Zmínka ČTc o tom, že na Ericssonu by FRIACO šlo, je spíš výmluva typu "my bychom chtěli, ale když tu máme ten Siemens s Alcatelem, tak chápejte, že to prostě nejde. Jo Španělé s tím Eriksónem, ti se mají".
Je zajímavé, že CTc chce získat zákazníky na svou stranu za situace:
1. již v dnešní době je porovnání jejich nabízených služeb a ceny za které je CTc poskytuje pro zákazníky nevyhovující a proto hledají alternativní možnosti (mobil, bezdrát, ....)
2. zvýšení daní, samozřejmě zvýší cenu všech služeb CTc
3. CTc chce ještě zvýšit již tak několikrát předražené poplatky za pevnou linku
Může mě někdo vysvětlit jak pomocí této strategie chce CTc nalákat zákazníky???
Předem děkuji.
Oni jsou proste sileni. Ja si to jinak neumim vysvetlit. Podle me ten telekom zkrachuje. Onehdy byl u nas dealer telekomu. Jsem myslel, ze me trefi slak. Snad by jim (tem delaerum) predtim nekdo rict, ke kterym lidem chodit a kam radsi ne, protoze tam jsme udelali peknou kurvarnu.
To opravdu taky nechapu. To jsem zvedav jak jim ta restrukturalizace probehne, manageri a top manageri, kteri vetsinou mizerne zvladaji maximalne tak powerpoint se presunou na pozice tech co vyhodi.
FRIACO nemuzeme zavest protoze by to technologie firem Siemens a Alcatel neutahly :-))) sami nam to potrvdily. Ja pokud jako firma budu mit zakazku na nekolik milionu euro, budu vuci svemu odberateli velice shovivava. Klidne o sobe na objednavku prohlasim ze moje technologie nejsou na takovou zatez stavene, nebo to mlcky prejdu pokud to o me odberatel prohlasi.
Osobne si myslim ze CTc jako vzdy mlzi, oni proste nechteji vydelavat jako statni podnik ale az jako soukroma firma !!!!!
K zasmani je tez i situace v telecomu kdy maji 3 !!!! billingove systemy Geneve,Amdox a treti si nevzpomenu. Udajne jen za implementaci Amdoxu zaplatily pres 2mld korun a na supportu plati 250 milionu rocne :-))) a presto ani za pomoci techto 3 systemu nejsou schopni, jak donedavna tvrdili, ocenit nektere sluzby. To je na mne trochu silna kava .....
Dalsi namet k zamysleni by mohl byt jak je mozne ze operator vybuduje sit za 160mld ktera neni schopna pokryt potreby uzivatelu za 2,3,4 roky ? Neni zde neco spatne ?. Byl v CTc nekdy NKU ?
Ale, ale, mne se zda, ze vy porad jeste zustavate u stare nevyhodne analogove linky!! V tom pripade Vam musim nabidnout posledni vykrik moderni techniky - linku ISDN!!! Povazte co ziskate za vyhody: oznameni o cisle volajiciho, vice linek na jednom dratu, moznost rychleho internetu (vytoceni do 3 sekund!) a DOKONCE budete moci internetovat a ZAROVEN prijimat hovory!!!
Takze si ji rychle poridte, je to dokonala sluzba. A na jine operatory zapomente, ISDN linku vam nedokaze zavest NIKDO jiny - ani mobilni operatori, ani bezdratovi operatori. Jedine SPT TELECOM!!
s tim bezdratem to mozna bude take tim, od koho kolik bezdratniku bere konektivitu - cisla nemam, kazdopadne v nasem meste je situace takova, ze vsichni prave od CTc a
pomer zisku ze zustavsich dial up - istu + mensi a
s mezidodavatelem deleny zisk z bezdratu : pausal za vlastni non stop internet jim zatim stale vychazi lepe.... (?)
Už od léta (!) řeším přes zákaznické centrum ČTc problém s s diskutabilní položkou faktury. CHyba je na straně ČTc. Pokaždé mi ženská na lince řekne, že příští týden mi zavolají a vyřeší to. Hádejte, zavolaly? Ne. Už mě to opravdu nebaví. Když už jsem v afektu vyhrožoval, že jim prostě přestanu platit za služby, když jsou neschopní, bylo mi sděleno, že na mě můžou poslat právníky. Odpověděl jsem, že pak už chápu nechutnou výši paušálů, když na mě kvůli třem stovkám chtějí posílat právníky. Asi o tom napíšu článek. ČTc by sei měl před tím, než začne budovat "vize", zamést před vlastním prahem.
Zrovna jsem cetl v jinem clanku pana Peterky, ze T-Mobile (mozna, z nepotvrzenych zdroju) chysta na pristi rok take pausalni GPRS. Je to vsak prezentovane jako promo akce se zatim nejasnymi podminkami, takze uvidime, co prosakne.
T-Mobile o sobe tvrdi, ze se snazi orientovat na presne vyhranene skupiny zakazniku. Jednou z nich jsou prave uzivatele pevnuch linek "nalomeni" k jejich zrusenmi v novem roce. Myslim, ze pokud by T-Mobile nabidl nejaky balicek GPRS za pausal + levne hovory na pevne linky, urcite by Telecomu odlakal nejake ty uzivatele modemu.
Dalsi vyznamnou udalosti je blizici se rozhodnuti CTU ohledne ADSL na bazi propojeni, ktere sam pan Stadnik slibil vynest do konce listopadu. Termin se valem blizi, tak doufejme, ze se mu zase nerozklepou kolena a nepresune rozhoduti "na pozdeji, nejpozdeji vsak listopad 2004", jak jsme u nej jiz zvykli.
Dost by me zajimal nazor nejakeho odbornika na vliv Berdarovi restrukturalizace Telecomu na jeho prodejnost a trzni hodnotu. Prijde mi, ze novy majitel bude stejne muset provest reorganizaci znovu, takze je to pomerne zbytecne. Zajimave mozna je to vyhazeni tretiny zamestnancu, aby se CTc dostal v linkach na zamestnance na beznou uroven, ae i to si myslim by zvladl udelat novy vlastnik sam.
Z hlediska prodejnosti Telecomu mi proto prijdou nejzajimavejsi nakup Eurotelu a fakt, ze TelSource se z Telecomu stahuje, takze prestane delat problemy.
Pripada mi, ze Berdar v cele operaci vicemene jenom statuje. Misto toho, aby se snazil zvysit atraktivitu firmy tim, ze se pokusi vytvorit image moderniho telco operatora orientovaneho na moderni sluzby se zatim specializuje pouze na vnitrni reorganizace, kecy o zakaznicky orientovane firme a biti se v prsa - na druhe strane odmita investovat, odmita nabidnout nove sluzby, odmita pristoupit byt jen na experimenty s novymi variantami sluzeb starych. Krome toho naprosto nekonzistentne v pulce interview prohlasuje, ze sluzby a pausaly se zdrazovat nebudou, pouze stat zvysuje DPH a na druhe strane zase ze pausaly by meli jit nahoru (nejlepe na 500,- bez DPH)
Jsem rad, ze si take nekdo dalsi vsimnul jak je pan Bedar nazorove nekonzistentni.
Zdrazovat pausal ano a ne, voice jde dolu, internet nahoru (jen aby...), ale vydelavat na nem nechceme...
Jen blbe keca, koncepce zadna, takze hura na X-tou restrukturalizaci... Skatulata hejbejte se.
ČTc je příkladnou ukázkou společnosti, která si intenzívně uřezává větev, na který sedí. A s každým novým vedením to chtějí dělat rychleji a líp.
Opravdu zůstává rozum stát nad tím, že společnost, která si mohla na základě monopolu vybudovat v oblasti dat neotřesitelné dominantní postavení, si nechá zákazníky přetahovat prakticky jakoukoli firmou (u těch bezdrátů to jsou často garážový firmy, ale funguje to).
Chtít zdražit paušál je jen totální cesta do pekel. Už dneska když někomu voláte, tak to je zpravidla na mobil a tedy lepší už z mobilu na mobil. Za chvíli si nikdo ani nevzpomene jak pevná linka vypadala.
Telecom je telecom a je jedno kdo tam sedí. Dokud jej stát někomu "nestřelí", budou jeho služby vypadat pořád víceméně stejně. Sám jsem se s jeho "skvělými" službami nedávno navždy rozloučil a doporučuji také. Platit paušál za pevnou a ještě za mobil není podle mě moc efektivní. Takže sbohem Telecomu!
Jojo, pevnou linku jsem mel jen kvuli ADSL.
Dnes jsem podepsal smlouvu s UPC.
Mobil mam, takze "pevnou" rusim.
Preji vsem, aby meli stejne stesti jako ja,
nasli si alternativu a poslali ten
komunisticky zmrd tam kam patri.
JR
Většina-tedy téměř všichni poskytovatelé ADSL fungují přes síť TELECOMU a jsou tedy na straně poskytovatelů, kteří leč nejsou schopni vybudovat si vlastní síť o ústřednách nemluvě rádoby konkurují telecomu. Přál bych Ti ty osle, aby si výhod ADSL nepoznal a UPC Ti blblo jako většině obyvatelům Prahy, neustále Ti nešel inet a měl si problémy s konektivitou IP.
Pak si rád vzpomeneš na tu bezva přípojku ADSL za paušál,..ty ZMRDE !!!!
Nejakej nastvanej, kdo jsi, snad samotny bedar? Jestli ne, tak si uzivej si Telecomu jak je libo, dokud Ti staci penize. Ja s Telecomem taky koncim a zavadim si UPC. Myslim, ze obchodni politika CTc je zvlastni, odhaneni slusne platicich zakazniku je nepochopitelne. Fakt je, ze mi to je uz jedno.
Jo taaaak, uz tomu rozumim: poskytovatele jsou na strane poskytovatelu. Tak proto! :)
"Neustále Ti nešel inet a měl si problémy s konektivitou IP"
- to jako hovorite o ADSL?
JR
P.S. Ja nepochopil, ze je to ironie... :D
Dobry den,
nechte si vyprave od Iru, jak jsou spokojeni s mistnim privatizovanym Telecomem.
Problem neni v majiteli, ale v managementu a v regulacnim ramci. Dokud bude management hrat defenzivne, niceho se od nej nedockame (at tu firmu vlastni kdokoliv).
na ctc by platila jedina vec. ctu by melo vydat cenove rozhodnuti, ze ctc MUSI kazde ctvrtleti zdrazit vsechny mesicni pausaly (tel, isdn, adsl) nejmene o 200Kc. to aby nam chudacek ctc neprovozoval ztratovy sluzby. a myslim ze do roka a do dne by "neviditelna ruka trhu" udelala svoje. sice by pan peterka prisel asi o praci pac ctc by nebyl (resp. na clanky o "garazovy" firme s 10 zakazniky by nikdo nebyl zvedavej), ale urcite je sikovnej a nasel by si jineho molocha mame jich v cr dost a dost :)))
Jestli přenesou na zákazníky odvod za vyšší DPH po novém roce, (mají platit vyšší daně státu ze svého zisku, ne zdražovat) tak už jim s pevnýma linkama taky seknu.
Bohužel zde jde o naprosté nepochopení principu DPH.
Nedivím se Vaší reakci, a to i tehdy, když je tak pomílená.
DPH je jedna velká švindldaň, kterou na nás upekl český stát a podniky to teď schytaj za něj. :(
DPH totiž funguje tak, že subjekt si určí svou cenu (náklady + zisk) a k této ceně mu stát napočítá DPH, aniž by to mohl onen subjekt jakkoliv ovlivnit. Svinstvo na této dani je, že stát některým vybraným subjektům tuto daň vrátí a některým ne. Vy sám, jako konečný spotřebitel si ale nemůžete vybrat, jestli chcete patřit do skupiny, které stát DPH vrací.
Mám vůči ČT asi tak tisíc a jednu připomínku, ale za zvýšené DPH skutečně nemůže a zachovat konečnou cenu včetně DPH také nemůže. Tohle padá totálně na vrub českého státu.
To je věc výkladu. Jak je vidět, tak Telecom má zisky dost velké na to, aby zvýšení daně nepřenášel na zákazníky, prostě mu zbude míň.
(PS: Je mi jasné, že to vyloží úplně jinak...)
Jestli jste dobre cetl, tak CTc chce zvysit poplatek za pronajem linky, to neni vubec o DPH. DPH je jen tresnicka na dortu, kterou ani snad nikdo CTc nedava za vinu.
Ale vysvetlete me jaktoze u nas stoji pronajem pevne linky tak nehoraznou sumu napr. vuci sousednimu slovensku???
Ono kdyby stal pronajem adekvatni peniz, tak se firmy s nabidkami ruznych variant pripojeni na internet budou predhanet. Ale za soucasne situace neni prostor!!!
Vlastni zkusenost:
koupil jsem si byt a domluvili jsme se s dalsimi najemniky, ze si vybudujem PC sit a privedeme si konektivitu, no na cem myslite ze jsme skoncili?
Muzem mit vod ISP napr. 2Mb za hodne rozumny peniz, ale kdyz k tomu pridame ten hroznej poplatek za pronajem linky, tak si to kazdej rozmysli.
Nechapu stat!
Lide si budujou PC site za vlastni penize a stat jim nemuze ani pomoct tim ze jim umozni propojeni mezi zakaznikem a ISP za rozumny peniz. Sam by na tom videlal, ale to on asi nechce, co pane Spidlo???
a proto jak jen to slo, presla nase firma plne na mobily a internet je priveden bezdratem. Prece nebudu tomu skvelemu CTc opotrebovavat draty, tel. pristoje, ustredny apod. a tim opotrebovavat jejich skvele moderni zarizeni vyhodne zakoupene .... ;-)
Ano pane, souhlasím s Vašim postojem firmy. Odešel jsem od Telecomu již před 3 roky k GTS. Šetříme 30-35% nákladů oproti Telecomu. GTS aby nemusela platit poslední smyčku si vybudovala bezdrát (Miracle) a funguje to fantasticky. Současně jsme stejnou cestou přivedli pro město Internet (WiFi). TElecom se vzbudil a nyní projevuje obrovskou aktivitu (speciální nabídky apod.). Pokud jsme využívali Telecom, zájem o zákazníka byl nulový. Podnik s 1500 zaměstnci, kde měsiční obrat je kolem 100k hledá partnera, který je schopen nabídnout služby na úrovni a za lepších tarifních cenových nákladů. Pokud Telecom bude i nadále pouze rýžovat na úkor zákazníků, dopadne to tak, že nikdo o jeho služby nebude mít zájem. I když se mu povedlo nastartovat ADSL služby, neznaména to, že zákazníci budou akceptovat nynější vývoj ADSL. Stále patříme mezi země s nejdražším ADSL připojením k dané rychlosti a k reální hodnotě.
Tož milý Telecome, ADIOS. Situace je taková, že když slyší mé okolí slovo Telecom - okamžitá reakce je STOP - nikdy více TELECOM.
Škoda, že nikdo z alternativních operátoru zatím není schopen nabídnout služby až ke koncovému zákazníkovi. Ale to není chyba alternativních operátorů, ale legislativy. Věřme,že se dočkáme toho, abychom si mohli vybrat dodavatele telekomunikačních služeb.
p.k.
Tak s jednou věcí musim souhlasit, že se mobilní operátoři zřejmě začínají snažit o to vysát zákaznické portfolio SPT Telecomu tak, že mu nakonec zbudou jen důchodci u mininabídky podobně jako u VZP. Však si to ten zmetek zaslouží.
A to jeste mozna netusite, ze manarezi z Telecomu neodesli, ale posunuli se na pozice speialistu se stale stejnym platem!!! A vyhodili bezne techniky a operatorky, ktere alespon neco delali nebo se snazili!
Je to tak velikej zasah do firmy, ze to ohrozuje chod firmy a kvalitu produktu, a novej majitel (pokud bude) bude nucen okamzite nabrat mnozstvi odborniku a draze je opet vyskolit. To je ten nesmyslej hon na pocet linek na jednoho zamestnance. Nemelo by se spise dbat o zisk a spravny smer do budoucna, ne koukat rok dopredu a vsechno zdrazit, ale naopak zlevnit s tim, ze se to do peti let vrati.š