Ten dotaz myslíte vážně? Vámi zmíněné satelitní a kabelové programy nejsou volné, ale za jejich příjem se platí, takže to je jejich zdroj příjmů. Ideálně by na nich reklamy být neměly a dříve prakticky ani nebývaly. Prima Zoom je naproti tomu volná stanice, pro kterou je reklama jediným zdrojem příjmu.
Zajimalo by mě proč na prima zoom jsou nějak moc dlouhý ty reklamy nějak až 5-10 minut, zatimco na programech spektrum, viasat, history, ngc hd, atd je reklama 3-5 minut, přerušení dokumentu je bud žádné (viasat) nebo jednou až 2x, zoom klidně i 3x nebo 4x. Ač jsou tamto satelitní programy, tak se v obou případech jedná o komerční stanice, nikoli veřejnoprávní, jako je čt, ard, tvp, rtvs....
tam co servisní poplatek u Skylinku, na náklady na vysílání, dministrativu, registraci karet a tak podobně (někde je vysvětlení skylinku) a to co zbyde, tak teprve jde jako bonus stanicím typu HBO proto jsou premiové a jsou zvlᚍ v balíčku. Pro běžnou komerční stanici je primárním zdrojem reklama a pro prémiové stanice pak hlavně ty poplatky zvlᚍ. Jelikož hbo a podobné jsou prémioví kanály, spektrum, viasat... jsou komerční, hbo totiž nevysílá reklamní bloky jako spektrum, ale zároven není veřejnoprávní stanicí. Ono kdyby na programech typu nova a prima netrvali ty reklamní bloky 10 až 15 minut ale třeba těch 5, tak se to ještě dá, ale když je to jako na nově která si vysloužila přesdívku "reklama přerušovaná filmem"....