000 22:16

    MK (neregistrovaný)
    Problem je v tom, ze ona low-cost je velmi uzce spjata s low-level sluzbami. Rozdil neni v serioznosti RadioMobilu a UPC, ale v tom, ze starsi tarify RM funguji podtstatne lepe nez Mistral :-)
    Neplette si jinak tarif a sluzbu. RM zadne starsi sluzby nema. Ma jen stare a nove tarify ... Da se cekat, ze chello sebude chtit mit moc spolecneho se stavajici technologii Mistralu :-)

    ... i proto, ze maji na webu "best European consumer ISP" ...

  • 21. 10. 2000 2:14

    Jiří Hlaváč (neregistrovaný)
    Teď vás tedy nechápu. Pokud jste akcionářem určité firmy, tak jste vlastně jejím spoluvlastníkem (společně s ostatními akcionáři). A taková akciovka, ta má něco jako představenstvo, které ji řídí mezi valnýma hromadama a dozorčí radu která ji kontroluje. Nejvyšším orgánem akciovky je právě valná hromada akcionářů. Ti volí představenstvo a dozorčí radu. A světe div se, ze zástupců akcionářů. Pokud je tedy něco v nepořádku, obrátím se třeba na představensto, ale v důsledku má vrukou řídící páky právě akcionář. Alespoň ten, nebo ta skupina, která má většinový podíl. Tolik trocha základů.

    K těm ceníkům. Dattelkabel má samozdřejmě jiné ceníky než UPC, ale také od 1.1.2001 vstupují pro zákazníky Dattelkabelu ceny UPC. Ve středu mi přišel dopis o úpravě cen a světe div se, dopisní obálka s logem a v barvách UPC. V hlavičce stojí:
    Dattelkabel, a. s.
    člen slupiny UPC

    A co se týký opravy rozvodů, budu se obracet na zákaznické centrum. A pokud se nepletu, to se sjednocuje pro všechny kabelovky vlastněné UPC. A jde vlastně o zákaznmické centrum UPC. Výsledek? Zdražuje UPC a nikoli Dattelkabel.
  • 21. 10. 2000 22:49

    Hynek Krátký (neregistrovaný)
    Pozor, jedna formulace v původním článku není korektní: "zvedá se i cena za Internet: nejběžnější připojení rychlostí 64 kbps ze 499 korun měsíčně na 980". To je míchání hrušek s jabkama, protože první číslo nezahrnuje cca 200 Kč za nájem modemu, což se musí platit, zatímco v druhém čísle je to už obsaženo. Takže ten nárůst ceny není zase až tak horentní (procentně).
    Já měl kliku - přihlásil jsem si Internet přes DattelKabel už v září, a jen díky neobvykle dlouhé dodací lhůtě (navíc jednou odsunuté ze strany DK) jsem stihnul dostat obálku s info o zvýšení ceny v předvečer instalace. Spočítal jsem si, že dial-up podle tarifu Internet2000 mě v tom případě příjde výhodněji, a stačil jsem instalaci odhlásit.
  • 22. 10. 2000 0:24

    Martin Hájek (neregistrovaný)
    Člověče, Vy jste prostě jenom příliš zhýčkaný :) Stejně jako někteří jiní tady... Internet Vám chodí "vcelku snesitelně" a cena za víc než 700 je špatná... Řeknu Vám, že já kabel mít v současnosti nemůžu, jsem z Prahy 6. Zato jsem připojen přes modem, a neustále na netu spěchám, jsem pořád omezovaný tou cenou, obzvlášť přes den. Když Vám řeknu, že soubor o velikosti 1 MB z českého serveru stahuji průměrně téměř hodinu, asi mi nebudete věřit, ale je to tak. Ztrácím tím nejen peníze, ale taky čas a nervy. A za to všechno platím 3 až 4 tisíce měsíčně na telefonních poplatcích Shitcomu.
    Abych byl zcela upřímný, přiznám se, že mě rozčilují lidi, kteří měli tu kliku a mají možnost inetu přes kabel, a neváží si toho. I kdybych měl být jen na chatu a vybírat si emaily, tak bych si to zaplatil...
    Závěr? Pokud UPC na jaře nabídne paušál za 2000, uznám to jako odpovídající cenu a zakoupím si ho. Jak už někdo říkal výše, 500 korun od Dattelu nemělo budoucnost a nemohlo se to rentovat, to je realita, ať je UPC jaké chce, chápu, že je to komerční společnost, která nedělá charitu.
  • 22. 10. 2000 5:33

    JJ (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasím. Jsem připojen už asi půl roku a zažil jsem dvě období (asi 14 dní koncem května a několik dní v srpnu), kdy jsem měl problémy s připojením. (Za to jsem dostal slevu) Jinak mám celou dobu trvale funkční Internet 24 hodin denně. Mám několik známých, kteří mají také toto připojení a všichni mají podobnou zkušenost jako já. Dříve jsem se připojoval k Internetu se stopkama a neustále jsem sledoval čas. Samozřejmě pouze v noci. Ve dne jsem se připojoval jen výjimečně - abych vybral poštu. Ještě přísněji jsem odměřoval čas strávený na Internetu svým dětem. Za to jsem platil Telecomu 1500 - 2000 Kč měsíčně. Teď mám telefonní účty 300 - 400 Kč a na Internetu můžeme brouzdat kdy se nám zachce a s naprostým klidem. Už i manželka si navykla vyhledávat zde každou informaci, kterou potřebuje znát.
    Na diskusním fóru DattelKabelu se samozřejmě takové příspěvky často neobjevují. Spokojení zákazníci málokdy pocítí potřebu do tohoto fóra přispívat. (Tím nechci říct, že DattelKabel (UPC?)už nemá co zlepšovat)
    Chápu, že 980,- Kč může být pro někoho hodně peněz, pak si prostě tuto službu nemůže dovolit stejně jako mnohé jiné služby nebo zboží.
  • 23. 10. 2000 0:25

    kuba (neregistrovaný)
    K tomu modemu. Tady bych se vyjímečně Mistralu zastal. Když mě to přestalo chodit, vyměnili mi NeMo za Elsu zadarmo. Jiná věc je, že to nepomohlo nadlouho.
  • 23. 10. 2000 10:58

    MK (neregistrovaný)
    Jenze UPC potrebuje investovat do infrastruktury, kterou bude nuceno posleze pronajimat dalsim operatorum. Proto zde Vami nadnesena tvrzeni neplati.

    VOL do infrastruktury neinvestuje takrka nic (nebo nekdo vi o tom, ze by nekde pokladali optiku?), proto mu jde predevsim o podil na trhu.

  • 23. 10. 2000 20:51

    Rashaverak (neregistrovaný)
    Ha ha ha ha ha.......:(((((((((((
    tady se asi opravdu neni cemu smat, je to spis k breku.

    Tak vy investujete do site a zvysujete konektivitu jo? A jaktoze kdyz jste to rpevzali od dattelu to jelo bez problemu a ve chvili kdy jste to prevzali se rychlost zpomalila zhruba 5x? Nereknu kdyby jste postupne pribyrali nove zakazniky a rychlost pomalu klesala, ale vzdyt vy jste rozprodali pulku sit podle toho jak rychle to ted beha.
  • 24. 10. 2000 0:23

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Vazeny pane, nechci se Vas v zadnem pripade nijak dotknout, ale pripadate mi jako kolovaratek, nebo hraci skrinka, ktera opakuje jednu vec porad dokola. Jenom by me zajimalo kdo Vas takto programuje, no nic. Mam na Vas dotaz a prosim o odpoved. Vazne jste presvedcen o tom, ze kdyz u firmy Dattelkabel, nebo UPC bude stat 64 treba 2000,- bude tato sluzba fugovat jak ma, nebo jak dlouho to bude trvat?? Prosim o uprimnou odpoved! Diky.
    Tomáš Milsimer
  • 24. 10. 2000 7:30

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Nemuzete pomerovat CR s USA. Napriklad si uvedomte kolika lidem muzete neco prodat jako americka firma. Kolik obyvatel ma USA a kolik CR? Zeme se lisi velikosti trhu.
    Je IMHO nesmysl rict, ze v CR by to mohlo fungovat, kdyby byla jako USA. CR neni jako USA a tudiz nema cenu spletat ruzna kdyby.
  • 22. 10. 2000 10:41

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Nezlobte se, ale pokud Vám dobře rozumím, jakmile dojde ke zvýšení ceny, tak služba začne fungovat - alespoň podle Vás. Jenže co mám zkušenosti s firmou Dattelkabel, tak se domnívám, že to tak nebude, mám zkušenosti i v oblasti kabelové televize, je to naprosto obdobné a nemyslím si, že by jejich kabelovka byla neúměrně levná. Je to ve firmě! Je dokonce možné že po zvýšení ceny začnou jezdit na poruchy místo dvou techniků tři, nebo, že na stejnou poruchu v jednom domě se pojede několikrát (praktikuje se i dnes), protože zorganizavat to, to je pro Dattelkabel náročné, ale ve zvýšení kvality vlastní služby - tomu nevěřím (ale byl bych rád).
  • 22. 10. 2000 15:40

    stani (neregistrovaný)
    Vite ono to asi vsechno souvisi s nasim prostredim.

    Nekdo spravne namita, ze 500Kc za nostop po kabelu je normalni, a taky normalne vyzaduje aby to normalne fungovalo.
    Ale asi na to jeste v tomto state nejsme pripraveni.Alespon v teto oblasti.
    V jinych , zejmena demokratickych statech se vzdy prodejci snazi aby se zbozi, nebo i sluzby prodavaly co nejlevneji - koupi si je co nejvice lidi, nebo nejvice lidi tuto sluzbu za stale poplatky vyuziva, ale efekt pro nabizejiciho je vzdy stejny - dobry vydelek. Uz i sice k nam toto proniklo ve forme supermarketu s potravinami, kde to funguje tak jak ma. Ten kdo by oponoval, ze se prece jenom jedna o vyrobky denni potreby, odkazu pak na dalsi oblast kde to take funguje (je v rozbehu) - mobilni telefony. Ale to je asi vse.

    Jinak se spise voli zpusob opacny - co nejvice ted hned vytriskat(pokud mozno nejakym monopolnim zpusobem - nebo se ho alespon pokusit vytvorit), tak aby zakaznikum nezbyla jina moznost.
    A kdyz se k tomu pridaji takove masochisticke hlasy, jako ze i za 1000 nebo 2000Kc to jeste stale jde a je to umerne (i podobne hlasy v pripadu TELECOMUnistu), ze zarizeni, udrzba a naklady jsou drahe a ze i treba samotny modem stoji 10.000 - no, pak vlastne "mame co jsme chteli"...:-(

    Ono se ale tak trochu zapomina, ze v nasem state, oproti jinym, stale pri nejakem businessu dochazi k neumernym a neefektivnim nakladum, napr. ve forme nadbytecnemu poctu pracovniku, neschopnost dosahnout kyzeneho cile v co nejkratsi dobe za co nejmene prostredku, prednost osobnimu prospechu a prezentaci (draha auta, vily, sluzebni cesty, sekretarky, poradci, zranice, milenky...atd, atd...),apod., a samozrejme i ruznych lobistickych skupin kteri docela efektivne toto vse uvadeji a aplikuji primo do praxe.

    Uvedu priklad
    (ja vim, mozna ze budou namitky,ze je to zase z USA, ale napr. i v Mexiku stoji neomezeny dial-up, pausal na pul roku cca.2000Kc a asi 4Kc za spojeni, ale budu rad kdyz tu nekdo uvede srovnatelne ceny ze Zapadni Evropy),

    v USA stoji bezproblemovy neomezeny 128Kb po kabelu $40 vcetne pronajmu modemu, cena modemu je asi $120.

    U nas je (pry) cena tohoto modemu 10.000Kc - takze Dattkabel ma dobre "aliby" ("vzdyt jenom to splaceni modemu- kolik stoji penez, ze?"), ke zdrazeni sluzby a musi samozrejme investovat - coz stoji zase penize, takze cena 500Kc za mesic je naprosto nerealna.

    Jak to, ze ale jinde je realna?
    Pouzivaji snad kouzla?

    Pro nazorny priklad se podivejte sem a mozna trochu pochopite.........:

    http://www.x10.com/products/products.htm

    http://www.vltava2000.cz/store/customer/goods/default.asp?GoodsID=$00000317$00000001&ShopID=2968
  • 22. 10. 2000 16:25

    MK (neregistrovaný)
    DK doplatil na nauvazene stanoveni ceny hned dvakrat. Ano, stojim si za tim, ze primarne za problemy stoji spatna cenova politika.
    Jednak jim naklady na technickou infrastrukturu (a ted je pro me jedno, jestli jde o opticka vlakna, bridge nebo IP prvky) prevysuji vynosy - nehlede na potrebu investic do rozvoje.

    Druhym problemem je, ze diky poctu zakazniku je (zakazniky) DK nestiha obhospodarit. Klasickym prikladem je to, ze exisuji poradniky na zavedeni sluzby.

    Zvednuti cen UPC je IMHO jedinym vychodiskem, jak se dostat ze zacarovaneho kruhu. Pravda, existuji i jine scenare - napriklad nechat zakazniky sluzby Mistral na nejake low level, low cost sluzbe, ale to serizoni spolecnosti nedelaji.

  • 22. 10. 2000 17:59

    netwolf (neregistrovaný)
    V komentarich k clanku je nekolik pomerne zasadnich technickych nepresnosti:

    a/ "draty, ktere nevedou ani elektrinu"
    60-80 % b/slovy: sedeasat az osmdesat procent/ ruseni ve zpetnem smeru vznika v tercialni siti /domovni rozvody - nejcasteji od paty domu do bytu zakaznika - radove desitky metru/ - t.j. na poslednich /nebo lepe receno prvnich/ par DESITKACH metru. Tercialni sit je nejvice nachylna k "PORUCHAM a STARNUTI" /kradeze domovnich zesilovacu, nelegalni zasahy do filtru, nelegalni a neodborne pripojeni dalsich zasuvek, nelegalni a neodborne preklady kabelu, poskozovani chranicek kabelu, ..../

    b/ "Tzn. staci vymenit tyto pasivni prvky za aktivni a je po problemu. Nemelo by byt nutne cokoli rozkopavat"
    Teoreticky ano. Ve skutecnosti je nutna naprosto dokonala kontrola vsech kabelu a konektoru /vetsinou se zjisti, ze je nutna vymena/, z duvodu odstraneni efektu kdy se sekundarni sit /od optickeho bodu k domovnimu zesilovaci - typicky stovky metru az jednotky km/ chova jako antena. Tento efekt se projevuje u nizkych frekvenci do 50 MHz, t.j. v pasmu zpetneho smeru.

    c/ optickou cast HFC site JE nutno upgradovat - pro zpetny smer se pouziva separatniho vlakna /je nutno vzit v uvahu i separatni laser a opticky receiver/ . Vlaken pro zpetnych smer /vcetne laseru a optickych receiveru/ musi byt tolik, kolik je optickych bodu /1 opticky bod pripada na 400 - 4000 zasuvek CATV/ . U dopredeho smeru je to jednodussi, tam se da sit rozvetvovat /neni potreba tolik vlaken/.

    d/ Ceny cabelovych modemu: Modemy pro HFC jsou ruznych vzajemne nekompatabilnich technologii. Na rozdil od telefonnich modemu pouzivaji ruzne druhy modulaci, ruzne sirky frekvencniho pasma, ruzne protokoly linkove vrstvy /Ethernet, DVB, ATM/ , vyzaduji ruzne parametry HFC site. Nektere systemy jsou urceny pro velke site /levny modem, drahy centralni uzel / jine pro male site /drahy modem, levny centralni uzel/. Proto vety typu: V zemi W provozuje spolecnost X v meste Y interent over HFC a modem stoji Z financnich jednotek, jsou naprosto vytrzene z kontextu.


    e/ Zasadni nepresnost:
    Dopredny smer temer nikdy neni problem. Tak kde je HFC sit schopna prenest analogovy televizni signal, s velmi vysokou pravdepodobnosti bude fungovat pro dopredny smer pro data. Je to videt i z vyteznosti: V doprednem smeru za vyuziti QAM modulace se prenasi 3 az 5 bitu na Hz / v pasmu odpovidajici sirce kanalu pro analogovou televizi lze prenest typicky 30 Mbitu za sekundu/, ve zpetnem smeru se za vyuziti QPSK modulace prenasi typicky 1 bit na Hz.
  • 22. 10. 2000 20:22

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Ted jste mě teda dostal. To co pisete je neuvěřitelný nesmysl obalený do omáčky, která má za cíl vytvořit dojem hodnotného a správného názoru.
    Vaše úvaha, že se všude ve světě prodejci snaží prodávat co nejlevněji je nesmysl obřích rozměrů. Správná formulace té věty zní: Prodejce se snaží prodávat co nejdráže, ale jen tak, jak mu konkurence dovolí. Rozdíl mezi těmito dvěma interpretacemi je možná pro někoho nepochopitelný, nečitelný, ale je zásadní.

    Cen Internetu v US se lidé občas chytají jak tonoucí stébla, ale většina si asi není schopna uvědomit tak často omílaný fakt, že v rámci U.S. se zpravidla jedná o lokální přístupy v rámci jednoho státu (myšleno USA jako celek) a ne o drahá transatlantická spojení. Navíc tam díky konkurenci operátorů je úplně jiné zázemí a podmínky v oblasti datových okruhů. Jedou xDSL technologie atd. atd. To jsou k tomu přibaleny ještě dodatkové služby a je to trochu o něčem jiném. Připojení se pak stává marginélní záležitostí v tom paketu služeb....

    Protože narozdíl od Vás vím kolik stojí zahraniční konektivita a lokální datové spoje, vím jak je drahá technologie a jak jsou drazí lidé, tak tvrdím to samé co před rokem - že Kč 500,-- měsíčního paušálu za kvalitní 64K nelimitované spojení je blbost prvního stupně. A to si dovolím tvrdit, že nejsem žádný masochista :-).
    Slevit se v tomto případě dá buď z kvality nebo se zavede omezení na objem dat nebo se rapidně zvýší agregace a nebo se prostě zdraží. Těch Kč 1000,-- je stejně jen minimum které umožní zalepit ty nejožehavější díry - nic víc...

    V zásadě se nejvíce ozývají ti, kteří by chtěli všechno zadarmo a o tom to je. Mě by se také líbilo, kdyby Octavie stála 20tis., skvělý PC 1tis. a 1Mbit k Internetu přes KPNQuest byl za 1 Kč a já k tomu vydělával 200 tis.. Ale je to reálné???

  • 22. 10. 2000 20:53

    eagle (neregistrovaný)
    pro MK:
    Napsal jste:
    "... existuji i jine scenare - napriklad nechat zakazniky sluzby Mistral na nejake low level, low cost sluzbe, ale to serizoni spolecnosti nedelaji. ..."

    No já teda nevím, ale například Paegas je seriózní firma (aspoň si myslím), a když změní ceny např paušálů, tak nikoho nenutí aby si měnil paušál, ale člověk může jet dál na starý paušál. Nevím kdy se naposledy měnili paušály, ale já mám to co byl dřív "manažer" a mám to beze změn, přesto že se paušální programy změnily.

    Takže nevidím důvod, proč by DK nemohl udělat "low cost službu", pro součastné zákazníky. Nově klienti by měli nové tarify, a součastní by se mohli rozhodnout, jestli si nechají "low cost", nebo přejdou na vyšší.
  • 22. 10. 2000 22:45

    stani (neregistrovaný)
    Vazeny pane,
    vim o cem mluvim. Jak me teda vysvetlite cenovou politiku zminovane firmy 'X10' kdyz vlastne zadnou konkurenci nema?
    Ja jsem treba nejakou dobu zil v USA a v Rakousku , takze vim vo co go.
    Napr. i v North Dakota , kde je jenom jeden poskytovatel tel. - tedy vlastne monopolista, tel. pausal nestal vice jak jinde tedy cca. $12, a dial-up to same - cca. $10. Samozrejme neomezene.
    Prave ze se snazi (ale i napr. v Asii) prodavat co nejlevneji (rozumi se take levneji nez pripadna konkurence), tak aby si kazdy rekl: no nekup to za tu cenu....
    Pral bych vam navstivit americky gigamarket, to je nekdy uplne silene.
    Ale to je i v ostatnich oblastech, zisky nejsou tvoreny na bazi prodat co nejdraze ale malo, nybrz vytvorit u konzumentu dojem naproste dostupnosti vseho - prodat za dobrou (a dobre spocitanou) cenu co nejvice.

    Vubec me neslo o to vytvorit dojem "hodnotneho a spravneho nazoru"... - je to muj nazor ,o kterem jsem natolik presvedcen, ze jsem ho zde zverejnil...

    Ano mate pravdu, ze Prodejce se snaží prodávat co nejdráže, ale pouze v nasich koncinach............

    Cen Internetu v US se lidé občas chytají jak tonoucí stébla,...a co jine staty, treba v Kanade,Evrope, nebo i zminovanem Mexiku?...............

    - že Kč 500,-- měsíčního paušálu za kvalitní 64K nelimitované spojení je blbost prvního stupně.........neni , jak ukazuji zkusenosti z jinych statu, ale i napr. ceny i u nas - kde je vytvoreno konkurencni prostredi

    Mě by se také líbilo, kdyby Octavie stála 20tis., skvělý PC 1tis. a 1Mbit k Internetu přes KPNQuest byl za 1 Kč a já k tomu vydělával 200 tis.. Ale je to reálné??? ...nekdo tu psal o takovych nesmyslech?........myslim , ze byla rec o NORMALNICH cenach..........



    V zásadě se nejvíce ozývají ti, kteří by chtěli všechno zadarmo a o tom to je...........ja jsem jeste NIKDE , NIKDY a NIC zadarmo nevidel, a ani neocekavam...........

  • 24. 10. 2000 7:59

    Milan Hora (neregistrovaný)
    Na http://www.pandora.cz/conf.php3?no=3127 probíhá nová diskusní skupina o kabelové televizi UPC.
  • 24. 10. 2000 10:17

    D (neregistrovaný)
    Ovládli cca 98% trhu v Praze. Antimonopolní úřad měl zasáhnout již před akvizici Dattelkabelu, a.s.
  • 24. 10. 2000 16:19

    MK (neregistrovaný)
    ... me jen nedochazi, proc jste jeste nezacal v CR nabizet kvalitni neomezenou 64 kilovou linku za 500,- vcetne media.
    I ja bych si ji koupil domu.
  • 25. 10. 2000 21:31

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Správně jste pochopil, že to patřilo Vám, protože bez přemyšlení melete svou. Kdyby jste premýšlel, a pořádně četl, tak nevím jak jste mohl přijít na to, že chci něco zadarmo, Zkuste mi najít takový můj přispěvek a předvést mi ho. Nepůjde to, já vím. Podle mně jste typ člověka, který chce být za každou cenu zajimavý a proto již nebudu reagovat na Vaše přihlouplé názory (máte na ně nárok).
    Zdraví Tomáš Milsimer.
  • 25. 10. 2000 22:32

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Když myslíte :-). Vy tu pořád omíláte, jak chcete 64ku za 500,-- a to je ZADARMO!
    Já jsem Vám jen několikrát zopakoval a trpělivě vysvětlil svůj názor, protože jste ho nesčetněkrát ohnul a zprznil.

    Ostatně svůj názor ať si udělá každý sám.....

  • 26. 10. 2000 11:02

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Zatím jste mi neukázal jediný můj příspěvek, kde chci,jak Vy tvrdíte, něco zadarmo. Tak jak jste na to přišel, jste snad jasnovidec? Jestli ano, tak ale špatný. Nemám připojení pouze přes Dattelkabel, to bych toho moc přes Inet neudělal, platím jinde víc a jsem spokojen, protože to funguje. Chápu ale, že je to PRO VÁS těžké k pochopení.
    Stále s úsměvem Vás zdravím, Tomáš Milsimer.
  • 23. 10. 2000 0:09

    kuba (neregistrovaný)
    Diskuse o cene a kvalitě ve vztahu k nákladům mě připadají úplně zbytečné. V Internetu funguje ekonomika jinak než v prodeji aut. Bojuje se o podíl na budoucím trhu. Kdo ho chce mít, investuje do služeb, které nemají žádnou okamžitou návratnost. Proč se třeba nabízí spojení zadarmo? To je pravda bez těch drátů, ale Volny a ostatní přece taky náklady mají a myslí si, že na tom nakonec vydělají. Nevím sice jak, ale z dobroty srdce to asi nedělají. To samé portály - co má třeba AltaVista z toho, že používáte její fulltextový vyhledavač? Pro zákazníky Mistralu je rozhodující otázka, zda se v UPC rozhodli to nechat padnout, nebo do toho investují a cenu přizpůsobí konkurenci - celkově vývoj směřuje ke zlevňování všech druhů připojení. Pokud jejich obchodní strategie není, aby se z Mistralu stal významný provider, tak se kvalita nezlepší ani při zvýšení cen. Podle toho, jak se budou ke svým stávajícím zákazníkům v nejbližších měsících bude brzo možno poznat, o co jim jde.
  • 23. 10. 2000 3:13

    Tomáš V. (neregistrovaný)
    Používám sítě DattelKabel 2 měsíce. Na rozdíl od některých ostatních nám funguje velice slušně (i když vyjímečně nefungovala třeba dneska večer). Za stávající (a pro mnoho lidí i budoucí cenu, to závisí na využívaní I-netu) je to nepochybně služba výhodná (samozřejmě kromě těch, kterým funguje sporadicky). Hysterické výkřiky o drahotě mi nejen tady trochu nesedí. Argumentace druhé strany momentálními náklady může být v případě internetu i oprávněná. Nicméně chování UPC mi připadá z následujících důvodů natolik NESOLIDNÍ, že jakmile se objeví přijatelná alternativa i pro internetové připojení, rozhodně loajálním zákazníkem tohoto POKRYTECKY VYSTUPUJÍCÍHO MONOPOLISTY nezůstanu:

    1) Naprosto podivná je cena UPC nasazená pro základní nabídku televizních programů (přes 160Kč), je vyšší o více než 100% než cena původní. V tomto případě existuje dokonce několikanásobně levnější alternativa v podobě domovních antén. I tržně je tedy tato cena mimo, existuje blízký substitut. UPC zde zřejmě sází na setrvačnost ,na to, že zákazníci už zaplatili aktivační poplatek, na jejich neochotu něco opět měnit, na to že se leckde anténa zrušila. Myslím, že momentálně jim to asi vyjde, pak třeba ceny zase sníží. Každopádně toto chování je okatě vypočítavé, zaměřené na momentální zisk a do budoucna naprosto nepředvídatelné. Pokud zákazník nechce být dojnou krávou, podle akutních potřeb majitelů rozvodu, je taková firma naprosto nevhodná pro "budoucí spolupráci"

    2) Kabelové rozvody jako takové vytvářejí lokální monopol (pokud jsou položeny jen jedny). Byly vybudovány poměrně nedávno za určitých podmínek. Bohužel nevím jak konkrétně magistrát nebo pražské obvody prováděly výběrová řízení na budování rozvodů, každopádně nějaký výběr se jistě prováděl a firmy sloučené nyní v UPC se tenkrát ucházely o možnost kopat rozvody s nabídkou, která se určitě rapidně liší od současného stavu. (do jaké míry je změna struktury a nabídky těchto firem ošetřena právně bohužel také nevím)

    3) I pokud by teorie o počátečních dumpingových cenách a nynějším splácení zanedbaných investic by byla pravdivá, pak vystupování ve stylu "já nic, já muzikant" a využití předchozími majiteli zahájené neetické strategie k bezodkladnému vlastnímu prospěchu bez jakýchkoli okolků je tak trochu hyenismus. Jestli šlo o plán dohodnutý předem, pak to je to i něco víc.

    V jednání téhle firmy nemusí být třeba ani problémy se smlouvami či se zákonem (občanským, obchodním, antimonopolním), stačí když zahrnuje více či méně DROBNÉ PODRAZY.
    Kdyby si to do budoucna uvědomili její zákazníci a NECHOVALI SE TRVALE JAKO OVCE, museli by si i majitelé UPC uvědomit, kam se budou V BUDOUCNOSTI UBÍRAT JEJICH ZISKY. To že si to neuvědomují (obě strany) je pak příčinou současného stavu i rozdílu oproti jiným, zde též zmiňovaným, státům.
  • 23. 10. 2000 9:24

    Ing. Vlastimil Bílek (neregistrovaný)
    Když se nám někdy kolem roku 1997 do baráku začal cpát tehdy Dattel s kabelovkou, byl jsem pro všemi deseti. Ne protože bych chtěl lepší obraz a větší nabídku programů TV (dodnes mám jen základní), ale protože na přímý dotaz na připojení na internet jsem dostal odpověď, že jsem sice teprve třetí ze sídliště, ale že s tím počítají. Měl jsem se zeptat zhruba za rok. Tuto odpověď jsem pak dostal ještě několikrát, vloni se doporučovaný interval začal zkracovat, stále jsem hrdě odmítal všechny další možnosti po telefonu i bez drátů. Na přenos dat mezi domovem a pracovištěm jsem zatím vymyslel elegantnější řešení než 3 roky čekání - do obou počítadel jsem si pořídíl "šuplík". Rychlost přenosu mi bohatě stačila - 1GB za 40 minut v MHD, na kole i rychleji. Jaké bylo moje nadšení, když se zjara objevila nabídka na připojení dokonce bez platby za objem dat ! Nechal jsem se zapsat do jakéhosi seznamu zájemců a čekal jsem podle pokynů na oslovaní. Začátkem května jsem se šel přeptat, jak to vypadá a bylo mi sděleno, že byl vyhlášen "stop stav" a že se mám nechat zapsat do pořadníku na sepisování smluv. Hm. Byl jsem 201. Při dalších urgencích jsem se dozvídal už jen že "sto stav" trvá. Někdy v srpnu mi paní z Dattelkabelu odpověděla, že už si mám přijít sepsat smlouvu. Stalo se a "asi do tří týdnů" se mi měli ozvat technici, kteří měli připojení provést. Že mezitím podražil modem, to jsem vzal, 100 Kč/měsíc bylo proti kupní ceně směšné. Místo techniků mi před 14 dny zavolala zase paní z Dattelkabelu, že se zdražují poplatky za připojení a jestli trvám na smlouvě. Potřeboval jsem si to rozmyslet a měl jsem zavolat. I přes značný nárůst poplatku (říká se prý, že "venku" je nejen připojení zdarma, ale že na zírání do vám vnucovaných reklam dostanete počítadlo) jsem ještě pořád Mistral chtěl. Další podrobnosti (například zdraží-li se také pro mě nemalý poplatek za instalaci) jsem se však na internetích stránkách nedzvěděl a telefon se mi několikrát spojil, sežral impulz a ohluchl. Od té doby se firma neozvala. A teď když ještě čtu tu historii a vidím "jasnou perspektivu" ...
    Že si nemyslíte, že se k nim připojím ?!
  • 27. 10. 2000 16:32

    MK (neregistrovaný)
    ... myslim, ze ISP zodpovida i za kvalitu sveho upstream pripojeni. Tudiz se vymlouvat za to, ze za neco muze IOL je irelevantni ... Vzdyt si muzou koupit linku od libovolniho tranzitniho operatora ...
  • 23. 10. 2000 9:38

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Neznam konkretne X.10 v serverni Dakote neminim se o to prit. Vyhoda v US je opravdu v levnejsich telco sluzbach, at se ta lace projevi primo na ucte uzivatele nebo poskytovatele, ktery pak muze i s cenou svych produktu jit vyrazneji dolu. Co se tyce onech gigamarketu, tak tam je to dano necim jinym. Zbozi ktere patrne uvadite Vy je zbozi, ktere se musi prodavat ve velkem, protoze se se velkem musi vyrabet a proto ta snaha o maximalni objem prodeje za minimalni moznou cenu.
    Prostredek preskocim... nema smysl dale rozvijet diskuzi o Octaviich atd., ale zastavim se u Vami zminovanych 64K za 500Kc v dobre kvalite?
    Muzete mi prozradit, kde jste neco takoveho videl nebo zkousel? Ja jsem si vyzkousel vsechny zoufalce typu CZCOM, Snisnet a dalsi bezdraty. Tesmedia a DK s jejich kabelovkou a i ruzne "ISP 3. kategorie" a nikde to nebyla kvalitni 64ka...... Ono totiz neni umeni natahnout si 256ku a pak ji 100x rozprodat, ale je umeni poskytovat kvalitni sluzbu a o tom, ze je to opravdu narocne a ne kazdy blbec to zvladne sveci vysledky Mistralu.....
  • 23. 10. 2000 11:59

    DTK (neregistrovaný)
    UPC je stoprocentním akcionářem Dattelkabel. Akcie odkoupila od nizozemské firmy NUON. Ta byla vlastníkem 51%, pak koupila zbytek od Dattelu. Tolik k vlastnictví.

    Většina technologií je přestěhována do prostor UPC v Závišově 5, Praha 4. Zákaznické centrum na Budějovické bylo zrušeno, v A.Staška 32 sídlí posledních pár jedinců, kterým končí smlouvy a do UPC se nestěhují.

    Nad těmito technologiemi, které jsou vlastnictvím UPC, bdí jak technici z UPC, tak i stávající z Dattelkabelu. Ti se od svých kolegů liší pouze tím, že ještě nemají podepsanou smlouvu s novým vlastníkem. To je však vina UPC, protože nejsou schopni si dát papíry dohromady.

    Máte stále pocit, že službu Mistral, provozuje firma Dattelkabel, a.s. ? Tato firma prakticky již neexistuje...

  • 23. 10. 2000 18:24

    Michal Šperling (neregistrovaný)
    UPC je oficiálním vlastníkem Dattelkabelu od začátku září. Od té doby probíhají analýzy situace v DK.
    Na základě analýz jsou přijímána jednotlivá opatření. Doba od převzetí společnosti je však krátká na to, aby bylo možné dát vše plně do pořádku.

    Je bohužel smutnou pravdou, že zvýšeni cen na ekonomicky reálnou úroveň bylo nevyhnutelné. Jinak by totiž nebylo možné službu Mistral provozovat a investovat do ní.

    Ke zlepšování služeb chystá UPC následující akce:

    1) Rozšíření počtu pracovníku a pracovní doby v oblasti zákaznické podpory.

    2)Zvýšení konektivity.

    3)Upgrade problematických sítí.

    Jsem presvědčen, že tato opatření povedou do budoucna k plné spokojenosti zákazníků.


    Michal Šperling
    Manažer prodeje internetu
  • 23. 10. 2000 20:54

    meca (neregistrovaný)
    Jak mohl antimonopolní úřad dopustit, aby jediná firma ovládla 80%(možná i více) pražského trhu? To tam chrápou, nebo je jim to prostě jedno? Společnost UPC nastolila cenovou politiku ždímání zákazníků, stejně jako předchozí společnosti Kabel Plus, Kabel Net. DattelKabell byl spolu s TES Media nejlevší kabelovou televizí v Praze a fungoval asi
    6 let celkem spolehlivě (mám na mysli TV) a nezkrachoval, z toho je vidět, že stávající zdražení TV služeb je pouze ždímání zákazníků za účelem co největších zisků. Kdo my vysvětlí více než 100% nárůst cen u těchto služeb?

    Jistě, UPC je v podtatě monopolní společnost a může si to dovolit, ale neměl zde zasáhnout již zmiňovaný antimonoplní úřad?

    A k tomu internetu, 1000Kč se mi zdá jako adekvátní cena
    za 64Kb/s, ale to by to muselo být fungujících 64Kb/s.....
  • 23. 10. 2000 20:59

    mikeZ (neregistrovaný)
    Proti cene 1000,-, za funkcni internet opravdu nic nemam, ceny kabelove televize jsou opravdu vysoke(de z domu), ale televize me nezajima takze bych rad znal Vas nazor na tyto techto par otazek

    1, Kdyz to bylo s mistral sitemi tak spatne proc spolecnost UPC nevydala nejake prohlaseni, stanovisko, atd .. ?
    2, Kdy pocitate ze by mohli zakaznici byvale sluzby mistral poradne funkovat - kdyz i sami pripoustite, ze mate spatnou konektivitu atd..
    3, Kolik budou platit zakaznici za tuto sluzbu od 13.10.2000 kdy je kvalita nevyhovujici do doby nez bude vse v poradku ?
    4, Myslite si, ze maji zakaznici pravo, kdyz je stav internetu nevyhovujici, na lepsi informace nez tohle: Závada, která způsobuje vyšší ztrátovost a pomalejší přístup části klientů k internetu, byla lokalizována. Na odstranění pracujeme. ??. Pro upresneni prestalo to poradne chodit 13.10.2000 a toto se objevilo 18.10.2000. Od te doby zadna nova informace.
    5, Nemyslite si, ze misto utraceni penez za reklamu by bylo lepsi se pokusit informovat zakazniky sluzby mistral co se deje a pokusit se jim pomoci ?.
    6, Co budete delat s technologii mistralu ? (ne ze bych mel neco proti spolecnosti Dattelkabel, ale myslim si, ze levneji by tezko poridila.). Je tato technologie schopna bezproblemove funkovat, nebo ji vymenite ?.

    Doufam, ze spolecnost UPC narozdil od spolecnosti Dattelkabel bude zalezet na dobrem jmene, a ze si nemysli, ze ma za zakazniky spoustu "kretenu", ktere bude dezinformovat.

    Pokud neodpovite preposlu Vam to na email a potom to umistim pravdepodobne na lupu, protoze si myslim, ze to zajima nejen me. Predem dekuji za odpoved.

    mikeZ

  • 31. 10. 2000 15:06

    Lukáš Mižoch (neregistrovaný)
    On prý IOL je nejlepší. Byl jsem onehdá na prezentaci kabelové televize Ostrava a ti také měli připojení přes IOL. Že prý jim nejvíce vyhovuje. On telekomunikační monopol má své výhody. :-)))
  • 2. 11. 2000 4:24

    Myšel (neregistrovaný)
    To vůbec není špatný nápad. Pokud vím, některé kabelovky v zahraničí to tak dělají. Řeší to i problém s jednosměrností některých spojovacích prvků v rozvodech (viz výše...).
    Je ale třeba si uvědomit, že připojení (download) přes satelit má i drobný háček v délce odezvy. Používali jsme doma 2Mb/s satelitní download za cca 600Kč měsíčně (upload via Mistral 64) asi dva měsíce. Pingy byly tak dlouhé, že např. na stránku Expandie se vůbec nešlo přihlásit... Jinak ale stahovačův sen :o). Trochu to komplikuje cena karty se sat. tunerem...asi 9000kč.
  • 3. 11. 2000 16:11

    MK (neregistrovaný)
    Odpoved je jednoducha. Ten satelit je tak nevyhodny pro nove sluzby diky latenci spojeni, ze to skoro nikdo nepouziva pro profi sluzby. Proto je pasmo volne :-)
  • 23. 10. 2000 22:32

    stani (neregistrovaný)
    .....firma "X10" je ta co jsem uvadel dole v tech linkach jako priklad.
    /pro ty kdoz jsou natolik lini se tam podivat, upresnuji ze tato firma ac nema zadnou primou konkurenci (dle nasich "meritek" by to mohla pekne napalkovat...), prodava jeji zarizeni tak levne, aby si ho kazdy mohl koupit kazdy, a samozrejme lidi ho kupujou - v USA bezna vec. Ten druhy link je na "firmu" ktera nabizi presne to same u nas , akorat s tim rozdilem, ze v USA to stoji $70 a u nas cca. 10.500Kc......)

    - že Kč 500,-- měsíčního paušálu za kvalitní 64K nelimitované spojení je blbost prvního stupně.........neni , jak ukazuji zkusenosti z jinych statu, ale i napr. ceny i u nas - kde je vytvoreno konkurencni prostredi ....pardon, tady jsem zapomel dodat, "ze ceny u nas", ale z jinych odvetvi (napr. mobily)...


    PODLE ME JDE CELKOVE O TO, ABY JSME SI UZ KONECNE UVEDOMILI CENU A HODNOTU RUZNYCH VYROBKU A SLUZEB, A NENECHALI SE DONEKONECNA "OJEBAVAT"..................bohuzel v pripade poskytovani Internetu je to podobne jako s cerpacimi stanicemi, a tady by to asi (kdyby byla bez namitek vyhovujici technologie) vyresila nejaka nadnarodni firma pomoci obousmerneho satelitniho Internetu, ktere by zasahlo i nase uzemi...........


  • 23. 10. 2000 23:22

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Přiznám se, že z Vašich příspěvků vůbec nechápu o co Vám jde. Pokud prostě nejste schopen uznat, že v téhle republice je situace jiná než v US, tak mám jedinou radu - jeďte surfovat tam.
    Vy zcela evidentně nejste schopen akceptovat rozdílnost podmínek a pak je každá diskuze těžká. Do cen všech dodavatelů DK i DK samotnému se projeví množství nákladů, které jsou paradoxně v US nižší díky liberalizovanému trhu v oblasti telekomunikací /a vlastně všech trhů/.
    S tím vaším útěkem k mobilům jste mě fakt dostal. My tady o jabku a vy o hrušce. Já tvrdím, že v ČR neexistuje kvalitní 64ka za 500,-- a tím se snažím vyvrátit Vaše protichůdné tvrzení, že tomu tak je a Vy proti mě: "ale v mobilech to tak funguje.." - fakt sorry. No comment..
    Já si hodnotu jednotlivych vyrobku a sluzeb dovedu predstavit a narozdíl od Vás vím, za kolik se co prodává ve "velkoobchodech" v tomto oboru - o čemž Vy asi páru ani nemáte a proto tvrdím opět to samý: NELIMITOVANA 64KA DOBRE KVALITY JE NEKDE JINDE NEZ V PASMU KC 500 MESICNIHO PAUSALU. A tvrdit si muzete cokoli, ale dokud bude v teto zemi stat 1 mbit zahranicni konektivity od solidniho poskytovatele cca. 15tis. USD/mesic a cena za E3ku bude nekde v radu 120tis., tak se to k one petistvovce bude priblizovat jen stezi.

    Usetrit v tomhle pripade muzete opet jen na kvalite!

    A na Vaem odkazu na X10 jen stezi hledam cokoli i Internetovém připojení.

  • 23. 10. 2000 23:58

    stani (neregistrovaný)
    .....reaguji:


    ........ Pokud prostě nejste schopen uznat, že v téhle republice je situace jiná než v US..... v necem je, a v necem neni , USA jsem daval za priklad pouze proto, ze to tam trochu znam, ale dovolim si tvrdit(!), ze obdobna situace je ve vsech demokratickych statech


    My tady o jabku a vy o hrušce. Já tvrdím, že v ČR neexistuje kvalitní 64ka za 500,-- a tím se snažím vyvrátit Vaše protichůdné tvrzení, že tomu tak je a Vy proti mě: "ale v mobilech to tak funguje.." - fakt sorry. No comment.. ........ano presne tak(!)
    -nevim proc se sice nazyvate "MY", no ale budiz: chtel jsem tim rici ze tech 500Kc neni zadna nesmyslna cena, nebot jinde ve svete je normalne "smyslna", a tomu ze by mohla byt smyslna i tady, nasvedcuji napr. ceny u mobilnich operatoru - tedy tam kde je prostredi NORMALNI......a i NORMALNI CENY......


    Já si hodnotu jednotlivych vyrobku a sluzeb dovedu predstavit a narozdíl od Vás vím, za kolik se co prodává ve "velkoobchodech" v tomto oboru - o čemž Vy asi páru ani nemáte ........."dobry" argument...:-)))...me totiz nezajimaji nejake velkoobchodni ceny, ale ty ceny - za ktere si to jako koncovy zakaznik mohu koupit, a u nas jsou odhaduji v 70% pripadech ceny premrstene.......Je me jasne , ze kdyby tu byl napr. pouze jeden poskytovatel. mobil. tel. sluzeb taky by rikal jak je vsechno drahe, a urcite by si vymyslel 1000+1 zpusob jak zduvodnit sve vysoke ceny....

    A na Vaem odkazu na X10 jen stezi hledam cokoli i Internetovém připojení............taky jsem to ani netvrdil, daval jsem to pouze jako nazorny priklad toho, proc jsou u nas ceny premrstene.

    NA ZAVER: tesim se na tu chvili az budem v EU, nebot pak se ukaze pravda o schopnosti ci neschopnosti, o vymluvach a cinech......zatim to totiz vypada, ze nekde to jde, zatimco u nas jde jenom neco........

    HOWG protoze to uz fuckt nema cenu..............
  • 24. 10. 2000 8:31

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Pokud to patřilo mě, jako že předpokládám, tak Vám rád odpovím a ti, kteří četli (narozdíl od Vás) mé příspěvky podrobně nebudou zajisté překvapeni.
    Zvyšení ceny je nutný předpoklad. Sám o sobě ke zvýšení kvality služby jistě nepovede - záleží to na tom, na co ty peníze DK (potažmo UPC) použije. Jsou zapotřebí investice do infrastruktury i do lidí. Je to nutný první krok - nechme se překvapit.
    Nic víc jsem ve svých předchozích příspěvcích netvrdil.

    A co se kolovratku a programovani tyce. Jedine, co taky kdo stale zduraznuje a opakuje jste Vy a Vase touha dostat 64ku zadarmo. (Ta touha je vcelku pochopitelna, ale nerealna a to se Vam snazim vysvetlit). Me nikdo neprogramuje, protoze to nemam zapotrebi. Jen mam vnitrni nutkani bojovat proti lidske blbosti, coz takto cinim.

  • 27. 10. 2000 9:44

    Zdenek Polach (neregistrovaný)
    Docela me prekvapila vase reakce na MPS Ha-vel. Jsem pres ne taktez pripojeny, ale zadne z vami uvedenych vlastnosti teto firmy jsem nezaregistroval a to jsem jejich zakaznikem jiz temer rok, coz si myslim je docela dlouha doba na to, abych poznal, jaky je jejich vztah k zakaznikum. Za dobu sveho pripojeni u MPS Ha-vel bylo nekolik vypadku, z nichz za nektere z nich mohli technici teto firmy a za nektere z nich mohli technici jejich providera - firmy Internet OnLine. Ovsem vypadky a obcasne problemy v siti jsou standardnim jevem a nutno rict, ze jich nebylo tak hodne (za posledni pulrok si vzpominam na jeden jediny a to byly prave problemy IOL, o kterych jsem psal i tady na Lupe), pricemz pokud jsem zavolal do firmy, technici mi presne rekli v cem je problem, kdo a jakym zpusobem na tom pracuje a kdy se odhaduje normalni provoz.

    Abych to jeste doplnil, mam kvuli sve praci od MPS Ha-vel docela rychle pripojeni - 512 kbps s neomezenym prenosem dat, pricemz uz ve smlouve jsem mel uvedeno, ze tato rychlost neni garantovana a tudiz jsem pocital s tim, ze pres den to muze jit treba 64 kbps (jenomze za ty prachy, co to nabizeji, neberte to :-)). Kvalita site MPS Ha-vel se vsak podle mych zkusenosti neustale zlepsuje a zatimco pote, co jsem s touto firmou zacal, jsem prilis nejasal, dnes je situace uplne jina, i ve spicce mi to jede minimalne tech 384 kbps a za odmenu jedu v noci az 1024 kBps. Navic jak rikam - na pristup zamestnancu firmy k zakaznikum si nemuzu stezovat.

    A jeste jedna technicka - jestli mate 64 kbps na celou skolu a brouzdaji pres to i studenti, tak nechapu, cemu se divite. Kdyz hodite na 64 kbps linku deset lidi, tak je brutalne vytizena a jestli to mate pripojene pres vlastni proxy server, jakoze asi jo, tak se muze stat, ze prednostne vyrizuje pozadavky jineho pocitace nez prave vaseho :-)
  • 27. 10. 2000 14:05

    Lukáš Mižoch (neregistrovaný)
    Záleží taky na městě. My jsme z Ostravy, nevím, odkud vy. Ale dnes mi došel dopisu od Havlů, který ledacos vysvětluje. Jednak v minulých týdnech měnili topologii (díval jsem se na traceroute a opravdu to jede jinak), a doslechl jsem se také, že snad něco stálo v cestě mikrovlnám (ale to mám z druhé ruky). Nicméně nás Havli neinformovali předem, což trošku zamrzí.

    Co se týče peněz, dostali jsme velmi zajímavou nabídku firmy PODA, jedná se o podobnou cenovou relaci, ale za 128 kbps linku. Teď to zkoumáme a rozhodneme podle toho, jak to bude se slíbenými penězmi od ministerstva.

    Studenti v uplynulých týdnech moc nebrouzdali, nebylo přece jak. :-) Proxy máme standardně vypnutou, protože proxy.ov.ha-vel.cz:3128 je celkem líný počítač. Bez něj to jede rychleji.

    Ale nyní je to opět vpořádku, kupř. dnes jsem stáhnul 20-MB dokumentaci k Javě za čtvrt hodiny. To je slušné, ne?
  • 2. 11. 2000 21:36

    Břetislav Černík (neregistrovaný)
    mohl by jste mi prosim vysvetlit, jak je mozne, ze tach 64 a vic u satelitniho spojeni je mozne koupit za onech 500,- Kc.(mam ho) Co je tedy tady tak draheho. Ten zpetny 5kbps tok, ktery musim momentalne platit serecomu? Nebo proste blbost lidi, kteri jsou ochotni tyto ceny akceptovat. A Luxembursko mi neprijde zas o tak moc blize Americe nez Ceska republika. Ostatne kazdy inteligentni provider se stara o to, aby nejcasteji navstevovane archivy mel mirorovane pomoci proxy nebo vlastnimy servery a tim vyrazne snizi potrebu zahranicni konektivity. A jestli nasi provideri nejsou schopni vyjednat se zahranicnimi partnery slusnou cenu za pripojeni? Jo za to uz muze jen ta nase povaha Ceska. Ostatne ukazte mi skutecne Ceskeho providera.
    (Serecom to asi nebude - Holandsko)