IT je absolutně v piheli, ovšem to v nižších patrech (viz IT crowd). Systémové politiky (formát hesla, je časová exspirace atd.) totiž padají shora, a IT dolňáci mohou jen tuto informaci předat svým ovcím - a pak následně řešit jejich bečení, že něco nejde. Nemají ovšem tu moc stav věci změnit. Rozhodně neplatí, že by iniciativa na změnu čehokoliv přicházela zdola - dolů pak totiž padnou všechny problémy.
P.S. - ten úděsný pravopis je úmyslný, nebo zprávy diktujete do voice recognition programu?
Omyl, uživatelé jsou v pr.... a následující roky budou čím dál více. Průmysl 4.0 vás "sežere" zaživa a zlatá 90 léta s hloupým nádechem nostalgika vám nepomůžou od úpadku nejen v IT, ale i ve vyjadřování. Patláte celý segment IT oboru do jednoho pytle - SAP, síťaři, aplikace, jazykové úpravy (ty určitě ve svém volném čase po nocích překládalo přece IT), aby jste v závěru sdělil, jaký jste to byl "kabrňák" v těch 90sátkách.
Nikdo vám nechodí vysvětlovat obchodní úpravy podmínek bank, novely zákonů nebo úpravy v ISO normách. Proč by někdo z IT měl tedy vysvětlovat nový systém, který často není dílem rozhodnutí IT, ale zkušených :-))) "business" manažerů. Aha, už vím proč, IT má provádět ve firmě "baby sitting", protože IT support jsou vlastně "hovna" na konci potravního řetězce, co mají lidem vašeho typu sloužit. Ještě, že ta 90 léta už nejsou....a nejste v oboru.
Ještě bych přidal debilní hesla, kdy IT a šéfové nutí co 1,5měsíce změnu hesla, u kterých nastavili zložitost, že si ho člověk nezapamatuje, protože , když musím do SAPu mít 8 přístupů u každého jiné heslo, do počítače 2 hesla, to nepočítám webové aplikace atd., tak si to píšuna papír...
V tipné, je jak si IT a šéfové pobrukují, že nutit uživatele je nutné zlo, ale máme bezpečné systémy, ale ve výsledku mají bezpečnost úplně v prdeli...
Čtu zde, že mám číst návody? Ale už IT neřekne, že co 5 let mění webové stránky (úplně, přeci doba pokročila, i když uživatelé jsou spokojeni se vzhledem starých), ale pak co 1,5 roku v rámci "optimalizace", přehazují co kde v které záložce je, ALE ujistuju IT, pracovník nemá čas 14 dní hledat a učit se kde je zrovna přesunutej návod, prostě IT nechápe, že slouží uživatelům ne naopak a neustálou změnou tak akorát posírají pracovní výkonost ostatním a můžou si říkat 100x, že VŠ by měl umět najít ten či onen návod, když ho přesunují tak na to člověk rezignuje a rovnou volá, protopže IT nezvládlo svoji práci... Dám příklad, mohl jsem si rezetovat heslo na webu, ale jaksi v rámci optimalizace, se to celé předělala a místo češtiny a angličtiny to je teĎ v němčině a musí se vyplnovat 10 položek, kterým nerozumím... Co nastalo, nikdo v ČR už to nedělá sám, ale volá...
To samé v rámci SAP atd. což zase jiné IT než web, přístupové hesla a soft,ale i hesla do SAP žeee... Udělají aplikace atd., ale podle anylýzi co oni si "myslí", že by nběkdo zvedl prdel a šel se zeptat těch co tu prácu dělají a zeptali "co chcete", ale neee, oniu přijdou a řeknou toto jsme vytvořili, řeknite si jak to chcete upravit... Jasně, pak na IT a většinu fíííčur ti dole dlabou , protože i když nápad dobrej ve výsledku nepoužitelná věc...
SíŤaři u vedení "vždy nám vše funguje", pak je setkání z vedením těch ne IT, a ptáme se, protč vypadává spojení atd.? Vedení se na nás dívá a říká "IT nám řídá vše funguje"...
Další skvělou věcí je zaškolování a školení, IT pošle manuál, ale ten je pohledem člověka co ví co je zatím, ale když to člověk viděl poprvé? A když se ozve, to je keců..., jak to pak dopadá, někdo se naučí to či ono, protože a řeknou si to mezi sebou, vlastně ovládat systém atd. nikdo neumí dobře, ale hlavně nemusí nikdo poslouhcat kecy od IT co vzkazujou přes šéfy, že nečteme manuály atd. Prostě opět absolutní nepochopení své role od IT, 90 procent je vysvětlit naučit, NEEEE naprogramovat a sestavit... Na co vám je když to vše skvěle naprogramujete, nastavíte, ale nikoho to nenaučíte? Hlavně že potom čtu články jako tento nebo žvásty "dělal jsem na podpoře, uživatelé jsou debilové"... Co se zamyslet, že v první řadě to posralo IT?
Ve výsledku když čtu článek mám pocit, že to je jak splánovaným hospodářsvím, IT vše funguje dokonale, ti dole to nechápou a sjou blbové a dějaí si vtípky, zase něco nepochopil a měl VŠ, že to je z 99 procent průser od IT nechtějí slyšet...
Za mě IT je absolutně v prdeli, protoež nezvládá svoju rolu, a myslí, si že užovatel se musí přizpůsobyt, i když to konplikuje jeho prácu, hesel jak nasranejch atd. Dělal jsem IT v 90sátkách, ale změnil jsem obor, ale musím říci, že tehdy byl chaos nebyli tykety atd. ale fungovalo to, ne jak dnes, že IT šéfové jebou ostatní za to co postralili oni...
Ale supermane, já napsal, jak do chodí v jedné velké firmě kde je 60000zaměstnanců potom co jsem přečetl bludy "manažerských prohlášení" v článku.
Vy nechcete vidět, že pro uživatle je celé IT ve firmě pouze "zapnu počítač a pracuji". Ano jsou za tím síťaři, správci SAP, klíčový uživatelé SAP, podpora po telefnu atd. a co jako? Vaše žena když doma rožne světlo ví a hlavně ji zajímáji, že za tím vším je, elektrikář co to u vás doma zabouchal do zdi, že je nějaký obchodník se kterým má smlouvu, že je nějaká distribuční soustava, přenosová, že pro každou z firem dělají zase jiní dodavatelé co bagrují výkopy a jiní co jim tam dovezou zábrany, aby když vyjde z domu nepadla do výkopu? Neee, Katmaii to je každému úplně někde, musí to fungovat jako celek...
A když jsme u toho, představenstvo samo, co by "mohlo" rozlišovat, že má pod IT více skupin, samo požaduje a přistupuje "jste IT" a je to tak správně, tak jako u jiných oddělení také nerozděluje, že je tam víc skupin, kdy nefungování jedné způsobý nefunkčnost celku.
A že jsem v tom opboru dělal v 90sátkách? A co? Dalo mi to přehled, abych věděl že článek je výkřik neschopných manažerů co melou na poradách a to c o jste napsal je trapná obrana, kdy schazováním a ponížením chccete dokázat, že "máte pravdu"... Prd toto si zkoušejte doma na maželce, když vám to žere...
Příkald bank je ukázkou toho, že nemáte vůbec přehled o co jde a proč je tak či onak v různých oborehc. Jinak by jste chápal, že změna obchodních podmínek bank je shválně, aby lidé stratili přehled a na lidech se vydělalo víc než minulé rok, ALE na IT v podniku je kladen důraz, aby snižovalo náklady jak na školení nových systému tak na efektivitu, tedy pravý opak od oněch změn obchodních podmínek. Jinak důkaz, že asi jste dobrej správce nebo programátor či síťař, ale o fungování větších celků a jejich řízení máte náhlad jako nějakej středoškoolák před maturitou, tedy ani teorii nezvládáte...
A souhlasím, že většinou za to nemůžou ti dole (tedy když tam nejsou přijímání filosofové atd. a ty pak po přeškolení dělají podporu...), ale většinou manažeři co mají pohled jako vy, tedy teoretik...
Jasně, ještě že nejsem, protože bych nemusel vidět jaký profáíci jako vy místo aby systém fungoival budou vyjkládat " to mi ne to síťař, tak si volejte tam" nebo "vy jste si nepřečetl manuál, kde již je 101 dodatek ve kterém to je popsáno, vy jste ale...", "zase si nepamatujete 1 heslo z 15 co každý měsic musíte měnit?",. "proč jste si ho sám nezměnil na webu, i když jsme němčinu nepřeložili ani do anglličitiny a nerozumíte tomu, to musíte umět, my zde nejsme od pomoci lidem, natož aby nás otravovali, protože jsme jaksi zapoměli přeložit to do jazyku co umí každý v korporaci"...
Katmaii, ty jsi dokanalý příklad kam IT jede, když přestává fungovat, proč hledat cestu "jak to udělat, aby to fungovalo", když můžeme napsat "hlupák uživatel"...
Průmysl 4.0 sežere tebe a tvoje IT, pochybuju, že průmysl 4.0 naprojektuje a vyřídí pomovolení pro stavbu el. přípojky, ale co je jisté sežere tvoji kacelářskou podporu IT (viz IBM a ten jejich watson co diagnostikuje lépe jako lékař se 40 praxí...).
Ale pochybuju, že si vzpomeneš na to co jsi napsal až budešě na podpoře...
Jenom dodám novou zkušenost s dnešního dne. IT podpora před rokem a půl nahradila "nevyhovující intranetový web", po roce a půl, kdy většina lidí stále dost věcí hledá kde jsou uvedlo novinku, kde nahradilo 1,5 roku starý novým, který se zase budou všichni učit používat, ale je moderní má zapracovánu onu "sociální komunikaci a přenos zkušeností"...
Ano jsem tak hloupý, že očekávám od IT zefektivnění činností firmy, ne neustále úpravy a předělávky, která dělají pravý opak...
Fakt chcete tvrdit, že IT až na světlé výjimky pomáhá? Kolik lidí normálních má zkušenost s přenosem podpory do indie apod. a může říci, že se zlepšila komunikace a podpora... Kolik lidí má zkušenost se zaváděním SAPu, kdy drtivá většina problémů bylo, že IT zavedlo na presentacích vysvětlilo manažerům, ale zaučení těch co to používají nula? A při změně je informace zapadlá v 50 dalších e-mailech každý měsíc... Jak někdo psal výše, že udělal "podraz", že změnil dialog, myslíte si, že když uživately přijde 50 podobných zpráv za měsíc mimo jeho pracovní náplň, že to někdo čte? Myslíte si, že pozice IT je taková, že si to nikdo nedovolí nečíst nebo IT vezme na vědomí, že lidé nejsou roboti a dřív udělají svoji náplň práce, než začnou číst další e-mail z x informačních...