Chtel bych se zeptat, jak ovlivnujě pozice odkazu jeho váhu. Dejme tomu, že mám stránku "kolo" a na ni vede odkaz KOLO Vyhledavac takovy odkaz najde a stranka kolo za nej dostane urcity pocet "bodu". Je rozdil v tom, kdyz bude odkaz nahore na strankce, nebo uplne dole? (kdyz pomineme vsechny ostatni faktory a stranak bude 100% validni)
PS: "nahore a dole" se rozumi spise pozice ve zdrojovem kodu, nez vizualni:)
Skoda ze oblibeny seznam nezohlednuje meta description, jejich vysledky jsou kolikrat jen utrzky z texu, co nic nerikaji :-$
Aspon pro to zobrazeni (jako google) by je mohli dat, nemusi preci mit nejkou vahu :-$
Dle mych zkusenosti je pozadavek na validni stranku v souvislosti s SEO zcela mimo misu. Dokument musi mit rozumnou strukturu ale validni nemusi byt ani z rychliku.
joo?ja jsme se s tim jeste nesetkal :-$ ale co jsem takhle koukal na nektere vysledky, tak to zas tak spatne nebylo, ac byl odkaz dosti ve spodu stranky :-$
1) udelat jednu verzi pro google, drouhou pro yahoo, treti pro jixo....
2) vsechny techto X verzi menit u X zakazniku X krat do roka
3) Rocne inkasovat X^3 kacen
Samozrejme se snazim rict ze cele SEO je pouze tahani penez z kapes. Zakladni optimalizaci by mel delat kazdy dobry webdesigner a ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento.
Podle me staci:
1) Rozumna struktura webu, nejlepe udelat mapu webu a dat ji jako prvni nebo druhy odkaz. Vyhladavac a spousta lidi s brail terminalem/mobilem/pda vam budou libat ruce.
2) Udelat textovou verzi bez grafiky, javascriptu a ostatnich picovinek. Odkaz na ni musi byt na vrchu hned jako prvni nebo druhy odkaz. Opet plati ze velka skupina lidi a stroju to velice uvita.
3) Pouzivat rozumne a zapamatovatelne URL. Dokazete napriklad poznat co je pod timhle URL?
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/7205?docid=208
Je dojemne kolik lidi jeste bude muset objevit mod_rewrite
4) Pouzivat <h1> a <title> se stejnym textem, <h1> musi byt prvni, maximalne muze pred nim byt par odkazu.
5) Pouzivat jen relevantni klicova slova v META, pokud jich je moc, vyhledavac penalizuje.
6) Pouzit robots.txt a zakazat duplicitni a nepotrebne stranky, napriklad pro tisk, nebo formulare pro pridavani a editaci
7) Pouzivat odkazy s rozumnymi popisky (kliknete zde, neni dobry)
8) Nesnazit se optimalizovat moc, protoze vyhledavace nejsou blbe a nemaji radi chytraceni.
Tenhle postup staci udelat jenom jednou, neda moc prace a ma dobre vysledky. Navic se netyka jen vyhledavacu, ale i slepych a pristupu pres textove prohlizece, PDA apod.
Doufam ze mi autor preda pulku honorare, protoze jsem napsal 10x vic nez on.
Požadavek na validitu určitě není mimo mísu.
Pokud chcete aby vyhledavač (jeho robot) dokázal přečíst skutečně celý obsah stránky, musíte si být jist, že nikde nemáte zapomenutý neuzavřený komentář, neukončený parametr některého z tagů a pod, prostě musíte zajistit, že robot bude považovat obsah opravdu za obsah a ne např. za pokračování javascriptu.
U validních stránek je toto bez problémů.
Ovčem pokud jste si skutečně jist, že nikde na stránce problém nemáte, nemusí vás validita trápit.
Na pozici odkazu záleží. V současnosti jde o pozici v kódu, v blízké v budoucnosti o výslednou pozici na obrazovce (provede se něco jako Printscreen a pak se to prožene přes OCR, takže bude jedno kde je to v kódu).
Různé vyhledávače na pozici odazku na stránce reagují různě. Třeba u MSN mi připadá, že to nebere v potaz, a že pokud je odkaz v patičce dává mu stejnou váhu jako kdyby byl nahoře (above the fold).
Skoda, ze je clanek spis teoreticky a dost obecny. Nedozvedel jsem se nic noveho, ale kdo o seo slysi poprve je to urcite prinos. Spis doporucuji http://www.seo-sem.cz/letni-skola-seo/ co probehlo na Lupe driv.
Nevite nekdo, jaka dulezitost je pridavana k duplicitnimu obsahu. Na nekolika strankach je na me odkazovano jako na http://iobchody.com namisto http://www.iobchody.com. Prip. jak by se dalo vyresit, aby pri zadani stranky bez www by to skocilo na stranku s www. Predpokladam, ze pomoci header();
Jeste lepsi nez letni skola od lupy je knizka Radima Smycky...Fakt dobra publikace!!
V letni skole jsem se toho tolik nedovedel :-$ Prijde mi to malo obsahle...ale taky zadarmo :-))
to Radim Smycka: diky ;-) fakt jsme z te knihy nadsen :-)
A kolik takových dobrých webdesignerů znáte? Představte si, že máte podnik o 10 zaměstnancích a teď chcete nový web za 50 000. Jaká je pravděpodobnost, že narazíte na webdesignera co bude dodržovat, alespoň ty Vámi zmíněné základy.
Můj tip je, že máte pravděpodobnost tak 20 procent, ale je možné, že se vám i webdesignera co normálně dělá dobré stránky podaří ukecat na čistě flashovou aplikaci :). Ono přesvědčit někoho, že jednoduchý a přehledný web může předčít nabouchané monstrum co stálo 200 000 je někdy oříšek.
PS: Různé verze pro různé vyhledávače je cloacking a pokud by vám to nějaký SEO konzultant doporučil tak ruce pryč.
Vasich par bodu je vetsim prinosem nez ten clanek :-)
Souhlaism ze SEO je castecne tahani penez z kapes :-) prijde mi ze optimalizace jsou neumerne drahe :-$ a pritom nikdo nedokaze zarucit, ze vysledek se dostavi!
Můžu se zeptat, jak se na takové výsledky "kouká"? Předpokládám, že se zde bavíme o "hodnotě" zpětného odkazu z jiné stránky... potom musíte předpokládat, že na stránku vede těch odkazů obrovská spousta, tak mě zajímá, jak se na to můžete tak jednoduše podívat? Já většinou musím tomuto zkoumání věnovat spoustu času, vytvářet specifické stránky, odkázat na ně z jiného místa a potom si výsledky porovnávat, musím přitom dávat pozor na spoustu dalších atributů, které řazení výsledků ovlivňují, proto se ptám, zda-li znáte jednodušší metodu, abych zbytečně neztrácel svůj čas...
SEO musíte chápat jako součást marketingu, musí zapadat do celkové strategie vaší firmy, jen tak může přinést žádaný úspěch. Musíte mu uvěřit, až poté můžete být úspěšný.
Pokud je SEO "tahání peněz z kapes", k čemu byste přirovnal samotnou reklamu? To je velmi nejistý obor. Např. v televizi jsem viděl spoustu špatných reklam, které nevedly k žádnému užitku. Pokud neumíte dělat reklamu, vyhazujete své peníze z okna. Pokud nemíte dělat SEO, škodíte sám sobě. Pokud ho však dělat umíte, zlepšení výsledků je prakticky zaručené.
Určité doma máte televizi, věřte, že ke sledování nepotřebujete tak velkou anténu, co máte na střeše, ba ani menší, vystačíte si dokonce s obyčejnou tužkou. SEO bych přirovnal právě k té anténě. Čím lepší anténa, tím lepší obraz, čim lepší SEO, tím větší zisk.
> maximalne o jedno procento
Máte pravdu, u výborně optimalizovaných webů, můžete zlepšit výsledek maximálně o jedno procento. Ukažte mi však jeden takový web a já vám proti němu ukážu stovky webů, u kterých SEO zlepší výsledek o desítky procent.
Vidím tuto diskusi z opačné strany, tedy ze strany firmy, která nedávno komletně předělávala své webové stránky.
SEO samo o sobě nemá rozumný význam. Je to ale jedna položka v celé řadě dalších, které jsme museli udělat (a které se průběžně dělají dál). O některých se tu už mluvilo, o některých ne. Bez SEO by ale (velmi pravděpodobně) byl celkový výsledek o dost horší.
Z témat, o kterých se tu nemluvilo, mě třeba zajímá vyhodnocování návštěvnosti. Statistiky návštěvnosti stránek v běžném slova smyslu se pro korporátní potřeby moc nehodí. Přesněji řečeno jsou nepoužitelné. Leccos jsme už udělali, ale ještě to není úplně ono. Stále mám pocit, že tady spousta informací protéká mezi prsty.
Píšete, že "ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento." Pokud tím myslíte že se stránka v milionu nalezených odkazů posune z 10000. místa na první, pak máte v zásadě pravdu ;-)
Mam dotaz. Kdyz budu vkladat do stranek nejakou listu do hlavicky s odkazama pomoci javascriptu, bude tyto odkazy napr. google brat v potaz ? Proste v kodu nebude klasicky a href, ale jeden radek s odkazem na .jv soubor... Diky moc za nazory
Dobrý den, děkuji za reakci. Odemne šla anketa v této podobě:
SEO a placené odkazy v katalozích
SEO a PPC
SEO a affiliate
SEO a jiné
ne, ale uvažuji o tom
ne, pouze SEO
ne, nepoužívám SEO
Redakce si ji upravila. Nemyslím si, že pouze ANO a NE by byly validní odpovědi.
Zmíněné návody na onom php-weblogu jsou něco jako "Koskovština". Od někud něco opíši a dál už nepřemýšlím.
Přece je potřeba rozlišit, zda bez www je to virtuální server anebo je to jen obyčejné alias-jméno serveru. (A to už nemluvím o tom, že by při přesměrování měla být ona informace i v těle - měl-li by uživatel třeba u klientu zakázáno přesměrování.)
Ale hlavně, co tím sleduji. Zda přesměrování má být na každé přístupné stránce anebo jen na úvodní.
Jinak šikovné řešení také je, mít na (některých) stránkách php-skript, který při absenci Referer přesměruje na cestu s www na začátku. A pokud Referer je uvedeno, s ničím uživatele nezdržovat a do skriptu dávat pomocí include třeba index.html
Pozn.: Žádný z Web-robotů totiž neposílá http-položku Referer. Zkuste raději hledat na zahraničním webech než české polodiletanské návody. - Až nějaký domorodec napíše (resp. opíše) i informace o Vary (v našem případě je potřeba přidat Vary: Referer ), tak vezmu názory o českém polodiletanství a opisování zpět.
Anketa: Používáte cíleně SEO spolu s jinou formou internetového marketingu?
Odpovedi:
SEO a placené odkazy v katalozích.
SEO a PPC.
SEO a affiliate.
SEO a jiné.
Ne, ale uvažuji o tom.
VYHRADY:
1. Odpovedi na takto polozenou otazku jsou mimo, protoze jedine 2 validni odpovedi by byly ANO a NE.
2. Kdyz uz pomineme spatne polozenou otazku, porad v odpovedich chybi proste NE. Kazdy podle teto ankety prinejmensim "musi" uvazovat o SEO.
Ovsem na ankety podobneho razeni bohuzel narazime vsude na internetu a v tistenych mediich jakbysmet. Zda se mi, ze tvorba anket se dava za ukol predskolnim detem.
Myslím že nevýhod SEO je o dost více než je v článku uvedeno. Nejdůležitější je asi ta psychologická: marketingová závislost na entitě kterou nemáte pod kontrolou. I zcela nezávadný web může při nějakém update z výsledků zmizet a již se nikdy neobjevit. Tomu se dá čelit pouze diversifikací.
Další problém je daný nutností nutností zasahovat do obsahu stránky. To může vadit pokud se SEO provádí na stránkách s již vyzrálým obchodním textem.
Výhody podle mě výrazně převažují, ale je třeba vědět do čeho se pouštíte.