Vzhledem k tomu, jak je etarget rozšířený, tak si to podle mě zkrátka může dovolit. Levnějším systémům se bude etarget vytlačovat těžko, protože provozovatelům nabízí vysokou provizi a ti tak nemají důvod si tam dávat jiný systém.
Zadavatelé tak mohou skřípat zuby, ale podle mého názoru je dražší reklama spíše lepší - je jistá naděje, že jí bude míň. V rádiích je reklama moc levná a je jí tam jako smetí - tam má zase smůlu stanice, která by chtěla cenu zvednout, protože inzerent by utekl jinam.
Říci, že etarget má pětinásobné ceny vůči konkurenci, je nepřesné, pokud neřekneme, kdo ta konkurence je.
Jestliže vezmeme jako konkurenci Google AdWords, tak ano, etarget je drahý. Je ovšem otázka, jestli Google AdWords nyní za konkurenci považovat lze. Podle mě ne, protože u nás nemá téměř žádný marketing a lidé tuto možnost inzerce prostě neznají.
Když se vezme jako konkurence Seznam, pak ty ceny etargetu vůbec nevypadají předraženě, jsou naopak výhodnější. Pokud se to srovná s Centrem nebo s Atlasem a přepočítají se náklady na návštěvníka, tak to je už úplně jiná písnička a etarget v tu chvíli cenově zcela vyhrává.
etarget tedy ve skutečnosti konkuruje cenou, ač se zasvěcenému pozorovateli na první pohled může jevit pětkrát předražený.
Ehm, Dušane, opravdu si myslíš, že u nás víc lidí (včetně inzerentů) zná etarget než Google? To mi nepřipadá moc pravděpodobné. Na druhou stranu je pravda, že Google zatím není pro etarget konkurencí v cílení na česky psaný obsah (ne vyhledávání).
A ještě k původnímu dotazu na ceny. Je dost problém jednoznačně tvrdit, že je etarget dražší než Google AdWords. Ve skutečnosti konkrétní kampaně vůbec dražší být nemusejí a mohou být klidně i levnější. Etarget má totiž pouze vyšší základní sazbu za klik, což ovlivňuje jen některé kampaně a jen zčásti.
Osobně jsem sice přesvědčen, že drtivá většina kampaní Google AdWords vychází v ČR o dost levněji (v přepočtu na klik) než kampaně etarget, ale jednak to nevím jistě a jednak si nemyslím, že je to jenom v důsledku nižší základní sazby. Větší vliv má IMHO to, že AdWords nejsou čistě dražební systém a průměrnou cenu za klik v nich lze optimalizovat několika dalšími faktory.
epoptavka.cz není největší inzerent, oni mají jenom extrémně široké pole zájmů a slov, na které cílí. Takže je vidíte na každém rohu, což ale nemusí nic znamenat.
Podle toho, co mi řekl tiskový mluvčí mall.cz, je největší inzerent v AdWords právě mall.cz. Dává to smysl.
Doufám, že nikdo nepohrdne drobným upřesněním toho, jak je to s AdWords.
Kromě mezinárodní platební karty je možnost použít také platbu předem, která se platí převodem z účtu na účet (je potřeba pouze dávat pozor, aby banka neuřízla dvanácticiferné referenční číslo).
Placení v dolarech je výhodnější zejména z toho důvodu, že interní kurs si Google stanovil asi ještě před velkým pádem dolaru. Nepříjemné je, že účtovací měnu si musíte zvolit při zakládání účtu, později se nedá přenastavit.
Všechny platby jsou zatíženy o DPH, které si můžete účtovat sami (pokud jste plátcem DPH), v opačném případě se platí irská sazba.
Minimální cena za proklik, která je nyní 5 centů (jak článek správně zmiňuje), se od srpna zruší a teoreticky bude možno platit za proklik pouze 1 cent.