Jak bych doporucoval naopak napsat clanek o tom, jak tyto "preporodejci" klamou spotrebitele, kteremu zcela zretelne nevysvetli, ze je to jenom zprostredkovani (tedy, ze posila penize nekomu, kdo nema se zajezdem nic spolecneho) a nedodrzuji alespon zakladni minimum toho, co jim stanovi zakon (napr. informovat o tom, ci zajezd vlastne zprostredkovavaji)...
číslo 10% je myšleno jako průměr a ostatně dopočítali jsme ho podle výsledové zprávy, takže by mělo sedět. Samozřejmě za předpokladu, že se finančák nebere na hůl.
Ve článku je napsáno, že Nettravel.cz prodal 22000 zájezdů za 270 mil. Kč. Podle těchto čísel se jedná o osoby nikoli o zájezdy (smlouvy). Pak tam totiž mylně vyjde informace, že Zájezdy.cz prodali stejný počet zájezdů za vyšší cenu. V uvedených číslech jsem loni prodali 36000 zájezdů za 460 mil. Kč. Ať jsou ta čísla správná a všechna.
Zakon: "Cestovní agentura je dále povinna v propagačních, nabídkových a jiných materiálech, včetně jejich elektronických forem, vždy informovat, pro kterou cestovní kancelář je prodej zájezdu zprostředkováván..."
Dole je odkaz na CK, ale máte pravdu, že aktuálně jim tato funkce nefunguje. NetTravel má informaci o CK schovanou v Podmínkách prodeje zájezdů. Zkrátka zákonnou povinnost plní, ale samozřejmě tuto informaci o CK klintovi necpou hned před obličej. Přišli by o kšeft. Klient by šel do CK.
Nicméně vždy má být konkrétně uvedeno, od koho ten zájezd skutečně je (ne typu spolupracujeme a xxx subjektů). Spousta uživatelů si pak myslí, že si kupuje zájezd přímo od provozovatele webu. Nicméně pokud se zájezd neuskuteční, nevíte ani vůči komu máte vznášet nároky na vrácení peněz. Nikomu se pak nechce peníze vracet.
Kdyby to takto fungovalo i při prodeji zboží, tak si na internetu radši nic nekoupíte.
To ale přece ten článek neřeší, jaká je provize u jaké CK. Tam je napsáno, že 10%. To je pravda, ale bez různých příplatků a s příplatky je tato provize pouze 8% (plus DPH). Na každý zájezd je provize jiná. Dokonce i na stejný zájezd, podle toho za jakou cenu se prodá, jestli jako first moment nebo za katalogovou cenu nebo za cenu last minute.
Tak to ale přece nefunguje. Musíte podepsat smlouvu na zájezd a na této smlouvě musí být pořádající CK uvedena. Máte tedy vždy možnost tuto smlouvu odmítnout ještě před podpisem a pokud ji podepíšete, tak víte, kdo zájezd pořádá a máte kde věci reklamovat. A navíc velký prodejce vám může s reklamací hodně pomoci.
Igore, nesmite verit vsemu, co novinari napisou ... treba takovych 65 milionu je taky jedna z takovych "zarucenych informaci" ze "spolehliveho zdroje" :)
Dle mého názoru to právě tak funguje. Peníze posíláte zprostředkovateli, který žádnou odpovědnost ve vztahu k zájezdu nemá.
Jste si skutečně jistý, že platíte až potom, co máte k dispozici smlouvu?
Nicméně nic z tohoto co uvádíte, nemění nic na skutečnosti, že "přeprodejci" programově nedodržují zákonnou regulaci stanovenou pro cestovní agentury. Viz výše. Ta regulace má nějaký význam a jejím účelem je právě bránit takovému jednání.
Ano, samozrejme, ze tato regulace ma vyznam. Tento zakon proloboval majitel jedne nejmenovane pomerne velike CK a to proto, aby klienti odchazeli od cestovnich agentur a kupovali primo u CK. Cestovni kancelar tim v podstate zadarmo ziskava reklamu na strankach cestovni agentury. Cestovni agentury a to hlavne ty velke internetove tento zakon velice poskozuje. Troufam si tvrdit, ze napr. firmu Invia.cz to muze prijit i na nekolik milionu Kc rocne. Vydaje velkych internetovych prodejcu na marketing jsou v radu miliónů, u Invie i desítkách milionů. Cestovni kancelare pak podle zakonu maji na techto svych portalech reklamu zdarma. Je to skutecne spatny zakon a klientovi v nicem nepomaha. Klient pred platbou ma smlouvu, tuto ma uzavrenou primo s CK, takze jeste nez ji podepise a zaplati, vi presne s jakou CK smlouvu uzavira. Pokud by teto CK neduveroval, nemusi smlouvu podepisovat a platit. Reklamaci potom samozrejme vzdy uplatnuje u poradatele zajezdu.
Omlouvam se, ale priznam se, ze Vasi argumentaci nerozumim.
Zprostredkovatel nenese ve vztahu k produktu (zajezdu) zadnou odpovednost. Naplni cinnosti cestovni agentury je zprostredkovani/obchodni zastoupeni, tzn., ze i jeji naklady jsou vynakladany za ucelem toho, aby se udelala reklamu produktu, ktery zprostredkovava. To je stejne jako u kazdeho jineho obchodniho zastupce.
Skutecnost, ze jsem povinen uvadet, jaky produkt vlastne prodavam, se mi opravdu nejevi, zejmena u sluzby jako je zajezd, diskriminacni. Kvalita a standardy jednotlivych zajezdu ruznych cestovnich kancelari (rozumej produkt) mohou byt pomerne rozdilne.
Otazka vztahu mezi zprostredkovatelem a cestovni kancelari je neco jineho a je na zprostredkovateli, aby si tento vztah vyresil tak, aby byl pro nej vyhodny.
Opravdu si myslite, ze vite ktera CK je vice kvalitnejsi nez jina? Do jiste miry samozrejme muzete usuzovat a odhadovat. V agenture to vedi.
Agentura typu INVIA je subjekt, ktery vam pri vyberu dovolene vyrazne snizuje riziko spatneho vyberu. Cestovni kancelar (tour operator) muze byt pred krachem a budou se na vas na pobocce usmivat, ubezpecovat, ukazovat vam pojistku a koncesi a vsichni budou vedet, ze uz nikam nepoletite.
vs. INVIA, ktera je u CK neoblibena prave diky pozadavkum na kvalitu a tvrdym platebnim podminkam. Takze INVIA vi o problemech CK mnohem drive z mnoha indicii - zmeny hotelu, pozdni placeni, rust procenta reklamaci. Takova CK je vyrazena z nabidky. Nikdo nema zajem prodavat zajezdy, kde je klient nespokojen a nadava.
Pri reklamaci mate v zadech subjekt, ktery se stane prostrednikem v jednani. Vy date svou reklamaci na kvalitu zajezdu pres INVII, ta s touto reklamaci kontaktuje CK.
Jsem si jisty, ze je lepsi mit pri reklamaci v zadech velkou agenturu, ktera jedine co nechce jsou nastvani klienti. Reklamacni oddeleni hlida, ze CK odpovi vcas, neposkodi klienta, da klientovi radu jak dale postupovat. Kdyz jdete naprimo tak jste to VY proti PRAVNIKOVI CK.
INVIA tedy pro vas znamena - profiltrovane a overene CK, nejsirsi nabidku na jednom miste, v pripade reklamace mate vyznamneho pomocnika a to vse za stejnou cenu jako v CK.
Je nejaky OPRAVDOVY duvod si kupovat zajezd primo v cestovni kancelari?
Otazku, jaky produkt by mel spotrebitel chtit, bych nechal na nem. Skutecnost, ze mu zamlcim, do koho si vlastne kupuje, mu rozhodne nemuze prospet. To pochopitelne prospiva pouze zprostredkovateli. To je stejne jako u realit, pojistovacich poradcu atd. To je stejne, jako kdybyste si prostrednictvim brokera chtel koupit akcie a on Vam zamlcoval, co to je vlastne za akcie, ze je to lepsi nechat na nem (vim, ze i to se v stava:)
Z praxe znam nekolik soudnich pripadu, kdy bohuzel nebylo mozne beznou cestou dostat od zprostredkovatele penize zpet. Zprostredkovatel v techto pripadech rozhodne nevystupoval jako ochrance spotrebitele. Nastesti je to pomerne jednoducha sitace, takze ani cesky soud, nemohl udelat nic jineho, nez dat za pravdu spotrebiteli. Nicmnene do urcite miry k tomu prispel i pravni nihilismus na strane zprostredkovatelu.
Zájezdy.cz CK u každého ceníku zájezdu uvádějí, takže já s trochu ohradím. Peníze u agentury skutečně ztratit můžete, ale je otázka, zda jsou ve větším bezpečí u nás nebo na Invii nebo u malé CK. To si musíte rozhodnout sám. U nás má stálý zákazník po přihlášení možnost podle CK i vyhledávat, což je pro ně bonus. Prosím a stále netvrďte, že nevíte, kdo je pořadatel zájezdu dříve, než si zájezd koupíte. Buď jste takto zájezd ještě nikdy nekupoval nebo vědomě lžete.
V každém případě, pokud vám stav něčím vadí, tak si objednejte zájezd přímo na serveru některé CK. Nemusíte přece objednávat na serveru agentury.
Pokud některá agentura své (přehledně) povinnosti plní, tak je to jen dobře. Takové agentuře se omlouvám, koukal jsem pouze na ty agentury zmiňované v článku.
Je lepsiho prikladu nez TomiTour? Invia mela s timto subjektem problemy jiz v lonskem roce a ukoncila spolupraci. Neseriozni jednani, nerealne nizke ceny, pozdni placeni faktur byly vsechno duvody, ktere nam jasne ukazaly faktickou situaci v CK. Tomitour mohutne inzeroval, popisoval svou stabilni situaci (viz. udajnych 52mil zisku) a jak to dopadlo vime vsichni. Tisice klientu, kteri verili, ze POZNAJI kvalitni CK.
INVIA vam nezaruci, ze nepojedete s CK, ktera nezkrachuje, ale vyrazne snizi riziko. Dalsi vyhody uz opakovat nebudu ;)
zdravime Firotour :) ubytovani je hlavni soucast dovolene (cestovky taky nabizeji jen ubytovani+doprava), vse ostatni si clovek muze dokoupit taky sam na miste nebo online
A vy jste si někdy zkoušel reklamovat zájezd zakoupený přes Invii, že to vidíte jako výhodu? Já ano. Okamžitě od toho dali ruce pryč a cokoliv řešit odmítli, ať si to řeším přes CK.
Jinam výhoda Invie je i v tom, že peníze a podepsaný originál smlouvy chtějí sice hned, svůj exemplář nemáte ale šanci dostat. Kupoval jsem u nich jednou zájezd s měsíčním předstihem, platbu chtěli ten samý den, pak jsem se z nich několikrát mailem i telefonicky snažil vydolovat podepsaný originál smlouvy, vždycky mi tvrdili, že to už poslali a nakonec jsem to do odjezdu nedostal. Naprosto neférový jednání.
To jsou kecy. Jezdím pravidelně třeba po Asii a tam je to naprosto v pohodě. Faktem je, že nejen bez překupníků, ale i bez cestovek si to člověk užije mnohem víc. Není problém zůstat někde déle nebo naopak, upravit program podle počasí, chuti a námětů na místě. Hlavně odpadá rozpor mezi poskytovatelem služeb a zákazníkem: zatímco cestovka už svý peníze zinkasovala a snaží se ve fázi realizace co nejvíc ušetřit a zákazníka odřít, při domlouvání na místě je to férový rovný obchod.
pokud to bylo na mně, tak z mého příspěvku je snad jasné že nejsme přeprodejce a první věta na www.UvCH.cz je že provozujeme největší katalog soukromého ubytování v Chorvatsku s kontakty přímo na majitele, stačí nejdřív číst a potom psát ;-)
Clovece mlcte, kdyz jste dojel akorat do Chorvatska.
Uz jste nekdy studoval oficialni cenik ubytovani v hotelu,
naprkl. Sharm El Sheikh, to by jste zaplatil minimalne o
40 % vice pri invidualu.
Uz vidim jak smlouvate slevu :)
Právě proto je nejlepší vyhnout se přeprodejcům, neplatit provize cestovkám a zařídit si to sám - viz. nejlepší příklad Chorvatsko a náš web www.UBYTOVANIvCHORVATSKU.cz který denně navštíví přes 15000 lidí a za den se zprostředkuje přes 200 dotazů na ubytování :-)
Tyhle přeprodejci jsou dost neštěstí. Až si jako já vyzkoušíte reklamovat zájezd, kde si naprosto něco jiného objednáte podle nabídky u přeprodejce a naprosto něco jiného pak dostanete od konečného pořadatele, tak pochopíte, že už nikdy víc.