Hlavní navigace

Názory k článku IT v českých firmách: je problém mezi klávesnicí a židlí?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 10. 2016 9:21

    Azathoth (neregistrovaný) 2001:1ab0:f15:----:----:----:----:----

    Rok jsem dělal IT podporu koncových uživatelů ve firmě a už nikdy víc.

    * Lidi ignorovali ticketovací systém, což bylo ve firmě, kde jsme v něm museli mít pokrytých 90% pracovní doby dost problém
    * Neochota si cokoliv najít sám, místo jednoho dotazu do vyhledávače a kliknutí na první odkaz radši volaj.
    * Vedení si myslelo, že po nás můžou kdykoliv cokoliv. Nebyl problém mít v noci o víkendu hovor, že jim jde doma pomalu wifi, nebo že potřebujou někde stáhnout film
    * A hlavně nesmyslný finanční rozhodnutí vedení jako že faktury se moc nemusej platit. Budete používat systém za tisíce měsíčně kterej je v našem měřítku absolutně k ničemu. Zásoby kabelů, flash disků apod. nekoupíme, protože nejsou potřeba, ale hlavně že bylo zle když něco z toho nebylo když potřebovali

  • 13. 10. 2016 12:47

    Libb

    Proč by se měl uživatel starat o zálohování? To je snad práce IT! Naopak, kopírování firemních dat kamkoliv by mělo být blokováno, jak jen to jde.

  • 13. 10. 2016 8:53

    fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Neni se co divit, kdyz ani absolvent VS neumi poslat email (a to plati o 90% uzivatelu). O vedeni firem pak velmi casto dvojnasob. Proc by meli zaplatit milion za nejake zalohovani, jim se preci nikdy nic nestalo ... A pak prijde velke diveni se, ze ta data, ktera mela hodnotu milliardy, jiz zkratka nejsou. Vsemozny manezeri pak neustale chteji nejake excelove tabulky, ale sami nezvladnout v tom excelu ani poscitat sloupec cisel.

    99% prace IT supportu ve firmach pak spociva v tom, ze jak bylo zmineno i v clanku, si precte to, co uzivatel odklikne bez cteni. Tudiz neustale dokola resi to, ze uzivatel se snazi fakturovat jiz vyfakturovane(coz mu aplikace pise) a rozciluje se ze mu to nejde(coz je jedine dobre).

    Zobrazovat totiz uzivatelu zcela jakakoli upozorneni je zcela kontraproduktivni. Pokud se jej nad zakazkou ceskeho zakaznika zeptate, zda mini vazne cenu v eurech, tak to zcela 100% potvrdi - bez cteni pochopitelne.

  • 13. 10. 2016 8:19

    Článek jsem nečetl. (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    Článek jsem nečetl. Tedy to trochu přeháním. Přečetl jsem první dva odstavce a nechal toho.
    Vztah vedení k IT je ve firmách tak katastrofální, že jsem radši dal výpověď a živím se jako OSVČ. Výhoda toho je, že když nechci tak konkrétní věc nedělám.
    Vedení běžně považuje IT za h0vn0 u cesty a přitom například u obchodních firem obchodujících online je to páteř,srdce celého stoje na peníze. (Mozek nechávám pro vedení.. i když občas se divím co všechno některé firmy ustojí a fungují dál)

  • 13. 10. 2016 10:16

    pravda (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    Právě proto co píšete se považuji za již v IT nezaměstnatelného. A to jak v konečné podpoře uživatelů, tak ve vedoucí roli. A pokud by mne chtěl někdo zaměstnat, tak jedině s vědomím, že budu po všech vyžadovat plnění nastavených pravidel:
    1. četl/a jste návod? Ne >> Přečtěte si ho. Ano >> čemu v něm nerozumíte a kde jste se zarazil/a
    2. nejde vám něco v excelu? >> a funguje vám internet?
    3. Antivir vám vypsal hlášku na obrazovku? >> Co v ní je a jak jste se dle ní zařídil? Že nerozumíte co tam je protože to je anglicky? >> tak si to nejprve přeložte a pokud i nadále budete tvrdit, že tomu nerozumíte, tak vaše tvrzení přeposílám na HR aby mi ověřili zda jste při přijímacím pohovoru lhal/a
    4. dožadujete se okamžitého řešení? Tak aspoň pozdravte, použijte slovo prosím a závěrem poděkujte. Ne tři vykřičníky ničemu nepomůžou.
    5. požadujete přístup do nějaké složky? Nemáte schválení? >> Ne nebudu vám vyplňovat formulář žádosti.

    žjova teď když nad těma situacema, přemýšlím ta jsem opravdu rád, že jsem se z těch procesů odstranil.

    V článku je zmíněn pán z ČSOB, tam pokud se nepletu, stále dělá IT outsourcing včetně helpdesku HP. Tohle je další zajímavý prvek, který se do toho řetězce včleňuje. Vztah Zákazník>>Doda­vatel. Tedy IT je neustále pod tlakem SLA, zákaznického přístupu a snahy nerozesrat vztah se Zákazníkem. Naopak zákazník si je toho vědom a IT to dávají sežrat.

  • 13. 10. 2016 12:56

    fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Rek bych trochu nepochopeni. V pripade Win nemate fakticky jak uzivateli zabranit v ukladani dat lokalne, takze se to prevazne resi tak, ze uzivatel ma "kde se da" namapovan nejaky sitovy disk, a pak prevazne existuje nejaky pokyn, ze vsechna data patri prave tam. Jenze kdyz si nekdo presto ulozi ta data lokalne mimo tuto strukturu, coz uzivatele velmi radi delaji, tak se zkratka ani nezalohuji.

    Je naprosto nerealne zalohovat kompletni disky vsech stanic natoz vsemoznych prenosnych zarizeni (protoze dnes nejde uz ani jen o nb, ale telefony, tablety, ...)

    Kopirovani firemnich dat pak neni blokovano vubec nijak temer vubec nikde. A opet to neni vec IT, ale vyhradne managemntu. Protoze se preci nenechaji omezovat v tom, co si kde pripoji oni, pripadne jejich navstevy atd atd.

  • 13. 10. 2016 16:17

    Přezdívka je povinná (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    Typický pohled člověka co používá složitý přístroj a nerozumí mu. Z pohledu IT je při zavirování 99% problémů se zavirováním pc na vině uživatel, který se neřídil pravidly která jsou daná. To že uživatel tvrdí, že to je chyba a odpovědnost IT je v těchto případech zcela zbytečná a směšná obhajoba. V každém případě zde je vždy nejlepší se dohodnout na ceně za opravu. Pokud jí uživatel akceptuje či neakceptuje, tak je z pohledu IT vše ok.

    Přesto ale pokud se uživatelé chtějí s IT donekonečna hádat a požadovat co nejbezpečnější systém, tak to ve výsledku dopadne jako např v té ČSOB. Na desktopu 5 ikon s aplikacema co uživatel potřebuje pro konkretní činost na kterou byl přijmut. Internet nemá, USB nemá, na lokální disk si nic neuloží. Pokud má internet tak je jeho aktivita monitorována. A pokud uživatel chce něco na co nemá nárok, tak to prostě nemá. Ano takové prostředí určitě uživateli na kterého reaguji nebude ve výsledku vyhovovat. (ne na ten mobil nesahej, od toho máte pane přestávku)

  • 13. 10. 2016 13:18

    Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---

    Půl roku na helpdesku, rok jako konzultant, devět let jako přímá IT podpora ve výrobní a logistické firmě.

    * Ticketovací systém se obchází, protože není nastaven dobře. Pokud se v ERP nějak zamkne záznam, tak čekáte klidně i dva dny, než se to někomu objeví na seznamu. Takže se běžně dělá to, že se založí ticket, a jeho číslo se pak pošle do chatu konkrétnímu pracovníkovi IT. Systém lépe nastavit nejde, protože si někdo usmyslel, že celá korporace (40000 zaměstnanců ve 27 zemích na třech kontinentech) bude fungovat s jednotným systémem a jednotným nastavením. Takže ticket mezi Brnem a Prahou jde přes Indii.

    * On je to mix. Občas pláču, že si to ti lidé nezkusí najít sami. Jindy pláču, že i když ví, jak je daný program napsaný na ... tak s tím něco zkouší a akorát to ještě víc dodrbou. Takže osobně preferuji, když zavolají. Jako raději bych byl, kdyby IT opravili ty programy, kupříkladu aby při pokusu o balení již zabalené zakázky to hlásilo něco jako "už zabaleno". Stávající stav je ten, že se to zacyklí a je potřeba psát ticket na IT, aby zrestartovali terminal server. Ale IT ten bug neopraví, jen se vede statistika, kolikrát se to stalo (cca 4x do měsíce) a pak se hodiny diskutuje na téma, zda by nějak pomohlo, kdyby si uživatel před pokusem balit nějakou zakázku v jiném systému ověřil, zda už není zabalená (při 1200 zakázkách denně!)

    * Tohle jsem slyšel. Ale nikdy nezažil. Je to asi tak jediná věc, se kterou bych nedokázal žít.

    * Pokud vedení nechce platit faktury včas, tak zdrhejte. To samé totiž dříve nebo později čeká i vaši výplatu. Co se zásoby spotřebního materiálu týká, tak tam je potřeba nastavit systém. Evidence, plánovaný stav, sledování výdajů. Bohužel jsem zažil stav, kdy pracovník IT nakupoval "od oka" ve chvíli, kdy ho to napadlo. Takže sice ne zbytečně, ale dost neplánovaně. A vedení ani nevědělo, kolik peněz tam v tom spotřebním materiálu má a co se vlastně koupilo. Z toho plynul dost velký odpor k tomu to schvalovat. Běžné byly vytáčky typu "nekupujete tenhle kabel nějak často?", "nekupoval se nový monitor minulý týden?", které byly vlastně dost oprávněné, protože IT nic neevidovalo a stav skladu hodnotili pohledem do skříní (v duchu "nejsem blbej, kouknu a vidim!"). Také se několikrát stalo, že v té skříni našli při úklidu věc, o které si ani nemapatovali, že ji kdy koupili. Například switch za 8000 Kč. Hodil se, byl potřeba a vedoucí ho měsíce odmítal koupit, protože si, narozdíl od IT, byl jistý, že už se dřív jeden koupil a že někde musí být. No, měl pravdu, což mu na popularitě nepřidalo :-)

  • 20. 10. 2016 13:59

    lobo (neregistrovaný) ---.gv.cargill.com

    na jeden dialog som dal radio buttony
    [x] Nemam tusenie co je tu napisane, vobec som to necital a len tak klikam OK.
    [ ] Data pre tento den neboli spracovane, uvedomujem si co to znamena a chcem pokracovat
    [ ] Data pre tento den neboli spracovane a neviem aky to ma dopad. Idem za niekym kto tomu rozumie.

    [OK] [Cancel]

    ked sa rozhorceny uzivatel domahal od IT vyriesit jeho 'problem' ze nevidi vsetky data, tak som len nasiel v logoch ze odklikol prvu volbu bez citania. Z premii mu sef strhol hodinovu sadzbu IT, svoju hodinovu sadzbu a uzivatelovu.
    Uzivatel sa zazracne naucil citat hned na druhy den.

  • 14. 10. 2016 12:45

    Raikö (neregistrovaný) 2a02:8304:2:----:----:----:----:----

    Ajtak neni chuva. Nemuze resit za vas vsechny problemy. Vetsina vyvojaru SW se snazi ty hlasky napsat tak, aby je pochopil i obycejny clovek. Ajtak neni Vas mozek, aby vam pomohl pochopit co vas dany program chce. A z pravidla to jsou naproste banality.

    A ajtak nemuze ani za zavirovani Vaseho pocitace. Jeho prace je udelat maximum pro bezpecnost (omezeni prav, pravidelna aktualizace, nasazeni kvalitniho antiviroveho reseni), nemuze ale za to kdyz pres dusledne dodrzeni techto bezpecnostnich pravidel stejne dojde k zavirovani pocitace. Cyberkriminalita je vzdy o krok pred zabezpecenim. Vyuzivaji ruzne 0-day bezpecnostni diry, takze nejaky cas trva nez se tyto informace dostanou do antispamu a antiviru. Je tedy predevsim na uzivateli jake stranky navstevuje (pokud neni striktne vse blokovano - to prinasi spoustu dalsich problemu pri praci) a jake prilohy emailu otevira. Uzivatel musi pouzivat i hlavu a neignorovat ruzna bezpecnostni varovani a znamky nekale aktivity.

  • 14. 10. 2016 9:31

    sdfsdfsd (neregistrovaný) 15.90.166.---

    Pro firmu vyvijejici open-source neni nic lepsiho, nez kdyz vam nemusi ke kodu predat podrobnou dokumentaci, takze se zakaznik stava otrokem vyvojare i pres to, ze se jedna o open-source a teoreticky vymenit vyvojare by nemel byt problem.

    krasne shrnuto - nakonec zjistite ze pokud nezacnou prodavat pridany servis (ale pak to neni zdarma!) tak za chvilku uz neni ani komu volat -

  • 13. 10. 2016 10:10

    Redmarx (neregistrovaný) 195.113.132.---

    Mam trochu jinou zkusenost nebo mozna jiny rozmer zkusenosti. U nas IT oddeleni miluje Windows a miluje Microsoft. Na open-sourcova reseni se tedy diva skrz prsty a casto je nechape. Vedeni spolecnosti tak miluje IT oddeleni a Microsoft miluje vedeni spolecnosti. Ikdyz se obcas najde nejaky ten open-source, take je milovan. Pro firmu vyvijejici open-source neni nic lepsiho, nez kdyz vam nemusi ke kodu predat podrobnou dokumentaci, takze se zakaznik stava otrokem vyvojare i pres to, ze se jedna o open-source a teoreticky vymenit vyvojare by nemel byt problem.


    IT oddeleni miluje cloud a miluje reseni terminal-server, diky cemuz ma vse pod kontrolou. Proto tyto veci nasazuje i tam, kde se to nehodi a terminalove vzdalene ovladani PC praci zpomaluje a uzivatele otravuje. Uzivatele tak logicky IT oddeleni nemiluji, ale maji smulu.

  • 13. 10. 2016 15:05

    Satai

    No ocividne je problem v tom, ze se musi vykazovat a ze se to musi delat pres tickety.

    Kdyz zamestnanci odpadne varianta praci udelat, protoze je to potreba, tak je kazda rada draha...

  • 16. 10. 2016 15:35

    small it (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Jiný OS bohužel nepřichází v úvahu, protože firemní aplikace jsou z 96.7% psány pro widle :( jinak by se mi to taky líbilo!!! Myslím jiný OS

  • 21. 10. 2016 20:42

    Ditys

    Pozice IT je dnes asi stejná, jako zrnka mezi dvěma (mlýnskými) kameny. Na jedné straně jsou firemní systémy, dodané zvenku rozhodnutím shora, a druhé straně uživatelé, které tyhle systémy musí krmit. O nějaké vstřícnosti či nápomocnosti systémů typu SAP nelze hovořit, uživatel je v pozici klikače na celodenní úvazek, jako byl kdysi Chaplin v Moderní době. A mezi tím běhají IT mravenci, kteří se snaží tenhle organismus udržet v pohybu. Takže nelze, při současném tempu vývoje MRP systémů, čekat, že se potřeba IT pracovníků sníží. Ostatně, když jsou nyní například v jedné firmě se 400 uživateli 2 (dva kusy), kolik jich lze ještě ubrat?

  • 18. 10. 2016 21:42

    Ditys

    IT je absolutně v piheli, ovšem to v nižších patrech (viz IT crowd). Systémové politiky (formát hesla, je časová exspirace atd.) totiž padají shora, a IT dolňáci mohou jen tuto informaci předat svým ovcím - a pak následně řešit jejich bečení, že něco nejde. Nemají ovšem tu moc stav věci změnit. Rozhodně neplatí, že by iniciativa na změnu čehokoliv přicházela zdola - dolů pak totiž padnou všechny problémy.
    P.S. - ten úděsný pravopis je úmyslný, nebo zprávy diktujete do voice recognition programu?

  • 20. 10. 2016 4:17

    Katmai (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Omyl, uživatelé jsou v pr.... a následující roky budou čím dál více. Průmysl 4.0 vás "sežere" zaživa a zlatá 90 léta s hloupým nádechem nostalgika vám nepomůžou od úpadku nejen v IT, ale i ve vyjadřování. Patláte celý segment IT oboru do jednoho pytle - SAP, síťaři, aplikace, jazykové úpravy (ty určitě ve svém volném čase po nocích překládalo přece IT), aby jste v závěru sdělil, jaký jste to byl "kabrňák" v těch 90sátkách.
    Nikdo vám nechodí vysvětlovat obchodní úpravy podmínek bank, novely zákonů nebo úpravy v ISO normách. Proč by někdo z IT měl tedy vysvětlovat nový systém, který často není dílem rozhodnutí IT, ale zkušených :-))) "business" manažerů. Aha, už vím proč, IT má provádět ve firmě "baby sitting", protože IT support jsou vlastně "hovna" na konci potravního řetězce, co mají lidem vašeho typu sloužit. Ještě, že ta 90 léta už nejsou....a nejste v oboru.

  • 26. 10. 2016 9:38

    Profa (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    To je boží! To asi zavedu do svého SW na některá kritická místa :-DDD

  • 13. 10. 2016 14:30

    Torquemada666

    Jednoduche reseni zavirovaneho systemu je instalace OS, ktery neni virus friendly :-)
    Jenze to by se takovymhle chyrakum nelibilo ...

    BTW: Ve Vasi firme nefunguje oddeleni bezpecnosti? Jednim z jeho ukolu totiz ma byt i zajistovani bezpecnosti vypocetni techniky. A kdyz se prokaze, ze uzivatel si s platnymi smernicemi vytrel ..., tak ma hradit napravu.

  • 19. 10. 2016 6:02

    ass (neregistrovaný) 160.44.230.---

    S někým jsem mluvil a psal..., zase nemám tolik času věnovat se pouze diskusi.

  • 13. 10. 2016 13:51

    Azathoth (neregistrovaný) 2001:1ab0:f15:----:----:----:----:----

    * K ticketovacímu systému: váš příklad chápu, ale u firmy kde je 100 lidí a staraj se o ně 2 na IT to zas takovej problém není. Problém byl, že jsme museli skrz ticketovací systém vykazovat hodiny a pokud to nebyl náš projekt, ale běžný servis, tak jsme si tickety nesměli zakládat sami. To byl problém v případě, že mě někdo odchyt na chodbě že nutně něco potřebuje a pak ticket neposlal, aby se zapsal alespoň zpětně. Tohle se stane za den několikrát a pak nemám půlkdu pracovní doby co vykázat.

    * Ke skladu: samozřejmě evidence, plánování a sledování jsme měli, problém byl v tom, že že když už nám to někdo chválil, tak jsme stejně chodili měsíc s fakturou, aby se zaplatila a mezitím se obejdnávka několikrát proškrtala, změnila a zase se šlo s novou.

  • 21. 10. 2016 12:42

    fdsa (neregistrovaný) 160.44.230.---

    A něco k věci, kromě toho, že jste se zúčastnil? Asi další ukázka, jak IT profík řeší problémy, místo aby řešil jako IT profesionál :D

    Ale chápu, svět IT je plný dokonalých lidí, dokonalých postupů, kde je zbytek podniku nechápe... To lecos vysvětluje :D

  • 18. 10. 2016 14:44

    ass (neregistrovaný) 160.44.230.---

    Ještě bych přidal debilní hesla, kdy IT a šéfové nutí co 1,5měsíce změnu hesla, u kterých nastavili zložitost, že si ho člověk nezapamatuje, protože , když musím do SAPu mít 8 přístupů u každého jiné heslo, do počítače 2 hesla, to nepočítám webové aplikace atd., tak si to píšuna papír...
    V tipné, je jak si IT a šéfové pobrukují, že nutit uživatele je nutné zlo, ale máme bezpečné systémy, ale ve výsledku mají bezpečnost úplně v prdeli...

    Čtu zde, že mám číst návody? Ale už IT neřekne, že co 5 let mění webové stránky (úplně, přeci doba pokročila, i když uživatelé jsou spokojeni se vzhledem starých), ale pak co 1,5 roku v rámci "optimalizace", přehazují co kde v které záložce je, ALE ujistuju IT, pracovník nemá čas 14 dní hledat a učit se kde je zrovna přesunutej návod, prostě IT nechápe, že slouží uživatelům ne naopak a neustálou změnou tak akorát posírají pracovní výkonost ostatním a můžou si říkat 100x, že VŠ by měl umět najít ten či onen návod, když ho přesunují tak na to člověk rezignuje a rovnou volá, protopže IT nezvládlo svoji práci... Dám příklad, mohl jsem si rezetovat heslo na webu, ale jaksi v rámci optimalizace, se to celé předělala a místo češtiny a angličtiny to je teĎ v němčině a musí se vyplnovat 10 položek, kterým nerozumím... Co nastalo, nikdo v ČR už to nedělá sám, ale volá...

    To samé v rámci SAP atd. což zase jiné IT než web, přístupové hesla a soft,ale i hesla do SAP žeee... Udělají aplikace atd., ale podle anylýzi co oni si "myslí", že by nběkdo zvedl prdel a šel se zeptat těch co tu prácu dělají a zeptali "co chcete", ale neee, oniu přijdou a řeknou toto jsme vytvořili, řeknite si jak to chcete upravit... Jasně, pak na IT a většinu fíííčur ti dole dlabou , protože i když nápad dobrej ve výsledku nepoužitelná věc...

    SíŤaři u vedení "vždy nám vše funguje", pak je setkání z vedením těch ne IT, a ptáme se, protč vypadává spojení atd.? Vedení se na nás dívá a říká "IT nám řídá vše funguje"...

    Další skvělou věcí je zaškolování a školení, IT pošle manuál, ale ten je pohledem člověka co ví co je zatím, ale když to člověk viděl poprvé? A když se ozve, to je keců..., jak to pak dopadá, někdo se naučí to či ono, protože a řeknou si to mezi sebou, vlastně ovládat systém atd. nikdo neumí dobře, ale hlavně nemusí nikdo poslouhcat kecy od IT co vzkazujou přes šéfy, že nečteme manuály atd. Prostě opět absolutní nepochopení své role od IT, 90 procent je vysvětlit naučit, NEEEE naprogramovat a sestavit... Na co vám je když to vše skvěle naprogramujete, nastavíte, ale nikoho to nenaučíte? Hlavně že potom čtu články jako tento nebo žvásty "dělal jsem na podpoře, uživatelé jsou debilové"... Co se zamyslet, že v první řadě to posralo IT?

    Ve výsledku když čtu článek mám pocit, že to je jak splánovaným hospodářsvím, IT vše funguje dokonale, ti dole to nechápou a sjou blbové a dějaí si vtípky, zase něco nepochopil a měl VŠ, že to je z 99 procent průser od IT nechtějí slyšet...

    Za mě IT je absolutně v prdeli, protoež nezvládá svoju rolu, a myslí, si že užovatel se musí přizpůsobyt, i když to konplikuje jeho prácu, hesel jak nasranejch atd. Dělal jsem IT v 90sátkách, ale změnil jsem obor, ale musím říci, že tehdy byl chaos nebyli tykety atd. ale fungovalo to, ne jak dnes, že IT šéfové jebou ostatní za to co postralili oni...

  • 13. 10. 2016 19:04

    Martin Pištora

    To je diskutabilní. Někdo zase může mít názor, že nejen obecná práce s PC, ale i s antivirem, musí být pro zaměstnance stejně samozžejmá, jako obsluha propisky.

  • 21. 10. 2016 9:34

    Pavel (neregistrovaný) 185.24.236.---

    Tohle mi udělat IŤák, tak mu o hlavu otřískám jeho vlastní návody, kde se pořád dokolečka píše, že pokud na nás vyskočí nějaké okno, máme kliknou na OK (nebo Next, Continue, Agree apod.).

  • 13. 10. 2016 15:46

    dsfsdfsd (neregistrovaný) 15.90.166.---

    viry nejsou o OS ale o administraci.. je samozrejme pravda, ze jsou OS, pro ktere se viry nevyplati psat

  • 20. 10. 2016 8:51

    ass (neregistrovaný) 160.44.230.---

    Ale supermane, já napsal, jak do chodí v jedné velké firmě kde je 60000zaměstnanců potom co jsem přečetl bludy "manažerských prohlášení" v článku.

    Vy nechcete vidět, že pro uživatle je celé IT ve firmě pouze "zapnu počítač a pracuji". Ano jsou za tím síťaři, správci SAP, klíčový uživatelé SAP, podpora po telefnu atd. a co jako? Vaše žena když doma rožne světlo ví a hlavně ji zajímáji, že za tím vším je, elektrikář co to u vás doma zabouchal do zdi, že je nějaký obchodník se kterým má smlouvu, že je nějaká distribuční soustava, přenosová, že pro každou z firem dělají zase jiní dodavatelé co bagrují výkopy a jiní co jim tam dovezou zábrany, aby když vyjde z domu nepadla do výkopu? Neee, Katmaii to je každému úplně někde, musí to fungovat jako celek...
    A když jsme u toho, představenstvo samo, co by "mohlo" rozlišovat, že má pod IT více skupin, samo požaduje a přistupuje "jste IT" a je to tak správně, tak jako u jiných oddělení také nerozděluje, že je tam víc skupin, kdy nefungování jedné způsobý nefunkčnost celku.
    A že jsem v tom opboru dělal v 90sátkách? A co? Dalo mi to přehled, abych věděl že článek je výkřik neschopných manažerů co melou na poradách a to c o jste napsal je trapná obrana, kdy schazováním a ponížením chccete dokázat, že "máte pravdu"... Prd toto si zkoušejte doma na maželce, když vám to žere...

    Příkald bank je ukázkou toho, že nemáte vůbec přehled o co jde a proč je tak či onak v různých oborehc. Jinak by jste chápal, že změna obchodních podmínek bank je shválně, aby lidé stratili přehled a na lidech se vydělalo víc než minulé rok, ALE na IT v podniku je kladen důraz, aby snižovalo náklady jak na školení nových systému tak na efektivitu, tedy pravý opak od oněch změn obchodních podmínek. Jinak důkaz, že asi jste dobrej správce nebo programátor či síťař, ale o fungování větších celků a jejich řízení máte náhlad jako nějakej středoškoolák před maturitou, tedy ani teorii nezvládáte...

    A souhlasím, že většinou za to nemůžou ti dole (tedy když tam nejsou přijímání filosofové atd. a ty pak po přeškolení dělají podporu...), ale většinou manažeři co mají pohled jako vy, tedy teoretik...

    Jasně, ještě že nejsem, protože bych nemusel vidět jaký profáíci jako vy místo aby systém fungoival budou vyjkládat " to mi ne to síťař, tak si volejte tam" nebo "vy jste si nepřečetl manuál, kde již je 101 dodatek ve kterém to je popsáno, vy jste ale...", "zase si nepamatujete 1 heslo z 15 co každý měsic musíte měnit?",. "proč jste si ho sám nezměnil na webu, i když jsme němčinu nepřeložili ani do anglličitiny a nerozumíte tomu, to musíte umět, my zde nejsme od pomoci lidem, natož aby nás otravovali, protože jsme jaksi zapoměli přeložit to do jazyku co umí každý v korporaci"...

    Katmaii, ty jsi dokanalý příklad kam IT jede, když přestává fungovat, proč hledat cestu "jak to udělat, aby to fungovalo", když můžeme napsat "hlupák uživatel"...

    Průmysl 4.0 sežere tebe a tvoje IT, pochybuju, že průmysl 4.0 naprojektuje a vyřídí pomovolení pro stavbu el. přípojky, ale co je jisté sežere tvoji kacelářskou podporu IT (viz IBM a ten jejich watson co diagnostikuje lépe jako lékař se 40 praxí...).
    Ale pochybuju, že si vzpomeneš na to co jsi napsal až budešě na podpoře...

  • 21. 10. 2016 12:53

    fdsa (neregistrovaný) 160.44.230.---

    Jenom dodám novou zkušenost s dnešního dne. IT podpora před rokem a půl nahradila "nevyhovující intranetový web", po roce a půl, kdy většina lidí stále dost věcí hledá kde jsou uvedlo novinku, kde nahradilo 1,5 roku starý novým, který se zase budou všichni učit používat, ale je moderní má zapracovánu onu "sociální komunikaci a přenos zkušeností"...

    Ano jsem tak hloupý, že očekávám od IT zefektivnění činností firmy, ne neustále úpravy a předělávky, která dělají pravý opak...

    Fakt chcete tvrdit, že IT až na světlé výjimky pomáhá? Kolik lidí normálních má zkušenost s přenosem podpory do indie apod. a může říci, že se zlepšila komunikace a podpora... Kolik lidí má zkušenost se zaváděním SAPu, kdy drtivá většina problémů bylo, že IT zavedlo na presentacích vysvětlilo manažerům, ale zaučení těch co to používají nula? A při změně je informace zapadlá v 50 dalších e-mailech každý měsíc... Jak někdo psal výše, že udělal "podraz", že změnil dialog, myslíte si, že když uživately přijde 50 podobných zpráv za měsíc mimo jeho pracovní náplň, že to někdo čte? Myslíte si, že pozice IT je taková, že si to nikdo nedovolí nečíst nebo IT vezme na vědomí, že lidé nejsou roboti a dřív udělají svoji náplň práce, než začnou číst další e-mail z x informačních...

  • 13. 10. 2016 6:58

    cztomi (neregistrovaný) 82.202.92.---

    Řekl bych, že zrovna zákaznickej systém ČEZ je správná ukázka toho, jak to nemá vypadat. Nepřeju nikomu číst moji korespondenci s nima z minulého roku, kdy já ajťák s 25 rokama praxe jsem nebyl chopen rozkliknout (blbě vystavenou) fakturu :-D

  • 13. 10. 2016 13:35

    Redmarx (neregistrovaný) 195.113.132.---

    "Antivir vám vypsal hlášku na obrazovku? >> Co v ní je a jak jste se dle ní zařídil? Že nerozumíte co tam je protože to je anglicky?"


    Tak to je typicky pohled ajtaka. Uzivatel PC zamestnanec firmy byl zamestnan, aby vykonaval nejakou konkretni cinnost mezi kterou odhaduji, ze nepatri cteni antivirovych hlasek, jejich preklad, ani reseni. To je prace ajtaku, takze zavolat a at taky v tom IT neco delaji.


    Uplne miluju, kdyz pride ajtak a rika mi vycitave, ze ten muj PC byl uplne zavirovanej a ze s tim mel spoustu prace ho preinstalovat. Jako od ceho tam asi je? IT system ma fungovat tak, aby k zavirovani pocitace vubec nedoslo, uzivatel nesmi mit zadna opravneni diky kterym by byl schopen zavirovat PC. Zavirovany PC je proste chyba IT oddeleni a rozhodne by se s tim nemeli nikde sverovat.
    Jedinne co muze IT omlouvat, pokud vedeni spolecnosti nechce dat penize na systematicke reseni techto problemu, ale to neni tento pripad.

  • 13. 10. 2016 12:32

    xind (neregistrovaný) 194.228.123.---

    stupidni clanek na stupidnim serveru , staci precist par vet a staci