teda pravidla se netroufnu hodnotit, protože nejsem takový odborník jako pixy a spol. ale jednu věc hodnotím až neskutečně pozitivně - to je snad první státní zákon/norma na jehož řešení si přizvali odborníky. Kdyby tomu tak bylo u všech zákonů, tak už jsme asi úplně jinde. Bravo.
Dovolil bych si nesouhlasit. U většiny zákonů jsou aspoň v počáteční fázi přítomni odborníci. Problém je v tom, že po nich to projde ještě přes právníky, poslance a senátory. Ti ovšem nejsou ve valné většině vzděláni v příslušném oboru, a tak se jim nezřídka povede zákon totálně zmršit, občas i tak, že říká pravý opak toho, co bylo v původním návrhu.
Ach jo, zase ukazujete, že víte kulový s přehazovačkou. Holt klasická kučerovina.
U přípravy zákonů nejsou většinou právníci těmi, kdo to mrší. Na začátku je ucelá právní norma, která v maximální míře navazuje na stávající právní normy (zákony, vyhlášky etc.). Teprve "kreativní" pozměňovací návrhy z toho dělají ten úžasný paskvil.
Ovšem faktem je, že problém naprosté většiny českých právníků (čest legislativcům, kteří jsou u nás světlou výjimkou!) spočívá v neschopnosti aplikovat právo. Ve škole je to neučili. Mají nabiflované předpisy, ale neví, co s nimi. Proto třeba smlouvy jsou jak od právního kutila.
Tím se ale bohužel dostáváme k problému systému školství, odkud bych mohl plynule přejít k zákonným úpravám českého vzdělávání. Prvotní záměry konzistentní a v zásadě i celkem smysluplné, po opracování politiky (kteří bývali předtím sedláci, malíři, učitelé či jen prostí tlučhubové) nepoužitelné.
Takže zkuste zacílit k jádru problému. Právníci jím skutečně nejsou.
Právníci sice vyrobí ucelenou právní normu, ale často ve snaze vylepšit formulací po stránce právní totálně zmrší věcný obsah. Proto by měli při své práci spolupracovat s tou odbornou skupinou, aby k takovým průšvihům nedocházelo. Souhlasím ale s tím, že v porovnání s ranami, které zákonům uštědřují poslanci a senátoři, jsou ty od právníků jen drobnými šrámy.